Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Manitou #14101 üzenetére

    Elég sokba kerülne és a féhatás meg annyit nem javulna, mint amit várna az ember ennyi pénz beleölése után.
    Már hogyne javulna: sokkal könnyebb lenne megcsúsztatni a hátsó kereket egy eséshez :DDD Igaz, ezzel nem érne el semmit, de a fizika törvényei már csak ilyenek.

    Én még feltenném azt a kérdést, hogy miből vannak a fékkarok: fém vagy műanyag. Az utóbbi esetben azokat is cserélni kell, mert hiába jó a fék/fékpofa, ha fékezés helyett csak a kar hajlik. Ugyanígy kérdés a bovdenezés is, ha az szétnyúlott az idők folyamán, akkor az is csere.

    lsebestyen: annyi kell hogy esőbe is megtudjak állni
    Erre a problémára amúgy a legolcsóbb megoldás az, amit a KRESZ a közlekedési viszonyoknak megfelelően megválasztott sebességként emleget: egyszerűen lassabban mész :U Szintén érdemes megnézned, hogy a külsők mennyire csúsznak esőben: ha nagyon, akkor akármilyen féket szerelsz fel, semmit sem érsz el vele.

    Az időjárás-állóságra tényleg a tárcsafék megoldás, de előre és hátra is kell, ahogyan Manitou írta, és drága lesz (a csak előre még opció, a csak hátra színtiszta pénzkidobás). 50-60k + teleszkópcsere alatt nem úszod meg a teljes bekerülés költségét (fék + karok + tárcsa + agyak + küllők + újrafűzés) egy tényleg jónak számító hidraulikus fékre. Ráadásul ezzel évi egyszeri kötelező olajcserét is nyersz magadnak, a tárcsafék üzemeltetése nagyobb költséggel jár, mint egy V-féké (drágább a fékbetét is). A tárcsa a tulajdonosok által jól ismert cicergéséről ne is beszéljünk :))

    Ha nem vagy 80+ kg, akkor 160-as tárcsa elég neked, nem is biztos, hogy a vázad bírná hátul a 185 mm-es tárcsát (és ha bírná is, akkor sem garantált, hogy nem jön elő a szintén párunk által tapasztalt jelenség, amikor a hátsó fék képes berezonáltatni a bringa hátulját.

    Ha mechanikus tárcsafékre gondoltál, akkor a BB7 az egyetlen opció, amivel érdemes számolni, ez olcsóbb, de itt más apró mellékhatásokat nyersz.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák