Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Nowhereman #777 üzenetére

    Nos, Keegan történész, Sandhurst-ben tanít, hozzáfér szinte minden levéltári anyaghoz. Valószínűleg ''kissé'' több információval rendelkezik a témában, mint mi itt összesen. Ezért adok a véleményére. Alá tudja támasztani az állításait, ellenben veled. Inkább te lősz mellé.

    Persze nem Ő az egyetlen, aki ezt állítja. Érdemes lenne utánanézned.

    A ''leg..'' téma nem Keegan-re jellemző. Inkább a másik két említett íróra.


    Az, hogy van egy indítótöltet nem változtat azon, hogy rakéta. A Sztrela, Igla... is egy gyenge töltettel indul, és csak később lép működésbe a főhajtómű. Pedig ezek mindkét végén nyitott csőből indulnak. Ellenben a Sturmtiger töltőűr felől zárt csövével. Nem lehetne egy fokozatban indítani. Igazából nem is a sebességkülönbségről van szó. A lényeg, hogy a RAP egy teljesen szabványos hajítótöltet által hagyja el a csövet, ami önmagában is több(tíz) kilóméterre repítené. A póthajtás csak 10-20%-kal növeli a lőtávolságot. A Sturmtiger rakétája a indítótöltettel max 10-20m-t lett volna képes repülni. Azaz a hajtóműve menethajtómű, ami a röppályán repülés elengedhetetlen feltétele. A RAP esetén ez nem igaz. Ez esetben csak segédhajtómű, sőt igazából nem is hajtómű, hanem aktív spoiler.

    Az osztott lőszer, amiről írsz tényleg az említett célokat is szolgálja. De nem csak ez a célja, hanem a könnyebb töltés is. A T-64/72/80/90... hk-k 2A26, 2A46 ágyúja is ilyen lőszerrel üzemel (viszont csak egy féle hajítótöltet létezik hozzá). Viszont az M256, ami az M1E1, A1, A2 főfegyvere egyesített lőszert alkalmaz. Pedig nincs komoly különbség közöttük össz lőszertömegben. A 105mm-es tarackokhoz is fejlesztettek ki nyugaton RAP-ot, ezek viszont minden esetben egyesített lőszerrel üzemelnek. Már amennyit még fenntartanak belőlük.

Új hozzászólás Aktív témák