- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
cekkk
veterán
válasz Mr.Csizmás #49551 üzenetére
Én úgy emlékszem, hogy ez WD40 volt, csak különböző dolgokhoz ajánlották őket.
A Metróban láttam tegnap. Meg is lepődtem rajta. -
rii
nagyúr
az mitől van ha egy műhelympumpa a tök lapos kereket már 4bar-nak mondja, mire keményre fújom, akkor meg már 9-10-nek. ... (4 bar körül van a jelzett max. a külső guminak)
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Mr.Csizmás
félisten
itt a cegnel a muhelyben lattam wd40 dizajnos flakonokat, de mas-mas feliratokkal, abbol gondoltam, le is szaladtam megnezni, de epp nem volt, csak berneres kenoanyagok. szoval passz igy
btw. a berneres rez spray is jol ken, csak hetente kell utanfujni.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
cekkk
veterán
válasz Mr.Csizmás #49554 üzenetére
Lekellet volna fényképezni Na de mindegy is végül is
-
Toomy
senior tag
Vasárnap elmentem délelőtt 10 körül az Érdi Lidl-be és amik be lettek linkelve semmi nem volt. Ez milyen dolog már Nem hinném hogy mindent elkapkodtak 2 óra alatt.
-
-
nagyúr
Tud vki megbízható szerelőt Kőbánya, Kispest tájékán? Tegnap a faja időben toltam 3 kört a hegyen, de az ucsóban a felső tömítésnél szétment az első fékem, és ráf*sta az olajat a tárcsára. A hegyről még lejöttem gond nélkül egy fékkel, de a városban hazáig kifejezetten rossz érzés volt jönni, rég éreztem magam ennyire védtelennek a forgalomban. Szal kéne vmi jóféle szerviz, ahol van Hayes Mag-hoz felső tömítőgyűrű, meg olaj, meg légtelenítőszett, meg a dugattyút is meg kéne nézni. A tárcsát még este megpucoltam, az rendben lesz. Ha nincs ilyen szerelő, akkor rendelek alkatrészeket, és megcsinálom magam, csak mégis úriasabb lenne begurulni egy bótba, és kisvártatva elégedetten távozni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Stauffenberg
nagyúr
Érdiként mondom, hogy ebben nincs semmi meglepő. Én is jártam már így párszor. Ide jó ha 1-2 példány jut az akciós dolgokból. De ez máshol sincs így. Múltkor egy másik (elektronikai) boltban volt jó áron egy nagyon jó HDTV igen tekintélyes akcióval. Budapesten az összeset (5 helyen vannak) megjártam és mindenhol azt mondták elfogyott. Mindezt nyitás után 1,5 órával. Gondoltam, hogy csak pár darab lesz üzletenként, de az ötödik helyen kimondták a lényeget: Csak egy-két példányt kapott minden üzlet és az a feladatuk, hogy a csalódott vevőknek egy másik készüléket ajánljanak. Volt is hasonló árban alternatíva, de fele annyira sem volt jó. A laikust meg jól átvágják, hogy az is fasza lesz.
Más:
Lenne pár amatőr kérdésem. Még tapasztalatlan vagyok a bringa szerelésben. Apámtól ellestem azért egy-két dolgot (például defektet gyorsan javítok), de nem rohanhatok haza hozzá mindig. Szervizbe meg akkor vinném ha nekem ez már magas. Alapvetően három kérdésem van:
- Ez nem probléma, vagy nem tudom, hogy az-e. Az outim egy Condor vázas acél Cro-mo darab, nem mai már, kb 15-20 éves. Amikor satufékezek, akkor az egészen olyan érzés, mintha lenne egy első teleszkópom (érzetre), szépen alám hajlik az első villa. Ez normális? Ilyen acél vázas bringám sosem volt, de azt tudom, hogy ezek nem olyan merevek, hajlanak erőhatásokra.
- A hajtás felől néha hallok egy-egy kattanást, de a fogaskerekek nem kopottak ahogy a lánc sem (az új), pedig arra gondoltam, hogy a lánc ugrik egyet. Ha könnyű fokozatban tekerek, akkor ritkább, nehezebb fokozatban viszont gyakrabban kattan, meg van egy folyamatos kotyogó hangja, de csak tekerés közben.
- A másik nagyon hasonló kotyogó hang nagyobb sebességnél jön elő, meg például kisebb bukkanókon, ez meg olyan mintha elölről jönne.
Nem nagy értékű a bringa, sok alkatrész gyári (azaz öreg és elavult). Tippek, hogy ezek mitől vannak? Illetve, hogy normális-e, hogy fékezésnél hajlik/rugózik az első villa?
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Stauffenberg #49562 üzenetére
a kormany csapagya, meg ugy az egesz elso villa bekotes rendben van? nem lotyog, stb?
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
lsebestyen
addikt
válasz Stauffenberg #49562 üzenetére
- Ez nem probléma, vagy nem tudom, hogy az-e. Az outim egy Condor vázas acél Cro-mo darab, nem mai már, kb 15-20 éves. Amikor satufékezek, akkor az egészen olyan érzés, mintha lenne egy első teleszkópom (érzetre), szépen alám hajlik az első villa. Ez normális? Ilyen acél vázas bringám sosem volt, de azt tudom, hogy ezek nem olyan merevek, hajlanak erőhatásokra.
+
- A másik nagyon hasonló kotyogó hang nagyobb sebességnél jön elő, meg például kisebb bukkanókon, ez meg olyan mintha elölről jönne.
ez a kettő a kormánycsapágy hibája lesz, ezt gyorsan orvosolni kéne, mert a villád bánhatja...én is vihetem holnap a szervizbe, nekem is ez a bajom vele...
szerk. Fricc megelőzött
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Stauffenberg #49562 üzenetére
- a tömegedtől függ nagyrészt és a fékerőtől, valamint a villa kialakításától, anyagától; a jelenség egyébként természetes, én kisebb FR villákat is simán magam alá gyűrök, a CC telóktról nem is beszélve Ha acél a villa, ahogy gondolom, akkor lassabban fárad el, nem szükséges miatta aggódnod alapvetően, de egy régi acélvázzal azért csak óvatosan, csekkold le a villa vállának kapcsolódását
- a lánc ugrását nehéz eltéveszteni, mert a pedálon is érezhető, hogy ugrik egyet, nálad szentem inkább a hajtómű/sor/kazetta/agy környékén keresendő a probléma; nem tudom, milyen típus, de lehet a reteszeléssel már gondjai vannak
- elöl sok minden nem kotyoghat, max a kormánycsapágy, vagy a villa, ezeket célszerű átnézned.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #49564 üzenetére
Nem, álló helyzetben nem tudom reprodukálni, akkor sem ha rázom, mint a diófát. Első körben én is arra gondoltam, hogy lötyög valami, de rángatásra semmi sem történik. Csak nagyobb tempónál (30km/h felett) jön elő. Olyan mintha az első kerékagy vagy a kormány felől jönne.
A másik meg a hajtókar felől (mi annak a "tengelynek" a neve ami a két hajtókart köti össze?), szóval valahonnan onnan. Ezt lehet szét kellene szednem, mert laikusként azt mondanám, hogy valami elkopott, mert ez csak terhelésre (nehezebb fokozaton) kezd kotyogni meg durvábban kattogni. Könnyű fokozatban zajtalan az óránként egyszer eleresztett kattanást leszámítva.
Oké, ez csak az olcsó munkába járós bringám, de jobb hiányában "edzésre" is ezt használom, nem akarok valahol az isten háta mögött lerohadni. Az irodából még haza tolom (3 km), de azért széjjel gyilkolni nem akarom.
Szerk: Többieknek is köszi a tippeket. Lehet szerviz lesz belőle. Összegányolni nem akarom. Mondjuk kétlem, hogy találok olyan szerelőt aki hagyná, hogy végignézzem az operációt, hogy később esetleg magam is karban tudjam tartani.
[ Szerkesztve ]
-
tjokai
senior tag
Helló mindenki!
Kérdésem a következő:
Mennyit kérhetnék egy 8 hónapos, keveset használt Kross Hexagon X3 mtb kerékpárért? Tényleg nagyon szép, megkímélt állapotban van, sok extra van rajta, valamint néhány gyári alkatrészt is lecseréltem rajta.[ Szerkesztve ]
Üdv!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Stauffenberg #49562 üzenetére
Persze hogy normális hogy rugalmas az acél villa, a jobbakat direkt úgy csinálták meg, columbus stb a komoly országútinál is, hogy rugalmas legyen, ne rázzon annyira a gép.
Csészés hagyományos középrésze van a biciklinek? Szerintem haldoklóban van a csapágy, vagy épp most akarja begyűrni a golyókosarat.
Kotyogó hang meg szerintem a kormánycsapágy felől jöhet. Esetleg ha az első kerék nagyon szar állapotban van, lötyögő küllő, első agy kotyogása, csésze megmozdult az agyban stb, de ezt könnyű kideríteni ha kiveszed a kereket és megmozgatod a tengelyt.
tjokai
95 az új ára, akkor mondjuk egy 70 et ha megvannak a papírjai.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ---Lasali--- #49569 üzenetére
Az első kerékkel volt már korábban problémám, írtam is ide, de nem tudott senki tippelni mi lehet a baj. Alapvetően nehezebb a szabadon futása, mint a hátsónak, olyan mintha lenne egy kis ellenállása. Sokkal hamarabb lelassul ha megpörgetem, mint a hátsó.
"Csészés hagyományos középrésze van a biciklinek?"
Teljesen laikus vagyok, nem tudom. Miről ismerem fel? Még csak most tartok ott, hogy tanulom ezeket a fogalmakat.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Stauffenberg #49570 üzenetére
Így néz ki a csészés hagyományos rendszer, ugyan ez az elve az ékes hajtómű csapágyaknak is, csak ez itt a képen egy dura ace csapágy, ez egy csoda azokhoz képest amiket a csepelekbe raktak, amiket most a kínai bringákba raknak, azokhoz képest meg egy fémipari remekmű.
Annyi a különbség hogy az ékesnél nem négyszög a vége a tengelynek hanem henger egy vágattal.
Meg van olyan aminek menet van a végén anyával, nem csavar mint itt.
Ami még el szokott térni hogy bal oldali csésze ahol állítod a hézagot, ott a csészén is van 6 lapfej.
Réges régi csepelekbe még minőségibb darabokat raktak, azok viszonylag sokáig kibírták, de később egyre romlott a minőség, egy ideje meg csak kínaiak gyártanak ilyen csapágyat, azok meg a boltba meg kocsmába járásnál komolyabb kerékpározásra alkalmatlanok.[ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
Én is a "gyerek" kört nyomtam tegnap, mégsem érzem degradálónak vagy sértőnek a kijelentést. Inkább viccesnek találtam és nevettem rajta egyet.
A gyengébb downhill-eseket meg nem fikázom, pedig tegnap majdnem ráugrattam az egyikre a lefelé menetkor. (szegény meglepődött biztos...)
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
A régi outimon 26x1 3/8-as kerékhez melyik a legkeskenyebb külső amit feltehetek? Jelenleg 37-590-es van fent, ennél van vékonyabb is?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
deicide
veterán
válasz Doki-HUN1978 #49572 üzenetére
Nagyobb sárra számítottam egyébként, de nem volt vészes, bár én gyalog voltam fent tegnap délután.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Toomy
senior tag
válasz Mr.Csizmás #49557 üzenetére
Na ja, volt egy sejtésem, hogy feleslegesen mentem el most a CAMPONA-hoz is.
Máskor majd figyelmesebben olvasok.(#49560) tamas3211 - Köszi Tomi! Írtam a FB-on.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ---Lasali--- #49571 üzenetére
Akkor ez lenne csereérett? Én el tudom képzelni, hogy az eredeti 20 éves alkatrészek vannak benne. Ezt a részét még nem szedtem szét, tavaly szezon végén vettem a bringát (30k volt tokkal vonóval, szervizből kigurítva) és csak három hete kezdtem el igazán használni, azóta maximum 250-300 km került bele (tudom puding vagyok, de még nem tudok többet tekerni 20 km-nél nagyobb karikákat, 10 éve nem tekertem).
Milyenre érdemes cserélni ha ez haldoklik és nagyságrendileg mennyire nyomorítja meg a pénztárcám?
-
venember83
nagyúr
Volt már? Ha már szóba került a technikai tudás és a hülyegyerekek.
-
lsebestyen
addikt
válasz venember83 #49577 üzenetére
kb 3 napja
-
venember83
nagyúr
válasz lsebestyen #49579 üzenetére
Kösz az infót, nem mondom el, mit csináltam három napja, de elárulhatom, hogy lényegesen volt, mint fórumozni.
A hivatalos válaszhozzászólás pedig: elnézést a duplázásért.
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #49572 üzenetére
Én is a "gyerek" kört nyomtam tegnap, mégsem érzem degradálónak vagy sértőnek a kijelentést. Inkább viccesnek találtam és nevettem rajta egyet.
Én is rövidtávot szoktam menni, önmagában a kifejezés bejön, de a beszélgetésfolyamban a körítés és előzmények miatt nem tudtam nem beszólásnak felfogni. MTB-nél amúgy sokan vannak (bár ezt te is tudod), akik nem az erő hiánya miatt mennek rövidtávra, hanem azért, mert szó szerint sprintfutamnak tekintik, ahol lehet menni tartalékolás és frissítés nélkül, mint egy rakéta.A gyengébb downhill-eseket meg nem fikázom, pedig tegnap majdnem ráugrattam az egyikre a lefelé menetkor. (szegény meglepődött biztos...)
Cserébe gyengébb downhilles sem szól be neked azért, mertgyenge vagylassan mászol, hiszen ő előbb került fel valamiért a hegycsúcsra A szokásos jobbról vagy balról kiáltás helyett egy felülről azért elhangzott?tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz venember83 #49577 üzenetére
A "hülyegyerekek" nem kerültek szóba...
(#49581) dqdb: Történetesen a hegymenet nem tartozik a gyengéim közé.
Erre azért had meséljem el, hogy volt egy angol srác, aki az elején küldte mint a gép, a következő hegyre meg úgy tolta fel a bringát... (szegény nem tudta mire vállalkozik)Az első hegyre valóban előbb felért -többek között nálam is- aztán a végére adtam neki 25 percet.
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #49582 üzenetére
Történetesen a hegymenet nem tartozik a gyengéim közé.
Bocsi, a labda túl magasan pattogott Persze az hozzátartozik, hogy korábbi tapasztalatok alapján nekem azon a távon és azzal a szinttel az angol srác idejénél valamivel gyengébb lett volna a realitás.Tavaly volt olyan rendezvény, ahol ketten 4-5 alkalommal előzgettük vissza egymást, minden emelkedőn megelőztem, minden lejtőn visszaelőzött, aztán végén síkon otthagytam.
Erre azért had meséljem el, hogy volt egy angol srác, aki az elején küldte mint a gép, a következő hegyre meg úgy tolta fel a bringát... (szegény nem tudta mire vállalkozik) Az első hegyre valóban előbb felért -többek között nálam is- aztán a végére adtam neki 25 percet.
Na igen, a bringázás is, mint a legtöbb sport, nem a puszta erőről szól, hideg fej is kell hozzá. Hasonlóval találkoztam már én is: az Erzsébet-kilátóhoz vezető meredeken pörgetek felfelé kényelmesen ülve, nagy surrogást hallok magam mögül, egy bringás a nyeregből kiállva, a bringát látványosan döntögetve nagy tempóval elmegy mellettem, majd 10 méterrel arrébb leszáll, és nekiáll tolni. Én már lefelé gurultam, amikor még nem ért el a szakasz feléig ...Az általad vázolt szituációban igen, de a tolás amúgy nem biztos, hogy rossz dolog: előztem már tekerő embereket meredek emelkedőn a bringát tolva (pozícióban mezőny kétharmada környékéről van szó, tehát nem az élmenőkről, attól messze vagyok nagyon).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Stauffenberg #49576 üzenetére
Ha négyszöges és nem ékes, akkor mindenképp egy monoblokkra. Pl ilyenre: [link] ilyen 2000 ft körül van az áruk, ha évi pár ezernél nem mész többet, és csak túrázásra van használva, és nem mosod meg nagynyomásúval a bringa közepét, akkor ezzel évekig elmegy majd, és simább lesz a futása, nem fog kikotyogósodni.
-
zack
nagyúr
válasz Stauffenberg #49562 üzenetére
"A hajtás felől néha hallok egy-egy kattanást, de a fogaskerekek nem kopottak ahogy a lánc sem (az új), pedig arra gondoltam, hogy a lánc ugrik egyet. Ha könnyű fokozatban tekerek, akkor ritkább, nehezebb fokozatban viszont gyakrabban kattan, meg van egy folyamatos kotyogó hangja, de csak tekerés közben."
Pedál csere.
A köztes rész pedig a monoblokk.Persze lehet más is, de nálam ez volt. SPD-vel megszűnt a hiba.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz fpeter07 #49586 üzenetére
Edzés, edzettség kérdése. Ha ilyen terved van, el kell kezdeni szép fokozatosan az emelkedőket falni.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Kashim
őstag
Van olyan versenyző aki például a kis sebességeket kigyomlálja lánctányérból, mert ahol közepesben nem tud felmenni, ott inkább leszáll és tolja, néha kevesebb energiaveszteséggel jár, mintha felfelé pörgetne. Némi logika lehet ebben is. Hosszabb távon ilyen dolgokon is múlhat az eredmény. Persze vannak akik eltaktikázzák magukat.
Nekem is az állóképességemen kéne javítani, mert ugyan fel-fel megyek nagyon durva emelkedőkön is "csakazértis effektussal" de a végén kb. meghalok és a sok kisebb is ki tud fektetni.
Azon filóztam, bevállalom reggelente a hegyoldal sekélyebb részét, pont le lehet vágni a meló felé egy kis szakaszt terepen, de nagyobb részben szellemi irodai munkát végezve nem előnyös mosott szarként izzadtan kezdeni a napot.
Mai széllel is az volt a mákom, hogy nem öltöztem túl, így kb. nem is folyt rólam a víz, úgy átszellőztetett. -
mert_csokis
senior tag
Egy "behind the scenes" videó.
Érdekes látni az előzetes terepszemlét, és azt, hogy mennyi próbálkozás van akár egyetlen ugrás előtt is.adidas UltraBOOST 21 (FY0371) 41 1/3-os méretben eladó
-
zack
nagyúr
válasz mert_csokis #49591 üzenetére
Remek videó. Egyébként korábban erről beszéltem. Az előző összeállítás minden egyes figuráját hasonló előkészület előzhette meg, és profi módon össze lett vágva. Ettől még baromi ügyes a srác, ez nem kritika a részemről, csak az, amit korábban írtam, hogy annyi meló, és háttérmunka van még neki is ezekben a mutatványokban, ami a kész videón nem jön át, és úgy jöhet át egy laikusnak, mintha teljesen természetes, zsigerből jövő mozdulatok lennének. Ez a videó pontosan mutatja, ő sem mindenható. Szegény bicaj. Nem kíméli. Párszor odaveri rendesen.
Triál szinten mozgatja a bicajt. Félelmetes.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
hoffman_
nagyúr
válasz venember83 #49577 üzenetére
volt már, de olyan nagy port kavart, hogy legközelebb küldj körprivátot persze én nem tudom megunni, az ilyen linkek nem baj, ha többször kerülnek be, inkább mint egyszer se.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ---Lasali--- #49584 üzenetére
Köszi a tippet. A korábban linkelt kép alapján nem tűnik a cseréje olyan nagyon nehéznek, mármint nem áll ez olyan sok alkatrészből. Mivel érdemes kenni az összerakás előtt?
Még egy kérdés: Most egy alsócsöves váltó van rajta (Shimano "nem tudom mi" váltó rendszerrel), csak hátul van váltó (beállítva, nem dobja túl, minden sebesség működik). Egyedül az zavar, hogy szórakoznom kell a váltó karral, hogy huzigálom amíg meg nem szűnik a kerregés és csörömpölés. Ez nagyon el tudja vonni a figyelmet és kényelmetlen. Mire lenne érdemes cserélni? Jól van az ott alul, nem feltétlenül akarom a kormányra tenni, csak kellene egy ennél korszerűbb megoldás.
(#49585) zack: Azért SPD-re még nem cserélnék. Olvasom itt a "kötelező" esés sztorikat még a gyakorlottabb kerékpárosoktól is, én meg 10 éve nem nagyon tekertem, kicsit kijöttem a gyakorlatból. Szerintem ezt a szezont még nélküle tekerem végig. Egyelőre még kényelmesebb a tudat, hogy nem vagyok összekötve a géppel.
De amúgy a pedál miért okozna kattanó hangokat vagy kotyogást? Ha megcibálom őket nem lötyögnek és a műanyag pedálok már azóta fémre lettek cserélve.
-
sanzi89
addikt
Szerintetek megéri az árát ez a váz? Városi bringát szeretnék kihozni belőle, és már nagyon régen keresek olcsó alu vázat, ami 1 1/8-as alu váltópapuccsal. 18-as méret, én 190cm vagyok. A montim 21-es méret, ami állítható stucnival és előrehúzott nyereggel megfelel a sportos tekerésre, de városba ennél egyenesebben szeretnék tekerni, nyugodtabb tempóban, szóval szerintem jó lenne a kisebb váz. Szerintetek ügyesen vásárolva - aprókból, keveset használt cuccokból, nem szorít az idő - 30-40k környékén ki lehetne hozni egy használható bringát alap (Acera max) cuccokkal?
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Stauffenberg #49594 üzenetére
A monoblokk menetét kell csak megkenni ha ezt kérdezed, ha acél a menet és a váz is acél, akkor mehet bármilyen zsír, gyenge menetrögzítő, ha alu a váz és acél a menet, akkor ipari faggyú, lítium mentes zsír. Vázban a menetet ki kell tisztítani.. monoblokk menetét nem mellé hajtani stb.. Viszont a monoblokkra a kart nem ártana nyomaték kulccsal felhúzni, nem csak úgy találomra..
Gondolom frikciós a váltókarod, azért kell szórakozni a fokozatok megtalálásával. Létezik pozicionált váltókar is vázra, csak ahhoz olyan váltó is kell, amit visz a pozicionált kar! De a váltókar helyére lehet tenni bowdentartó konzolt is, nem nagy szám, és akkor tudsz a kormányra is tenni váltókart.
Egyébként nézd meg a váltókaron nincs-e oldalt egy tekerő, amivel lehet váltani frikciós és pozicionált váltás közt, lehet csak át van állítva.(#49595) sanzi89
Ha 10 ezret nem is szívesen adnék érte, de alatta megéri, végül is van hozzá villa, rajta van a váltófül is, féktüske, kormánycsapágy.. 190 centihez viszont a 18 as nagyon kicsi lesz, azért ezt gondold meg.
40 körül talán ki tudod hozni, de attól csodát nem kell várni, jó kerék szett biztosan nem fog beleférni ha a váltásra nem is vagy igényes..[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
hm, 17 ezerért ez a pysix váz egész jó vásárnak tűnik. nekem pont jó is lenne méretben
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
sanzi89
addikt
válasz ---Lasali--- #49596 üzenetére
Kerékben legolcsóbb dupla alu felni, golyós alu agyak, menetes fogaskoszorú, 7 seb, marokváltó a cél. Munkába járásra kellene egy olcsó, nem hivalkodó, de megbízható bringa, ami adott szituációban ad lehetőséget drágább alkatrészek vásárlására is. A mostani bringám az 1 colos nyakkal, 27-es kerékmérettel, országúti fékkel illetve füles váltóval nem igazán használható...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
hoffman_
nagyúr
a múltkori ktm mellé(amit meglepő módon még nem vittek el), itt egy fuji is, elég jó árban. de ez is jó 150 körül. most egész jó vételeket látok a napokban.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Kashim
őstag
Mi van olyankor, ha az első kerékre egyszerűen nem tudom felrakni a borostyán prizmát? Ha kérdezi mutassam meg a rendőrbácsinak a két prizma darabjait, amit megpróbáltam felapplikálni? (darabokra törtek)
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...