Új hozzászólás Aktív témák

  • Flashcash

    Közösségépítő

    válasz ltom67 #2447 üzenetére

    Magyarországon bevett szokás, hogy a bankok semmiért sem vállalják a felelősséget. Így valószínűleg ki kell várnod amíg feldolgozzák az ügyet és jóváírják az érintett összeget.

    Ha szeretnél kártérítést és van kedved harcolni velük, akkor hivatalosan a következők vonatkoznak az ATM KP felvételre:
    18. KI VISELI A FELELÕSSÉGET AZ ATM-EN KERESZTÜL TÖRTÉNÕ
    KÉSZPÉNZFELVÉTEL VAGY ÁTUTALÁSI MÛVELET SIKERTELEN VAGY
    HIBÁS VÉGREHAJTÁSÁÉRT?

    Amennyiben a kártyabirtokos kártyáján szerepel az ATM-berendezésen feltüntetett védjegy (azaz a kibocsátó engedélyezi a kártya használatát annál az ATM-nél), és a mûvelet a kártyabirtokosnak fel nem róható okok miatt hibásan vagy egyáltalán nem valósul meg (pl. kevesebb összeget ad ki az ATM, mint amennyi a bizonylaton szerepel; vagy egyáltalán nem ad ki pénzt, de az összeg terhelésként megjelenik a kártyabirtokos számláján), a felelõsséget a kibocsátó viseli. Akkor is fennáll a kibocsátó felelõssége, ha a mûveletet olyan ATM-nél kezdeményezte a kártyabirtokos, amely nem tartozik a kibocsátó közvetlen vagy kizárólagos felügyelete alá. Ennek alapján a kibocsátó köteles megtéríteni a kártyabirtokost ért kárt, azaz a hibásan végrehajtott vagy a végre nem hajtott mûvelet összegét és az összeg jóváírásáig terjedõ idõszakra vonatkozóan az irányadó kamatlábbal meghatározott kamatot.

    A hibásan végrehajtott mûveletekhez kapcsolódó, a kibocsátó és a kártyabirtokos közötti esetleges jogvita estén a kibocsátót terheli annak bizonyítása, hogy a mûvelet lebonyolítását nem befolyásolta a kibocsátónak felróható technikai-mûszaki hiba vagy más ok, valamint, hogy a mûveletet pontosan rögzítették és könyvelték.

    -A fentieket a reklamáció előtt érdemes kinyomtatni és megemlíteni, hogy ez a hivatalos MNB szabályozás. A banki ügyintéző megpróbálja majd elhárítani a felelősséget, ebben az esetben a bankfiók panaszkönyvét el kell kérni és az ügyintéző adatait is fel kell írni, majd röviden leírni az esetet (le is kell fotózni helyben, hogy ne tudják eltüntetni), majd a bank levelezési címére illetve a PSZÁF és a fogyasztóvédelem felé mehet a panaszlevél a bank ellen.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák