- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Perillustris
senior tag
Sziasztok, ajánlatot kéne adnom egy 3 éves, alig használt Bianchi sempre pro S105-re, mi lenne a reális? S mennyi lehet a legalsó ár, ami még nem pofátlanság?
Perillustris
-
marel09
csendes tag
válasz sebgutkopf #162042 üzenetére
Köszönöm szépen, akkor matatok rajta kicsit, gyanús, hogy a bovden feszül és kicsit nyitva hagyja.
-
arcitec
addikt
Sziasztok. Trekking-re ez a gumi mennyire jó? [link] Illetve van-e jobb?
Többnyire 90% "aszfalt" 10 % föld ha jön szembe. -
rétisün
veterán
válasz tacto #162058 üzenetére
59-es azért lesz egyenes kormányos.
mod: eddig eszembe se jutott, lehet 'fennakadok' a felsőcsövön, de belepróbálva az outi kerekeit, szerencsére van pár centi, ahol kell
(#162057) gabro0: az még odébb van, kerék is kellene bele igaz, minden más megvan hozzá.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Perillustris #162051 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
vlevi
nagyúr
Sziasztok!
Nagyon kezdő vagyok kerékpározás terén, amikor utoljára edzés gyanánt bicikliztem, akkor még nem volt okostelefon
Most sem akarok nagyon túl sokat, a kérdés egyszerű, de bonyolult is.
Melyik a pontosabb, a strava, vagy a komoot?
Navigálni egyelőre nem nagyon kell, a háztömb körül azért még körbetalálok navi nélkül is.Elsétáltam ma az egyik helyre, a komoot alapján 1,45km és 16 perc
Strava szerint 1,5km, és 17:25 perc.
Elvileg egyszerre indítottam, és egyszerre állítottam le a két alkalmazást, és a telefon energiabeállításaiban mindkettőre ki van kapcsolva mindenféle korlátozás. -
INTELligent
senior tag
válasz Teasüti #162026 üzenetére
Én elolvastam. Csak lehet, hogy nem mindegyiket . Mert amit én néztem, abban csak a lower leg service részletes leírása volt. Megörültem, aztán a többi pdfet nem nyálaztam át, csak ami a tartozékokat leírtam. De egyelőre a kisszervíznél nem is merészkedik tovább, majd ha már sok-sok gyakorlatom lesz.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
DonDennis
senior tag
Na mai nappal megkaptam az értesítést, hogy átadta a Dechatlon a bicikliket az MPL-nek, tehát a héten végre már gurulunk. (04.17.-én rendeltük őket, mondjuk cserébe legalább minden más kis apróság is megjött már)
"Why would I sit down? I'm always on my feet." - Dominick Cruz / "I can't read, can't write, can't do math... but I can compete" - Julian Edelman
-
-
Maximum1
őstag
válasz kacsyx #161989 üzenetére
Azért szoktuk ajánlani a Cube fitnesz bringáit mert belemegy a 40mm gummi és jó a felszereltsége, simán bevállalható vele egy kis erdei út.
Itt egy használt példány normálisan felgumizva, adni fogja ez is a gravel érzést.
Mert ugye mi is az a gravel érzés?
Kinek mi, lehet az amikor szétrázatod magadat a földutakon, dagonyázol a sárban felmálházva, vagy éppen a fosóhomokban szopsz, esetleg egy hosszú enyhén sziklás ejtőzésnél ujjaid, kezeid begörcsölve húzod a féket a koson és várod a végét.
Ezeket az élményeket egy fitneszbringa is fogja adni 40mm gumival koskormány nélkül.
A fitnesz geojával is simán abszolválható 80-100km komolyabb fáradság nélkül, annyi meg a nagy átlagnak bőven elég, persze nem egyből, de hamar jön a kondi ha teker az ember.[ Szerkesztve ]
-
RetepNyaraB
veterán
válasz arcitec #162054 üzenetére
Nevében az ára. Ráadásul mivel E-bike50 kompatibilis, extrán lehúznak érte
Jó kerék, persze. Kicsi a gördülőellenállása, csendes és suhan aszfalton. Ebből kifolyólag viszont nem mennék vele hegyi ösvényre, csak valami nagyon lájt erdei útra. Ha van belőle hajtogatós, az könnyebb lesz 25-30 dekával kerekenként.szerk.: látom nincs hajtogatós, illetve van, dupla árért
Én nem erőltetném ezt a méretet, hanem feltolnék rá egy 42/622-t. Sokkal nagyobb a választék. Persze le kell mérni belemegy-e a vázba, de nagyon nagy valószínűséggel simán. Természetesen csak egy vélemény a sok közül.[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
metrion
aktív tag
Sziasztok!
Sava kerékpár márkával valakinek van tapasztalata? Egész pontosan a Sava Alu 2.0 érdekelne, gyárilag kb full Deore az egész bringa és jó áron hozzá lehet jutni.
-
ggeleven
őstag
válasz arcitec #162054 üzenetére
Pont a hétvégén rendeltem ilyet. Ha megjön és lesz időm kipróbálni írok róla pár sort. A magas defektállóság, tartós anyag, alacsony gördülési ellenállás és magas nyomás (kategóriatársakhoz képest +1b) miatt döntöttem emellett. A plusz súly nem izgat, mert nem teljesítménybringázom, inkább a kikapcsolódás a cél.
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #162060 üzenetére
Nem, mert nem ő adja el.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
arcitec
addikt
válasz RetepNyaraB #162066 üzenetére
Köszönöm a választ. Mindenképp Schwalbe márkát szeretnék. És akkor TE mit ajánlanál? Ez pl bár csak némileg olcsóbb és hasonló jó, bár a defektvédelem kevesebb , kicsivel könnyebb : [link] Egyébként földút az csak a szükségszerűen jön szembe ami egy túrában előfordul, de nyilván valón ott is lenne használva ..
-
RetepNyaraB
veterán
válasz arcitec #162071 üzenetére
Ha feltétlen Schwalbe, akkor mindkettő remek választás. Túrázol rendszeresen, vedd a nagyobb defektvédelmet, mert sem az 1000Ft, sem a 30g plusz nem számít, gondolom.
A keskenyebb, folyamatos középső futófelületű gumik suhannak, a Schwalbe általában amúgy is dobogós gördülési ellenállásból (is). Ha szélesebb gumi, az meg jobb lesz burkolatmentes részen és fékezésnél kevésbé hajlamos megcsúszni.
Az én 65 kilómhoz pl. a jelenlegi 35/622 Ritchey speedmax keskenynek érződik és bár baromi csendesen suhan, de csúszik és erdőben meg hamar szopó. Le is cserélem 42-es hajtogatott Conti At Ride-ra, ha ezzel fel is áldozok valamit a csendes sebességből."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
ivana
Ármester
válasz Nutra #162068 üzenetére
Ugyan kapható régi 28-as (635mm), illetve régi 26-os (590mm) belső autószeleppel, de azt általában rendelni kell. Dunlop szeleppel ezek szinte bárhol kaphatók. Mivel jelentős mennyiségű veterán kerékpárom van (7 darab egybe és még jó sok darabokban) nem mindegy. A másik előnye, hogy ugyan az a pumpa kell mint prestához.
Amúgy a szelepgumis verzióval sincs nagy baj, csak jó szelepgumi kell hozzá. De van belőle rugós szelep is. A nyaralónkban lévő flotta (6 bringa: 1930-as évekbeli styria, csepel mátra, csepel koohinor, valami 26-os Weiss Manfréd, magyar kisipari 26-os és egy csepel city 24) mind ilyennel van szerelve. És mind kontrás és rudas fékes, az Alföldre tökéletes.
Asszem az egyik montimba autó szelepes belsők vannak, meg hugom mátrájában (ez viszont nem 635-ös, mivel 622-es felnikkel raktam össze). Most anyukámnak gyártok egy túrát szintén 622-esben (sőt abban trekking villa lesz és dobfék !), öcsémnek egy valami 26-os csepel alakítok 622-őre. Illetve még van egy NIK Csepel vázam amiből rat fixit akarok csinálni.
Plusz most a kedvenc csepelemre rakok patkó féket, mert Pesten a rudas féket öcsémmel kb. 5-ödjére törtük darabokra. Meg az egyik montimra kell sor lánc. [link] Kiváncsi vagyok hogy szuperál ez a 12-24-es sor városi montin.
-
arcitec
addikt
válasz ivana #162074 üzenetére
Köszi, ahogy nézegetem a márkából oszt, szoroz ez is jó : [link] , de talán a paraméterek alapján ezt kell venni: [link] Off road-ra ez jobb ( a paraméterek alapján) Cube a trekk és nagyon szeretem benne, hogy siklik zajtalanul. Eredeti gumi van még rajta lassan 9 éves. Az való igaz , kanyarodáskor vigyázni kell a keskeny gumival. Elsősorban a tapadás okán cserélek, meg a kora, egyébként még jó lenne. Nincs benne 3ekm.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Valaki találkozott elasztomeres telóval? Nézegettem egy régi GT, LX vfék, AHEAD, alu váz. Viszont Rockshox indy C van benne... Mennyire perverz ötlet megvenni egy ilyet?
-
Ļantos
aktív tag
válasz ivana #161990 üzenetére
Vasárnap szedtem le vele a négyszögtengelyes monoblokkot, kitakarítottam majd vissza is tettem. Pont beleakad a két szélső karmantyú csak oda kell fogni rendesen, hogy ne ugorjon ki.
Ja bocs félreérthető mert az ember a Decathlonosat kérdezte amin kívül is van a karmoknak hely, azt le tudja vele szedni
[ Szerkesztve ]
-
Ļantos
aktív tag
-
Nutra
tag
válasz ivana #162074 üzenetére
Nem semmi flotta, gratula. Szívesen megnézném a képeket
Az épp idén nagykorú 2002-es Magellán Crux nálam akkor fiatal suhanc ;-)
A 70-es évek végén készült Moser outim meg nem igazi veterán, anno vagy 20 éve a váz, kormány és kerekek kivételével mindent cseréltem rajta.
A veterán valóban jó érv, ehhez tényleg a dunlop szelep a leginkább megfelelő.
Jó építgetést. -
kornel1987
csendes tag
Sziasztok!
Hétvégén sikerült vennem egy új bringát(Cube Aim Pro 2020 29") és tanácsokat szeretnék kérni az alábbiakra:
- elsősorban aszfalton használnám, milyen gumit ajánlanátok 10 000 Ft-ig,
- egy ideje nem bringáztam, láncra anno műszerolajat használtam, de olvastam, hogy nem túl jó, helyette mit lenne érdemes használni?
Még annyi kb.93 kg vagyok, gumi miatt fontos lehet ez az információ.Előre is köszönöm a segítséget.
Üdvözlettel: Kornél
[ Szerkesztve ]
-
nrg.960
tag
Van aki a váltási arányokat és a bovdenhúzást nagyon vágja itt?
Terv a következő. Tetszenek és szeretem is a Gravel bringákat, de mivel annyit nem használnám, így nem akarok 3-400-at kidobni rá...kb feleslegesen. Tehát egy 26-os ősmontiből épülne egy Monstercross, ami tökéletesen lefedné a Gravel szegmenst számomra. Egy megfelelő geo-s vázat kajtatnék, ami inkább magasabb mint hosszú, hogy C-C 56cm mellé egy 100-110mm stucnit kapna.
A váltás ugye valami régi (7-8-9s) XT menne fel, ami egy nagyobb áttételtartományt tud lefedni (kb. 32-36t), és ehhez kellene egy fékváltókar, aminek a húzása megegyezne az XT-vel.
Maradna a kanti fék, meg a 3x 4szögtengelyes LX-XT hajtómű.Ahogy számolgatok kb. 60k-ből kijönne a történet.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
lugosi
MODERÁTOR
Városi biciklinél hány km után ajánlott láncot cserélni?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz kornel1987 #162082 üzenetére
Én ilyent használtam,ajánlom,a műszerolajjal meg semmi baj nincs,sokan használják.Lényeg,hogy kenés után alaposan töröld szárazra a láncot,ne gyűjtse a koszt.Ha mégis más kenőanyagot akarsz,akkor óriási a választék,mindenki mást fog ajánlani...én pl. ezt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nrg.960
tag
válasz lugosi #162084 üzenetére
Km-re ezt átszámolni elég nehéz. Inkább vegyél pár100 Ft-ért egy láncnyúlás mérőt.
Van rajta egy 0,75 és egy 1,0 tüske, ha a 0,75 már beleesik a láncba akkor csere szokott lenni, de VÁROSI bringánál szerintem az 1,0-nál a csere nem gáz.[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
Ļantos
aktív tag
válasz Hasaggymeg #162080 üzenetére
Fiamé, kisgyerek még, ezért szedtem szét mert egy adott retek volt az egész. Nagyon ratyin nézett ki Sajnos pucolás után már nem csináltam képet. Ez a leggyengébb pontja ezeknek a Decathlonosoknak, a másik kottyant is, pedig 10-12 éves gyerekek használják, semmi terhelést nem kap.
[ Szerkesztve ]
-
zolka78
senior tag
válasz nrg.960 #162083 üzenetére
A shimanonak a 7-8-9 tartományáig úgy tudom ugyan az a bowden húzása az outis verzióknál mint a montis verziónál. 10 sebitől vált ketté a bowdenhúzási arány. Még pár évvel ezelőttig előszeretettel gyártottak nevesebb gyártók is ilyen hibrid túragépeket acél merev vázra, montis váltással és koskormánnyal meg outis fékváltóval. Nekem is van egy acél túra gépem kossal meg 3*9 es dura ace, igaz kormányvégbe való váltókarral, de gond nélkül viszi az alivio m4000 hátsó váltót.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
zsocy
őstag
válasz nrg.960 #162083 üzenetére
Ha ezt kitalálod és megépíted, akkor ez engem is nagyon érdekelne, szívesen olvasnék még róla hogyan sikerült, mik voltak a nehézségek, stb, akár képekkel is.
Pont egy ilyen monstercrosson jár az agyam nekem is, van egy régi acél montim, jó lenne kezdeni vele valamit. -
nrg.960
tag
válasz zsocy #162092 üzenetére
Akkor úgy néz ki működhet az elgondolás.
A Cat's-et szerintem nem kapom szét.. sajnálnám, meg hosszú is felül. De kajtatok valami bringát ami nyeregvázcső C-T 54-56 környéke, onnan is a holdig kihúzom a nyeregcsövet, viszont az úgy jól csillapít. A felsőcső meg C-C 55-56 kell, mert egy 100-110-es A-head stucni rámenjen átalakítóval és ne is nézzen ki bután a dolog, lehetőleg vízszintes legyen vagy csak picit emelkedjen. Meg 44-46os koskormány. és kész is a story.Ez a Cannondale sem rossz, de az a stucniszög nagyon ocsmány.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
ivana
Ármester
válasz nrg.960 #162083 üzenetére
9 sebiig kompatibilis. Viszont én biztosan nem vennék használtan ezer éves shimano fékváltót. Vagy új shimano pl. claris (nem olyan vészes olyan 20k) vagy használt campa 9 sebi vagy 10 sebi, ez utóbbiak minden további nélkül viszik a 7 és 8 sebi shimano rendszereket (kis trükkel pedig a 8 és 9 sebi shimanot is). A campa szerencsésebb a cantifékhez is mert többet húz.
ami egy nagyobb áttételtartományt tud lefedni (kb. 32-36t) Minek? Inkább érdemes finomabbra venni. Egy 22-28 bárhova elég.
(#162087) Acef Nem a fék miatt a gyenge a canti. Jó fékpofa kell és egy művészet belőni, de többet korlátoz a váz hajlása, mint a fék.
(#162079) Ļantos Sorry, ilyet még nem láttam
(#162081) Nutra Sajnos ezekről max. akkor lesz kép, ha végre lehet menni nyaralóba.
-
nrg.960
tag
válasz ivana #162094 üzenetére
Egy "új" 9s Claris akkor kb. passzolna mondjuk egy RD-772-vel? Leginkább az lenne a cél. A nagy áttételtartomány azért kellene mert azzal is ugyanígy felmennék hegyre is, aztán a 18%-ot is ki kellene tekerni valahogy, igaz a kormány ugye más meg kisebb az erőkar, de használnám azt mindenhol.
Nem vagyok a szavak embere..
-
ZolkoW
őstag
válasz nrg.960 #162083 üzenetére
Azt hiszem, nálam azért nem lett ez az út (ami egyébként hihetetlenül adja magát ), mert 622-es kerekeket akartam, és egy 35-ös gumma ugyan bemegy a 26"-os vázba is, de csak tárcsafékkel, az meg ezeken nem szokott adott lenni. Ja, meg másik komoly szempont volt, hogy a London Roadnak szerintem tök jó a színe
Kanti fékből egyébként van, ami állítólag tök komoly, az ára mindenesetre tényleg az: [link]
Szerk: meg a középcsapi magasságtól féltem, hogy hátha túl sokat módosul (emiatt a kicsi-rövid 29er vázak estek ki). Mi is volt még? a villa. Az lehetőleg hozzá tartozó legyen ugye, de ez retró 26osnál adott, meg még a fitnessbringáknál. Az országúti hajtómű nem szokott elférni még retró montinál sem, azt hiszem, legalábbis az én (kevésbé retró) acélvázamban nem fért el az egytányéros sem. De nálad meg ez úgysem szempont.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
ZolkoW
őstag
válasz nrg.960 #162088 üzenetére
Ja! a bowdenhúzástól nem mindig kell félni, én pont hogy szeretem, ha V fékhez is canti húzást, vagy ahhoz közelit tudok beállítani, a nagyobb fékerő miatt. Pl. előre rövidebb húzás, hátra kicsit hosszabb, ott úgyis több veszik el a hosszabb kábelen.
A kategórián belül (V-V, oúti-oúti, stb) a karok közt sem egyformák a bowdenhúzások, van 3 országúti fékkar garnitúrám, mind más húzással, a két véglet között nagyjából kétszeres aránnyal. A mostani a kettő között van, és elég nehéz volt hozzá beállítani a montis BB7-eket, mert éppcsak elég drótot húznak, cserébe fognak mint állat. Úgy te is járhatsz ez alapján, hogy a hátsó V-hez nem húz eleget, ha a legkisebb 8-as van a felniben, nehéz olyan közel állítani, de előre szinte biztos hogy könnyebb bejátszani országúti karhoz is.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nrg.960
tag
válasz jjeahh #162097 üzenetére
Sima 26" lenne 2.1 vagy 2.0 gumival.. végülis egy retró monti kos kormánnyal, tehát a hajtómű nem kerülne se feljebb, se lejjebb, meg ilyenek. Kapna egy értelemebb sort, és hátsó váltót, egy koskormányt ahead adapterrel meg a váltót kiszolgáló fékvaltókart.
Röviden ennyi a történet.Tárcsaféket nem is szeretnék, meg 91-95 környékén xc vringán még nam nagyon volt divat.
Ilyesmit gondolj.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Merida összteleszkópos kerékpár