Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Mariann294 #33170 üzenetére

    Ebben az esetben kerék ki, és ronggyal, valamint régi fogkefével vagy körömkefével menjél végig az összes fog közötti résen, és alaposan tisztítsd ki őket. Ezután jön a lánc hasonló szintű takarítása (ha SRAM lánc, akkor patentszemes, és le tudod szedni szerszám nélkül, úgy könnyebb), majd a hajtómű, és végül a két váltó, különösen figyelemmel a váltógörgőkre. Amikor ezzel megvagy, akkor olajozd (vagy amilyen kenőanyagot használsz) a láncot.

    Ha ipari csapágyas a kerékagy, akkor az bírja a vizet. Ha kónuszos (a Shimano agyai például ilyenek), ott a nagynyomásúval oldalról nem szabad kezelni a hátsó kerék környékét, mert kimosod a zsírt a golyók közül, csak kizárólag felülről (első kerék dettó, ha nem integrált a hajtómű, akkor azt is). Ez is okozhatja a súrlódó hangot, esetleg az elállítódott váltóba ér bele a lánc. A váltógörgőknél ipari csapágy vagy csúszócsapágy szokott lenni (már amelyikkel én találtam, szóval ezt lehet, hogy hozzáértők azonnal megcáfolják), azoknak sem árt a víz.

    Ha nem értesz hozzá, akkor inkább told el egy boltba, és nézd, hogy mit csinálnak rajta, így drágább, de legalább nem rontod el. Én is így szoktam, jobb a bringának és nekem is, ha csak a tényleg alapvető szerelési és karbantartási műveleteket hajtom végre én :B

    LordAxwell: azt ugye tudod, hogy ilyenre csak maga a védőfelszerelés kerül legalább 50000 forintba, ha nem többe?

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák