Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Dr. Szilikát #88836 üzenetére

    Ez a gép egy török gyártmány ami már majdnem orosz... ;]

    Vázolom a felépítését nagy vonalakban, mert még én se látom át teljesen:
    - van benne 2db akku (1db indító és 1db munka)
    - van 2db napelemes töltésvezérlő, egyenként 30A
    - van 1db maximum 6A napelem
    - van benne egy vezérlő számítógép + netmodul

    A napelem egyszerre csatlakozik mindkettő töltésvezérlőre és tölti egyidejűleg mindkét akkut.

    Most jön a bonyodalom, mert a számítógép közvetlen a munkaakkura van kötve, így a töltésvezérlő nem tudja leválasztani ha baj van. Egyik gép így is járt: este beriasztott 10.5V, másnap mire odaértem lement 2voltra, mind a kettő akku egyszerre.

    Fő áramtalanítót "KI" állásba tettem és kb. 3-4nap alatt tudott teljesen visszatölteni, vegyes időben. A Fő áramtalanító egy kézi működtetésű egyébként. Onnét megy ugye egy vastag piros kábel az önindítóhoz, majd ugyanolyan vastag kábel megy a generátorhoz is.

    A lakatfogó az Áramtalanító és Generátor között, bármely szakaszon 0.5 ampert jelez amikor a motor nem jár, tehát 6watt megy 24órába.

    A számítógép az semmi, 0.1A maximum - ő miatta az életbe nem merül le.

    Héten volt szerviz mert jeleztük a problémát, a következő megoldást követték el: szétválasztotta a számítógépet és a netmodult, így a fő áramtalanító kikapcsolásával a net megmarad, de a számítógép továbbra sem. Természetesen számítógép nélkül, illetve kikapcsolt állapotban eleve nem indítható a motor, ha visszakapcsolom akkor megint kezd meríteni és ott van a 0.5A a generátor felé - szóval ez így buta megoldásnak tűnik.

    A gyár szerint ez a normális. Nem tudom, hogy ha a generátorba visszagerjeszt 24órába, az mennyire normális de vannak még érdekes kérdések, kijelentések.

    Mivel ez így szvsz teljesen impotens megoldás, érdeklődtem hogy hosszú távon mit kell tenni hogy ne merüljön le az akku? A válaszok:

    1.: működtessem a gépet kimerülés előtt legalább 1óráig.

    Tehát egy eleve kimerült akkuról indítsam be a kő-hideg motort, pörgessem fel üzemi fordulatra, hogy töltés is legyen, 1óra alatt bevág 25liter olajat és addigra talán feltölt.

    2.: vonuljak fel áramfejlesztővel, és normál akkutöltővel töltsek rá.

    Mondott még valami fasságot, de itt már leállítottam, hogy elég az agymenésből.

    Mentőötletként folytatom: van a gépen 1db 6A napelem. A gépbe van 2db 30A töltésvezérlő. Mi van akkor ha teszek rá még 1db napelemet és akkor 12A a déli órákban talán ellensúlyozza a folyamatos 0.5A merítést.

    A válasz: megszűnik a garancia...

    Érted: rákapcsolhatsz aggregátorról akármilyen töltővel, de ha bővíted a napelemet ugyanolyan panellel, már ugrott a gari - ilyen ez a török... :D

    A másik ami még a bögyömben van, de sztem ebből autóvillamossági szerelő lesz, mert agyrém:

    Ugye ott van benne az indító és munkaakku. Sztem a munkaakkuról le kellene kötni a számítógépet és átrakni a töltésvezérlő "Load" kimenetére. A motor, maradhat közvetlen az indítóakkun.

    Ami viszont para, hogy indításkor mindkét akku feszültsége egyformán esik és merüléskor is tök egyforma, mindig egyforma. Ez is gáz nem? Ha a két akku egynek látszik a töltésvezérlők felé, minek bele két vezérlő?

    A két akku negatív sarka közvetlenül össze is van kötve, de a pozitív sarok nem. Ezek szerint a számítógép áramkörén keresztül tud folyni áram merítéskor meg indítózáskor is? Mert ha igen ez így qrva szar...

    Na szóval ez a helyzet. Ebbe kellene egy kis tanács vagy útmutatás, amíg autóvillamossági szerelő nincs.

    Ha a generátornak nincs baja tőle, még jó is az akkunak ha éjjel kicsit megmeríti, de akkor nappal vissza kell tölteni, ahhoz viszont több napelem kell. De az igazi a generátor leválasztása lenne valahogy.

    Köszönöm előre is!

    [ Szerkesztve ]

    IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.

Új hozzászólás Aktív témák