Új hozzászólás Aktív témák
-
picur220
veterán
válasz haromegesz14 #9150 üzenetére
Hát szerintem aki főállású oktató, annak mindegy. Neked lesz rosszabb a félhomály, mert most 5-6 körül az van. Annál a vaksötét is jobb, de még talán a köd is.
A KRESZ nekem 1 hét volt, csak a vizsga meg rá 2 hétre volt, de szerencsére nem felejtettem sokat, és 74pont lett 75-ből
Az eü oktatást is szokták az autósiskolák szervezni, de helyileg ki tudja, hol lesznek. Nekem 2 helyen volt a KRESZ meg az eü, hol ide kellett menni, hol oda, de Szolnokon ez nem téma, ez egy kis város.
-
haromegesz14
aktív tag
válasz picur220 #9151 üzenetére
Akkor még egy ok, hogy ne most járjak vezetni
Köszi a segítséget, majd még lehet jelentkezek!Szerk.: No még valami Az anyagiak ... Ez a 2 vizsga, + az ezekre való felkészülés kb. mennyit kóstál általában?
[ Szerkesztve ]
10 féle ember létezik, aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem!
-
picur220
veterán
válasz haromegesz14 #9152 üzenetére
Pesten vannak olcsóbbak is. Itt a következőképp volt:
- elméleti tanfolyam: 0 Ft
- KRESZ tankönyv használati díj: 520 Ft (TK. ár 10%-a)
- elméleti vizsga: 4600 Ft (hatósági díj, mindenhol ugyanannyi)
- gyakorlati tanfolyam: 2500 Ft/óra, 30 kötelező óra, 75000 Ft
- rutinvizsga: 4700 Ft (hatósági díj, mindenhol ugyanannyi)
- forgalmi vizsga: 11000 Ft (hatósági díj, mindenhol ugyanannyi)
- eü tanfolyam: 5000 Ft
- eü vizsga: 5500 Ft (hatósági díj, mindenhol ugyanannyi)
- orvosi alkalmasági vizsgálat: 3500 Ft
- okmányirodai díj: 4000 FtÖsszesen: 113 820 Ft.
A vizsgadíjak már biztos nem ennyik idén, meg ugye nincs rutin, és a forgalmi legalább annyival drágább.
-
jerry311
nagyúr
válasz haromegesz14 #9150 üzenetére
Jellemzően minden iskola beszervez egy EÜ oktatót, így hát egy helyen szoknak leszni.
A KRESZ (és vezetési) órák minimális száma törvényileg meghatározott, a kérdés, hogy az iskola amit választasz hány nap alatt tudja le a kötelező óraszámot.
Az oktatók belőled élnek, ha az egyik nem oktat 5 után, keresel olyat aki igen. Arra készülj fel, hogy ha 5 után akarsz vezetni, akkor hosszabb ideig fog tartani, mert mindenki 5 (meló) után akar vezetni. -
-
jerry311
nagyúr
válasz picur220 #9159 üzenetére
B-re napkozben mentem, de akkor 3 muszakban dolgoztam, szoval siman megoldhato volt.
C-re du. 4 es 6 kozt erkeztem, ami azt jelentette hogy 4 levezetett orara elment egy nap szabadsagom, mert 2 oraval elobb elhuztam melohelyrol.
Ettol fuggetlenul a munkaidon kivuli idopontok altalaban zsufoltabbak. -
Cola111
aktív tag
Kétféle súrlódás jön létre az autó és az út között. Egyik a nyugvósúrlódás a másik a tiszta csúszás - erről akkor beszélünk, ha a kerekek nem gördülnek, hanem csúsznak a felületen, értéke kisebb, mint a tapadási tényezőé - A kerekek gördülésekor fellépő tapadás nem egyszerűen a nyugvósúrlódáson alapszik, hisz vannak olyan szemcsék a gumiabroncsokban, amik pillanatnyilag mozdulatlanok és vannak olyanok is, amik csúsznak. Nem elhanyagolható a vákuumos szívóhatás sem. A gördülő kerék tapadását nem jellemzi egyértelműen sem a csúszó-, sem a nyugvósúrlódási tényező. Erre használják a tapadási tényezőt, ami alatt azt a maximális vonóerőt értik, amelynél a gördülés éppen tiszta csúszásba megy át. A tapadási tényező sok mindentől függ (út,gumiabroncs minősége/állapota,függ a sebességtől,légnyomástól,függőleges terheléstől) Az autó mozgása közben a gumira 2 erő hat a hosszirányú és az oldalirányú. A hosszirányú tényezőknek, fékezéskor vmint gyorsításkor van szerepük, az oldalirányú tényezők ívben történő haladáskor hatnak az autóra. Ha e kettő összege meghaladja a tapadás mértékét, megcsúszik az autó, elveszti tapadását. Az autó tapadása tehát nagyban meghatározza annak gyorsulási és lassulási képességeit. A tapadása akkor jó, ha az autó kerekeinek futófelülete nem csúszkál az úton. Ebből az következik, hogy egy blokkolásig fékezett kerékkel csúszó autónak több idő kell a megálláshoz, mint annak, amelynek kerekeit valamilyen módon forgásban tartják lassulás közben. Ugyanakkor egy ABS-es autó friss hóban,jégen sáros, koszos úton, macskakövön megzavarodik és elkezdi lopni a féktávolságot!!
-
picur220
veterán
válasz Cola111 #9163 üzenetére
A tapadása akkor jó, ha az autó kerekeinek futófelülete nem csúszkál az úton.
Azért nem egészen sarkítanám le így, mert lehet, hogy ragad a gumi, mert mondjuk túl lágy (mert mondjuk téli, és 40 fok van). A tapadás az abroncson akkor a legjobb, ha a lehető legnagyobb gyorsulást képes átvinni a talajra minden irányban (kanyarban ugye cp gyorsulás, kanyarban gyorsításnál meg már a kanyarívre tangenciális is lehet (természetesen a cp mellett)) úgy, hogy még éppen nem akadályozza azt nagymértékben, nem termel veszteséget a gumi. Tehát nem ragad, de nem is csúszik.
Mondjuk az ABS szerintem meg nem zavarodik, csak működik. Csak ugye amikor azt érzékeli, hogy megállt a kerék, enged, amikor azt látja, hogy gördül, fog. Ezzel pl macskakövön az a baj, hogy elemelkedik a kerék, jégen meg az, hogy már minimális fékhatásnál csúszik. Havon meg nem tol a kerék hókupacot a gumi előtt, hogy akadályozza a mozgást.
-
koshmar
őstag
válasz picur220 #9164 üzenetére
Az ABS-t azzal lehet összezavarni, ha erős fékezésnél elkezded pumpálni a fékpedált.
Ezt csak az ABS nélküli kocsiknál csinálták régebben, és pontosan azért, hogy a kerék ne blokkoljon folyamatosan.
Mert ha ezt teszi, akkor ugye elvész az iránytartása, és az nem fog neked jót tenni...
De az ABS-nek pont ez a dolga, ezért nincs szükség pumpálásra.De szerintem nincs olyan ember, aki egy tényleges vészfékezés esetén majd pont arra ügyel, hogy (ABS nélküli kocsiban) pontosan csúszáshatáron fékezze a kerekeket...
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
picur220
veterán
válasz koshmar #9165 üzenetére
Nehéz eltalálni, hogy hol a csúszási pont, az a baj. Ha valaki kifejlesztene egy olyan ABS-szerű rendszert, ami csúszáshatárra csökkenti a fékerőt, nem lenne gond. Mondjuk úgy tudnám elképzelni, mint az ABS-t, hogy blokkol a kerék, meg-megszakítgat a rendszer, viszont nem a teljes fékerőt adja vissza, hanem egyre kevesebbet mindaddig, míg már nem kell beavatkoznia.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz picur220 #9166 üzenetére
Olyan rendszer nem lehet kesziteni, mert azt nem fogja tudni milyen az utfelulet (pont ez a baj pl. a terhelesfuggo fekeroszabalyzokkal is). Tehat csak addig tudja fokozni a fekerot, mig nem blokkol a kerek, utana elengedi. Ezt ugy tudjak fejleszteni, hogy minel tobbszor avatkozzon be az abs masodpercenkent.
-
koshmar
őstag
válasz picur220 #9166 üzenetére
Még biciklivel sem az, kell hozzá tapasztalat.
A hátuljával tényleg el lehet találni ezt a pontot, de csak addig, amíg el nem kezdesz fékezni az elejével, mert onnantól a hátsó rész elkönnyül, és az addig megfelelő fékerő túl sok lesz...De a biciklinél legalább úgy-ahogy hallod, hogy mikor csúszik (csikorog).
Egy ABS nélküli kocsinál mondjuk olyan 160 körül a szélzaj miatt nemigen hallod a csikorgást...
Nehéz ügy.giigz Lehet használni a fékeket, de inkább a hátsót, és azt is csak annyira finoman, mintha egy teletöltött pohárral egyensúlyoznál.
Szóval át lehet vinni a talajra valamennyi fékerőt, de az szinte elhanyagolhatóan kevés.[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
picur220
veterán
Nem is kell, csak annyi lenne, hogy a másodpercenként mondjuk 15x visszaadott fékerőt úgy ellenőrizni, hogy amíg csúszik a fékerő visszaadásakor, addig csökkenteni, ha már nem csúszik, hagyni. Plusz még egy gyorsulásérzékelés, mert ugye ha nagyon lecsökkented a gyorsulást, akkor elég soká fogsz megállni. Szerintem csak fejleszteni kellene az efféle dolgokat, és egy idő után csak lenne egy használható rendszer.
Tibi91: Biciklivel meg tudom csinálni, de kocsival azért másképp érzed, ugye ott a vákuumos rásegítő egy kicsit megzavarja a fékezés érzését. Még egy ladán oké, lehet érezni Mondjuk ezekben is különbözők vannak, mert amin tanultam (207), azon nagyon durva rásegítő volt, és nagyon kis fékpedálnyomásra is elég nagyot fékezett a kocsi, viszont a sajátunkon (Fiesta) jobban lehet érezni a féket, mert kisebb a rásegítés.
[ Szerkesztve ]
-
Killing
addikt
Bocs hogy félszakítom a beszélgetést, de ha van A1 jogsim (és ezzel ugye 1. csoportú orvosim is), akkor most hogy csinálom a B-s jogsit új orvosit kell csináltatni, vagy még érvényes az amit az A1-nél csináltattam?
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
picur220
veterán
válasz koshmar #9171 üzenetére
Van? akkor mittomén, trabant vagy vmi kétütemű, mondjuk wartburg
Killing: szerintem nem kell új orvosi, csak kevesebb ideig lesz érvényes. (amíg az A1-es) Mondjuk az enyémen rajta van, hogy B-kategóriához járó orvosi, de nem tudom, különbözik-e, szerintem nem.
[ Szerkesztve ]
-
koshmar
őstag
válasz picur220 #9173 üzenetére
Trabant 500-as, azon bovdenes (!), négy dobfékes rendszer van, ott tutira nem zavar be semmilyen rásegítő.
szerk.: Igen, a 601-es már elért annyi a fejlődést, hogy a mechanikus fékrendszert hidraulikusra cserélték.
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
zoo8800
veterán
válasz Cola111 #9163 üzenetére
Nem minden ABS-es kocsi hülyül meg macskakövön. Vezettem pl. Lacettit, az elég hamar elkezd kattogni a talpad alatt, de pl. a sajátomat nem igazán zavarja a macskakő.
#9183
160-nál, és annál nagyobb sebességnél is simán lehet satuzni.[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
félisten
válasz zoo8800 #9184 üzenetére
Ez a macskakoves dolog is vikipedibaol kihamozott cucc, nem gyakorlati tapasztalat. Nem csak nala, hanem masnal is.
Nagyban fugg ez a kerdes attol, hogy milyen a macskako, mekkora kockakbol all es milyen kocsival/mekkora gumival gurulsz rajta. En speciel meg nem tapasztaltam az abs hatranyat macskakovon ezidaig, pedig vezettem mar par szazezer kilometert.[ Szerkesztve ]
-
Cola111
aktív tag
Ez a macskakoves dolog is vikipedibaol kihamozott cucc, nem gyakorlati tapasztalat
Ajánlom menj el évente egyszer egy vezetéstechnikai kurzusra - én minden évben elvégzem - pl ide: http://www.vezetestechnika.eu/. Itt lemérik neked a féktávokat abs-el és nélküle, szépen elmagyarázzák neked a hiányosságaidat
pedig vezettem mar par szazezer kilometert.
Húha, az jó sok, nekem 1.5 éve van jogosítványom és 90.000km-t tettem a kocsiba. Ezzel jönni egy nagy faszság. Sajnálom, hogy itt tartasz, hogy számolgatod a kilómétereket,biztos ettől válsz jó soförré. -
dJ Peer
aktív tag
Üdv!
Nem olvasom ezt a topicot, de gondoltam leírom, hátha érdekel valakit.
Most kérdeztem meg az oktatót, a B125-ről, pontos szabályozás még nincs, de...
Van egy KRESZ vizsga, előtte 2-3 óra elmélet.
Utána 2 óra gyakorlat és a 3. a vizsga, ami 16e HUF.
Szóval oktatással együtt nagyjából 30e+ lesz a B125, de ami nagy előny, hogy előfeltétele az A-nak, tehát, ha valaki levizsgázik ebből, és betölti a 21. életévét, utána könnyített vizsgát tehet korlátlanra. Így talán olcsóbban jön ki, mintha egyből A-ra menne.
Úgyhogy márciusban vizsgázok.
Köszönöm, hogy meghallgattatok. -
félisten
válasz Cola111 #9187 üzenetére
Bocs de mi koze a macskakoves mondandomnak a vezetestechnikai treninghez, mennyiben cafolja ez a mondandomat? Neked van gyakorlati tapasztalaltod a kozuti forgalombol arra vonatkozolag, hogy az abs hatrany macskakovon?
Nem szamolgatok semmit, fogalmam sincs mennyi lehet pontosan es nem ezzel jovok, csak kiegeszitesnek fuztem a temahoz, mert nem mindegy, hogy valaki 1 hetes jogsival a hata mogott magyaraz valamit, vagy fel millio kilometerrel.
-
Carlo009
tag
Valaki tud infót arról, hogy B kategóriás jogosítvány birtokában le lehet vizsgázni könnyített formában motorkerékpárra? A tv-ben volt erről szó, de be is vezették vagy tervezik?
-
-
Killing
addikt
válasz picur220 #9196 üzenetére
Az nem lehet, egy alap A1-es tanulónak kell 11 órát vezetnie.
Elméleti oktatás: 3 óra
Gyakorlati oktatás: 2 óraÉn amúgy 3000.-ért vezettem egy órát A1-nél, mikor még nem volt könnyített.
[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Killing
addikt
válasz Carlo009 #9198 üzenetére
A 11 óra az törvényileg meghatározott óraszám, ez a minimum, autósiskola független. Saját döntésed alapján vehetsz még plusz órákat ha akarsz.
2 óra bőven elég annak aki komolyan gondolja és elbír egy 50-essel, valamit nem fullasztja le minden elindulásnál.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
picur220
veterán
válasz Killing #9197 üzenetére
Na most nem értelek.
Ez nem A1, hanem B125, aminek az lenne a lényege, hogy nagyon kevés óra után vizsgázhass. Gondolom erre írtad, hogy itt elmélet 3óra, gyak. 2óra. Ezt, ha beszorzod a 2300-zal, amit írtam, plusz gondolom van elméleti meg gyakorlati vizsgadíj, akkor nem lesz több egy 20-asnál, nem?
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple iPad Air 13” (M2, 2024) - a méret a lényeg
- Milyen monitort vegyek?
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Napelem
- BestBuy topik
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Kompakt vízhűtés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen