- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Bezárt atomerőművet indítana újra a Microsoft
- DIGI internet
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Elnyomja a riválisokat a Visa, beperelte az USA
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Vírusirtó topic
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Toomy
senior tag
válasz Hasaggymeg #40202 üzenetére
Hú bakker, nem irigyellek! Jobbulást és jó híreket holnapra!
Nekem is volt egy hasonló esetem 17 éve mikor kb. 20-al telibe vertem a bal vállammal egy oszlopot. De én megúsztam egy enyhe agyrázkódással. Aznap az akkori melóhelyemen használhatatlan is voltam. Szerencsére a felsőtestemen is viszonylag elég erős az izomzat, mert különben a kulcscsontom bánta volna. -
D.Orion
veterán
válasz Hasaggymeg #40202 üzenetére
Annyi embertől hallottam már, hogy zsibbad ez zsibbad az, és akár évekig nem mennek el vele orvoshoz. Pedig józan paraszti ésszel bárki tudhatja, hogy ha valamije lezsibbad, akkor az idegi v. érrendszer eredetű. Az egyik sérv a másik trombózis, és ezekkel szórakoznak az emberek. Anyám is két gerincsérv műtéten van túl az ilyen zsibbad zsibbad, de nem megyek el, mert el-el múlik hozzáállás miatt. Ha odafigyelt volna, akkor az első se lett volna neki, a másodikat ő már nem tudta elkerülni. Nem ellened irányul, jobbulást kívánok, de ezért a környezetedben mindenkinek mond el, hogy ha valami zsibbad akkor irány a doki és MRI beutaló nélkül ne hagyja el a rendelőt.
Én 26 éves vagyok és bizony nekem is van már gerincsérvem, ugyanott ahol anyámnak is lett 40 évesen. Hármas és négyes csigolya valamint négyes és ötös csigolya között is kialakulóban van, de mivel tudok róla ezért figyelek rá és remélhetőleg soha nem fogok eljutni a muszáj műteni szintre.
-
D.Orion
veterán
válasz Hasaggymeg #40208 üzenetére
L3-L4-L5, így tisztább. Nem a kerékpározástól van, hanem nálam egyszerűen kialakult, valamilyen szinten a sérvre is van hajlam, öröklődés.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #40308 üzenetére
Attól, mert a légellenállás bekerül a képletbe, attól még fizikai tény marad. A gravitációs gyorsulás nem függvénye a tömegnek. Ahogy az a linkelt cikkben is szóba kerül.
Légellenállásban sem hinném, h sokat osztana szorozna az a pár centi átmérő különbség a keréken.(#40309) ---Lasali---
Ugyanarra a bicajra raktad fel mindkét kereket? És lehetőleg azonos állapotban volt a gép a két teszt közben?
Környezeti változók? (azonos szakaszon, ugyanolyan időjárás, stb). Azonos gördülési ellenállás? (mintázat, nyomás)
Légellenállás? (lobogó ruházat, stb).Önmagában a különbség erős becsléssel (nem számolva a gumi összenyomódásával) 7,7%-os különbséget jelent a megtett útban (kerület különbség). 80-as pedálfordulat mellett 44/11-es fokozatokban 26-os keréken nagyjából 40 km/h-t lehet elérni. 28-es keréknél ez 43 km/h-ra módosul (+- 0,2 mindkét esetben). 26-os keréknél 48/11-es fokozatokra lenne szükség a 43,5 km/h-hoz. Kicsit számolgattam, és az a 7,7% érvényes nem csak a kerék kerületeire, de a sebességre és még az áttételi arányra is. Vagyis ennyivel nagyobb fokozatba kell váltanod azonos pedálfordulat mellett, hogy tartani tudd azt a tempót, amit a 28-as kerékkel diktáltál. Másik fokozatban viszont módosul a lánc hatékonysága. És akkor más változókat még nem is vizsgáltam.
Kis tányér+kis lánckerék esetén keresztbe váltottál, ott már érezni a hatékonyságbeli különbséget.
Meg többet hajtogatod a láncodat a kisebb kerekeken, nagyobb súrlódási veszteség. De ezt sem gondolnám jelentősnek. Bár, ha azt nézem, h én most rozsdás és csikorgó lánccal közlekedek és úgy érzem nagyon nem mindegy a láncvonal, akkor de, szignifikáns különbség van.Ugyan egy huszárvágással ráfoghatnánk, h mindez önmagában a kerékméret műve, h kifulladtál kisebb kereken.
De annyi tapasztalatom nekem is van az aszfalttal, h ott a fenti változók sokszor nagyon is jelentősek. Már attól is kikészülök, h egy kis szellő hátráltat és tartani próbálom az iramot.
Szóval 7-8% különbséget simán összehoznak neked az egyéb tényezők is.[ Szerkesztve ]
-
TripleB
senior tag
válasz Hasaggymeg #40401 üzenetére
Persze, nekem is tetszett!
Nekem a Speci pihen tag nélkül, a Speeder-t meg hibernálom így eladás előtt.
Viszont van kis láz, takony, végtagfájdalmak...."Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
TripleB
senior tag
válasz Hasaggymeg #40404 üzenetére
Jobbulást!
Baltoafarkas, milyen célra szeretnél kerékpárt vásárolni?
[ Szerkesztve ]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #40624 üzenetére
Először láttam közelről ilyen nyeregcsövet, kicsit zavarba ejtett, h az imbusz kilazítása után nem mozdult semmit se. Később megnéztem tüzetesebben, akkor láttam, h van rajta vmi ricnis rész, szóval vhogy biztos be lehet állítani.
(#40625) deicide
Épített bringa, használtan vették, egy bmx-es srác kapta ajándékba, de nem használta igazán, szóval egy év után eladja nekem. Garázsban tartott, karbantartott gép. 45-ért akartam elhozni a hibák miatt, de apuka túl nagy meditációba zuhant, így nem feszegettem jobban. Elmondása szerint egy határon túl inkább megtartja boltba járós biciklinek.[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz Hasaggymeg #40627 üzenetére
Nekem csak a csillogó koszorú tűnt fel, nem mélyedtem el eléggé akkor.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #40644 üzenetére
A-head rendszernél ilyen beavatkozásra kitalált alkatrészeket nagyjából meg is találtad, kettőt hagytál ki, egyik egy másik stucni, ami meredekebben jön felfele, bár ezekkel olyan sok centit nem lehet nyerni, második az állítható szögű, azzal meg eléggé idétlen lesz, meg ha nagyon felállítod akkor borzalmas lesz a kormányzás, harmadik pedig hogy meghosszabbíttatod a villa nyakát, és akkor még tudsz rá pakolni alátéteket.
Egyébként 6 centi az még nem olyan durva, sportos beállítás, montihoz kicsit lehet hogy túlságosan is, de az még határeset. Megmérem az enyémet is, mekkorára sikerült.. vágott villát vettem legutóbb, így sokat nem lehetett szórakozni, meg lefele áll a stucnim, mert úgy szeretem. Csak igazából csalóka állva mérni telós bringát, mert ha a villának hagyunk egy másfél centi beülést, akkor még jobban lent lesz a bringa eleje..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #40701 üzenetére
A legjobb az lenne ha a villa nyakát meg tudnád hosszabbítani. Láttam már olyan profi lakatos munkákat ilyen téren, hogy ugyan olyan erős maradt a villa nyaka. Toldást be süllyesztette, 3 helyen megfúrta ott hegesztette.
Ha ennyire meg kell emelni a stucnit, ahogy a linkelt képen van, ahhoz hogy egy magasba kerüljön a kormány a nyereggel, akkor nagyon kicsi a vázad! Annyira hogy nem lehet épkézláb módszerekkel javítani rajta a kiegészítőkkel.
Mutathatnál a bringáról egy képet. Mert egy kicsit meredekebb stucnival meg egy erősen hajlított kormánnyal lehet hogy még jó lesz, és akkor nem kell ilyen borzalmasan kinéző cuccokat venni. Egyébként ez a kormány magasító adapter is mechanikailag erős, nem gyengíti meg a bringát. De az ember ízlését lehet hogy igen, ezt mindenki maga döntse el..
Kormány reakció egyébként minden esetben változni fog, minél hosszabb a stucni, annál nagyobb az erőkar, annál lomhább a bringa reakciója a kormánymozdulatokra, de annál stabilabb tartani. -
#90933760
törölt tag
válasz Hasaggymeg #40704 üzenetére
Az a kormány rohadt alacsony, nekem kitörne a derekam ha ilyenre kéne ülnöm. Jó ez így? Ezek direktbe ilyenek?
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #40704 üzenetére
Túlságosan le lett vágva a villa nyaka. Meg kéne toldani, és akkor jó lenne.
Ez egy 100mm es villa? Olyan furák ennek a váznak a szögei.. olyan így első ránézésre mintha 80 as villa helyett 100 as lenne benne. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #40708 üzenetére
Kicsi neked a váz. Egyébként ahogy most áll a bringa, így ha hosszabb lenne egy 4 centivel a villa nyaka, akkor már közelebb lenne a jóhoz, és még nem nézne ki értelmetlenül.
Szerintem azért nagy bele a villa, mert úgy áll a bringa, mintha akarna egy hátast dobni.
Nyeregvázcső hátradől (kicsi a szöge), homlok cső szöge is túl kicsinek tűnik, mint egy DH bringa.
De amin még jól látszik, az a lánc villa, az szinte emelkedik a bringa közepe fele, pedig süllyednie kéne, de minimum párhuzamosnak lennie a talajjal, pedig a hátsó gumid mintha ballonosabb lenne mint az első.
Át alakítottam a biciklidet gyorsan fotó szerkesztőbe. [link] (Szemléltetés volt lényeg nem a tökéletes kép.)
Egyébként ha ráülsz és beül a villa, akkor meg valószínű jó a geometria, szóval nem nagy baj ez, csak észrevettem..[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #40711 üzenetére
És hiszed, hogy az a 3-7 fokos dőlésszög változás a tarkódnál vízválasztó lesz a nyakad szempontjából?
Nekem egy picit olybá tűnik csak a szart pofozgatod ezzel.
De ne legyen igazam!szerk
Ez nagyon gonoszul hangozhat (tipikusan olyan gondolat, ami csak fejben hangzik viccesnek), bár őszintén nem ez lenne a szándékom, csak némi ugratás:
ha eladóvá válna a bringa, szólj![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #40711 üzenetére
Próbáld meg, ha nem elég, akkor meg a villát meg kéne pár centivel toldani..
Teasüti
Sokat tud ám az jelenteni, amikor ellopták a trekkingemet, akkor az országútival jártam lent a balcsi parton munkába, és meghülyültem hogy ki van csavarva a nyakam, hogy nézzem melyik nyaraló ugrik ki elém..
És a két bringa közt kb 6-7 centi különbség volt kormány terén._tRebroN_
Háháháhá ezt a részt de vártam, meg azért ez nem semmi, ez ám a BP -igazi arca! Azért a végén azt felb*szott hogy nem kapott valamire való büntetést az ember.. hihetetlen.. nem is mondok inkább semmit.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #40717 üzenetére
110-et beleraktál az 55-ös bringába?!
Az igen!
Elmeséled, hogy mit-miért-mennyiért?
Ezek után már nem is tűnik olyan rossz vételnek, amit kiszemeltem. -
ludsimon
veterán
válasz Hasaggymeg #40724 üzenetére
160-ért?
Azért már olyan bringát lehet kapni ami már igencsak kielégíti minden vágyaidat, bár ennyiből már fully-t is lehetne venni, nem az ajánlott kategória, de már egész használhatókat lehet kapni ennyiből.
De egy merev vázasból viszont nagyon királyat lehet kapni, most nem fogok keresgélni, régebben Meme mutatott fully-ból 160 ezeres kategóriából egy gépet és teljesen jó volt, akkor egy merev vázasból 5x jobbat lehet 160ért kapni.
undefined
-
Gergő_
őstag
válasz Hasaggymeg #40747 üzenetére
azt hiszem nekem is alacsonyan van a kormány, tehát egy ilyennel tudom megemelni?
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #41316 üzenetére
...és lehetőleg ne használjunk spd pedált, hogy bármilyen cipőben használhassa a kerékpárt az új gazdája
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Hasaggymeg #41364 üzenetére
Én itt nem magamról beszélek, nem magamat szeretném összehasonlítani egy élsportolóval, mivel annak nincs sok értelme.
Dopping = Nem megengedett teljesítményfokozóEzen mi nem egyszerű?
U.i: Én nem tiltanám a doppingszerek használatát.
Toljon mindenki annyit, amennyit elbír a mája, veséje, szíve és aki ott nyer az valóban megérdemli a népszerűséget és a gazdagságot.A másik lehetőség, hogy végtag eltávolításával büntetném a tiltott szerrel való visszaélést a spot megtisztításának érdekében.
Csak mivel egyik sem érdeke a "tőkének", marad a régi felállás amíg világ a világ...
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Hasaggymeg #41368 üzenetére
Igen, abban igazad van, hogy amíg nincs tiltva, addig nem doppingszer...
Addigra nem lesz már itt emberiség, mire odáig eljutnánk.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
szki
őstag
válasz Hasaggymeg #41364 üzenetére
L.A. nem tehetett mást. Vajon a dopping használaton túl a kereskedelmet is beismeri végre?
Nem az EPO a lényeg csak. Hanem egy 3 hetes versenynél a regeneráció! Aki nyomott már kemény sorozatterhelést, az tudja csak igazán mennyire nehéz regenerálni napról-napra. Erre külön speckó szerek vannak, amik egyénileg másképp hatnak.(#41384) Teasüti: Ha sajog a térded, akkor pihentetni kell. De lehet gyulladás, porc, tokszalag, IT szalag probléma is. Nagyon összetett ízület a térd! A lényeg a fokozatos terhelés, és edzés, amitől megerősödik az ízület. Én 1 év rendszeres futás után jutottam el oda fokozatosan, hogy már nyugodtan terhelhetem a térdemet, bokámat naponta, gyors, és hosszú futásokkal.
Fél óra a bicaj nyergében, és már fészkelődsz? Hát tényleg jobban meg kell nézni azokat a beállításokat. Sokszor volt róla szó, hogy 3 ponton érintkezik a testünk a bicajjal, és fontos ezen pontok beállítása. A kényelmet nagyban befolyásolja a hátizsák, de egyben a pedálfordulat is.(#41392) capulet75: ez jó! Irigykedek, milyen más világban élsz!
-
capulet75
addikt
válasz Hasaggymeg #41420 üzenetére
Gyurcsány? Komolyan, ezt ide, nekem??? Három éve szenvedünk már a párommal, ebből 8 hónapig nem volt munkám, amikor meg igen, akkor sem kerestem eleget. Fejlődés nulla, vagy inkább negatív, az ország fantaszta állatok kezében van, az emberek egymásra vicsorognak. Kimentem próbaképp négy hónapra Dániába ( határozott idejű munkára ). Minden szép volt és jó. Nyugodt, kulturált. És eleget kerestem az élethez, és még tudtam félretenni bőven annyit hogy ha hazajövök, és megint nem lesz munka, egy jó darabig elég legyen. ( Minő csoda, kellett is.) 20 éve adózom, fizetem a TB-t, a százféle baromságát a kormányainknak. És nincs megtakarításom ( elvitte a család, mert a bank vitte volna a mindent ), nincs jövőképem ( itthon ), nincs bizodalmam a hazámban. Ezek után nagyon magasról leszarom a te fajtádat, aki Gyurcsányoz, meg hazaárulóz. Nekem mindegy melyik kutya nyúz meg minket, attól még mindegyik kutya. Úgy látszik neked nem, te szereted eldönteni ki teszi romba az országot, a családodat, az életedet. Ha csak nem vagy vmi pártkatona, akkor valszeg még jól is jártál. És igen, el lehet menni, el is kell menni. Normális életet akarok, normális fizetést, a gyermekeimnek lehetőséget teremteni hogy bejárják a világot, és megadhassak nekik mindent amit én nem kaphattam meg.Házat akarok, és világot látni.És ha ehhez az kell hogy elmenjek egy másik országba, megteszem. És nagyon nem hat meg az ideológiai szenny, amit egyes pártok és csoportok kitaláltak. Én Magyar vagyok, kint is az maradok, és sokkal többet tejetek a hazámért ha kint becsületes, szorgalmas magyarként, emelem a nemzetünk megítélését, és bőven lesz miből hazaküldeni az itthon maradt szülőknek.Ehh, jól van, kijött a gőz.
Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.
-
capulet75
addikt
válasz Hasaggymeg #41432 üzenetére
Csak kieresztettem a gőzt, elnézést érte. Azonban nem szabad hinni abban hogy "majd jobb lesz". Ezt a sz@rt hallgatjuk 20 éve. Ahhoz hogy valóban jobb legyen,olyan radikális intézkedések kellenének, amelyre sem a hazai, sem a nemzetközi jog nem ad lehetőséget. Gondolok itt a Magyarországot, a magyarságot kizsigerelő magyar pénzemberek és politikusok letartóztatására, vagyonuk teljes elkobzására, a magyar gazdaság helyreállítására, felelősségre vonás a sok mutyiért. Azonban amíg a magyar gazdaság és üzleti élet 90%-a kb pár száz ember kezében van, addig nincs olyan kormány aki ezeket keresztül tudná vinni mert egyszerűen olyan állapotot tudnak generálni ezek az érdekcsoportok hogy ellehetetlenítik az egész ország működését. És én nem vagyok jobboldali, távol áll tőlem az a gondolkodásmód, csak látom hogy egy meg egy, az kettő. Nem lesz itt jobb sajnos semmi sem.
Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.
-
fpeter07
veterán
válasz Hasaggymeg #41433 üzenetére
Feillu félelmetes még a kategóriájában. Nekem mindig ő ugrik be először az eszembe.
(#41465) Teasüti: Ha egy izmos tekerésnél lerúgja a bringa a pedálról a lábadat, akkor már ajánlott a csere. (önvédelemből)
[ Szerkesztve ]
-
Djuree
félisten
válasz Hasaggymeg #41471 üzenetére
asszem nekem is ez van
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #41475 üzenetére
Vegyél bele egy normális cserélhető fék gumis (cartridge) fékpofát pl: [link] ezek az avidok elég jók.
Egyébként inkább a felni gyenge anyaga miatt szokott telni a fékgumi alu szilánkkal. Ezzel nem sok mindent lehet kezdeni, mi azt tapasztaltuk hogyha szakaszosan fékezgetsz, nem húzod neki végig, akkor nem megy annyira tele. Valamint néha nem árt megcsiszolni csiszolópapíron vagy élező kövön, ami akad.. eltávolítani róla ezeket a fémes, "felüvegesedett" részeket. A nagyobb fém darabokat meg ki kell piszkálni.
Ez ellen csak azt lehet tenni, hogy kerámia fékezőfelületes felnit veszel, de nem éri meg foglalkozni vele szerintem, mert már sajnos alig lehet kapni, és nagyon drágák.Doki-HUN1978
Alligátor jó cuccokat csinál, de abból is van organikus meg fémezett, az első az puhább, azzal lehet nem visítana a féked. Többieknél ennek az a neve hogy műgyantás.[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
válasz Hasaggymeg #41487 üzenetére
Én is mindig kiteszem, csak most zordabb az idő az átlagosnál. A fiam vendégségben, én meg szalagavatóra megyek. A cica meg 16 éves, egyébként fitt de tekintettel kell lenni a korára. Ha a te macskád(ha lenne olyan szerencsétlen pára) is meg tudná magának melegíteni a mikróban a tejet és ki tudja mondani, hogy mááj, te sem tolnád ki a nyakig hóba, csak hébe.
Auratech Field Recording
-
Bati0501
őstag
válasz Hasaggymeg #41494 üzenetére
Nálam nem jó a link.
-
Bati0501
őstag
válasz Hasaggymeg #41496 üzenetére
Akartam mondani,h tegnap éjszaka láttam,h ma este 23.00-tól a Discovery Channel-en lesz ez.Csak gondolom magyarul.
-
csabi94
őstag
válasz Hasaggymeg #41473 üzenetére
3 biciklim van, kettőt használok edzésre, elhiheted, hogy ezeken én sem hagyom addig, sőt, egy bizonyos nyúlásnál már cserélem is... Viszont az már nem fér bele a költségvetésbe, hogy arra a bringára is költsek, amit soha nem zárok le a bolt előtt, ez csak úgy össze van dobálva, erre való...
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #41582 üzenetére
Általában nem azon a műanyagon múlik a mono blokk kiszedése, mert a bal oldala van csak műanyagból.. (jobb esetben! Vásárolt már fel barátom olyan bringát, amibe olyan mono blokk volt aminek mindkét oldala műanyag volt, és full össze volt rohadva az acél csapágyház az alu vázzal.. ügyesen belefogattuk a szerszámot, majd az összes!!! "ricni" nél szét repedt a műanyag.
Olyan idegbetegek lettünk, megfogtuk vázastól kib*sztuk a kertbe.. mert előtte már a teleszkópot is úgy tudtuk kivenni belőle, hogy (bonthatatlan volt a láb..) elvágtuk a becsúszó szárakat fűrésszel, aztán a csonkoknál fogva fogtuk be satuba, és úgy mozgattuk ki ketten.
Ezeket videóra kéne venni..
Annyira jók mikor egy nyári nap több ilyen becsúszik.. a nap végére olyan vagy mintha bányába dolgoztál volna.. minden fáj efektus..Na szóval miért van műanyagból.. sok értelme nincs, de egy például eszembe jut.. Ha totálisan pontatlanul van megcsinálva a középrész, valamint nincs párhuzamosra, és 90 fokban síkba marva a cső két vége, akkor egy apró pontatlanság miatt is, olyan keresztbe mehet be a blokk, hogy a végén ha hozzá hajtod a túl oldalt, akkor úgy megszorítja a csapágyat, hogy kézzel nehéz tekerni.. jártam már így.. Nah a műanyagnál ez nem fordulhat elő, mert az anyagába, meg rugalmasságából fakadóan ezt kiküszöböli. Valamint annak csak egy támasztó szerepe van.
Egyébként ha megfelelő kenő anyaggal van behajtva az épp menetbe a blokk, a megfelelő nyomatékkal, akkor évek múltán is szépen ki lehet hajtani.Kevésbé sűrű menettel nem nagyon lehetne megoldani hogy stabilan, megfelelő irányba megfogja, főleg nem alunál. Mi pont ezért vettünk nem rég 50 ezer ft -ért egy menetvágó szerszám készletet közép részekhez, hogy az ilyen menetekkel való szopásokat elkerüljük. De fogunk még párhuzamba marót is venni középrészhez. Tudod ez olyan hogy szerszám kell a szereléshez.. szép új dolgokat össze lehet otthon is rakni, de jobb ha a szerelőre bízod, és rászánod azt az egy-két ezer ft ot. Csak a kóklerek miatt sajnos sokan félnek elvinni a szervizekbe a bringájukat.
[ Szerkesztve ]
-
Packersbay
tag
válasz Hasaggymeg #41638 üzenetére
Hát egy Zte pengétől ne várj csodát
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
lsebestyen
addikt
válasz Hasaggymeg #41652 üzenetére
Köszi, az nem gáz, hogyha le kell belőle vágni? nem veszít az erejéből? Mert egy 400mm cső szerintem nem fog beférni... Meg az is oda van írva h MTB-hoz...
-
lsebestyen
addikt
válasz Hasaggymeg #41654 üzenetére
Köszi! És ha én megveszem ebből a 27mm átmérőset, de oda van írva h montihoz van, nekem meg outira kell, az attól még jó bele nem?
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Hasaggymeg #41740 üzenetére
Mindenki megdobál mindenkit egy kis sárral, aztán megy minden tovább, ahogyan eddig is...
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #41784 üzenetére
Most hétvégén vagy felmegyek érte, vagy majd csak másfél hónap múlva. Elutazik a srác.
Bár majd beszélek vele egyéb lehetőségekről is.De első körben akkor ez egy fasza vétel. Köszi!
A por nem gáz, a száraz por megóvja az alkatrészeket.Jelenleg úgy van, h arany lánc (ca. 68k-s tétel felbecsültetés után, amit 60-ért hajlandó beszámítani) +55k pénz.
Összkép már volt feljebb a bringás linkeknél, vagy 6x beraktam már.[ Szerkesztve ]
-
Packersbay
tag
válasz Hasaggymeg #41940 üzenetére
Ahogy látom a pálya úton kell majd tovább mennem. Szerintem ezt fogom majd választani,aztán majd endomondo-n megnézem hogy mekkora különbség van a 2 útvonal között
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
hoffman_
veterán
válasz Hasaggymeg #42230 üzenetére
Azért ennek a szakasznak a 80-90%-a sík, vagy nekem kedvező lejtő A maradékot meg ki kell taposni, nincs mese. Addig még úgy is lesz előedzés, sok tekerés, szerintem menni fog.
fpeter07:
Kellenek hát, anélkül nincs előre
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
ludsimon
veterán
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #42456 üzenetére
Simán, majd viszi a hátán!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #42687 üzenetére
Sztem jogos a kérdőjel nála.
Aránytalanul drága lenne, nem praktikus és költséges az üzemeltetése ebben a formában.
Igazi bringásnak a kezében van a reflex, kocabringásoknak meg túl sok hátránya lenne. Pedelecen tudnám elképzelni egyedül, ahogy feljebb írta vki, de így is túlárazottak az elektromos bringák, ezzel még rádobnának egy vagyonnyi lapáttal az árára.A nyugdíjas néni amúgy se száguldozzon szerintem... Sétatempóval meg nyugodtan rángathatja a féket. Ha el is dől, nem hal bele.
Biciklinél én újragondolnám az ABS elveit, én nem a kerék forgását figyelném, hanem inkább a gyorsulási erőket és a dőlésszöget monitoroznám - filléres berendezések. Így is megakadályozható, h átessen vki a kormányon és pár grammos elektronika az egész, meg vmi elektromos féket kéne szerkeszteni hozzá, ami kisebb projekt, mint ez a hidraulikus anyám kínja a maga több kilós súlyával.
Ez a csúszós utaknál igaz nem válik be, de elektromos féknél lehetne alkalmazni egy nonlineáris fékerő modulációt az idő és a környezeti tényezők függvényében (lásd PC játékok billentyűzetes és egyéb irányítása).
Lehet szabadalmaztatnom kéne ezt?
Milyen állat lenne, ha így magától tartaná az egyensúlyt stoppie közben a bringa![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #42687 üzenetére
Az újra nyitott vagyok de az értelmetlen fejlesztésekre nem, plusz azokra sem amik kitaszítják a kerékpárt a maga szépségéből.
Annak vagyok híve hogy a bicikli egy akkor szép és filozófiáját tekintve csodálatos jármű, ha megmarad a maga egyszerűségénél, amilyen az ember is. Mivelhogy ez az egyetlen jármű amit emberi erő hajt, a természet mozgat, nincs benne se motor se elektronika, ami már az ipari forradalom után megjelent csoda, ami bizonyos nézetekben az emberiséget a föld rákjává tette.
Pár gondolatom ami miatt szembe megyek az elgondolással:
ABS a biciklire? Elektromos rásegítés? Elektromos szervomotoros váltás? Rakjunk még rá ESP -t meg szervoféket, szervokormányt.. meg még mit ne.. azért egy bizonyos szinten meg kéne állni. Én nem szeretnék a természetben egy olyan kerékpárral tekerni amiből szervomotorok hangját hallom. Nekem nem kompatibilis a madárcsicsergéssel és a lehulló hó hangjával a szervomotorok hangja.
A biciklizést sokan úgy fogják fel hogy ráülsz aztán tekersz. De ez hogy nem dőlsz el vele, és tekersz, kb a biciklizési tudásnak az 1% -a amit emberileg el lehet érni, vagy még annyi sem. Ha helyetted fog a bicikli fékezni, meg mindenfélét csinálni, akkor ki fog biciklizni? Mitől lesz élmény a biciklizés? Hogyan fogunk azzal játszani hogy minél gyorsabban bevegyünk egy kanyart? Hogy felmenjünk egy emelkedőn? Hogy lefele le tudjunk fékezni úgy hogy nem csúszunk ki? Mert a biciklizés erről szól.
A biciklinél nincs szervofék. Te magad vagy az aki az erőt modulálja, mivel hogy az ujjad mindenféle motor, szervo pumpa nélkül van összekötve a tárcsánál dolgozó dugattyúval. A súlyod is teljesen koordinálva van, a bicikli súlyát te mozgathatod fel és le, ugrathatsz vele, felemelheted, akármit meg lehet tanulni amit a fizika megenged. Innentől kezdve nekem ne szóljon bele egy gép abba, hogy nekem hogy kéne húzni a féket. Azt nekem kell éreznem. Ha nem tudom érezni, akkor igen gyengék ezen téren képességeim, amiket fejlesztenem kell, vagy ha nem tudom, akkor így jártam, ha ezt tudjuk helyettesíteni technikával, akkor az már egy teljesen más kategória. Az a rokkantság megsegítése.
Egy autót nem tudsz annyira magadévá érezni, nincs meg az a környezet amiben egy átlag autós ki tudná az autójának a mozgását, reakcióit tapasztalni. Ott a pedálokkal és a kormánnyal nem vagy olyan közvetlen viszonyba mint a biciklin. A súlya is többszöröse az ember súlyának, ugyan így a motornál is. Tehát nem tudjuk a testünk pozíció váltásaival igazán befolyásolni a fizikai síkokban történő mozgást. Valamint sokkal nagyobb a sebesség. Ezeknél van értelme az ABS -nek.
Egyébként a biciklinek a kis súlyából adódóan a tehetetlensége se olyan nagy, mint egy motornak. Tehát ha megcsúszik az első kerék, nincs az az elektronika ami érdemben meg tudná fogni. Plusz egy erős teleszkóp is centiket nyeklik egy erősebb hirtelen fékezéskor, elképzelni nem tudom hogy ezt a szakaszos fékezést normálisan át lehessen adni az keréknek és az le tudja közvetítetni az útnak, mert közbe a teló előre hátra mozog 2 centit, igen a fox is. Szóval vagy a fékerő lesz kevés, vagy a megszakítások gyakorisága lesz kevés... ezt nagyon nehéz jól behangolni. Ültem már olyan skodában amivel nevetséges módon kicsúsztunk a 4 sávos közepére nedves úton mert az abs annyira sokat engedett hogy nem fékeződött a kerék, hiába állt haverom a pedálon tök erőből.. Abs nélküli autóval tutira veszem hogy megálltunk volna még a lámpánál..
És ha megcsúszol, egy kicsit is, hiába lesz szaggatott a fékezés, te ha béna vagy minta segg ugyan úgy elveszted az uralmadat a kerékpár felett. Plusz még meglepetések is érhetnek, mert a kerékpárnál egy minimális fékerő módosulás, egyensúly áttétel is borzalmasan befolyásolja a kerékpár mozgását. A szervoféket a megszakítóval együtt pedig úgy behangolni, hogy ez a kellő mértékben működjön, és te azt meg tudd szokni, meg tudj vele tanulni menni.. hát az munka.
Továbbá.. egy mai tárcsafék már nehéznek számít akkor, ha 300 gramm. Gyakorlatilag semmi komoly mechanika nincs egy ilyen fékben.. három dugattyú, közte olaj, ennyire bonyolult a felépítése, csak ezeknek a mérete, erőkarai úgy vannak kioptimalizálva hosszas tervezéssel hogy az a megfelelő működést biztosítsa bizonyos súlyok, tárcsa méretek, kerék méretek, gumi ballonosságok stb-k esetén.
Hogyan oldod meg ezt a szervofékes, komputer vezérelt borzalmat, úgy hogy legalább 1 kiló alatt maradjon.
Mert az hogyha a bringa nehezebb, az azt eredményezi, hogy nehezebben fogod tudni mozgatni, koordinálni a mozgását, nehezebben gyorsítod, nehezebben állsz meg vele. Többet ártasz vele mint kedvezel. És elég fél kiló, vagy 1 kiló is hogy ezeket a negatív hatásokat érezd.
A másik hogy ahhoz hogy megcsúsztasd a kereket a bringán, ahhoz bénának kell lenni! Az nem tud biciklizni.. Vagy durva sárnak kell lenni, de ott meg csekély mértékben lenne hatásos ez az abs..Cikket egyébként ott próbálták komollyá tenni azok szemében, akik a képeket nézve már rosszul lettek, hogy jött a Technokrata francia befektető. Hát szerintem az az ember ezt nem látta, vagy csak kv -zás közben mondták neki hogy van ilyen. "De jó! Kell!" Végre valami megzavarta az álló vizet a kerékpár fékek történetében...
Van egy ismerősöm, mindig szoktam idézni, 2 éve kicsit megharagudtam rá mikor egy korforgalomban 35 el kicsúsztam és úgy mentem be dolgozni hogy a könyökömből ömlött a vér, ő meg megszólalt hogy "meg kell tanulni biciklizni b*zmeg" De most szívesen beküldtem volna őt az pannon egyetemre mikor ezt elkezdték fejleszteni, hogy mondja már el nekik is ezt a már bejáratott mondatát, hátha megvilágosulnak.
Ha eltekintek attól, hogy ehhez a megoldáshoz milyen technika kell, egyszerűen csak egy dolgot tartok szemelőt, hogy szakaszos fékezés. Akkor eszembe jut egy régi sztori, amikor egy nedves körforgalomba tartottunk edzőmmel, egymás mögött stéherben, ő volt elől, és egy autó bevágott elénk, és pont belecsúszott volna edzőm az oldalába, de a vizes úton, Országútival! (nem montival) úgy fékezett mintha abs-es lett volna az első kerék, és be tudta venni a kanyart a kocsi mellett, úgy hogy épp nem csúszott neki. De erre ő fel volt készülve, ő csinálta a rohadt erős szorításával. Valamint le bringázott már 150+ ezer km -t, és igazából ő tudott bringázni..
Röviden ennyit tudtam elmondani. Ez nem arról szól hogy szerelő vagy és nem vagy nyitott az újra.. ez egy rossz megközelítés. Pont azért mert szerelek és versenyeztem, valamennyire átlátom a dolgot, és a biciklit mély értelemben vett csodát, próbálom védeni az elkurvulástól.
Ez az én véleményem. Ha nem győztelek meg, semmi baj..Teleszkópok fejlesztésénél pl tudom értékelni az elektronikus megoldást, de azért azzal is vannak fenntartásaim. Fox-Shimano prototípus? Elektromos teleszkópok boncolgatása
/segédenergia nélkül nem tudod megoldani, ugyanis az energia megszakítását nem lehet veszteség mentesen megoldani, ezért nem léteznek örökmozgók /
[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz Hasaggymeg #42694 üzenetére
Azért a világítást ne soroljuk már ebbe a kategóriába
A lényeg tényleg hogy nem kell semmilyen elektromos rásegítés egy bringára! Akinek kell az majd megveszi, de én pl. a büdös életbe soha.
Arra ott van pl. a motor... Autókon is utálom azt a rengeteg elektronikát rásegítést. Tőlem pl. a vezetés élményét veszi el az SRS, ABS... Akik nem érzik igazán a verdát azoknak persze jól jön. -
Toomy
senior tag
válasz Hasaggymeg #42702 üzenetére
Addig tényleg jó míg segítenek nekünk ill. értünk vannak, de ha egyszer öntudatra ébrednek, akkor aztán jaj nekünk. Igaz mi azt már nem fogjuk megtapasztalni.
-
Bati0501
őstag
válasz Hasaggymeg #42706 üzenetére
/Épp ez az,gyereket nevelsz és nem robotot...Lehet,h zsenit nevelsz és ő ki tudná találni az öntudatos robotot,de mivel jó nevelést kapott,ezért inkább nem,bármennyit is adnának érte és nem veszi figyelembe,h melyik ország hadserege kéri ezt...ennél viszont annak van nagyobb valószínűsége,h olyan gyereket nevelsz,aki átlagos-normális,és ha kis is találnak vmi ilyesmit,annak ő is csak elszenvedője lesz,ha rossz,ha jó,akkor persze kiélvezi...
Ez is olyan dolog,mint kb minden,h attól,h neked(vagy nekem) nem tetszik vmi,attól nem fogják beszüntetni,nem fogják abbahagyni a használatát...mert pl akkor a Föld védelmében autót-motort se lehetne használni,mert rengeteg embernek nem tetszik,h ezek miatt(is) megy tönkre a környezetünk...
Ez annyira nem ide tartozik és úgy se mi fogjuk eldönteni,h sztem felesleges ezen tovább vitatkozni... / -
feka007
veterán
válasz Hasaggymeg #42703 üzenetére
Akk nem cserélem, ha jó Vettem rá ilyen gripet, remélem ezzel nem fog már görcsölni a kezem hosszabb távon
-
belaazallat
addikt
válasz Hasaggymeg #42689 üzenetére
Köszi!
Annyira kicsi a kép, hogy nem látom mit kell megmérni, azt meg pláne, hogy hogyan. Vizuális típus vagyok, hiába írják le, ha nem látom nem tudom. Tolómérőm nincs.
Ha jól okoskodok, meg kell mérnem a hátsó keréknél a láncvonalat és abból visszaszámolni, milyen messze legyen a második lánc tányérom elől.
Ha megmondom az alkatrészek pontos típusát(hátsó agy, sor, 138mm a láncvillák távolsága.), akkor neten kikeresve a méreteket nem lehetne kiszámolni?
(#42700) Toomy
Vagyunk itt egy páran Keszthelytől nem messze, esetleg megvettük volna Neked és postára adtuk volna.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
belaazallat
addikt
válasz Hasaggymeg #42714 üzenetére
Ha jól mértem: elől 43mm, hátul 45mm. Akkor a 113mm -es monoblokot 118mm-esre cserélhetem, és ha ott sem lesz jó a váltó, akkor cserélhetem le azt. Márpedig nagyon úgy néz ki hogy kevés lesz az a 2mm, mert kb fél centi hiányzik a váltó helyes beállításához.
Hogy keressek megfelelő váltót?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
belaazallat
addikt
válasz Hasaggymeg #42751 üzenetére
Most vagy hajtóművet, vagy váltót kell cserélnem, mivel a váltó olcsóbb, inkább azt cserélném, de nem láttam 45mm láncvonalhoz váltót.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- iPhone topik
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Elemlámpa, zseblámpa
- Ukrajnai háború
- Linux kezdőknek
- Amazon Fire TV Stick 4K Max 2nd
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Dupla fejezetet nyitott a Huawei Mate XT a mobilok történetében
- További aktív témák...
- Apple MacBook Air 13.6" (2024) - M3 - 28 Ciklus- 8GB/256GB (MRXV3MG/A) Éjfekete 2,5 év Garancia -
- 6gen i3 HP 250 G6 8gb ddr4/256 gb m.2 ssd 15,6" Ház sérült
- Samsung 32 os FULL HD LED monitor S23C550H
- MacBook Pro (16-inch, M2 Pro, 2023)ÁFÁ-s Csak ameddig a készlet tart!!!A kategoria
- HP dv7 AMD Laptop (HIBÁS)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest