- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Hálózati / IP kamera
- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
fullextra
tag
Szerintem Igen is fontos,hogy az Oktató szigorú legyen, és ha rosszat csinál a tanúló, akkor kötelessége azt jól megszidni!!!
Mert ha nem teszi ,akkor még több ember fog meghalni az utakon, amíg ,tudod a határokat ,és a kreszt, a vezetésre figyelsz és nem másra addig nem lesz semmi gond!
De manapság jogsit ,már egy fogyatékos és lassan a vakok is kaphatnak.
Ilyen oktató Kéne minden Autós iskolába!![ Szerkesztve ]
-
fullextra
tag
Kedves Niti!
Ebben egyetértek ,hogy nem lehet valami jó érzés, amikor az oktató ,lehülyézi a tanítványát, De ha leordítja a fejét ,akkor amikor bőgeti azt a szerencsétlen motort, vagy éppen nem arra figyel amit csinál, akkor a tanulónak örökre a fejében marad ,hogy ha ezt és ezt teszem, akkor x és y tanárúr lefogja ordítani a fejemet, a rendőrmegbüntet stb...
Ha megnézitek, akkor rájöttök ,hogy a KRESZ egy csomó butaságot tartalmaz, szerintem sokkal fontosabb ,hogy balesetmentesen vezessen ,mint hogy betartsa ezeket a szabályokat, Mert ha csak 10-15 percet sétáltok egy nagyobb forgalmú úton észreveszitek, hogy aki manapság autót akar vezetni, az Bátor is kell ,hogy legyen, nagyon sokszor van szükség az emberi megoldó képességre, amit legtöbbször a KRESZ kihágásával lehet eszközölni.
Fontos a szigorú, következetes oktató, ilyenek kellenének,és nem azok akik valakit a két szép szeméért engednek át.
Balesetmentes, élvezetes vezetést kívánok Niti! -
fullextra
tag
Kalandornak Miért csak automata kapcsolás jöhet szóba?
egyszer vezettem automata SMG váltós BMW-t(E46, 330Xi), autópályán ,egyszer csak elém vánszorgott valaki, megszokásból nyúltam volna a sebváltóhoz, kuplung/fék, 5-ből vissza ,4-be, igen ám csak ezt nehéz lett volna eszközölni egy automatánál, kishíján 140-el elkaptam hátulról, szerencsére, balra tudtam kerülni.
Igen a KRESZ, kimondja ,hogy betartásával, biztonságosan lehet vezetni.
De: ha ,Budapesten mindenhol betartod a KRESZt az egyenlő az öngyilkosággal, mert az emberek nagy része nem tudom ,hogy hol kapta meg a jogosítványát. -
fullextra
tag
A következő autókkal, sokat szemezgetek az utóbbi időben, elgondolkoztam megvételén:Ferrari 512 Testarossa
Szerintem ez a világ egyik legszebb autója, bár pirosban jobban mutatna de így sem rossz, meg kell hagyni, ezt a verdát a Bukólámpák teszik igazán dögössé.Porsche 968
Ez volt megint egy fasza verda annak idején, sőt még most is.Budapestre szerintem csak használt autó jöhet szóba, szerintem az embernek a szíve megszakad ,mikor az új autóját ,összetörik, megkarcolják, végig húzzák rajta a kulcsot.....
elnézést az off-ért[ Szerkesztve ]
-
fullextra
tag
Hát igen annak idején(1997) a 480-as Volvo Turbom(úgyszintén bukólámpás kulutszautó)
megette 100Km-en a 20Litert is .
Ez a Testarossa még Volvonál is éhesebb , nem beszélve a teljesítmény adóról, ami alatt 400pacit értek
Szerintem nem is lehetne hozzá index burkolatot találni, legfeljebb kint németországban vagy egyéb fejlettebb országokban.
pont megtudnám venni a testarossát 2éve félretett pénzből, de nekem a 968-as Porsche is bőven elég lenne, a formája nagyon tetszik viszont az első utam a gyári szervízbe vezetne ahol lefújatnám mondjuk sárgára.[ Szerkesztve ]
-
fullextra
tag
válasz AMD Power #3264 üzenetére
Ajánlanám a Volvo 440-460(1986-1996) páros 1.9 lityis Turbódízeljét, 90Le, De mégis nyomatékos motor, első kerék hajtás.
Okok: Olcsó ár( 400-600ezer Forint), Alacsony fenntartási Költségek, Nagy belső tér, Biztonság, Vezetési Élmény, Megbízhatóság, alacsony fogyasztás.
Túra kedvelőknek az 1.7 lityis 130 lovas, nyomatékos Turbo Motort ajánlanám, Első kerék hajtás, vezetési élmény, tökéletes úttartás, Biztonság, gyorsulás!!, de ez a gépezet már inkább a rutinosabbaknak ajánlott, mert 160-nál kezd igazán sprotos lenni, egyébként, 230-nál fogy ki az ereje.
Nem utolsó sorban, ezek a gépek egyészen jól néznek ki, bár nem ritka a 350-400eKm-t futott darab sem.
Nagyon kényelmes, biztonságos, gépek ezek ,ám ha kell akkor mégis van bennük erő.[ Szerkesztve ]
-
fullextra
tag
Az a gond ,hogy mivel még nincsen sok rutinja, gondolom az autót sem ismeri igazán.
BMW 523 (1996-2002, ha jól gondolom) 6 henger, 160Le körül, végsebesség: 235Kmh körül, hátsókerék hajtás.
Ne mondd ,hogy egy kezdőnek nem erős ez az autó!
Azt tanácsolom ,hogy legyen inkább itthoni 2000Km rutinod és utánna vágj neki ennek az útnak.
Sok szerencsét a jogsihoz! -
fullextra
tag
Tehát úgy gondoltam ,hogy legalább 2000Km-ert vezessen le itthon, természetesen balesetmentesen, és CSAK ezután vágjon neki Horvátországnak, melegben, autópályán, mert ugye Horvátország híres a sok jó minőségű sztrádájáról.
Az is egy megoldás lenne ,hogy ha egy pl 86'-os évjáratú 320-al kezdené, ha mindenáron Bimmert akar, Elősszőr tanulja meg elektronika nélkül kordában tartani, és ha ez megvan, akkor már nem jelenthet nagy gondot, a minden bisz-basszal megáldott E39 523.
Sajnos tényleg a 160-180-at sem érzed meg egy ilyen autónál, a hangszigetelés és a minőségi összeszerelés miatt. -
fullextra
tag
válasz Kötelező #3299 üzenetére
Szia!
Mercedes 124-et(kb 1990 évjárat) ajánlanám, vagy BMW 320(kb 1989-es évjárat), ezek közül a Mercedes, DE Mivel Volvos vagyok ezért felajánlanám az 1.8 , 1.6 lityis 440-460(1992-1996(phase II )) szériát, ami mégiscsak elegáns, ha előzni kell akkor tudsz,mert van ereje, de azért mégsem egy sportkocsi.
Ha mazohista vagy akkor megfelel az Alfa Romeo is (csak azoknak ajánlom akik szeretik a fájdalmat), de jobban jársz a fennt említett 3 márkával.
Balesetes Mentes vezetést és sikeres Vizsgát kívánok.[ Szerkesztve ]
-
fullextra
tag
Mostanság nagyon sokat vitáztunk arról, hogyan jobb vészfékezni?
Kinyomott , vagy felengedett kuplunggal?!Én mindig is azt állítottam ,hogy kinyomott kuplunggal!
Érvek:
-Motorfék nem húz, kormány, és fékszervó csak járó motornál működik, illetve, ha elkerülted a veszélyt akkor egyből tovább tudsz menni.Ti miként gondoljátok?
-
fullextra
tag
up!
Ilyen elgondolkodtató téma lenne?
-
fullextra
tag
De akkor sajnos leáll a motor, és nincsen sem fékrásegítésed, sem kormányszervód.(tehát csökken az autó kezelhetősége)
Illetve a motorfék lassabban lassul ,mint maga a jármű, ezáltal a fékkel nem csak az autót kell lassítanod, hanem még a motort is, bár ez számításaink szerint 1-3 métert jelent.
Legalább is én így gondolom.Szerk: Bár erről nem tudok biztosat mondani, de lehet ,hogy leállított motornál az ABS sem működik.Tehát ,ha most rosszat mondtam ,akkor ne kövezzetek meg
[ Szerkesztve ]
-
fullextra
tag
Próbálgattam már magánterületen
De ha két lábbal beletaposol a fékbe, akkor a kerekek megállnak és ha megállnak akkor a motor lefullad, ill. ha ABS-el szerelt autód van, akkor másodpercenként 40-szer fogja meg és engedi el a féket az elektronika (emiatt érzed úgy ,mint ha rázna. )
és ha leáll a motor, akkor elvész a fék- és kormány szervó, azaz Volvonál 6x erősebben kell taposni a pedált, hogy elérd u.azt a fékhatást, és lehet ,hogy az ABS elektronika sem működik, bár ez nálam amúgy sem működik úgyhogy nem tudhatom -
fullextra
tag
válasz uborka3 #4348 üzenetére
Nem tudom szoktál-e régebbi útmutatókat olvasni?
Ott minden-minden pontról pontra le van írva.
Mégis mi lenne kivitelezhetetlen rajta, kuplung és fék!?
Illetve próbáltad-e már álló motornál tekerni a kormányt?
Mentél-e már úgy ,hogy vontattak(szerk: és a te motorod nem járt)?[ Szerkesztve ]
-
fullextra
tag
válasz uborka3 #4352 üzenetére
Sajnos az ima aligha segít ilyen helyzetben
Viszont most lelövöm a poént amit csak később szerettem volna:
Hosszú oldalakon keresztül tartó elemzést készítettünk, Hogyan kell Vészfékezni? Címmel.
Nagyon-nagyon sok dolgot vetettünk számításba, gyakorlatban és elméletben egyaránt megpróbáltunk választ kapni a kérdésre, de meggyőző eredmény nem született!Több érdekesség is volt pl.:
BMW (új)530d terhelten rövidebb a fékút 100kmh sebességről száraz aszfalton, mint terheletlenül.(automata)
Új Mitsubishi L200 fékútja vizes aszfalton, terhelten 130Kmh-ról, 170m-t(extrém hosszú) is meghaladja(kinyomott kuplunggal)Tehát minden autónál más más, eredmény volt, ígyhát nem lehet konkrétan kijelenteni ,hogy kinyomott kuplunggal érdemesebb vészfékezni.
Talán ez egy örök rejtély marad....
-
fullextra
tag
válasz jerry311 #4354 üzenetére
Érdekes elgondolás, és van benne igazság is!
Akkor azthiszem a következőt vonhatom le abból amit írtál:
Fék-Fék, motort nem hagyni lefulladni!De van itten valami:
[I]A motort mióta lassítja a fék?
[/I]
A motort azóta lassítja a fék, mióta az két(vagy négy stb...) kereken keresztül lendül mozgásba, Ha fékezed a kereket, azok áttételezve vannak az aggregáthoz, ezáltal lassítod a motor fordulatszámát. -
fullextra
tag
győzd le a félelmeidet, ne félj!
Még ha nem is vagy éppen biztos a dolgodban, tegyél úgy ,mint aki biztosan tudja mit csinál.
gondolj bele, körülötted 1,5tonna vas, alattad egy kellemes motor, a klima jó, az ülés kényelmes, ha ésszel csinálod nagy gond nem lehet, a lényeg, hogy nem szabad félni, csupán a felfogásodon kell változatni...
határozottan, fegyelmezetten, a forgalmat nem feltartva.
éjjelente kisebb városokban, "nyugodtan" lehet gyakorolni, akár egyedül, akár a jobb1ben valaki jogositvánnyal biró egyén.
érdemes egyedül is, meglátod mennyivel másképpen viselkedsz ha van/nincs melletted valaki aki figyeli mit teszel.De nyugi, nem szabad félni! legyél magabiztos, ha elengednek, akkor azonnal lőj ki, vedd fel a forgalom ritmusát, és figyelj a gázra mert ilyenkor eleinte hirtelen meginduláskor még hajlamos lehetsz lefulladni.
-
fullextra
tag
16 es haromnegyed evesen lehet rakni a KRESZ vizsgat... stimmt?
E.U. vizsgat barmikor csak jelentkezni kell, vagy hogy?es tovabb:
Rutinbol kell kulon, vagy az forgalommal egyben van, forgalmit csak akkor tehetsz ha 17evet betoltotted, ez stimmt skacok?thanks,
-
fullextra
tag
nos, ezt is megértem, jövő kedden, szerdán lesz a kresz tanfolyamom, december elején kresz vizsga.
az autó már itt áll a ház előtt, a friss forgalmiban ott díszeleg a nevem, elég nehezen bírok ellenálni, pedig muszáj lesz kivárni... -
fullextra
tag
jaa és mindent a lehető leghamarabbi időpontban...
márciusban lesz csak a forgalmi vizsga....nem tudom, hogy fogom kibírni, persze addig biztosítás, műszaki, súlyadó(azaz telj.adó) pörög minden...
ocsmányirodában is lehúztak ilyen-olyan címmel 1 valag pénzt, de legalább innentől ez le van tudva... -
fullextra
tag
megfogtak?
nem iskolába vagyok, magán tanárom van, jövőhéten 3-4 du. elmondja amit kell kreszből, de ez is csak formalitás, az egészet oda-vissza tudom..gyakorlatban is!
(azért mert jövő március elején töltöm a 17et... )
huupsz.. most látom, hogy pécsi vagy...
[ Szerkesztve ]
-
fullextra
tag
válasz MmDorian #7923 üzenetére
közben velem is történtek dolgok...
KRESZt kb. 5*3 óra alatt átrágtuk, két hét múlva töltöm a 16,5-et, tehát dec. elején KRESZ vizsga.
közben vezettünk már 6 órát forgalomban...
háát hogyismondjam... fura volt elsőre
2. órára már "downgradeltem" az autóhoz, és nem is izgultam annyira...
amit nehéz volt megszokni, az a kormányt 2kézzel fogni mindig, illetve kanyarodáskor "hogy tologatom a kormányt" és nem pedig "fordítom két kézzel", illetve vissza egyenesbe "hagyom hogy visszacsússzon a kormány és nem tekerem"
és természetesen "gyorsan mentem"...(majd a vizsgán odafigyelek...) -
fullextra
tag
eü. egy vicc...
és még így is aztmondta, hogy mennyire örülne ha a hátralévő 25 srác is ugyanígy tudná, mint mi. -
fullextra
tag
válasz revcsongor #7974 üzenetére
tételt húztunk, srác akivel bent voltam elkezdte a kötelező lélegeztetéssel, majd félperc után szólt a vb., hogy biztos elfáradt vegyem át.
nekem kellett még egy sokkos fektetést, meg egy rautekes autóból való kihúzást produkálnom...
ha akart volna, se tudott volna belém kötni....~2perc volt maga a vizsga, +2 amíg írták a papírokat.
-
fullextra
tag
Kérdés a következő,
ha vidéken csinálom a vizsgákat, és pesten lakom, akkor a vidéki(megyeszékhelyi) ocsmányirodába kell járkálnom, vagy elég pesten a kerületi?
[ Szerkesztve ]
-
fullextra
tag
a fényképes vizsgalap mindenkinél nála maradt a sikeres forgalmi vizsga után?
[ Szerkesztve ]
-
fullextra
tag
válasz Rototti #8313 üzenetére
nekem is meglett minden elsőre csak nem akartam nagyon dicsekedni, mert aztán én leszek a ****
Mondjuk én vártam az órákat mindig, egy percig sem éreztem tehernek.
Forgalmin előttem a kiscsajt szegényt harmadszorra is meghúzták, szóval elbizonytalanodtam kicsit, de amikor beültem már tudtam, hogy nyertem...
vizsgabiztos is korrekt volt, elbeszélgettek az oktatómmal, kicsit elfeledkeztek, hogy navigáljanak aztán egy körforgalomhoz értem, ahol addig köröztem amíg észre nem vették magukat... vb aztmondta kapok egy pirospontot
innentől végképp biztos volt, hogy bizony aznap autóval jövök haza pestre..most a papírosokat várom, az nkh-tól, de még soha nem vártam ennyire, hogy mehessek az okmányirodába...
Az igaz, hogy ha a központba kérem, hogy ott veszem át(XIII.ker) akkor másnap mehetek is érte? -
fullextra
tag
válasz Psychonaut #8425 üzenetére
noo énis összeszámolgattam, május eleje-közepe óta kb 2000nél tartok
-
fullextra
tag
válasz Dexar007 #8799 üzenetére
nettó baromság...
max azért basztathatnak, mert nincs nálad...
azért jogos a büntetés, de az okmányirodai igazolás kiállításával bekerülsz a nyilvántartásba, ergó van driverlicenszed, csak nem nálad...
persze sablonszöveg, ne vezess vele stb.stb... nekem május óta, mióta voltam az okmányban bent van a kesztyűtartóba még aznap vezettem vele. .. aztán rá egyhétre jött a jogsi...[ Szerkesztve ]
-
fullextra
tag
válasz picur220 #9111 üzenetére
Automata+ ASR FTW.
ABS-el jeges úton a fékút a sokszorosára nő(gyakorlatilag alig lassul), azonban továbbra is irányítható marad az autó, ez mindenképpen jobb mintha irányíthatatlanul csúsznál arra amerre az erőhatások visznek.
téli gumihoz annyit, hogy amég nincs lefagyva az út, nem jeges, csak szimplán hideg van addig lényeges különbség nincs, egyenesben ugyanúgy lehet hajtani, fékút kicsit hosszabb(1,2-1,3x), kanyarban már óvatosabbnak kell lenni... aztán ha lefagy az út, leesik a hó, akkor nyárival csak csúszkálsz... ilyankor büntetném aki nem cserélte le...
pl. ausztriában, romániában kötelező...[ Szerkesztve ]
-
fullextra
tag
te vezetsz?amit írsz igaz! adott időjárási körülmények között, esetünkben teljesen száraz 10C feletti aszfalton.
Ha mar egy kicsit is csúszik, akkor ABS-el jóval hosszabb a fékút mint nélküle, cserébe irányítható a verda, és ez még mindig jobb(amiért 2-3hsz.-el ezelőtt leírtam)
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen