- Milyen routert?
- Java programozás
- Windows 11
- Hálózati / IP kamera
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- IFA 2024: Wi-Fi 7 és FritzOS 8 az AVM-nél
- Pokémon-tolvajnak mondják, beperelték a fejlesztőt
- AliExpress tapasztalatok
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz SchumiBácsi #88835 üzenetére
Amire gondolhatsz, hogy a generátor forgórésze gerjesztőáramot kap, de ilyen a régi Lada, Trabant szintjén volt, melyek butának mondható feszültségszabályzóval rendelkeztek. Azaz nem vett tudomást a motor járásáról. Csak azt érzékelte, hogy az akku feszültsége kb. 14 V alatt van, akkor már gerjeszteni kell és kész. 14,4 V felett pedig megszakítja a gerjesztőáramot.
Az elektronikus vezérlésű, processzort tartalmazó, injektoros stb. járműveknél ez már kiment a divatból, tehát a gyújtás ráadásakor csak a vezérlés, vagy épp a műszerfal izzói kapnak tápot. De nem a gerjesztés, ami nagyobb áram és hamar leszívná az akkut.
Meg az elektronikus gyújtás sem aktív, értelemszerűen. A régi, mechanikus megszakítónál előfordulhatott, hogy vezető állapotban áll meg, ha jól emlékszem és áramot folyat a gyújtótekercsen, amit csak forgó állapotban kezd szaggatni. De ezek már a múlt technikái.
Esetedben tisztázni kellene pontosan, hogy mi kap készenléti áramot voltaképpen és az mekkora.
Ha néhányszor 10 mA, az csupán a készenléti elektronika, ami mellesleg simán kompenzálható egy hálózati adapterrel, amivel egy kis áramot tolunk az akkuba.
Ha van hálózat.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen