- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csabroncka
addikt
Pár véleményt mondtok erről? Asszonynak lenne, átlagos félterep túrákra...
"in medias res"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ígyvanferi #162684 üzenetére
Első kérdésre a válasz az,hogy az ár mondja meg érdemes-e csak tányérokat cserélni,de kettőt szerintem nem igazán.Második nem tudom,de úgy gondolom,hogy a lánc,első és hátsó váltó meg a láncvonal az amire figyelni kell,vagyis mit tud kezelni az átdobó (min-max tányér és max fogkülönbség),ugyanígy a hátsó váltó,majd ha ezek jók a láncvonal sem árt ha közelében van a heteseknek.Én ezt nézném...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz sepyi #162700 üzenetére
[link] Erre gondoltam. Az RC széria véleményem szerint nem túl meggyőző. Ez a van rysel viszont elég fasza. 105, mavic kerekek és egész jó váz (megnéztem élőben régebben).
(#162702) Csabroncka Alapvetően nem rossz, max. a villa hagy maga útán kivánni valót. A szett elég jó. Viszont véleményem szerint drága.
(#162704) Ringman Ennek nem recézett a közepe, így aszfalton jobb lesz, terepen rosszabb.
-
Toobee
veterán
válasz Csabroncka #162702 üzenetére
Picit drágábban láttam ma egy Checker Pig-et testbikeon, 8-as Nexus-szal. Én azt nagyon megvenném. Közben meg is van, linkeltem.
https://barbieripnk.hu/
-
Because
őstag
Most találtam ezt a videót: Gravel Goes Flat Bar! | New 2021 Specialized Diverge
Jó, kicsit polgárpukkasztó a címzés, de egyből az jutott eszembe, hogy mindig lemaradok a divatban most mire berendelem a koskormányt az egyenes lesz az új irány XD
Kommentek is viccesek, hogy fel lehet majd fedezni a 3x első hajtást is -
Kleroo
veterán
Sziasztok!
Páromnak bringakeresés témakör újratöltve. A szín kardinális, tehát a mentás szín kritérium, meg is van a fő befutó.
Kelly's vonalon. Cross Trekking lesz ideális. Ahogy nézem van a Clea belépő váz, 10-90ig egyre több extrával. És van a haladóbb, speckóbb váz Pheebe névre keresztelve.126 vs 206k árban a difi. A konkrét, könnyen cserélhető kiegészítők annyira nem izgatnak, a kérdés, hogy vajon a váz, főbb dolgok, macerásan cserélhető dolgok megérik-e a felárat.
Amit elsőre látok, hogy itt rejtettek a bowdenek pl, és a hátsó keréknél egész más a váz.
Ezen kívül vajon van más? Mert a 27vs21 sebesség, társcséfk, és pár nyalánkság nem nagyon izgat.
Pheebe10
Clea10
Ha azt mondjátok könnyebb, frankóbb, jobb konstrukció a pheebe, akkor behúzzuk azt, ha ez ugyanúgy egy hót gagyi dolog, pár plusz extrával, akkor mard a Clea.[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Kleroo
veterán
Plusz manapság az Altus/Acera/Alivio cuccok között van érdemi difi?
Anno 15éve volt, és a Deore már eléggé top volt, XT-vel pedig minden vitát nyertél . De most úgy látom, Kb tök8, még a Deore névre hallgató is kb egy szint az Altus, vagy Altusnak sem hívott váltóval, és az XT-nél van egy minőségi ugrás, hogy na az bizony JOBB, onnantól kezdődnek a jó dolgok. (csak mert olyan horror árak vannak a felszerelések között hogy csak na. Vagy van-e értelme egy szép frankó színt levadászni, és gombokrt rádobni monjduk Altus szett helyett egy Deore-t. Mert ha nincs, akkor marad egy alap Altus, és csókolom. XT és fölfelé nem reális, ahoz keveset bringázok.[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
itouchfan
senior tag
Sziasztok, ezekkel a műhelypumpákkal van valakinek tapasztalata? Ajánlott, nem ajánlott?
Van autószelepes montim, illetve prestás outim amit 5,5-6 barra szoktam fújni, ehhez kellene.
Spyral Technik Plastic
Spyral Technik Alu
Jól gondolom, hogy érdemes az alu felé tendálni?„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
őstag
válasz itouchfan #162715 üzenetére
a Spyral Technik az Longus néven is elérhető, egy remek Giyo pumpa főleg az új fejjel, aminek egyik oldala presta, másik auto és nem a betétet kell forgatni
vannak hátrányai (alacsonyan és nehezen olvasható manometer, kicsi talp, kevés megmozgatott levegő) de dupla ennyiért sincsenek SOKKAL jobbak.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Zsohi
őstag
válasz Kleroo #162714 üzenetére
A Pheebe még nem is lenne rossz, de az az állítható stucni és az Sr Suntour hajtókar, a hideg kiráz. Ha komolyan gondolja a kerékpározást és ugye csak ez a szín játszik vedd meg és mellé cseréld le a kormányszárat valami értelmes darabra, a hajtókarok meg mikor szétesnek mehet bele egy olcsó Shimano integrált. Ha csak egy kóbor gondolat volt nála a bringázás olyan mindegy. Várd meg a többiek véleményét is, ez a kategória messze áll tőlem és nem is látom értelmét.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
itouchfan
senior tag
válasz f4lcon #162716 üzenetére
Köszönöm, azért korlátoznám le magam a Probikera mert ott a bringám, és kinéztem már egykét cuccot, így ezt is beszerezném onnan, ha nem nagyon nagy baklövés.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Toobee
veterán
válasz f4lcon #162716 üzenetére
A Giyo jó márka? Néztem, hogy ők adnak legolcsóbban tubeless tartályos pumpát.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kleroo #162714 üzenetére
Az egyik nagyjából pont annyival jobb mint amennyivel drágább is.A különbségre a kategóriák között igenis figyelnek,elemi érdekük,hogy felfele mind kissé jobb,szebb,könnyebb,pontosabb legyen.Én inkább azt mondanám,hogy a kezdeti fellángolás után előreláthatóan a padláson fog porosodni,vagy tényleg rendszeresen elő lesz véve szép időben,7végeken stb. ellentét döntse el melyik legyen.
(#162711) Toobee ...a szebbik nem egyes képviselőinél van az a jelenség,mikor többsebességes bringájukon váltásra ösztönözni,vagy éppen váltani akarsz jön a "Ne állítsd el nekem,az be van állítva!" dolog.
MÁS...megtörtént az elnyűhetetlen és méregdrága pedál még elnyűhetetlenebbé tétele,ma beszereltem a 2 vásárolt 1160 forintos csapágy egyikét.
Japan-t ír rajta,majd meglátjuk. ...ja és megkerült az Igus LL síkcsapágy is,szépen bele van illesztve a pedáltestbe úgy,hogy ha belekukkantasz tulajdonképp nem is látszik,belesimul a lyuk falába melyben a tengely van.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
itouchfan
senior tag
válasz Maximum1 #162719 üzenetére
Jójó, egy grévölös csak ne mondja meg, hogy hány bárt fújjak a kerekeimbe, előbb vegyen egy rendes bringát.
Ivana: köszi, ez is jó!„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Maximum1
őstag
válasz itouchfan #162723 üzenetére
De van egy SS acél bringám IS, az 8 atmoszférán suhan.
-
Kleroo
veterán
Köszi szépen srácok, akkor ha reális a Pheebe felára, akkor az lesz. Abban énis látom a fantáziát, hogy ahogy kopnak a dolgok, fillérekért lehet uphrade-elni. És akkor ha maga a váz is tényleg jobb, akkor úgy jó szívval pakolgat rá az ember cuccokat.
Nem csak karanténfellángolás van a dolog mögött...viszont városi 1-2km, és évi 10-15 hosszabb komolyabb túránál többet nem menne. De szerintem már ennyire is megérheti, hogy végre valami jót hajtson, ne "anya 25éves acél csepeljét"; mert nem a padláson rohadna összvissz 20km után. Arra a Clea is iszonyat nagy pénzégetés lenne.
Közben énis kezdek elcsábulni, nagyon bejönnek ezek a festések.
Nekem egy 2005-ös Wheeler-em van, Alivio/Acera szettel, RST Cappa telóval. Szóval egy tök oké szint, ami szerintem jobb mint a mostani budget belépő...tehát elég magasra kéne lőnöm, hogy ne csak MTB->Cross váltás legyen, hanem jobb is legyen.
Phanatec vs CLiff témában is hasonló a szitu?
A Cliff 90 szintje megüti az egész oké szintet(bár ratyibb mint a mostani...elvileg)
A Phanatec azonban, hasonló színben viszont már túlontúl drága, meg tudnám venni, de utána én lennék a bringáért, és nem ő értem (féltés, tutjgatás, sehol se merném otthagyni, stb)
Szóval
Phanatec70
vs
Cliff90
Terén mi a tipp/meglátás. Megéri a drágább; maga a váz jelentősen jobb alap-e; vagy a Cliff is egy tök oké szett, elleszek vele az évi 10-15 komolyabb kiruccanásra.[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Zsohi
őstag
-
Teasüti
nagyúr
Ti mikor arrébb akarjátok tenni a hátsó kereket, akkor váltotok oldalt a lábatokkal, vagy ha bal láb van elől alapból amivel jól tudom balra tenni a kereket, akkor áttekeritek jobb lábra a pedált a jobb irányú ugráshoz?
Gyakoroljátok mindkét pedálállást, vagy mindig csak az erősebb lábatokkal csináltok mindent?[ Szerkesztve ]
-
FCsabi24
tag
Sziasztok!
MTB XC teleszkóp vásárlásán töröm a fejem, egy rugós Suntour telót váltana le, kb. ezt. Egy középkategóriás bringa lenne a cél, amivel már lehet menni terepezni, ilyen bringát használok jelenleg, fokozatosan szeretném rajta cserélni a dolgokat nyár végéig, az első a teleszkóp lenne. Mit ajánlotok 200(max.230) euró környékén? A tengely esetén maradnék gyorszárnál, a hátsó is ilyen, 100mm mozgás elég, a jelenlegi amúgy sem mozog ki ennyit.
Eddig ezeket néztem ki:
RockShox Judy Silver TK Solo Air 29"RockShox Recon Silver RL Solo Air 29"
Mivel 2021-es darabok gondolom sok tapasztalat nincs velük, valamilyen véleményt tudnátok mondani, vagy más ajánlat? -
X2N
senior tag
válasz FCsabi24 #162728 üzenetére
Szia!
Egy RockShox Recon RL 29" Solo Air 100-t lehetne bele tenni, de ha komolyabb terepezés a cél akkor az egész bringa cserés már, nem érdemes rá költeni mert nem taperedes a váz és nem átütőtengelyes, boost-os.Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
durmi_88
csendes tag
Sziasztok
Segítséget kérnék, 192/160 mellé es a bicikli jó választás lenne?
Caprioloról elég jókat olvastam, felszereltségből jelenleg kezdésnek megfelelőnek találtam azt, ami rajta van, a strapabíróság érdekelne, hogy szerintetek jó lenne-e?
Főleg országút, főúton lenne használva, esetleg porosabb földút, egyelőre dombos-hegyes helyekre nem nagyon tervezek menni.Köszi a segítséget előre is!
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kleroo #162725 üzenetére
Otthagyni őrizetlenül,nyílt helyen senki sem hagyja ott valamirevaló kerékpárját,lezárótól függetlenül.
(#162730) durmi_88...ennyiért inkább egy Rockridert. Ez oda vissza veri,de még az 530 is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Kleroo #162725 üzenetére
Pheebe és Phanatic ha belefér, ha meg nem, akkor az aszonynak vedd a gyengébbet .
Acera, Deore, XT téma: szerintem manapság már nem olyan egyszerű, hogy Xt-től felfele jó, inkább azt mondanám, hogy alkatrész és évjárat függő, van, amiből az Acera is teljesen rendben van és van olyan alkatrész, amiből XT-t sem vennék. Szal ésszel kell legózni és jó lesz.FCsabi24: Nekem Recon RL van, de ahogy elnézem a Silver sem igazán különbözik tőle semmiben, részemről ajánlott, rugós Tora TK-t váltottam le vele, ég és föld a különbség.
X2N: ha legalább egy Rebát akarna venni, én is ezt mondanám, de a Recon nem olyan drága, tapered és boost nélkül meg itt a topikban is elvagyunk "páran" komolyabb terepen is. Egy tapered + boost + Recon RL bringa mennyibe kerül újan, 1200 euro minimum? Én a bringámat kb 400-450 euróból tuningoltam fel, az még mindíg fele sincs egy új bringa árának és ebbe belefért az integrált hajtás, Recon RL, új Mavic kerékszett. Persze ennél jobban már én sem fogom tuningolni, akkor már tényleg inkább egy új bicikli, de addig is bőven el lehet terepezgetni vele . Sőt, vegyük úgy, hogy a hajtás minden bringán kopik és úgyis cserélni kell idővel, szal ha ezt nem számoljuk bele még olcsóbban meg lehet úszni. Egy jobb fogaskoszorú, integrált Acera hajtókar Deore középcsapággyal, egy Recon RL és egy ideig szerintem még ellesz vele, max a féket még cserélheti majd ha nem elég, valami belépő olcsó Shimano-ra. Persze kinek mi, ez csak egyéni szubjektív vélemény volt
Hasaggymeg: ez komoly ennyiért , de ha jól látom átütős, az neki nem jó. Ha most vennék telót, erre ráhajtanék, a Mavic kerékre rámenne.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
durmi_88
csendes tag
válasz Hasaggymeg #162731 üzenetére
Jelenleg be vagyok határolva, SZÉP kártya miatt csak ez az oldal játszik
És 29-est szeretnék, kb. max 150-ből
Kp jelenleg a kocsiba lesz beleölve -
durmi_88
csendes tag
válasz Hasaggymeg #162734 üzenetére
Magasság/súly
-
Kempetlen
tag
válasz durmi_88 #162735 üzenetére
Akkor viszont felejtsd el a bringa témát ennyiből szerintem! Muszáj kifejezetten erős vázat, kormányt, kerékagyakat tartalmaznia annak a gépnek, amire ráülsz. Az alap teleszkópoknak is búcsút inthetsz így. Én inkább abba ölném a pénzt, hogy ne fordulj fel ekkora súllyal.
Két megoldás van: vagy nézel valami strapabíró montit használtan, vagy ha új gép, akkor kifejezetten hardtail AM, azaz merevfarú all mountain montit kellene venned, ami már bírja a csapást, az viszont minimum duplaekkora árral indul.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Toobee #162720 üzenetére
a Giyo a világ legnagyobb pumpa gyártója, nagyon sok márkás termék is náluk készül bérgyártásban, plusz az ilyen saját márkás cuccok meg a private labelek (mint a Bike+ volt anno, vagy a Spyral most) nagy része is. azt mondják, hogy ha kínai pumpát akarsz venni, akkor nincs esélyed, hogy a Giyo-hoz ne menj el. hasonló, mint a velo vagy a DDK a nyergeknél
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
válasz Kempetlen #162736 üzenetére
Durmi_88: Semmiképpen ne add fel a bringázást, de kommersz új bringát ne vegyél. Ilyen terhelés alatt sajnos minden fokozottan fog elhasználódni rajta. Én is inkább egy használt, masszívabb, acélvázas, merevvillás példányt keresnék, aztán ahogy fejlődsz, nem fogod majd sajnálni, amikor váltani tudsz egy jobbra.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ivana
Ármester
válasz Alabástrom #162737 üzenetére
A tengelyhossz a hajtókarhoz gyárilag ajánlott legyen. Két fajta országúti hajtás van a régi fajta 53-42 vagy 53-39 és az újabb kompakt kb. 50-34. Az utóbbit nem bírja el se az első, se a hátsó váltód, az előbbi kell.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz durmi_88 #162730 üzenetére
Közben olvastam mire is akarod használni.
Aszfaltra és könnyű földútra nem muszáj atombiztosnak lennie. Szerintem egy masszívabb alu vázas cross country bőven elég alád, jó nagy varratokkal, 73 mm széles középrésszel, hosszú fejcsővel és mondjuk félintegrált fejcsapággyal.
Ehhez egy középszerű levegős villa kéne 32 mm-es becsúszóval legalább. Kerékből se ártana vmi erősebb alád, h ne verd bele a nyolcast az első kátyúnál. De nem gondolom, h egy bármilyen montinak szét kellene esni alattad műúton.
Rázósabb terepen indul az, amit feljebb írtunk, hogy túl kell méretezni mindent.
Viszont még nem említették, de a féket tuningolnod kell majd, mindegy milyen bringát veszel.
160 mm-es tárcsákat azzal a lendülettel lehet ledobni róla, ahogy megvetted, mert az első lejtőnél égni fog. És persze hidraulikus jöhet csak szóba, az is Shimano legyen, ne Tektro meg noname. Tárcsának meg ajánlom a Shimano IceTech tárcsáit, ezek bírják az igénybevételt. Hátra 180, előre mehet a 203 mm. Szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz durmi_88 #162730 üzenetére
Egyébként meg amit linkeltél bringa, ott már a kép alatt oda van írva, h ajánlott max terhelhetőség 100 kg.
És a bovdenes tárcsafék sem egy életbiztosítás.Amúgy meg nem ragaszkodnék a 29er-hez sem. Műúton és döngölt földúton teljesen mindegy mekkora a kerék. Ott csak az áttéttel és a hajtáshatékonyság számít.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz durmi_88 #162733 üzenetére
az a probléma, hogy 160 kilóhoz nincs megfelelő kerékpár. Nincs. Pont. End of story. FŐLEG nem a 200 ezer alatti kategóriában, ahol az alkatrészek eleve nem a tartósságról híresek. (a linkelt Capriolo-ban is négyszöges hajtókar van, azt ekkora súllyal kb egy hónap alatt rugod le róla, mert annyira puha, hogy kitágul a középcsapágy tengelyén, javíthatatlanul kukaéretté téve)
sokan azt mondják, hogy azért vennének kerékpárt, mert le akarnak fogyni. a helyes út: lefogynak, ÉS UTÁNA vesznek kerékpárt. (ne vedd személyeskedésnek)
kezdjük azzal, hogy szinte alig van gyártó (néhány elborult, kis szériás gyémánt drágaságú Tout-Terrain és egyéb kivételtől eltekintve) aki 120kg fölött bármilyen garanciát is vállal. tehát ha valami törik/szakad/reped/hajlik, azonnal visszautasítanak, élből és minden joguk megvan hozzá.
igen, vannak néhányan, akik nem azért 130-140-150 kilósak, mert el vannak hízva, hanem mert ennyi izom van rajtuk (legjobb gyerekkori barátom 130-140 között mozog standardban, 185 centi magas szóval olyan "ember méretű" de évtizedeken keresztül kungfuzott, majd kondizott aminek vannak még mindig látható maradványai, főleg izomtömegben) de ez nem jelenti azt, hogy rájuk ne vonatkozna ez a szabály: ha veszel egy kerékpárt, akkor legyél felkészülve arra, hogy bármi eltörhet, tönkremehet és az nem lesz garanciális. és ezek a törések, repedések, hajlások sűrűek lesznek majd.
az egyetlen járható út az lenne, hogy keresni kell egy túlépített vázat (már nem nagyon vannak ilyenek a tömeggyártásban) majd felépíteni túlépített alkatrészekkel, szigorúan merev villával (egyszerűen nincs olyan teleszkóp, ami elég kemény lenne, a levegősek nem bírnak el ennyi nyomást, a rugósok meg nem kaphatóak ennyire kemény rugóval, de mindegy is, mert a perselyek olyan terhelésnek lennének kitéve, ami miatt havonta kellene cserélni) és ennek a kerékpárnak egyetlen alkatrésze sem lehet karbonból. 36 lyukas agyak 30mm széles hegesztett felnibe 2,35-ös DT Alpine küllőkkel fűzve, 2,4" vagy nagyobb gumik, vastag oldalfalú (DH-s) belsők, 35mm-es kormányszár és kormány, integrált csapágyas Shimano hajtókar (lehetőleg üreges kovácsolt SLX ami még nem könnyű de már üreges) legalább 180-as de inkább 200-as tárcsák (elöl-hátul) meg mondjuk egy Saint pedál mindezt egy profi által megépítve. de ez amit felsoroltam BŐVEN nem a 150 ezres Capriolo kategória.
de még ekkor is lesznek olyan dolgok, mint a nyereg pl, ami folyamatos cserére fog szorulni, mert nincs az a nyeregpálca, ami hosszútávon bírja ekkora súly alatt a terepezést (bármilyen light terep) és a küllő is hiába a legvastagabb, ami elérhető a küllőszakadás is rendszeres lesz. ahogy a csapágycserék is.
szóval ha járható út a fogyás, akkor inkább azzal kezdd mielőtt veszel valamit és csak a problémád lesz vele. kérlek hidd el, tudom miről beszélek.
még egyszer: nem célom, hogy sértegesselek csak vázolom a szomorú tényeket.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...