Új hozzászólás Aktív témák

  • Hasaggymeg

    Topikgazda

    válasz MPowerPH #127527 üzenetére

    Röviden és tömören:
    1.Nyeregcsővázhossz. Régebb alapméret volt,ma már nem irányadó. Arra kell figyelni elég magasra is ki tudd húzni,de elég mélyre betolni is pl. majd egy dropper postot,melyből vágni nem lehet.
    2.Felsőcsőhossz A virtuális felsőcsőhossz a lényegesebb,de ez sem jó egyetlen indikátornak,mert a nyeregcsőszögtől függően még egy relatíve nagy felsőcsőhossz is kényelmetlenül kicsi lehet mikor kiállva tekersz.
    3.Reach Tulajdonképp a kerékpár hossza mikor kiállva tekersz.Ez a legjobb mutató azzal kapcsolatban,hogy mennyire hosszú is lesz érzésre a kerékpár valójában.Jó összehasonlítási alap különböző kerékpárok között,mert a nyeregcsőváz szöge nem befolyásolja.Egy hosszabb reach rövidebb stucnit enged használni,anélkül,hogy az eleje zsúfoltnak érződne.
    4.Stack A kerékpár potenciális kormánymagasságának indikátora.Főleg alacsony kerékpárosok nagy kerekű és/vagy nagy rugóutú bringaválasztásánál fontos figyelembe venni. XC/Maratonozók és aki sokat mászik annak is fontos mennyire magasan van a kerékpár eleje.
    5.Homlokcsőszög. A kormányzás pontosságának indikátora.Minél meredekebb annál pontosabb a kormányzás,főleg mászásnál,alacsony sebességnél könnyebb tartani az irányt.Minél laposabb,annál könnyebb nagy sebességnél és ereszkedőnél,durva terepen is tartani az irányt,kisebb a kormányon átbukás veszélye.Nagyobb kerekek növelik a stabilitást,így akár meredekebb homlokcsőnél is stabilitás kölcsönöz a kerékpárnak.Nem érdemes erre az egyetlen faktorra túl nagy hangsúlyt fektetni,mert a kerékpár stabilitása egyebektől is függ,mint a tengelytáv,vagy láncvillahossz.
    6.Nyeregcsőszög Egy lapos nyeregcsőszög növelheti a kényelemérzetet anélkül,hogy a tengelytáv nőne,ugyanakkor nehézzé teszi a mászó kerékpár elejének földön tartását.Egy meredekebb szög,enyhén előre billentett nyereggel irányíthatóbbá teszi a kerékpárt,könnyebbé teszi a mászást nagyon meredek lejtőkön.Fix nyeregcsővel ugyanakkor,az előre helyezett súly miatt macerássá teszi az ereszkedést.
    7.Láncvillahossz A kerékpár "kezességének" egyik mutatója.Egy 420-435mm-es láncvilla játékossá,egykerekezésre tökéletessé teszi a kerékpárt.A hosszabb,440-455mm es láncvillák stabilabbá,eleje lentartásával mászásra alkalmasabbá teszik a kerékpárt.
    8.Tengelytáv A láncvillahossz és a homlokcsőszög is befolyásolja,értelemszerűen a nagyobb tengelytáv stabilabb és lomhábbat,a kisebb kevésbé stabil de kezesebb kerékpárt eredményez.Kerékpárostól és felhasználási szokásoktól függ melyik az ideális.
    9.Középcsapágy magasság. A kerékpár kezelhetőségére van hatása,alacsonyabb kezelhetőbb,mozgékonyabb kerékpárt eredményez,a magasabb középcsapágy könnyebb pedálozást,több mozgásteret a pedáloknak rossz,egyenletlen terepen.
    Aztán ír itt egy pár sort az old school,meg new school geókról,ahol az utóbbit laposabb homlokcsőszöggel,meredekebb nyeregcső szöggel és alacsonyabb középcsapágy magassággal jellemzi,melyhez hosszabb reach társul,ahol ez miatt rövidebb kormányszárt használhatsz.Azt írja ezért általánosságban hosszabb a közép-első része ezeknek a bringáknak,miközben a láncvcillát a kezelhetőség miatt röviden tartották.Ettől,főleg ereszkedőkön stabilabbnak érzed a kerékpárt,mintha nem rajta,hanem kvázi benne ülnél,ami összességében pozitív fejlemény. Ugyanakkor szerinte egyesek progresszívebbek ebben mint mások,míg megint mások már túlzásba is esnek az első kerék előre tolásával (növelik a tengelytávot,de marad a láncvillahossz,így csak az első kerék mehet mind előbbre,mind laposabb homlokcsőszöggel) ami 2 dologhoz vezet.Egyik,hogy már-már olyan a kerékpár mintha egy endurót vinnél az aszfaltra,tehát a nem túl egyenletlen terep szinte már unalmas lesz,másik meg,hogy egyre inkább előre kell evickélni a nyeregben súlyt helyezni az első kerékre,mert az annyira ki van tolva,hogy egyre kisebb a súly rajta és könnyen elveszti tapadását a kanyarban vagy simább terepen.Vége.

    (#127548) BMW001...ami a brexitet illeti,egyértelmű,hogy elszámolták magukat,a vigyázz mit is kívánsz tipikus példáját látjuk,amikor a falra festett ördög leszáll,és hirtelen nem tudunk mit kezdeni vele.Nem kellett volna pár tanulmányt elvégezni a kilépés következményeiről,mielőtt kiírták a népszavazást?! Dehogynem! Hülyék,csak most szembesülnek azzal,hogy mindjárt széthullik birodalmuk maradéka is,csak mert nem számoltak a következményekkel. :W Amúgy ez jó példa a népszavazásokra is,a birka nép (és ez érvényes Japántól az USA-ig) azt sem tudja miről szavaz,csak megeszi a sok sz@ros politikai maszlagot a tévéből,aztán azt csinálja amire éppen felbujtják,anélkül,hogy halvány lila fogalma is lenne miről van szó . :(

    (#127550) ShiTmano...csak lefordítottam. ;)

    [ Szerkesztve ]

    "Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

Új hozzászólás Aktív témák