Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DeathAdder

    veterán

    válasz xcbiker #24040 üzenetére

    Ezt az utat már kijártam és megkérdeztem crx fórumon is a nevesebb szervízeseket, hogy ők mit mondanak az efféle bejáratásra (betörésre :DDD )

    Sok embert megkérdeztem, elég egyöntetű választ kaptam, íme az egyik csoki tollából (nekem írta még tavasszal) :

    "Én is évek óta ezt "pofázom" mindenkinek de általában nem hiszik el és 50%-ban jól elbasszák a motorjukat a szar bejáratással. Nem szabad több ezer km-t óvatosan megtenni, ezek a motorok nem a 60-as 70-es évek termékei pláne nem kétütemű léghűtésesek ezekkel nem kell finomkodni.

    Ez a bejáratás téma nem teljesen egyértelmű, attól is függ, hogy széria vagy tuning motor.

    Ha a tied széria akkor 50-100-200-500 km (ahogy jól esik) az első olaj ami kipucolja az esetlegesen benne maradt port piszkot törmeléket ...stb és utána olaj+szűrő csere a végleges olajra, ezek után lehet hajtani sportosan.

    Ha a max 500km alatt minden rendben van tehát víz, nem fogy olaj, nem szivárog, vízhőmérő nem ingadozik jó a motorhang jó a fogyasztás.....stb akkor utána végleges olaj és lehet hajtani "

    Én 400-at hajtottam gondos bemelegítés után mély gázokkal, de csak néha vtec fölé, aztán olajcsere óta nem kíméltem.
    Az első indításnál sem járattam üresben, hanem azonnal hajtottam, ahogy a link alatt is le van írva, mivel a motor bekopásának 80%-a az első 1 órában történik és ilyenkor jobb ha terhelés alatt koptatja be az ember.

    Legalább is én így csináltam. Előtte a liter+ ot beverte olajból ezren és füstölt mint a kurvaélet, most hogy kapott gyűrűszettet és hf felújítást bő 2000km után így áll a nívópálca és így néz ki, ha lepadlózom egyesben és kettesben :))

Új hozzászólás Aktív témák