-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
szki
őstag
Én egy ZTE Blade-del gps-zek Endomondo, és néha Sportypal Androidos alkalmazással. Még nem tudtam rájönni, hogyan számítják a szintkülönbséget, mert sosem jön ki az a szint, ami szerintem a tényleges. Természetesen kevesebet mérnek többnyire, de van, hogy többet.
Persze csiszolgatják ezeket az alkalmazásokat, meg gondolom a telefon szoftverén is lehet frissíteni, és lehet egyszer a ténylegeset fogja mérni.
Például ebben a Sportypal útban nem látok 611 méter emelkedést, bár hízelgő lenne:
Ebben az Endomondo útban meg keveslem a 105 méter emelkedést, mert többszöröse a tényleges:
Mindkét eset a cél, és az indulás kb azonos tengerszint feletti magasságon van. Az elsőnél 3 komoly emelkedő volt, míg a 2.-nál kettő.[ Szerkesztve ]
-
dunc
nagyúr
Köszönöm.
(#6374) MZsoltee Az a helyzet,hogy szakértő a felnim jelölte meg gyenge pontnak,és én is azt érzem a leggyengébb láncszemnek. Bemegyek egy bringaboltba,és kérek egy ajánlatot rá,a két kerék átfűzésére kíváncsi vagyok mennyit mondanak.(+küllő ,szerintem egy 40 ezres kanyar lenne ,ha 30 ból ki tudnék jönni akkor elgondolkodok rajt)
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
teljesen igazad van, de több helyről is próbáltam, mindenhol belelógtak a kábelek. fel meg nem akartam menni, ha úgyse megyek be, akkor minek?
pedig azon a kockakőszerű úton felfelé élmény lett volna outival így is mentem macskakövön kb. 300m-t, aztán inkább kimenekültem a járdára(#6382) DemonDani: igen, sümeg
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
a macskakövön tekerve nem tudtam másra gondolni, mint a rázkódásra minden mást kirázott a fejemből
(#6396) carrot: szép tekerj vele sok balesetmentes km-t !
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
amargo
addikt
Éppen párnapja mértem le a kerekeimet.
Nyers adatok, tárcsával, gyorszárral:
- első kerék: 1130g, együtt. Készen:
- hátsó kerék: 1720g tárcsa, sorral. A 28-as sorral -100g volt!Készen:
- első: 1780g
- hátsó: 2300gMind a két keréken 100g-ot sporoltam az új belsővel, ami kemény 1000ft ráfordítás volt
Mindenesetre nagyon jó árért vannak a kerekek. Bár nem gondolom, hogy az első kereken a tárcsa, gyorszár, tartó, kosz 400g lenne, de nem elképzelhetetlen, hogy azért nehezek
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Xantomas
őstag
Szerintem, ha jó a lakkozása a nyeregcsőnek (rugalmas), akkor meg kell hogy fogja az alu nyeregvázcső is, de gondolom ezért is használnak sok helyen nagy felületű, két csavaros bilincset, aminek van egy pár mm-es túlnyúlása magára a nyeregcsőre, hogy azt is fogja. Már több gyári bringán láttam ilyen megoldást, pláne ott ahol karbon nyeregcső van gyárilag.
pl ez a Pro"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Vasinger!
nagyúr
Igazad van, inkább XC-re kéne, minthogy DH/ FR.
Bár valaki elmondatná, hogy speciel ez miért nem XC, mert nem értem. A váz mérete szerintem kicsi is lenne nekem, de amúgy a váz geója inkább XC.
Xantomas: De bizony, én voltam. Akkor ezek szerint Te voltál aki ott nézelődött elég erősen?
-
ludsimon
veterán
Az tök jó, de a bármilyen móka elméleti elgondolás volt (no mondegy nem vágtátok ). Fizikai korlátok azért vannak egy merev Neuzerrel.
Ahol viszont Ti le tudtok menni ott én is. Nem DH pályára gondoltam.Szerk.:
Ez gyors volt. DX vissza is küldte a lóvét amit tegnap küldtem.[ Szerkesztve ]
undefined
-
fpeter07
veterán
Ha már vonat, ma előjött nálunk a téma:
-ha kerékpárszállítással rendelkezik a vonat, akkor velem egy kocsiban utazik, vagy külön fent van tartva egy a kerékpárok részére?
-egy-egy megállónál mennyi időt szokott általában a vonat várakozni?
-a diákjegy a teljes árú menetjegy 50%-ába kerül?A válaszokra köszönetet mondanék!
-
Manitou
addikt
Témánál vagyunk megint
Azért nagyon nem mindegy hogy 10 kg vs 15 kg egy bicaj, főleg hegyen.
A legtöbbet a kerék kerülete mentén történő könnyítés "hoz" a konyhára.
Vagyis könnyű felni+ könnyű belső+könnyű külső triumvirátus az aduász.
A másik dolog pedig az, hogy könnyebb kereket könnyebb fékezni is, ez sem egy elhanyagolandó dolog.
De könnyű átesni a ló túloldalára és könnyítgetni mindent, sokszor az ésszerűség határain kívül is. Meg kell találni a viszonylag jó súly/ ár arányt és akkor baj nem lehet.Persze ha valaki DH-zik, ott lefele a súly nem igazán szempont, inkább az erősség/tartósság/nagy rugóút. Igy születnek meg az akár 18-20kg--os szörnyek
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
rii
nagyúr
jogos ... csak azért kotynyelesketem bele, mert az előbb hívott a haverom, hogy megint defektet kapott ... hiába ugatom neki, két hónapja, hogy pótgumi nélkül ne menjen el ... most 5 km-t tolhatta a bicajt ... meg műhelypumpát se hajlandó venni, hogy tudná hány bar van benne ... :-/
apropó ... nagy hülyeség azt hinni, hogy az időjárás, a légnyomás esése-emelkedése hatással van a kerékben uralkodó nyomásra?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
DemonDani
addikt
Persze h OS, am lentebb írtam hogy miért lesz csere csak lassú vagy
Mi van azokkal a kerekekkel? XDD Hélium van beletöltve?
szerk-re:
Volt valami gond a Logic kormánnyal vagy csak a fentebb írt gondod miatt váltottad le?Nekem is az van, és tényleg elég fos, aláírom sajnos...
Bár sok köze a kormányhoz attól nincs, vagy nem tom, csak úgy megosztottadIgen ilyesmire gondoltam a Scandium alatt, azt tudtam, hogy alu, többi meg olyan logikus, konkrétan arra gondoltam hogy rugalmasabb-e vagy ilyesmi
Szerk Wars lett már itt
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
DemonDani
addikt
Persze már becsukott szemmel állítom Legjobb hogy meghúzás alatt is annyit mászik mintha valami hangoló csavarral játszanék
Egyenlőre nekem sincs szarvam
De tervezek a jövőre nézve is, de tuti fura lesz DH kormányt cserélni XD 80mmes emelés után szinte 0-ra, el sem tudom képzelniÍrd egy lapra, "Ébressz fel" és tedd a hátadra
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Fasten
tag
Köszönöm a segítséget, szeretnék is linkelgetni az előbbi oldalakról :-)
problémám csak az, hogy ezeken az oldalakon a keresésnél nem lehet beállítani, hogy csongrád megyében keressen. vagy csak én nem tudom?
Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that.
-
amargo
addikt
Akkor tessék menni pihenni, nekem is ma keresztbe húzta egy bringázásomat a sok minden. Tegnap 18-22-ig vizsgáztam, végül lekapcsolták a lámpákat és az volt a végszó, vakon írták be a jegyem ma meg hullaként bolyongtam be és minden kollégám csodálkozott, hogy "jéé bejöttem" - egy ideje már nem láttak, de még nem is fognak
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Manitou
addikt
Ez a "pirosság" örökség a régi bicajból, meg egy csómó alkatrész is az. Szerintem egy fehér telóval nézne ki a legjobban + tárcsa, de egyelőre ez az opció nem játszott.
Fékerőben elég jó a magura HS33 , de azért kell hozzá egy jó felni is. Nem hiába triálosok kedvenc féke volt még akkor is amikor már bejöttek a tárcsafékek, azóta már lehet más szelek fújnak. Ez egy 98-as John Tomac, akkoriban próbálkoztam triállal és kellett az erős és jól adagolható hátsófék, akkor ez jobb volt, mint a V fék.A bicaj jelen állapotában ~10,2kg pedál nélkül
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Ezen a videón én nem csodálkozok sokat megélt szülőként. A gyerek bicaja egy pedál nélküli, hátsó rugós kétkerekű. Átlagos kisrácok/kislányok hasonlókat művelnek 3 kerekű lábbal hajtós motoron, v. kétkerekű rolleren.
Amúgy ma igazi bicajos idő van itt a nyugati határszélen. Nap nem süt, nincs kánikula, és szél se fúj. Bár eső bármikor lehet, de egy fórumtársat idézve: legfeljebb megázunk, és tekerünk egy jót
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
Mivel a duna mellett haladtam végig haza, eszméletlen látvány volt, folyamatos villámok záporoztak a jobb oldalamon. A Lánymányosinál megálltam kicsit nézni, majd otthon kiültünk a loggia-ra is.
Mielőtt haza értem volna volt egy érdekes esetem is. A Petőfi-hídnál a kerékpáros útnál a gazdák simán sétáltatják a kutyát ezzel nincs is gond, ha kutya méretű az eb. Este éppen csak megcsillant a chiwawa nyakörve, mert a kutya és a gazdit egy póráz ugyan összekötötte, de ellentétes oldalon voltak. Szerencsére nem rántottam Őket össze, a lányzó nagyon hálálkodott - elég dekoratív volt -, hogy van még kutyája, miközben a félmeztelen betépett srác - aki vélhetően az aktuális barátja volt - csak nézett és látszott, hogy még nem tudja felfogni mi is történt. Ezzel csak annyit akarok írni, hogy csak óvatosan!
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
venember83
nagyúr
Általában ez a bolt a legolcsóbb a vénember83 által is írtak közül.
Azért nem árt körülnézni, az integrált hajtóművek tíz euróval olcsóbbak voltak az actionsports.de oldalon, plusz ott csak tíz euró a szállítási költség, legalábbis Romániába, és nem vesznek le semmit kártyás fizetésnél, így pl. XT hajtóműnél az árelőnye az oldalnak már rögtön tizenöt euró, ami már tetemes, ha pl. sörben számítjuk.
-
szki
őstag
Lehet, hogy több időt szánsz az interneten a bringa cuccok keresgélésére, és alkatrészek elemzésére, mint amennyit a nyeregben eltöltesz?
Csak azért kérdem, mert mindig naprakész vagy a cuccokból. Nem semmi!(#7175) Fasten: Hogy költséges hobbi? Akkor még nem volt saját autód, melyre egy garnitúra téligumi többe kerül, mint egy átlagbicaj.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Szóval ez trekking kiosztású hajtómű...
Múltkor már szembesültem kicsit közelebbről szerelés közben, h egy összegányolt bicikli az enyém, de újabb és újabb meglepetések érnek. Hobbiterepejárókhoz tudnám hasonlítani autós példával élve - terepre szar, városba se az igazi.
És ha én trekking hajtóművel és 28-as fogaskerékkel mászok, akkor én erős vagyok?Igen, ekibe-os faq-ot olvastam én is, de ott nem magyarázzák a fogalmakat.
A másik már használhatóbbnak tűnik, mindjárt rá is vetem magam. -
Fasten
tag
Köszönöm a tanácsokat! Most már inkább arra hajlok, hogy újat veszek használt helyett, elkezdtem nézelődni az ebike-on is!
Szemem a pályán! Apropó, mi a különbség pl. az ebike-on a cross és az MTB kategória között? Mert nekem annyira egyformák
Még valami: a schwinn milyen minőségi szintet képvisel? mert azokból van olyan, ami új, és még a keretbe is belefér...
[ Szerkesztve ]
Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that.
-
Ariadne
őstag
Még , épp nemrég értem haza a Száguldó Virágokkal való ismerkedésről. Még gyorsan pucolok kicsit a láncon meg a hajtáson, összepakolom a banánt-dörmit-gyümölcsizét-pót váltótartó fület (komolyan...) holnapra, aztán alszom, ennyire jutott idő. Ja tavalyi 24 órás óta a verseny indulás előtti checklist része lett a patentszem ellenőrzése, el tud repedni a kis piszok úgy is, hogy nem esik szét a lánc és még nem érzel semmit...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest