-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
nagyúr
válasz csabyka666 #75212 üzenetére
Üdv.!
Mérd meg a fűtőszál ellenállását hideg állapotban (szobahőmérsékleten), aztán számold ki mekkora a pillanatnyi áramfelvétele induláskor.
mezis
-
csabyka666
addikt
Igen, de ez nem sima fűtőszál, hanem valami elektronika torzítja a képet. Viszont ON állásban nincs áramfelvétel (>1W), azért kérdeztem, nem ilyenkor áll-e rá az elektronika a hálózatra?
Ki fog derülni a napokban, pár perc ON állás után fogom indítani.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
mezis
nagyúr
válasz csabyka666 #75302 üzenetére
Volt olyan monitorom, amelyik bekapcsoláskor néha leverte a 10A-es biztosítékot.
Bizonyára egy kondenzátort tudott nagy árammal viszonylag "hosszú" ideig tölteni.
Az ilyet nem lehet kézi műszerrel kimérni.mezis
-
Blackmate
senior tag
válasz csabyka666 #75302 üzenetére
Lehet hülyeség, de nekem egy öreg villanyszaki mondta, hogy kismegszakító leoldásnál érdemes megfogni a műanyag burkolatot:
- ha meleg/langyos, akkor az túláram miatt oldott le
- ha hideg, akkor rövidzárlat volt a ludas
Olvasva a fentieket és leginkább azt, hogy bekapcsolás után szinte azonnal lenyomja a kismegszakítót én a zárlat lehetőségét sem zárnám ki -
rednifegnar
senior tag
válasz csabyka666 #75302 üzenetére
szerezz egy dugasz fogyasztasmerot az megmutatja mi a max aram amit szippant.
A camera does not make art, the artist makes art.
-
PitLee
őstag
Tud valaki Mo.-on olyan üzletet ahol ilyen DC 6V és kb 5rpm motor és áttétel kombót lehet kapni ?
Az elektrobot.hu weboldalán néztem, de pont ez a kialakítást sajna nem láttam. -
PitLee
őstag
válasz #90088192 #75307 üzenetére
Automata macskakaja adagolónak meghajtó motorja.
Gondoltam teszek egy próbát itt, hátha valaki mostanában látott effélét.UI:
Az átételezését is csak találgatom, mert semmilyen adat, szám, jelölés nincs rajta, így a motor hátulját leszedve azt hajtva közben a másik felét összejelölve kb 350 motorfordulat/ 1 tengelyfordulat. a készülék 3x1,5V elemmel megy és mérve a vezetékén ezt rá is adja motorra.[ Szerkesztve ]
-
szoke12
őstag
válasz Lompos48 #50426 üzenetére
Egy kicsit korábbi válaszra reagálok...
Elővettem ismét ezt a tápot. Kiforrasztottam a MOSFET-et és ezen leírás alapján teszteltem.
Az 1. lépésnél rendben van, a másodiknál 510-et mérek az egyik irányban, másik irányban szakadás.
Ez alapján akkor jó a mosfet?"Élj úgy, hogy ha majd lepereg előtted életed filmje, érdemes legyen végignézni!"
-
PitLee
őstag
válasz #85619712 #75311 üzenetére
Sajna az áttétel.
Takarítás közben az adagoló lapátokat egy kicsit arrébb hajtatom, hogy mögé férjek, érzésre olyan volt mintha visszahajtana a motorra és nem lesz probléma, de aztán még is két fog elhajlott benneMajd holnap megpróbálom az üzletet felhívni, hogy adjanak egy szerviz címet hátha ott van nekik.
Ha nem lesz akkor lehet az elektorbotnál nézek egyet amit belefaragok. -
csabyka666
addikt
@ #75303 mezis: Biztosan az induláskor rövid ideig felvett nagy áram veri el, a gyártó szerintem arra tervezte, hogy 16A legyen az adott fázison, őszintén szólva a 10A ma már nem sok, nekem ugyan van 3 x 10A, de a hősugárzónak ez csak 1x 10A.
@ #75304 Blackmate: Ez egyből, egy pillanat alatt leküldi. Ha elindul, akkor stabil.
@ #75305 rednifegnar: Van, mértem, induláskor ha 500W állásban indítom, 750W-ot vesz fel, de ez csalóka, a műszer nem hiszem, hogy a tüskét le tudja követni, és lehet van 3000W is, illetve nálam a fűtőtest elektronikája is megbolondítja a dolgot.
Egy pár napig még küzdök vele, de ha nem találok megoldást, veszek egy olyat, amiben 2 fűtőszál van, 1000W / 2000W, manuális kapcsolóval, elektronika nélkül, mert biztosan ez a fázishasításos móka, ami nem tetszik a 10A-es kismegszakítónak.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
mezis
nagyúr
-
csabyka666
addikt
Korábban linkelték itt a topicban, de a fázishasításosnál az elv miatt nem működne. Nem tudom, annyira nem ástam bele magam, de itt már szempont az anyagi rész is, mert egy manuális kapcsolós 8000 forint itt helyben, ezt a JYSK példányt egy 10-esért vettem akcióban, tehát nem akarok rálocsolni tízezreket még, nem akkora jampizás nekem a távirányító.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
klambi
addikt
Szevasztok!
Nem tudom foglalkozott-e már valaki a témával, sry ha igen.
Ülésfűtés beépítését tervezem de a gyári kapcsolót szeretném ah rákötnék, és mindenhol azt a választ kapom, hogy nem lehet, nem vállalják. Ez valóban ennyire kivitelezhetetlen? (citroen-peugeot)"Mond szépen angolul: Gyors róka!"
-
tordaitibi
veterán
válasz klambi #75321 üzenetére
Így nehéz lesz tanácsot adni mert a konkrét típust nem ismerjük, az a 2-3 fokozat az lehet közvetlen (ennek esélye kevés), lehet elektronikusan PWM-mel szabályzott és lehet über atom bonyolult ahol a CAN vagy valamilyen belső buszrendszer vezérli vagy közvetlenül, vagy egy mindenes (chassis, comfort) modulon, vagy helyi egységen keresztül.
Ez utóbbi megoldásokál létezhet visszacsatolás is azaz visszakommunikál hogy milyen meleg, ez nem gyengén bonyolítja meg a kivitelezést, sőt lehetetlenné teszi ha a vezérlő szoftvere 2 fokozatra van felkészítve te meg 3-mat szeretnél.Pl. helyi egység van sok autó csomagtartójába ha vonóhorgot tesznek fel és az vezérli a futó lámpáit.
Egy ilyennel volt szerencsém találkozni, CAN vezérelt,
egy gumiharmonika kicsúszása miatt ronggyá ázott és tönkrement. Ára 57ezer magyar Ft, így a tulaj azóta is hálás mert megoldottam 5 darab relével, 2 tranzisztorral meg 5 biztivel, hatalmas szerencsénkre volt az autóba hátul egy szivargyújtó aljzat aminek az áramát hálistennek nem figyeli a rendszer és így nem kellett a biztitáblától külön madzagot hátrahúzni.
Ami ugrott az az utánfutó irányjelző kontroll, ha nagyon akarom megoldható az is.
Talán kokányolásnak tűnik de majd' 60 rongyot nem sokan akarnak kifizetni egy cigisdoboznyi méretű dobozkáért amit én vagy te nem is tudunk csak úgy ad-hoc beépíteni vagy kicserélni mert a márkaszervizbe fel kell tanítani a központi vezérlőnek hogy halló, innentől van egy utánfutó vezérlő is a buszon.[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz tordaitibi #75323 üzenetére
Ezért nem szeretem már az új autókat.
Rámondtják, milyen okos, stb., de inkább már csak nyűg, mert minden szirszar miatt megáll.
Ez az okos felprogramozás sem mindig tökéletes, mert, ha szerviz nem törli a hiba bejegyzést újratanítás előtt, akkor biza olyan bug hullámot indít el, hogy végén egész rendszer agy cserét kell meg ejteni.
Ugye a lopás védelem miatt nem lehet végtelenségig rendszert törölni.Az én '98-as autómhoz is van már komfort modul, de azt már nem építettem be, mert csak gond van vele.
Jó nekem e.ablak, amit közvetlenül csak gombbal vezérlek.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Batman2
őstag
válasz darvinya #75325 üzenetére
Ebben maximálisan egyet értek, utálom, ha megbonyolítják az amúgy sokkal egyszerűbb dolgokat.
Nekem szerencsére a céges autó sem can buszos, pedig 2010-es, de a saját, öreg autóm (41 éves) a legegszerűbb villamos hálózatú, ott mindent meg tudok csinálni magam.
Nagybátyjámnak meg van egy 4T trabantja, az is a régi klasszikus egyszerű elektronikájú, természetesen mindekettőhöz van részletes kapcsolási rajz, így semmi sem gond.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
darvinya
titán
Igen, azok már olyan.
Batman2
Nekem csak 22 éves, amiben csak motor vezérlés van, mint agy elektronika (ECU), ami bőven elég.
Elektromos ablakot is csak azért raktam be előre, mert így menet közben is le tudom húzni az anyós oldalon (nem szeretem közvetlen húzatot).
De ez is egyszerű kapcsolós áramkör, nem okos, hogy lezáráskor automatikusan felhúzza magát.
Szóval rá kell figyelni.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
PitLee
őstag
válasz Batman2 #75330 üzenetére
"természetesen mindkettőhöz van részletes kapcsolási rajz"
Pl a 2T Trabihoz akkoriban még adtak gyárilag a kapcsolási rajzot, a kezelési könnyben volt benne, meg Simsonhoz is.. akkoriban nem szívóztak ilyenekkel, még karbantartási, szerelési segítségek is voltak a kapott könyvekben. -
tillatrilla
aktív tag
Sziasztok! Samsung lcd tv,típusa UE40D 5520.Kora 10 évre tehető. A Jobb oldali hangszórója recsegve szól...Szétszedtem,meglepődtem,hogy mekkora műanyag dobozban van a mély,magas sugárzó.Persze nem szétszedhető,csak roncsolással.Konkrétan 22x9,5x1.5 cm. De gyanús,hogy nem szokványos a hangszóró tönkremenése,panelon,ahonnan a hangszóró vezeték jön,semmi deformált alkatrész nincs.Viszont mindkettő hangszórónál az alapra szerelt illesztő tuskóknál furcsa folyadék maradvány van. Olyan,mintha a hangszórók doboza valami olaj szerű folyadékot tartalmazna,és annak a nyoma látszik. Ez lehetséges lenne? És ilyen hangszóró egységet honnan lehetne beszerezni?
Üdv: Attila
-
PitLee
őstag
válasz tillatrilla #75334 üzenetére
Tapasztalatom nincs benne, csak így a neten kíváncsiságból utána nézve.
Találat van rá sok
BN96-16796A
Amit itt megfigyeltem, a csatlakozót bekeretezték pár képen, lehet van több fajtaés hogy van csak a hangszóró is
linkItt van pár lelkes úriember, aki csak a hangszórót cserélte.
YT linkYT link3 az úriember vezeték visszagyűrése nem valami bizalomgerjesztő
Nem állítom, hogy a tieddel is lehet ilyet csinálni, utána kell járni pontosabban.
-
repvez
addikt
Udv' használ valaki easyEDA programot? lenne pár kérdésem vele kapcsolatban.
Amikor megcsinálom a scematic vázlatot a kapcsolásról, minden csatlakozáshoz beállítom a hozzá tartó másik oldali párját.DE valamiért amikor a PCB tervező részre átmegyek és elhelyezem az alkatrészeket meg a vezetékeket, az ellenőrzésnél, ha rámegyek a földelés pontra akkor kijelzi az összes földelési pontot és a vezeték útját, kivéve egyet pedig az is ugyan ugy van összekötve mint a többi és meg is tervezi hozzá a vezetéket a program, tehát a kapcsolat megvan közte.
Nem tudom, hogy ez okozhat e gondot ha legyártatom a panelt igy vagy mindenképp az összes egyforma kapcsolatnak kiemelten kellene lennie amikor ráviszem az egeret?A másik kérdésem, hogy hogyan tudom ugy megrajzolni a scematic vázlatot, hogy 3 különálló PCB látszódjon rajta amiket később majd légvezetékkel kapcsolok össze? mert most ha külön helyre megrajzolom és ugyan azt a nevet adom azoknak a csatlakozóknak amik összetartoznak majd, akkor a PCB tervező ugy veszi, hogy az egy panel és ha nem helyezem rá a panel területére akkor nem tervez.
A harmadik kérdésem is ide kapcsolódna, hogy a programon belül lehetne megrendelni is a gyártását a panelnak, ha jol tudom akkor 10x10 cm-es panel a max méret. hogy tudom a különálló panelterveimet rátenni erre az egy 10x10es panelre, hogy a gyártás után mikor megkapom akkor könnyen le tudjam választani szerszám nélkül a különálló PCB-ket? valami perforálás , hogy csak el kelljen pattintani és biztos , hogy ott törjön el ahol kell.
-
tordaitibi
veterán
válasz darvinya #75327 üzenetére
Azért ezt az autós témát nem lehet csak egyszerűen így sarkítani.
Én 20 éve egy ZUK tehearutóból ültem át egy WV Transporterbe.
A Zuk alapmodell persze, akkor volt 27 éves, minden hétvégén alatta bújkáltam hogy hétfőn el tudjak menni vele dolgozni, egy vidéki út az örökkévalóság volt mert 70 felett úgy érztem szétesik.
Pótfűtés kellett bele mert télen kifagytam belőle, ha a targoncás előre tolta az 1 tonnát a raklapon akkor leszakadt a karom mire befordultam a sarkon, komfort nulla.
WV, orgazmusom volt komolyan.
Nem huzatos, télen meleg, a váltó pöccintésre járt, elektromos ablakemelő, távirányítós centrálzár, halk, a Zukhoz képest rakéta, tempomat, ülésfűtés, kisujjal tekergethető szervokormány stb. stb.
És 17 liter benzin helyett fogyasztott 9 liter gázolajat úgy hogy 70 helyett 100-110-el mentem vele.
Az utána következő fullos Opelről ne is beszéljünk és az beérte 8 literrel.
Senki ne magyarázza meg nekem hogy a több mint 50% fogyasztáscsökkenés nem az elektronikának, a mindenre kiterjedő motorvezérlésnek , a piezo befecskendezőnek stb. kösönhető.
Elektronika nélkül hol lennének a mai takarékos motorok?
És a kényelem. Azt se magyarázza be nekem senki hogy egy Trabant helyett nem vezetne inkább egy csendes, halk, dinamikus, automata váltós, minden extrával felszerelt, vészfékassziszntenssel, tábla és sávfelismeréssel és minimális autopilottal felszerelt autót.
Én 38 éve vezetek, mai napig sokszor nagy távolságokat és ha valaki az előző kettő közül a Trabantot választaná az szimplán hülye.
Bocsánat a kifejezésért, senkit nem akarok megsérteni de ha valaki a saját kényelme és biztonsága ellensége akkor arra ez a szó illik.
Az akkor próbáljon meg egy fullos DAF vagy Volvo vagy Iveco helyett egy Ifával havi 10.000 kilométert kamionozni vagy egy mai autóbusz helyett egy Ikarussal megjárni pl. Görögországot oda-vissza. Nemáá, mazochizmus, halál.
Nem a hétvégi autókázásról beszélek hanem aki az élete felét vezetéssel tölti.
A saját személyautóm nekem is egy alap Skoda Felicia és amikor a cégesből átülök, bizony irgalmatlan fapados és hiányoznak + funkciók nagyon.
Mivel nagy vonalakban egy kategórián belül a motorizáció, fogyasztás, menettulajdonságok megegyeznek, az autógyártók nem tudnak csak a kényelmi és az extra dolgokkal kitűnni a tömegből. És ennek akárhogy is nézzük, mi, a vevők, a felhasználók látjuk az előnyét, ezért van egyre több extra (ami ma már nem is extra) egy modern kisautóba is. -
darvinya
titán
válasz tordaitibi #75338 üzenetére
Nem a szovjet technológiából kellene kiindulni.
Ül bele egy Ford Tranzitba, és limuzinnak érzed Zuk korút is.
Weber karburátor is tud takarékos lenni, pedig nincs elektronika, csak beállítás kérdése.
Ja…angliában még bankrabláshoz Tranzit-ot használtak, mert gyorsabb volt, mint a rendőrautó.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
tordaitibi
veterán
válasz darvinya #75339 üzenetére
Épp tegnapelőtt szaladtam 260 kilométert egy Ford 1,5 tonnással. Egy délelőtt megjártam, fel-le rakodással.
120 végig a pályán de bőven van benne tartalék, nem sokan előztek meg, valahol 150-re saccolom a végét, a dombot megérzi persze.
6 gang, tempomat, normális fűtés, nyárra klíma, el. ablakok, mindent jelez, nyitott ajtót, mikor váltsak fel-le, csendes, szuper gyári autórádió, ülésfűtések, esőleső ablaktörlő, könyök, kartámaszok a vezetőnek, soroljam? És ez egy teherautó, 10+ éves, nem mai darab, leharcolva, olyan mindenki kocsija a cégnél.
370 ezer KM van benne, ezt csinálld meg egy régi cocialista autóval ahol 2 havonta futóműalkatrész csere, smelyik nem ment el 100ezret motorgenerál nélkül, a Zsiguli ette a kardánkereszteket, a Dacia a féltengelyeket, a kisPolskit ugye nem lehet autónak nevezni, a Skodák forrtak mint a teafőző, a 4ütemű Wartburgba 1 azaz 1 jó dolog volt, a WV motor mert a többi egy forintot nem ért..?Ezt az litániát folytathatom teherautóba is, Kamaz, Zil, Ifa, Barkas (na AZ volt még egy torzszülemény, te AtyaÚristen...), mindent vezettem.
Ezek mind így vannak, 38 éve vezetek napi szinten.Zukkal ez a mutatvány egy napba lett volna, összehasonlíthatatlan komfort eltéréssel.
Aki akar maradjon az Ifánál, és meló után menjen haza a Trabijával.
Én így lassan 60 felé inkább nem ha lehet.[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz tordaitibi #75340 üzenetére
Khm …Ford Escort klubban nyáron futottam bele mk 2-es tranzitba, aminek motorja eredeti 1m km-es, felfüggesztésben 450e km van, stb.
Írtam, ne keleti blokk szökevényeket vedd alapul.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
nagyúr
válasz tordaitibi #75340 üzenetére
Ennek semmi köze az elektronikához! A régi szocialista járműveket megtervezték a 60-as években, 50-es évekbeli technikával, 40-es évekbeli anyagokból gyártották szocialista mentalitással. Sem a felhasznált anyagok, sem a tervezési, sem a gyártási pontosság meg sem közelítette a VW vagy Ford minőségét.
Cserébe elmentek a tajgán is, vodkával meg rénszarvaszsírral, ahol a nyugati technika hörögve elvérzett.A Dacia ráadásul kimondottan rossz példa, mert szándékosan lett
szaruláttervezve, hogy ne lehessen eredeti Renault alkatrészeket beépíteni az eredeti f*s helyére.[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
Ha ezt a belső égésű Otto üzemű motor témát folytatjuk, akkor ott kezdődik, hogy NEM kőolaj származékra lett tervezve, hanem alkoholra mint hajtó anyag. Vagyis az összes Otto motor ezen az alapokon nyugszik.
A Diesel üzemű motorok, pedig növényi olajra, mint például mogyoró olaj, lettek tervezve, és szinten később jött be a kőolaj származék.
Vagyis itt megint a kabát esete a gombbal áll fenn, mert az alap elképzelés szerint az Otto motor alkohollal üzemel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Playstation 5 Slim digital version(számlával és több mint 1,5 év garival)
- Eladó XBox Series X 1TB SSD + 2 kontroller + tartozékok + játékok + Game Pass Ultimate
- LG C3 OLED 42 col számlával és több mint 2,5 év garival
- Sony Noise Cancelling WH-1000XM5, kék
- AMD RX 6700 XT 12GB GDDR6 Reference Eladó! 92.000.-
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen