-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
sanzi89
addikt
Hát, szerintem racsnisba nem létezik 12-es legkisebb fogszámmal. Ha ez fontos, akkor lehet újra kazettás agyat kellett volna kérni, ott létezik 11-es fogszám is. A legkisebb fogszámmal amit találtam egy Sunrace bír, de ez is 13 és ugye Sunrace, amivel eddig semmilyen tapasztalatom nincs, szóval kérdéses az élettartam.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
rétisün
veterán
szevasz! sztem mi már bringáztunk együtt a lövői kerékpárúton, legalábbis a brinád és lakhelyed alapján. én egy fehér kelly's outit hajtok....üdv a topikban!
Manitou: nyugdíjasok, és sose zúztak...(sztem)
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Xantomas
őstag
Pffff
Nem hibrid ez, minden menetes sor ilyen. Szétszedted azt, amit amúgy tök felesleges szétszedni.
Nem hiába: "Tarzan erős! Tarzan csinál másik lyukat!"Szerszám kapható: Ilyet keress
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Hehe, a vazelin pont hogy kikezdi
Szappan, vizesen, vagy szárazon. Hintőpor.
Margarin, mangalica zsír, extraszűz oliva olaj, processzor hűtőpaszta, nagymama 2. alkalommal újra főzott vegyeslekvár, pronto, canesten, fiatal szűz kecske vére. Utóbbira azt mondják, hogy még jó is, mert a kutyák nem fognak érte hörögve ugatni, hanem farokcsóválva barátkoznak majd veled.Viccen kívül: az első két megoldás be szokott válni. beszappanozod a felni peremét, és a gumit, ahol felfekszik, utána felpumpálod, majd egy benzinkúton feltolod minimum 6 barra, és leengeded a kellő nyomásra. Gyönyörűen kiugrik a helyére, és felfekszik ahogy kell.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
DemonDani
addikt
Velence 10x-en ennyit vesztesz el... mármint a saját súlyodból a 10.kör megkezdésére
kétlem hogy sokat veszítenél ilyesmivel, max ha amúgy levétel után 7kiló a bringa.
Túl van lihegve az ilyesmi, a Velence 10x-ben nincs 3000 szint semmit nem vesztenél vele valszeg, csak néhány mm-nyi e-péniszt
előbb kopna el az edzettséged meg a saját súlyod miatt az energiád[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
dqdb
nagyúr
Ahogyan Tamoo is írta azt kell eldönteni, hogy olyan lámpa kell, amivel látszol csak, vagy amivel látsz is. Látszani kisebb darabok elegek, bár néha az ilyen X darab LED olcsóért lámpákból semmi sem látszik még szemből sem. Ludsimon linkelt hozzászólásában szereplő lámpával éjszaka, az erdő közepén is tökéletesen lehet látni és haladni bringával.
KaraDani, amargo: kezdjünk neki összeállítani
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
nem ronthattad le, mert egyrészt jól jöttél, másrészt annyit nem is mentünk együtt (de persze benne vagyok egy hosszabb bicajozásban), hogy attól lenne csak ennyi az átlag.
egyébként a km-óra szerint több volt, igaz, a végén már beleszámított az is, hogy a városba beérve, kerékpárúton nem szabad ennyire száguldozni.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Teasüti
nagyúr
Innen:
Autók és teherautók esetében megtörténhet, hogy ha túl gyorsan mennek esős időben, akkor a gumi alatt egy vízhártya alakul ki, a külső elveszíti a tapadását. Ez végzetes lehet, így a gumi gyártók jókora barázdákat vájnak a futófelületbe, amely elvezeti az alatta felgyülemlett vizet. Az autóknál ez a hatás azért alakul ki, mivel a guminak négyzet alakú futófelülete van, és a belépő kontaktus egyenes, és merőleges a haladási irányra. E miatt a víz könnyen a gumi alá jut, és nehezen távozik onnan. A kis nyomás miatt (kisebb, mint a kerékpároknál használt nyomás), a víz nyomása elegendő lehet, hogy a gumi kontaktfelületének közepét felnyomja és a víz megragadjon ott. A kontaktfelület így nagy mértékben lecsökken, és ha a nyomás megnő az egész gumi alatt kialakulhat a vízhártya.A kerékpárnál ez nem fordulhat elő. Először is a gumi profilja nem lapos, hanem félkörív alakú. Ez már magában lehetetlenné tesz jelentős vízmennyiség felhalmozódást. A vizet a gumi oldalra szorítja ki. Másodszor, az érintkezési felület is jóval kisebb, mivel a külső egész vékony az autógumikhoz képest. Harmadszor, a kerékpárral nehéz akkora sebességet elérni, ahol a hidroplán hatás érvényesülhet. Negyedszer, a gumiknál használt nyomás nagyobb, így a víznek nincs esélye "bennragadni" a gumi alatt.
A tömeg/felület arány számításba inkább nem bocsátkoznék, mivel a sok változóhoz szinte végtelen kombináció társul. Mégis egészen pontosan milyen feltételeket kellene összehasonlítani egymással? Másrészt így hasraütésre nem tudok meghatározni egy felfekvő felületet (esetleg nyomáspróba festékkel) és hírtelenjében nem találok erre vonatkozó adatokat a neten.
Ha meg kellene becsülnöm, azt mondanám, h nagyságrendileg hasonló lehet az arány egy átlag városi autónál öntömeggel és egy átlag MTB-nél átlag testtömeggel. De ha már outit nézünk, ott a nyakamat rá, h a bicikli javára tolódik el a tömeg/felület arány. Már az MTB-hez képest is szvsz egy nagyságrenddel kisebb lehet a futófelület.[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Hű, talán 28-as Lugano, de Fáraó ha erre jár meg tudja mondani, az ő bringája ez. Én harmincvalahányassal megyek a crosson, keskenyebbet pont felütés miatt nem akarok.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
dunc
nagyúr
Meghalsz amire beérsz vele, amúgy kérdeztem a cserekerékpár feltételei,gyerek kerékpárért-gyerek kerékpárt kell vinni,a felnőtt helyet felnőttet. Kell váz,két kerék,és hajtómű. (üzemképes állapotba) Nem tudom mennyire veszik komolyan ,de ha segítség akkor így lenne értelme.
[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
Hali!
Én egy ilyet nyüstölök, kapott tőlem mindent. Ráadásul súlyom miatt (127kg) még jobban igénybe van véve.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Tamoo
MODERÁTOR
"Kékeknél vettem pár hete 2x500g Hydra Energy..."
Összetételen nevettem egy jót"szacharóz, dextróz, maltodextrin (16%), aroma, savanyúság-szabályzó: citromsav, só, csomósodásgátló: trikalcium-foszfát, színezék: karotin, karamell, vitaminok (C, B1, B2. B6). Glutént, kén-dioxidot, szulfitokat, földimogyorót tartalmaz. Nyomokban rákféléket, tojást, halat, szóját, tejet, zellert, mustárt, csillagfürtöt tartalmazhat."
-
Mauzes
őstag
Én is szinte csak városban használnám. És arra gondoltam, hogy vagy költök rá elég "sokat" vagy nem is veszek (és használom addig a 12 éves MTB-t). Amit eddig találtam és tetszett és az ára is belefér, az a Merida Speeder i8 vagy a Cube Hyde, talán a Pro. Vagy ami jóval olcsóbb, az a Neuzer X-street, egy fokkal kevésbé bejövős.
De épp azért szeretnék kipróbálni néhányat, hogy megtudjam, kell-e ilyen. Mert ha elég a single speed, akkor tényleg felesleges drágát és bonyolultabbat venni...
-
dqdb
nagyúr
Egy Garmin Edge 800-zal mérem a szintet, ami a beépített barometrikus magasságmérőjét használja a szint számításához, és ezt a magasságmérőt kalibrálja be időnként a GPS adatai alapján. Olyan zárt lépcsőházban tesztelgettem, ahol nem volt GPS jel, de a lépcsőkön felfelé és lefelé sétálva a vártnak megfelelő mértékben és irányban változott a magasság, szóval én hiszek neki. Ha szimplán csak GPS alapú lenne, akkor természetesen nem hinnék neki.
rétisün: errefelé körülbelül 10 km-en volt érzékelhető méretű szél, természetesen az szembefújt, mint mindig
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
"estére jó eséllyel csillapodik a szél"
na igen, régebben valóban így volt, de mstanában, amikor amúgy is olyan össze-vissza időjárás van, mintha ez már nem egészen így működne
viszont ha megyek holnap, hétfőre marad a 3 nap/300 km legrövidebb, amolyan levezető szakasza, amit már könyebben összehozok.
(#6230) Cathfaern: gratula meg fogsz lepődni, 80 km után már mennyire nem tűnik soknak egy-egy 100 km fölötti túra.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
azért az a 2x120 nem gyenge nagyjából az egész napot nyeregben töltöd majd
más: egy hasznos iromány, elsősorban outisoknak, de jó pár rész minden bringás számára hasznos lehet.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
"19:30-kor, és minimális szembeszél volt csak" köszönd nekem, akkor már majdnem itthon voltam, minek fújt volna
az még külön jó az ilyen szeles mókában, hogy teljesen váratlanul tud támadni a legmeglepőbb irányokból
persze nem panaszkodni akarok, hozzá kell szokni, hogy szélben bicajozok, aztán annyi...én ma alig találkoztam bringással, persze az is lehet, hogy amerre mentem, nem annyira népszerű a hétvégi bicajosok körébn, mint a zalalövő (a kerékpárúttal) meg a vadása és környéke, ahol tegnap voltam.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
amikor én telepítettem, akkor csak az alap verzió volt ingyenes, abban nincs benne az auto start-stop
mod: nagyon benéztem valamit a pro is ingyenes, ezt elk*rtam. nem kicsit, nagyon....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
de hát az enyimé mégcsak nem is magyar
lehet, hogy a telepítésnél (letöltésnél?) ki kellett volna választanom, hogy magyar legyen?
sebaj, így is teszi a dolgát, újabban egész pontosan...war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
bizony, jó az spd én se hittem el igazán, amíg ki nem próbáltam/meg nem szoktam...most már nem tudnám nélkülözni.
apropó, amíg el nem felejtjük:
nem igazán lesz hátszeled hazafelé, de legalább nem szemből kapod.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
nem találtam dátumot az akcióval kapcsolatban, gondolom készlet erejéig tart. azt viszont nem tudom, itt mifelénk melyik boltokban volt/van az akció....
ha már nincs akció, pedált tudok kölcsönadni (akár hosszabb ideig tartó) kipróbálás erejéig, persze cipő nélkül nem sokra mész vele.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
"3 nap alatt a 444 km"
bele kell húznom, pünkösd hétvége nekem csak 3 nap/372 km....
"melyhez nem szűkséges 8 kg-os bicaj"
8,5 kg, plusz kulacs, egyéb cuccok....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Cathfaern
nagyúr
"fitness célból kezdtem el tekerni 3,5 hónapja, és a cél rendkívüli erőnlét elérése volt"
Esetleg erről tudnál mesélni egy kicsit? Főleg arra gondolok, hogy hogyan edzettél rá (milyen gyakran, mekkora távok, esetleg bármi speciális / kiegészítő eddzés?)."melyhez nem szűkséges 8 kg-os bicaj"
Személyes vélemény mondjuk, de az a súlycsökkentős dolog kicsit túl van lihegve, eléggé hasonlít a digigépes megapixel háborúhoz Ha veszünk egy 10kg-os biciklit, és egy 80kg-os embert, akkor a bicikli teljes súlya a 8-ada az emberének... szerintem az hogy a bicikli 8 vagy 15kg lényegében nem oszt-szoroz, bármi más tényező (út felülete, szél, stb) ezerszer jobban beleszámít (persze nyilván versenyszinten, ahol másodpercek dönthetnek más a helyzet, de az emberek java része nem versenyezni jár). Arról nem is beszélve, hogy ha megiszol 1 pohár vizet (3dl), máris 300 grammal növelted a súlyodat, sokan meg 100-200g-ért súlyos pénzeket kiadnak. -
Cathfaern
nagyúr
Szerk: Itt írkáltam egy sort hülyeséget a súlynövekedés számítással kapcsolatban, de miután elküldtem találtam egy jó levezetést: Weight vs. Power résznél. Majd holnap végig is számolom
Szerk2: Tovább olvasva a wiki-s oldalt, úgy fest még se írtam eredetileg hülyeséget. Az volt ugyanis a problémám, hogy nem igazán látom (láttam) azt, hogy a forgó kerék miért is okozna súlnyövekedést, hisz ami erő generálódik forgás közben, az vagy nem súlynövekedés "irányába" hat, vagy kiegyenlítődik. Wikipediás levezezést és konklúziókat elolvasva körülbelül ugyanezt írják. Amit én nem vettem figyelembe, hogy ha gyorsítani kell a biciklit, akkor már más a helyzet, nehezebb kereket nehezebb gyorsítani. A probléma viszont az, hogy tipikus országúti felhasználás esetén ez többé-kevésbé elhanyagolható mennyiségű plusz energia. Ahol jelentős, az értelemszerűen a sprintek, illetve inkább terepen, ahol sokat kell fékezni, majd újra felgyorsítani. Hegymenetnél a kerék pörgéséből nem adódik plusz energiaigény, mivel nem arról van szó, hogy megnőne a bicikli súlya (csak az egyszerűség kedvéért így érzékeltetik, de valójában ez pongyolaság, ami félreértelmezéshez vezethez, és a jelek szerint vezet is), hanem egyszerűen csak több energia kell a forduló test gyorsításához. Viszont ha hegymenetnél feltételezzük, hogy egyenletes tempóban tekerünk, akkor ez a plusz energia nulla lesz. Tehát elméletben semmivel sem könnyebb feltekerni egy olyan biciklivel egy hegyen aminek 1,5kg-os a kereke és 10 kg a bicikli, mint egy olyannal aminek 2kg-os a kereke és 9,5kg a bicikli.
Összeségében: amennyiben nincsenek gyakori lassítások - gyorsítások az útvonal során, akkor a kerékből 0,5kg lefaragása pontosan 0,5kg-nyi lefaragást fog eredményezni.Megjegyzés egy: viszont ez azt jelenti, hogy városi használatra nagy jelentősége van a kerék súlyának csökkentésének.
Megjegyzés kettő: a fentiekből amúgy az is következik, hogy a bicikli kerék súlyának csökkentésére hatványozottan érvényes a placebó hatás. Ugyanis ha csökkented a kerék súlyát, akkor könnyebben gyorsulsz, mint ha valami mást csökkentettél volna ugyanannyival, ezért úgy érzed, hogy "hú de könnyű tekerni". Pedig valójában a tényleges tekerés nem könnyebb, csak a felgyorsítás volt az.Privátot köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
A fizikát mikor gyorsításról van szó nem szokta más érdekelni, csak a gyorsulás, amit ugyebár "a"-val szokás jelölni Ha hegynek felfele mész állandó sebességgel, akkor pedig ez 0 marad (a befektetett munka nagysága nő csak).
Manitou:
Igen, a fékezést kihagytam, ahogy írod is, ott a gyorsuláshoz hasonlóan többszörösen számít a kerék súlya (ugyebár fizikai szemmel nézve a fékezés és a gyorsulás egy és ugyanaz).
Persze, könnyebb biciklivel könnyebb hegynek felfele menni, csak az nem igaz, hogy pl. 0,5kg csökkentés a keréken általánosan X*0,5kg csökkentést jelentene csak azért, mert forog a kerék, ez csak gyorsításnál igaz. Illetve igazából 0,5kg csökkentés a keréken mindig 0,5kg csökkentést okoz a biciklin, csak a kerék forgása miatt a 0,5kg-al nehezebb kerék mozgásba hozásához szükséges energia több, mint ha ez a 0,5kg a bicikli más részén lenne.
Mondjuk megjegyzem a hegymenet is érdekes dolog. Ugyancsak a korábbi wikipedias oldal alapján 15km/h-s sebesség mellett 1kg súlycsökkentés a bicikli kb. 0,15km/h-s sebességnövekedést jelent egy 7%-os lejtőn (vagy ha úgy nézzük, akkor a 0,15km/h sebességnek megfelelő energiával kevesebbet kell befektetni ahhoz, hogy 32km/h-n maradjunk). Mindemellett az össz. befektetett energia 42%-a megy el a légellenállás lekűzdésére. -
rétisün
veterán
ha minden jól megy hamar meglesz, bár az egyharmada (egyben) azért húzós lesz, ha összejön. de az csak rajtunk (meg az időjáráson ) múlik
"iskolai évzáróra elugrottam" ez mekkora duma
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ariadne
őstag
Piros kosaras, vagyis nem lehet kapni... Akkor már inkább ez, zöld kosaras, és legalább altus/acera szintű rajta kb. minden. Ezek egyébként nem trekking bringák, azok a klasszik városiak, hanem cross bicók, vagyis kb. outi monti közötti "hibridek". Nekem is van egy kelly's exquisite-em, hasznos jószágok.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Teasüti
nagyúr
Néztem bikemag-ot és ott is drágán mérik a hajtóműveket/tányérokat.
Illetve még gondot okoz, h nem értek hozzá, nem tudom eldönteni ránézésre, h milyen állapotban van, hisz nem tudom milyen az ideális. Pl. az eltérő fogmagasság az rendben van?? Némelyik egész hegyes, másik meg alacsony és tompa.28 után nekem 24 van. De arra gondoltam, h a 14-est kéne ledobni a végéről és a 28-as elé felrakni egy nagyobbat.
Láncos kulcs az milyen?szerk: 38/34-en mászol 16%-os emelkedőig? Végülis ez rendben van. Aszfalton...
De terepen már nagyon hamar túl kicsinek bizonyul. Ott már 1 alatti áttétel kívánatos szvsz.[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Formula-1
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- LG LCD és LED TV-k
- Diablo 3
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Xbox Series X|S
- Milyen okostelefont vegyek?
- Villanyszerelés
- További aktív témák...