- Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Nem igaz, hogy indiaiak működtetik az Amazon pénztármentes technológiáját
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz lsebestyen #14100 üzenetére
Mennyi pénzt akarsz rászánni erre a fék fejlesztésre?
Először is tárcsafékesítéshez kellene tárcsás hátsó agy, amit ha a meglévő kerékbe akarsz befűzni, az nem olcsó, ki kell fűzni a régi agyat, valószínüleg új küllők is kellenek, mert az új agyhoz más küllő kell majd. Elég sokba kerülne és a féhatás meg annyit nem javulna, mint amit várna az ember ennyi pénz beleölése után.
Én azt mondom első körben vennék előre és háta is új fékpofákat, kérdés milyen a fékpofarögzítés a féken , pálcás vagy csavaros?Fékpofából én a Corratec -et javaslom, olcsó és nagyon jól fog.
Vagy Bikepositivenak is vannak olcsó és jó fékpofái.
Vagy Cool -Stop, Ritchey pofák, ezek mind nagyon jó fékpofák. Lehetőleg pirosat keressél, azok az átlagostól jobban fognak.Most mennem kell, majd este keresek neked olyanokat amik tapasztalatom szerint jók.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Manitou #14101 üzenetére
Elég sokba kerülne és a féhatás meg annyit nem javulna, mint amit várna az ember ennyi pénz beleölése után.
Már hogyne javulna: sokkal könnyebb lenne megcsúsztatni a hátsó kereket egy eséshez Igaz, ezzel nem érne el semmit, de a fizika törvényei már csak ilyenek.Én még feltenném azt a kérdést, hogy miből vannak a fékkarok: fém vagy műanyag. Az utóbbi esetben azokat is cserélni kell, mert hiába jó a fék/fékpofa, ha fékezés helyett csak a kar hajlik. Ugyanígy kérdés a bovdenezés is, ha az szétnyúlott az idők folyamán, akkor az is csere.
lsebestyen: annyi kell hogy esőbe is megtudjak állni
Erre a problémára amúgy a legolcsóbb megoldás az, amit a KRESZ a közlekedési viszonyoknak megfelelően megválasztott sebességként emleget: egyszerűen lassabban mész Szintén érdemes megnézned, hogy a külsők mennyire csúsznak esőben: ha nagyon, akkor akármilyen féket szerelsz fel, semmit sem érsz el vele.Az időjárás-állóságra tényleg a tárcsafék megoldás, de előre és hátra is kell, ahogyan Manitou írta, és drága lesz (a csak előre még opció, a csak hátra színtiszta pénzkidobás). 50-60k + teleszkópcsere alatt nem úszod meg a teljes bekerülés költségét (fék + karok + tárcsa + agyak + küllők + újrafűzés) egy tényleg jónak számító hidraulikus fékre. Ráadásul ezzel évi egyszeri kötelező olajcserét is nyersz magadnak, a tárcsafék üzemeltetése nagyobb költséggel jár, mint egy V-féké (drágább a fékbetét is). A tárcsa a tulajdonosok által jól ismert cicergéséről ne is beszéljünk
Ha nem vagy 80+ kg, akkor 160-as tárcsa elég neked, nem is biztos, hogy a vázad bírná hátul a 185 mm-es tárcsát (és ha bírná is, akkor sem garantált, hogy nem jön elő a szintén párunk által tapasztalt jelenség, amikor a hátsó fék képes berezonáltatni a bringa hátulját.
Ha mechanikus tárcsafékre gondoltál, akkor a BB7 az egyetlen opció, amivel érdemes számolni, ez olcsóbb, de itt más apró mellékhatásokat nyersz.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
hoffman_
nagyúr
válasz lsebestyen #14100 üzenetére
Nekem a régi bicómon egy öreg Deore V-fék volt, normális pofákkal, viszont a fékkar STX volt, ami olyan öreg, hogy még nem is V-fékre volt fejlesztve, ha jól emlékszem. És még így is volt olyan jó a fék, hogy esőben, hóban, sárban megálltam vele bárhol. Akkor is voltam már olyan 70 kiló, azóta még 20 feljött, erről sajna már nincs tapasztalatom.
Erről a fékről van szó [első], [hátsó], csak sokkal régebbi évjárattal, illetve nem volt hozzá passzoló fékkarom. Árban így is egy alap tárcsa alatt jössz ki lazán.
mod:
Megelőztek Az agyak és egyéb velejárók cserélésről nem is beszélve, ahogy fentebb írták.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
fungeld
aktív tag
Kaptam egy közelebbi képet. Akkor biztos, hogy a középcsapágy cserélhető négyszögtengelyesre?
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
lecsokolbi
aktív tag
válasz lsebestyen #14100 üzenetére
Szerintem is bőven elég, ha veszel egy normális V-féket. Ez teljesen korrekt cucc, esetleg vehetsz hozzá egy cserélhető fékbetétes fékpofát. Ezt azért ajánlom mert télre elég valami egyszerűbb nyáron meg valami puhább esetleg de ez már ízlés kérdése.
Hátsó tárcsának csak elsővel lenne értelme mint ahogy már írták, hátsónak meg ha lehetőséged is lenne max. 160 as mert fölötte úgy elcsavarná a vázat mint a pinty ha valami jobb fajtát veszel.
- Mindenki hazudik! -
-
gery03
senior tag
válasz fungeld #14104 üzenetére
Ha az illető rendelkezne egy fényképezővel, vagy legalább egy kis türelemmel, akkor már csinálhatott volna egy igazi képet is. Mert ez most is egy moslék.
Szerintem nem tudod cserélni, legalábbis én nem látok semmilyen körmöt, ami azt sejteti nekem, hogy BB30-as. Ahhoz meg négyszögtengelyt találni nem egyszerű eset...
De várj meg még egy véleményt. -
félisten
válasz fungeld #14104 üzenetére
Nekem az a gyanús benne, hogy a "sima" integrált csapágyhoz hasonló ez a csapágy, ami normál esetben a középcsapágy házán kívül van, itt meg belül.
Ha ki is tudod venni ezt a csapágyat, és a menetbe bele is tudnál tenni egy négyszöges monoblokkot, akkor sem biztos, hogy a négyszöges monoblokk tengelye eléggé kilóg majd belőle, hogy fel tudd rá tenni a hajtókarokat.Én első ránézésre azt mondanám, hogy nem megy bele a négyszöges hajtás, de nem vagyok annyira tapasztalt, hogy biztosat merjek állítani.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
MPowerPH
félisten
Nah, kezd javulni a hátsó fékem. Most már brutálisan fogja a kereket, szépen tudom adagolni. De a fékkar továbbra is fura. Van egy holtjátéka, amin nem fog, és behúzás után nem is ugrik vissza annál jobban.(kb. 0.5cm) Mikor kézzel visszalököm, minimális ellenállást érzek. Olaj nem folyik, ma átnéztem alaposan.
Ha alkalmas leszek rá, hogy szétkapjam, akkor mit nézzek meg, hol keressem a hibát? Sőt, egyáltalán miért lett a fékkarnak ilyen holtjátéka? Mert az olajra nem fognám, az elsőben is ugyan az volt, és ugyan úgy át lett mosva.
Egyébként nem volt otthon se Magura, se Shimano olajam. Bátorkodtam beletenni Citroen hidraulika olajat. Az is ásványi, és már olvastam, hogy az is jó bele. Ez gondolom nem probléma?! Alig sűrűbb, mint a gyári Magura, de tized annyiba kerül.Az első fék pedig brutális.... Szavakat nehéz találni rá, mekkorát fog. Igazából elkezdtem félteni az első telót, nem fogja bírni a kiképzést. A következő az lesz, hogy a helyett keresek valami jobb XC telót.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Manitou
addikt
Kizártnak tartom, hogy műanyag kar van a gepidán . 99,9%-ra veszem, hogy nem műanyag.
Ha a tulaj lőne egy képet a bicajról, amin látszik a fék, akkor lehetne látni miből lehet gazdálkodni. Szerintem felesleges komplett féket cserélni, egy mezei noname V fék is teljesen jó, a pofa többet nyom a latba.
Ha csavaros pofa kell én vennék egy corratecet , itt : [link]1900Ft-ét lehet kapni 2 párat. Ennél olcsóbban nem tudom elképzelni a fékhatás javítást. De ebből is inkább pirosat vennék, ha lehet.
-
rétisün
veterán
délután végre igazából tesztelve lett a crud, pár száz méter kivételével olyan vizes volt az aszfalt, mintha esőben mentem volna. volt, ahol nem volt 200 m a látótávolság a köd miatt nem volt nagyon párás idő, csak éppen a sisakomról csöpögött a víz
viszont egy csepp nem fröccsent fel a hátamra, és nem kente össze a szép neonzöld kabátomat mindent összevéve azért nem rossz ez a crud sárvédő, arról meg már igazán nem a crudék tehetnek, hogy a kelly's vázban alig van hely a sárvédőnek. itt van pár kép, hogyan lett végülis felszerelve.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
lsebestyen
addikt
válasz lsebestyen #14114 üzenetére
itt vannak a képek! [link] remélem jókat fotóztam...
-
Manitou
addikt
válasz lsebestyen #14115 üzenetére
Ez csavaros (imbuszos) fékpofa. Szerintem vegyél 2 pár corratecet és a csoda nem fog elmaradni, garantálom
A hátsó pofa elég kopottnak tűnik
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
Volt? Revolights.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Manitou
addikt
válasz lsebestyen #14117 üzenetére
Pl itt amit az előbb linkeltem
Ott a címük baloldalt fennt. Ha lesz piros, akkor azt vegyél, ha nem akkor feketét.
Van még sárga, zöld és szürke is. A szürke asszem kerámiafelnihez való, azt hanyagold.
A sárga talán még vállalható. zöld passz, de mintha az is inkább kerámiafelnihez való lenne.Ja és mondjad, hogy imbuszos kell, nem pálcás, mert pálcás változat is létezik belőle.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
esetleg telót milyet vegyek? nekem ez néha kevésnek tűnik...pl mikor leugratok 30km/h-val városban egy 4-5 fokos lépcsőn azért nem érzem magam biztonságban, nem nyeli el annyira...kátyúkat alig eszi meg...
-
szki
őstag
Zajlott az élet:
Tegnap este 300 méter megtétele után sikerült egy keményet esnem egy részeg bicajos miatt (elém kacsázott). Szerencsére nem lett komoly sérülés a bicajon, és én meg pár horzsolással megúsztam az esetet. Több réteg ruhán keresztül is lehorzsolódott a bőröm, de a ruha nem sérült
Aztán ma, azaz vasárnap reggel melóból hazafelé jövet jó látási viszonyok között majdnem felkenődtem egy szabálytalanul előző autós szélvédőjére. Figyelmetlen, és felelőtlen volt az autós, pedig világítottam, mint egy karácsonyfa!
Erőnlétem még sose volt olyan jó mint most, de át kell értékelnem a további téli közúti bicajozást Az utak állapota pocsék, pedig még nem is volt téli fagy. A többi közlekedő meg figyelmetlen, és felelőtlen amatőr. Meg tudom ítélni a többi közlekedőt, mert 20 év alatt 800e km-t vezettem már autót.
További nyalánkság, hogy a melóhelyről kirúgták egy rakás kollégát.[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz lsebestyen #14121 üzenetére
A használható telók körülbelül a Rock Shox Recon szintjétől kezdődnek. Bikemag aprón lehet kapni harminc-negyvenezer forintért újakat, általában. Nem tudom, ér-e neked ennyit a dolog. Ráadásul most mintha kicsit megdrágultak volna a nyárhoz képest. Azonban a telók nem az úthibák kimozgására szolgálnak, mondjuk a lépcsősor már jobban szimulálja a normál felhasználási területet.
-
rétisün
veterán
na igen, sajnos a legnagyobb veszélyforrás a bicikliseknek a b****sz autós
valamiért az autósok nagy része nincs tisztában az autója méretével, különben nem centizgetné a bicajost szembeforgalomban/szembeforgalomként is előzve.
"További nyalánkság, hogy a melóhelyről kirúgták egy rakás kollégát."
ez így megy.....aztán felvesznek helyettük egy másik rakást, hogy megkapják a támogatást a munkanélküli foglalkoztatásáért.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #14125 üzenetére
az annál rosszabb, ha szándékosan ilyen k****g a legtöbb autós.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Def26
félisten
Sziasztok!
Szeretnék venni 1-2 nyári ruhát, tudtok valami angol/külföldi webshopot ahol jó áron vannak így télen? Néztem magyar boltokat de itthon nem nagyon vannak leárazva a termékek.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
Manitou
addikt
válasz rétisün #14126 üzenetére
Azért a bringások is megérik a pénzüket, tisztelet a kivételnek.
Pont valamelyik nap, nem kis híjja volt, hogy kivasltam majdnem egy bicajost.
Város, gyér forgalmu út, az utca végén egy sávból két sáv, egyik balra kanyarodó, másik jobbra kanyarodó sáv. Utólértem egy bringást. Nem akartam megelőtzni, mert gondoltam egynesen megy tovább, vagyis a jobbra kanyarodó sávban, én meg úgyis majd a balra kanyarodóba megyek meg a lámpa is piros volt. Szóval már éppen váltanék át a bal sávba. Erre a bringás hirtelen átrántja magát elém mindenféle jelzés nélkül Szerencsére nem mentem gyorsan, mert motorfékeztem, de azért egy tarkónbaszást simán megérdemelt volna.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #14130 üzenetére
és (#14128) Manitou: persze, én se azt mondtam, hogy a bringások mind szentek. köztü(n)k* (és a gyalogosok között is) vannak olyanok, akiknek az utcára se szabadna kimenni, nemhogy közlekedni.
*bringások, úgy általában, nem a topiklakók
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Vasinger!
nagyúr
Várható valahol valamilyen téli leárazás alkatrészek terén?
-
tzimash
őstag
Jó világ van Baranyában... 15 fok...
Ezt láttátok már? Mostantól aki vizet mer vinni a kulacsban az nem normális
Mindig, amikor azt hiszem már nincs lejjebb, sikerül rám cáfolniuk. -
szki
őstag
válasz tzimash #14134 üzenetére
Kivételesen itt Zalában is kisütött a nap, gondolom meleg is lesz. Megyek is egyet bevásárolgatós körútra, hisz bronzvasárnap van
Az ivóvíz nagy kincs. Nem csoda, hogy egész Európában nálunk a legdrágább. Pláne Zalában... Elég vicces, hisz idehaza elég könnyű vizet, ásványvizet, gyógyvizet találni.
14124) rétisün: Én tutira két őrangyalt dolgoztatok.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #14136 üzenetére
igen, megint lehet agyalni, mit (ne) vegyek fel a megfelelő öltözethez
És azon is, hogy mi legyen nálad, amikor meredeken nekiáll esni a hőmérséklet. Én az utóbbi időszak legmelegebb napján (hétfőn) fáztam meg majdnem, nem a mínuszokban, mert nem számoltam azzal, hogy este 6 után pillanatok alatt 0 fokra esik vissza a hőmérséklet 8-9 fokról.szki: a karácsonyfa alatt aktív láthatóságot kell érteni, azaz lámpákat, vagy passzívat is, azaz kukás mellény, prizma mindenhol, fényvisszaverő karra-lábra-táskára-sisakra? Nekem Budapesten a veszélyes szituációk 60%-át másik bringás okozza (a felelőtlen barom mellett errefelé részeg helyett az éjszakai nindzsa a gyakori), 15% gyalogos, 15% autó és a maradék kutya + hülye gazdája. A BKV sofőrjeiben csalódtam a legnagyobbat pozitív értelemben, amerre én járok, ott tényleg figyelnek mind a busz-, mind a trolisofőrök a bringásokra (és meg szokták köszönni, amikor kiengedem őket a megállóból, pedig nekem ez nem kerül semmibe, a következőnél úgyis leelőzöm őket, mert 4-5 km/h-val nagyobb az átlagos haladási tempóm).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
feka007
nagyúr
Milyen olajjal konzerváljam le így télre az XTR hajtást?
Sok állásba ne erodálódjon már, míg nem használom -
szki
őstag
Már reggel volt a halálközeli szitum, és nem éjjel. De az éjjel használatos aktív kivilágyításban (dupla lámpa elöl-hátul), és passzív fényvisszaverésben tündököltem. Nem számított... Ha autó vagyok, akkor biztos baleset a vége. Ennek ellenére én is azt mondom, hogy a többi bringás miatt alakulnak ki a legveszélyesebb helyzetek.
Ma 14 órakor tekertem egy órácskát. 11 és 7 C fok között változott a hőmérséklet. De nagyon jó érzés volt könnyített menetfelszerelésben tekerni! Aztán bevásárlás után felraktam 22 kiló cuccot a csomagtartóra, és meg se éreztem
A szép idő ellenére nem találkoztam más bringással[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
14 fokban tekertem haza. A kesztyűbe beleizzadt (!) a tenyerem. Hazafelé persze már elkélt. 19.9-es átlagom lett a végére. Furcsa volt, hogy éreztem a markolatot és hogy nem fagyott meg a lábfejem. Az utóbbi furcsaságot megtudnám szokni... A nyári időkre emlékeztetett a mai nap.
-
rétisün
veterán
én találkoztam 3 outissal....illetve 2-ről tudom, hogy a zkse-ben tekernek, tehát inkább montisok, de ma outival voltak.
nem nagyon éreztem ma az előrejelzett délnyugati szelet. odafelé nem bántam, csak éppen úgy terveztem a mai tekerést, hogy a felétől ("hazaúton") nagyjából hátszelem legyen
nem jött össze ( ?)ja, majd elfelejtettem: ma az a fura eset történt, hogy a balról és jobbról jövő autós is elengedett a zebrán! (mert persze ha a kerékpáutat használom, még véettlenül se egy oldalon megy végig (platán sor)) általában jobb, ha az ember nem indul el, ha elenged egy autós, mert az esetek 90%-ában a másik oldalról jövő autósnak persze eszében sincs megállni.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #14142 üzenetére
már nem fértem bele a mod. időbe följebb.....
én ma le is vetettem a kesztyűt, mire felértem a kandikóhoz, olyan szépen kimelegedtem az emelkedőn
pedig aztán nem is a tegnap használt szélálló kesztyűt vettem fel ma, csak egy ilyen mezei b'twin-t.[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #14145 üzenetére
nocsak, te is futsz? még nem láttalak itt....
én is gondolkoztam a futáson (persze csak így télen, ha nagyon nem lehet bringázni) de sztem arra még nehezebben venném rá magam, mint hogy elinduljak 0 fokban bicajjal
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
venember83
nagyúr
válasz rétisün #14146 üzenetére
Amúgy idén télen kezdtem el futni, mivel a bringa max görgőn lesz márciusig, melóba járás alig napi 12 kilométer, azt nem számítjuk mozgásnak. A futás jó felkészülés lesz, kicsit magasabb pulzuson dolgoztatja a szervezetet. S tavasszal indulni szeretnék a debreceni Rotary maraton félmaraton távján. Hosszabb távon pedig egy fél, majd egész ironman táv teljesítése a cél. A bringázást bírnám, most ki akarom először deríteni, hogy a térdeim és a szervezetem mennyire szereti a futást, mennyire bírja a heti öt edzést.
-
hoffman_
nagyúr
válasz venember83 #14147 üzenetére
Nem semmi hogy milyen vasemberek vagytok, sokszor olvasni is fárasztó Én soha nem szerettem futni, nem bírták az izületeim, szétszedte őket a sport(pedig ha tudnátok milyen fiatal vagyok ), de kétségtelenül rámférne. Alig várom a tavaszt, hogy meglegyen a tekerő, a szalagszakadás rehabnak is jót fog tenni, még ha kicsit megkésve is. Addig meg csendes figyelőként követem a topicot továbbra is
mod:
Nézzétek milyen baró "színe" van!
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #14123 üzenetére
Azonban a telók nem az úthibák kimozgására szolgálnak [...]
Uhmm, mivan?
Ugyan nem vagyok szakértője a bringáknak, de ez így bullshit-nek hangzik.
Kifejtenéd kicsit nekem?(#14148) hoffman_
Limitált modell alatt kizárólag a tesztelőknek és újságíróknak szánt változatot kell érteni.
Nem kizárt, h bikemag-osok kezében is járt ez a bringa.
Pedig ezzel a festéssel óriási keletje lenne sztem, sokan még felárat is adnának érte.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #14147 üzenetére
ja, hát 2008-ban még nem kontárkodtam be a futós topikba....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Synology NAS
- EAFC 24
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- TCL LCD és LED TV-k
- Máris megrendelték a Fallout TV sorozat második szezonját
- Autós topik
- Robogó, kismotor
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- IPhone 12 Pro 128GB gyári független 2026. 01.18. Telekom garancia akku 100%
- HUAWEI Band 8 aktivitásmérő (fekete), keveset használt, karcmentes kijelző
- 96GB (2x48GB) Crucial Pro DDR5 kit/ új, bontatlan/