-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
ludsimon
veterán
Mod.:
Na ezen már látszanak a terep nehézségei.
Nem valami lankás mint azt az előző videókból láttuk.6 perc 51 másodperc a legjobb köridő!!
[ Szerkesztve ]
undefined
-
nagyúr
-
ludsimon
veterán
Majdnem megverte a biciklitolvaj a tulajdonost
Aztabüdös kva!
Hová süllyed a világ?undefined
-
ludsimon
veterán
válasz LordAxwell #33404 üzenetére
Azért az az ostoros út nem gyenge, elég hülyén lett megtervezve az egész út, van benne egy csomó hülyeség.
undefined
-
norbee2244
senior tag
válasz Tizedes1 #33400 üzenetére
Drága mulatság a testépítés. Cardio tényleg hasznos azt mondják..igazából nekem a súlyzós edzés szimplán kiegészítés viszont nekem azt mondták,hogy iszonyat sokat kell enni ha kerékpározom is mellette tehát próbálom magam ehez tartani : kondi edzős napokon 25gr edzés után 25 este majd 25 reggel azon kívül pedig mindig vitamin és eszem meg persze tojás csirke stb,de tényleg iszonyatosan drága viszont fejlődök szépen lassan.Ha gyorsan szeretnék lemennék kérnék pár szurit aztán 1 év után össze szakadna alattam a bicó ami azért nem hiányzik. Neked azért szerintem más alkatod van a 7 év után mint nekem
Halolaj tényleg olyan hasznos? Mondják nagyon,de drága és még nem találkoztam olyannal aki aktívan nyomja..még bcaa-ban gondolkodom edzés után közvetlen annak tűrhető az ára és állítólag jól szívódik. Télen szoktam átlag komolyabban nyomni akkor azért jobb a fejlődés meg több az idő(kevesebb kerékpár).
[ Szerkesztve ]
-
rekid
őstag
válasz ludsimon #33271 üzenetére
Az út nem katasztrofális csak nem veresnygépek - országutik edző útja.
Én is Keszin lakom és hétvégente kitekerünk Vácra-Nagymarosra. Amire kitalálták arra jó. Kellemes, biztonságos tempóval kerékpározni.
30-40km/h már nem az. Igaz erre nem sok alkalmas ut van ma Magyarországon. (Sajnos)Gyáva népnek nincs hazája!
-
rii
nagyúr
hány km-ként ajánlott új láncot venni?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
norbee2244
senior tag
Huhu..nincs megszabva. Elvileg 8-10e km környékén ajánlatos,de aztán attól függ ki mennyire finnya. Simon pl 5 ezrenként cserélgeti. Van már egy határ ahol nem lehet használni az tény és való
Szerk.: Hamarosan egész kellemes kis bringás idő lesz..épp most vonul át a Velencei-tó felett egy kellemes kis esőfelleg.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz norbee2244 #33410 üzenetére
Nem egészen.
Sose hallottál még a láncnyúlás mérő eszközről?Meg az 5000 kilométer se állja meg a helyét, 9-es rendszerrel 4500-at bírt ki, 10-es:
Ennyit[ Szerkesztve ]
undefined
-
norbee2244
senior tag
-
rii
nagyúr
válasz norbee2244 #33410 üzenetére
a 8-10.000km jó hír
a boltban 2500-3000-et mondtak .... az nagyon karcsú lenne ...piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
ludsimon
veterán
válasz norbee2244 #33412 üzenetére
Igen, 10e km és dobhatod is el a hajtóművet, vagy pedig lehúzol még 10-et az elkopott lánccal.
Érdemes erre nagyon figyelni és ha alu a hajtómű akkor 0.75-nél cserélni kell azonnal, vasnál 1.00-nál.
undefined
-
dqdb
nagyúr
Pedig a boltosoké áll közelebb a valósághoz sajnos. Persze ez lánctól és felhasználástól is függ, nekem 2400-2500 km-t bírt a HG50-as lánc tavaly montin. Idén PC971 van, majd kora tavasszal kiderül, addig nem nézegetem, mert minek. Én jelenleg úgy számolok a kopó alkatrészeknél, hogy évente új sor + lánc + hátsó gumi + első fékbetét + teleszkóp generál + tárcsafék generál, két évente ezeken felül hátsó fékbetét + első gumi.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
D.Orion
veterán
válasz norbee2244 #33365 üzenetére
-
norbee2244
senior tag
válasz ludsimon #33414 üzenetére
Ezt most tapasztalatból mondod vagy mentél már láncal 10e km-et ? Nem kötekedésből kérdezem csak,mert ez már a sokadik láncom amivel ennyit mentem és problémamentes a dolog. Másrészről meg a lánc az sor cserével jár együtt és azért az elég durva mikor 3500kmenként 20 ruppót kiadsz ,mert akkor az már mondjuk 60 rongy egy évben és akkor csak a láncról beszéltünk! Évente minimum 1-2-3 bandázs elfogy meg 3 gatya 1 kesztyűt is ellehet használni tehát akkor cca 100 rongy lenne 1 évben ami teljesen irreális..ez csak a gyártók szövege szeeeerintem,de meglehet kövezni: Nekem eddig nem sok bajom volt abból,hogy több ideig hagytam fent a láncot és még több ismerősöm csinálja ezt köztük versenyzők is.
Más:
Eladó lehetne Cube peloton 2006-os gipiemme szettel 2/3x9 105 fém fékváltókarral fsa vero(50-34) vagy tiagra (30-42-52) hajtással vagy akár kerék nélkül is. Valakit esetleg közűletek érdekelne 120-140 közötti áron?
D.orion: Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
shteer
félisten
válasz TripleB #33418 üzenetére
én ezt a multit tolom, fél éves adag 4700pénz
..szerintem jónak tűnik
-
ludsimon
veterán
válasz norbee2244 #33417 üzenetére
Ezt már kiveséztem 1x.
Több opció van, amit már régebben kiveséztem.
A barátaid rosszul csinálják és Te is csak a pénztárcád rövidíted ezzel a módszerrel.1. Lehet 10e km-enként cserélni a láncot, de akkor cserébe már jóval több lesz mint 1-es a nyúlás, tehát hátsó sor csere azonnal. 6e ft lánc + 8 e ft a sor. 14 e ft
Hajtómű így talán 2 max 3 láncot fog bírni ~20-30 e km-t fog csak kibírni a drasztikus 2+ nyúlás miatt. Hajtómű: 60 e ft-nál kezdődik.2.
Ha bejön a lánc amit tesztelek és 5e km-enként kell csak cserélni akkor megéri.
Ha 0.75-ön belül cserélem le előnyök: 3-4 fogsort kibír hátul!
A hajtómű ha 0.75-ön belül lesz a lánc használva ennek minimum a dupláját (!) ki fogja bírni, tehát a hajtómű ~40-50 e km-t fog kibírni.Tehát számoljunk egy picit, számoljunk 100e km-el:
1. opció:
10 x 6 eft + 10x 8e ft + hajtómű tányérok (ha nem cserélünk csak tányért) 3x (2x 9) e ft= 194k2. opció:
20x 6e ft + 5x 8 eft + hajtómű tányérok 2x 9 e ft = 178 kPersze lehet mondani, hogy nem ennyit bír ki, picivel többet stb, de már végig jártam, drasztikus mekkora a különbség!
Ebből mi következik?
A kerékpársport egyáltalán nem tartozik az olcsó sportok közzé!
Nem vagyok zsidó, de a pénzel tudok bánni, az 1x biztos. Lehet valami pénzügyi tanácsadónak kellene mennem, az tuti jó lennék.undefined
-
D.Orion
veterán
válasz ludsimon #33420 üzenetére
Milyen szerencse, hogy nekem az egész kerékpárom nem ér 150ezer Forintot se, így nem kell számolgatnom az ilyen kiadásokat. Mire én letekerek annyit, hogy jelentősen megkopik, addigra pont tudok venni egy minden elemében vadi új kerékpárt. És teljesen mindegy, hogy melyik opció szerint cserélgetem a kopó alkatrészeket. A röhej az, hogy a Magura HS11-es fékemhez már most kellett vennem fékbetéteket, mert ha csak két év múlva kell is őket használnom... addigra már sehol nem fogok kapni. Fogyasztói társadalom.
Bocsi, de ez az én full amatőr és kocabringás nézőpontom. Ami, hogy ha azt nézzük, hogy a nagy átlag ezzel pont ugyanígy van, szerintem számít is.
[ Szerkesztve ]
-
norbee2244
senior tag
válasz ludsimon #33420 üzenetére
Kitudod nekem fejezni azt a különbséget amit mondasz konkrétan km/órában vagy wattban? Nem szállok vitába..ez olyan mint mikor az acél vázakat szidtad. Fel kell ülni ki kell próbálni mit tud egy 10e-t ment lánc,de úgy,hogy előtte nem tudod,hogy 10e-t ment! Ha egyfolytában eb-ben téped amúgy akkor elkopik vagy időfutamban nyomod akkor tény és való 3-4e km körül olyanokat fog dobni rajta,hogy használhatatlan lesz és tépi.
D.Orion: Én máshogy nézem,de én sem látom,hogy hogyan kophatna el annyi idő alatt egy rendszer.Te meg amúgy fémiparban vagy tehát jobban bele látsz a fémekbe..véleményezz légy oly kedves,hogy mennyi idő alatt kopnak el valójában
Szerk.: Annyiban van köze a watthoz,hogy lényegében ha tegyük fel egy hajtás 20e alatt elkopna akkor az annyira elkopik ,hogy dobálja a láncot akkor az én elvemet követtük tehát 10e km-enként dobtunk rá sort meg láncot. Volt már olyan hajtóművel ami többet ment ennél ilyesmi tendenciában és nem volt problematikus semmi dobálás és egyebek a váltás is tökéletes. Tehát a hajtási teljesítmény ugyan úgy megmaradt képes volt továbbítani az energiát.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz norbee2244 #33423 üzenetére
Nem teljesen értem.
Ha elkopott, megnyúlt kidobom és kész, milyen teljesítmény??Eddig anyagi részéről beszéltem és Te is arról ezért nem értem hirtelen a váltást wattra meg km órára.
undefined
-
Tizedes1
aktív tag
válasz norbee2244 #33406 üzenetére
Alkatom ezen nagyot mosolyogtam !
183 centis vagyok,de 90centis az átlépő magasságomSzóval én 7 évvel ezelőtt abbahagytam a súlyzós erőnléti edzést és nem csak azért, mert a futást választottam.
Egészségi okokból nem előnyös, ha súlyzózom.
Ellenben futás, úszás, kerékpár, cardio az jöhet.Halolaj igen hasznos, csak már tudnám enni. egy hetet szedtem, egy kisebb közérzet javulást éreztem,de majd otthon lesz rendszeres a szedése.
(lesz 5doboz/120db....az árát még megálmodom )Ma a cardio kimaradt, így kosaraztam 30 percet egyedül és miután bemelegítésnek jó volt, láttam, hogy a spinning edzés elkezdődött.
Így beugrottam a maradék 45 percre tekerni egy nagyot.
Gondoltam is rátok
DE!Most vagy én nem vagyok egészséges, vagy a többiek nem normálisak.
Vagyis a britek és az amcsik.
Az amcsik 16-17 fokra állított légkondit járatnak egész nap az irodákban.
A brittek pedig meg vannak huzatva.12:00:14:00-ig kint napoznak, mint állat ( 45fok )
A konditeremben valamint a terembicaj/futópad/eclipter/evezőgép teremben is
18 fok van
Egy rövidnadrágban és ujjatlanban mentem be tekerni és az utolsó 10 percet már jobban pörgettem, mert fáztam.
A végén szabályosan dideregtem, amikor leszálltam a bicajról.
Tricepsz, lábam hátsó része, hasam, mind hideg volt.
S mivel az ujjatlant teleizzadtam, még az is hűtött15 perc forró vizes zuhannyal tértem magamhoz.
Ez volt az első és utolsó alaklom, hogy tekertem, vagy bementem oda.
2 hónappal ezelőtt- a cardio előtt - eveztem és akkor 17 fokról átállíttattam 21fokra.
Akkor jó volt. De ugye a sok okostojás azt hiszi, hogy azzal, hogy hidegebb van, jobban bírja a futást vagy bármilyen cardio edzést...
De a mennyezeten lévő légkondi csak hideget tud csinálni, OXIGÉNT nem tud varázsolni
Így az edzőtermek ajtajai csak akkor vannak nyitva, ha valaki be- vagy kimegy rajta.A kinti futás pedig időjárás függő. A briteknek nem, mert azok közül 12:32-kor is futott valaki, s tegnap este is, amikor a sz@rt hordta a szél.
Én csak szélcsendben futok, az legalább egészségesCARDIO - Insanity program: szeptember közepén nyomom ide nektek a linket,
addig nincs sajna lehetőségem 2.5 gigát feltölteni a jelenlegi 55kB le és 18-22kB/s feltöltési sebesség mellett.
A program nem warez, mert itt azt ugye tilos minden formában.
A megvásárolt teljes kollekciót viszont lementem majd magamnak és megmondom, hova mentem FELEgy bicajos kérdésem volna hozzátok:
Megnéztem én a wikipédián, hogy mi az a cyclocross, de
az ilyen gépet nem lehet országúton és rosszabb minőségű kerékpárutakon is használni?Az nem tenne jót a lelkemnek, ha évente többször megbüntetnének amiatt, hogy rossz helyen taposok.
Jövőre, amint lesz bicaj és elkezdem a tekerést, júniusban tervezek egy végtelen tekerést:
azaz egy két tókörös tekerést.
Először a Balatont akarom megkerülni, majd a Velencei tavat.
Persze egy napon.
Ha a kerékpárúton kell körbetekernem a Balcsit, akkor nehéz lesz betartani az egy napot akkor is, ha reggel 5kor indulok.
Szóval, mit tanácsoltok?[ Szerkesztve ]
-
norbee2244
senior tag
válasz Tizedes1 #33425 üzenetére
Cyclo bringa konkrétan a fékben és a gumiban és a fékkarban különbözik az outitól.
Iszonyat milyen klímák mennek itthon is..majd megfagytam multkor én is a vonaton meg máshol is.
Össze vissza kell menni konkrétan kerékpárúton is megoldható a dolog,de Balcsi és Velencei-tó között nem fogsz átjutni. Amúgy egész közel lakunk egymáshoz..én Gárdonyi vagyok
Én 179 és 72 kg,de úgy nézek ki mint egy 60.65kg-s kb .
Abból a szmötyiből köszönöm nem kérek(ezektől az energia bigyuláktól mindig hányingerem lesz),de a halolaj az lehet elgondolkodtató.
Simon: Igen bár mondom az,hogy egy hajtómű elkopjon ahoz nagyon tépni kell a szelet . Mtbn egyszerűbben esetleg. Szent a brekeke?
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz norbee2244 #33423 üzenetére
Értem mit írtál, azt nem értettem, hogy jön ez ide, mikor azt írtad, hogy milyen drága mindig cserélgetni a láncot, pedig ellentmond az igazsággal.
Ezt írtam le felül.Semmilyen teljesítményről nem beszéltem.
Semmi plusszot nem hoz, ha gyakran cseréled, tehát ebből a szempontból nincs jelentősége, hogy 10e km-enként cserélsz láncot + sort, vagy 0.75-ös nyúlást betartva cserélgeted sűrűn a láncot.
Anyagi vonzalma van az egésznek.Ezért írtam le, hogy jobban jár rii, ha figyel erre és beszerez egy láncnyúlás mérőt, mert szerintem ma Magyarországon senkinek se mindegy mire költ fölöslegesen plusz kiadást.
rii:
Tehát nem véletlenül mondták a boltba se azt a 3000 km-t!
Figyelni kell rá, csak ennyi az egész és akkor tartósan megmarad a rendszer csak láncot kell viszonylag sűrűn cserélni.
Norbi:
Szent a béke???
Miért, úgy tűnt mint ha rosszba lennék?
Csak válaszoltam, hogy nehogy ez terjedjen el, hogy '10e km-enként cserélgetni olyan jó dolog, mert nem kell rá annyit költeni'..Jah és én nemrég cseréltem középtányért, előző tulaj is hasonlóan elhanyagolta a lánccserét, mert én kb 5000 km-t tettem bele és cserélhettem is le, mert már ugrott rajta, szóval azért mondom, hogy nehogy meglepetés érjen bárkit is.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Nem én csináltam, valaki feltette facere:
Még tudom is, hogy hol van!
Ez itt készült.Srácok srácok!
Mod4:
Egyébként hazafelé edzésből jövet csak néztem mennyien vannak az új BKV hajójáraton.
Épp alattam mentek át (UVH), én is kipróbálnám 1x, de csak sodrásirányban, mert felfelé a Dunán gyök2-vel fsznak sincs kedve döcögni.[ Szerkesztve ]
undefined
-
dudi6
senior tag
Bosnyák tértől hogy mennétek le Jászberénybe?
-
ludsimon
veterán
31-es út az egy qvajó út végig, bár kicsit nagy rajta a forgalom! Outisoknak való.
Cserébe elég széles, kamion is tud előzni sávon belül.Egyébként szoktam arra edzeni is.
Ha 3,5-4 órás etapot megyek akkor 31-esen Sülysápig le, onnan vissza Kóka-Dány-Isaszeg-Pécel-Bp.[ Szerkesztve ]
undefined
-
dudi6
senior tag
válasz ludsimon #33430 üzenetére
Én valami kisebb forgalmút szeretnék. Ezt néztem ki: Nagytarcsa-Isaszeg-Szentkirály-Dány-Zsámbok-Jászfényszaru-Pusztamonostor-Jászberény. Ez így jó lehet? Nagytarcsára lehet necces kimenni az M0-s alatt van több körforgalom, nem tudom ott lehet-e menni bicóval... útvonal
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Esetleg ha még valaki netalán nem tudná:
Hogyan hidratálja a bringás a szervezetét a nyári melegben?
dudi6:
Mennyire vagy edzésben?
Nem azért, mert kötözködni szeretnék, csak szólok, hogy Nagytarcsa Isaszeg között van egy ~600 méteres szintkülönbség és ott van egy 7%-os emelkedő is (ott szoktam hegyi edzést nyomni).Ha nem probléma, akkor mehetsz arra, nem vagy kitiltva onnan.
Amúgy nagyon jó kis csöndes környék, nem nagy a forgalom rajta, hazafelé ezt az útvonalat szoktam választani, ha elmegyek 31-es felé Sülysápig és vissza.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
szki
őstag
-
Gyufaaa
veterán
válasz amargo #33328 üzenetére
(#33326) ludsimon
(#33325) norbee2244Kösz skacok. Átalakítóm az van. Akkor a felnifúrást ejtem. A srác adta tippnek, de én sem rajongtam érte. Azt hittem, hogy ez ilyen alap dolog. Akkor marad ez.
amargo: Azt mondod, hogy átalakítóval bele lehet tolni? Mert akkor veszem is a "löttyöt" és tolom bele.
-
Tizedes1
aktív tag
válasz norbee2244 #33426 üzenetére
Balcsi és Velencei tó között simán mentem tavaly a hetesen.....
ahol kellett, mindig a bringautat használva.
A kelly's saphix-szal nem volt rossz, a teleszkópja jól működött, a lock-out előnyét ki is használtam.A legnagyobb élményem tavaly Zámoly felé volt, amikor erős északi szélben 21km/h-val "döngettem" Zámoly felé, majd a lejtő előtt megfordultam, ittam és uzsgyi vissza.
48km/h átlaggal jöttem trekkinggel a Metróig. 58 volt a max.
Ott gondoltam először arra, hogy oútival milyen lehetett volna.....
Az a kedvenc etapom, ha nincs időm tekerni, akkor arra taposok egy rövidet.
Nadap felé is mentem egyszer... szép kis domb, mit ne mondjak.Hidratálás.
A camelbak-em 3 literes, miután megtöltöm, mindig felfújom még levegővel a szívókán keresztül, így nem kell menet közben szívnom, s levegőt is vennem egyszerre.
Elég, ha a fogammal összenyomom és már jön is a nedű.
Az első használat után jöttem rá erre. Tuti
Nekem egyiktől sincs semmi bajom, sem a gatorade-tól, se ma slazengertől, mert nem a gyári hígítási értéket használom,mert nekem az túl édes.
1:2-ben szoktam. úgy bevált. -
ludsimon
veterán
válasz Doki-HUN1978 #33437 üzenetére
Jah hát férfi alanyoknál tökéletes taktikai eszköz az elterelésre.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Zebu
addikt
válasz norbee2244 #33410 üzenetére
Kmc gyári láncot nekem kb 1500 után cserélni kellett.
-
norbee2244
senior tag
Milyen pedálfordulaton mész ,hogy annyira nyujtod a láncot?
"Jah hát férfi alanyoknál tökéletes taktikai eszköz az elterelésre."
Adtál egy jó tippet..következőnek kiviszem barátnőst egy szál szoknyába út mellé hátha úgy több esélyem lesz
Tizedes1: Mi is ott szoktunk átjönni
-
Zebu
addikt
válasz norbee2244 #33441 üzenetére
Nem mértem, de pörgetős vagyok!
Szerintem szimplán a kmc z8 gyenge.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Mariann294 #33347 üzenetére
Most ezzel a kettővel nyomulok: KATT
Attól függ, hogy merre megyek, a Cube nagyon kényelmes, csak azokkal a gumikkal nem könnyű haladni betonon, tehát azzal inkább terepen flangálok, betonon meg a Tirad-dal.
[ Szerkesztve ]
-
Zebu
addikt
Huh srácok off de kész vagyok tőle:[link]
-
ludsimon
veterán
válasz norbee2244 #33441 üzenetére
"Adtál egy jó tippet..következőnek kiviszem barátnőst egy szál szoknyába út mellé hátha úgy több esélyem lesz"
Kivel szemben?
undefined
-
fpeter07
veterán
válasz Tizedes1 #33425 üzenetére
Nekem versenyen a 18 fok tett be. A szél is ugye erős volt, erdőben is fújt. Ráadásul teljesen leizzadtam. Nem éreztem a hűvöst, de este már éreztem, hogy érzékeny a derekam. Két napig takargatnom kellett. Fogalmam sincs egyesek hogy bírják 35 fokban hosszú cicanadrágban, vagy ellenkezőleg 10 fokban rövid szerkóban.
-
norbee2244
senior tag
válasz fpeter07 #33448 üzenetére
10 fokban egy karmelegítővel meg felül aláöltözettel eszeveszett tempókat lehet menni ,de mindenkinek más a "klímája" ilyenkor kiizzadok mindent. Sokkal izzadósabb vagyok mint a legtöbb ember
Simon: Az ellenfelekkel szemben. Neked elég lenne a rajtnál belöknöm eléd..le nem vennéd róla a szemed szeeeerintem
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- IKEA TRADFRI Radios vezeték nélküli beltéri konnektoros kapcsoló hálózati aljzat dugalj
- Fehér oldalfalú Jura Ena 7 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Emporio Armani AR0263 teljes dobozos, felújított férfi karóra eladó
- HP ZBOOK 15 G3 6. gen. I7 laptop (8X3500 Mhz, 16GB DDR4, 512GB SSD, Quadro M200M 4GB VGA)
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF 48TB+400GB rack szerver - 2xE5-2680v3,128GB RAM,2x10G NET,H730p RAID
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen