Új hozzászólás Aktív témák
-
Thyb
senior tag
nem megyek neki senkinek, az elején jópár linket felraktam amely a muzulmán vallással annak gyökereivel foglalkozik. Sokakkal az a baj, hogy általánositanak, és nem veszik észre azokat a politikai jeleket, jelenségeket amelyek a közel keleten zajlanak jelenleg. Mig Amerika báblormányokat állit fel egy ''demokratikus'' államban -amit azért tettem idézőjelbe, mert lehet, hogy a szándék valóban az, de egy hűbéruri középkori rendszerben élő népnek nem tudod tudatositani a szabad demokrácia elvét- , addig a vallási vezetők, diktátor hiányában átvették a tömeg feletti uralmat, és egymásnak ugratják az állami szerveket a felfegyverzett néppel. Ez a nép évszázadokon át ahoz volt szokva, hogy van egyvalaki aki megmondja mit kell tenni, s most van egy vezető, aki bár le van csukva még mindig él, s van egy olyan kormány akikről azt sem tudják kicsodák, micsodák igy nem csoda, hogy hülye birka módjára neki áll követni a vallási vezetőket, akik az előtt is ott voltak meg most is. Szal kapaszkodnak az egyetlen stagnáltnak mondható szalmaszálba és követik azt amit az diktál nekik. Erre jön az, hogy a karhatalmi szervek rájuk lőnek, s ha ez megtörténik, akkor az is csak azt bizonyitja, hogy a vallási vezetők állnak mellettük, s a követés még fanatikusabbá válik minden megtorlással.
Ha a hatalom csúcsán nincs erkölcs, alatta nincs szabadság.
-
Thyb
senior tag
T 1/17 A különböző társadalmi rendszerű területek besorolása az iszlám szemszögéből
„A klasszikus iszlám jogértelmezés két nagy területre osztja fel a világot: az iszlám világa (dar al-islam) és a háború világa (dar al-harb.) Az iszlám világában az iszlám törvények és az iszlám által meghatározott társadalmi rend valamint politikai struktúra uralkodik. A nem muszlim területeket általánosan a háború területének nevezik. Minden muzulmánnak kötelessége, hogy a saját területét megvédje az ellenség támadásaitól.
Ezen kívül aktívan közre kell működniük abban is, hogy a nem muszlim területeken Isten törvényét győzelemre vigyék és isteni törvénykezést juttassák érvényre.
Ez nem jelenti azt, hogy egy iszlám állam semmilyen politikai, kulturális vagy gazdasági kapcsolatot nem tarthatna fenn egy nem iszlám állammal. A jogtudósok a békés időszak alatt a háborús területet a béke vidékének (dar al-sulh) vagy a szerződés vidékének (dar al-’ahd) nevezik. Azonban kiemelik, hogy a kieszközölt szerződés és a megegyezésen alapuló békés időszak ellenére az iszlám állammal nem lehet egyenrangú egy nem iszlám ország. (KHOURY, 2004, 7.o.)
T 1/18 Az iszlám és a fundamentalisták politikai céljai
''A szent háború mai értelmezése''
A hagyományok szélsőséges hívei és a muszlimok az iszlám jogrendszer klasszikus formáját képviselik. A muszlimok közül a radikális, militáns ághoz tartozók nem tudják elfogadni a vallások sokszínűségét, nem tudnak beletörődni a különböző politikai és társadalmi rendszerek létezésébe.
Jelentős számú gondolkodó és jogtudós számára az iszlám olyan vallás, amely elsősorban a békéért küzd. Mégis vannak olyan körülmények, amelyek alapján a háború elkerülhetetlennek illetve helyénvalónak tűnik. Ilyen eset a honvédő háború, a megtámadott vagy üldözött muszlimok védelme a nem iszlám országokban és az iszlám hittérítő munka akadályoztatása … .
A hagyományos fogalmak mellett egyes tudósok bevezettek egy új fogalmat is: dar al-da’va, vagyis a tanok hirdetésének területe, ami az erőszak alkalmazásáról való lemondást jelenti.
A harcias elmélet mellett, amely Isten ügyének szolgálatát jelenti („Szent Háború”) létezik az iszlámban egy olyan meggyőződés is, hogy az iszlám békét akar, és az ennek megfelelő békés elméletnek is megvannak elméleti alapjai.
Még néhány info itt: [link]Ha a hatalom csúcsán nincs erkölcs, alatta nincs szabadság.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest