Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Cheesy #49470 üzenetére

    Viszont a KTM váza nekem kissé terepesebbnek tűnik.
    Jól látod, a Merida fitneszbringa, azaz országúti váz, országúti alkatrészek (hajtómű, váltás), de egyenes kormány, aszfaltra született. KTM cross bringa, másabb váz, szélesebb félterep-terep gumival könnyebb terepre is kiváló, de aszfalton sem szenvedés hajtani.

    Illetve nem értem a nyeregcsőnél miért kellett megtörni a vázat a hegesztésnél... Nem jobb, ha ey csuklóban találkozik a váz?
    Ez tisztán költségoptimalizálásnak tűnik. A felsőcső esése (sloping) olyan-amilyen, a gyártó arra törekszik ennek a megfelelő belövésével, hogy minél kevesebb vázmérettel/csőmérettel le tudja fedni a teljes skálát. A támvilla szöge is adott, ha ennél laposabbra veszik, akkor a sárvédők felszerelésével lehet probléma. Így vagy egy pontban futnak össze, vagy nem, akár adott váz különböző méreteinél is lehet némi változás. De amúgy ez nem probléma, nem lesz ettől rosszabb egy váz (a csúcs országúti vázak szinte mindegyikénél van ilyen "törés", sőt, sokkal nagyobb).

    95 kg-t minden gyári bringának illene tudnia, 120 kg környékén kezdődnek a súlyosabb problémák, vagy diétás alkatrészek beszerzésekor (például az én kerékszettem 90 kg-t bír csak el).

    Ha kényelemre törekszel vagy mennél terepen is, akkor egy cross, ha a hatékonyságra/könnyebb bringára, akkor fitnesz. Ez a javaslat most csak a kategóriákról szólt, nem erről a két konkrét bringáról, nem néztem meg a felszereltségüket, nem tudom, van-e náluk jobb ár-érték arányú ajánlat.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák