- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- AI segítségével csábítanák el a nagy cégek szakembereit
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
- Programozás topic
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Microsoft Excel topic
- Linux Mint
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- DIGI kábel TV
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- ArchiCAD és Artlantis topik
- C# programozás
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabyka666
addikt
Üdv mindenki!
Lenne egy autós kérdésem, foglaljatok állást, legyetek szívesek.
A lényegen ugyan nem változtat, csak a tisztán látás érdekében írom, hogy egy Opel Astra F-ről van szó, 1.7-es Isuzu dízel, turbós. Az ékszíj néha csúszik, ezt a héten orvosolni fogjuk, addigis leírom a jelenséget, amit tapasztaltam. Tegnap mentem vele esőben, lehet hogy vizet vert fel a szíjra, mindegy is, kb 15 másodpercig világított a töltésjelző menet közben. Levettem a tompítottat, ezt követően elaluldt, és azóta nem produkálta a jelenséget.Nem hagyott nyugodni, ma rámértem az akksira - üzemmeleg, járó motornál. Világítás nélkül 14,2V körül töltött, ez eddig rendben van. Ráadtam a világítást (helyzetjelző + tompított + hátsó világítás), ekkor leesett 13,6V-ra, de azt tartotta. Ezután ráadtam ehhez még a ködlámpát is elöl és hátul, ekkor lassan elkezdett esni század voltonként lefelé. Egészen 13V-ig figyeltem, de még mindig csökkent, így nem mértem tovább.
A motor alapjáraton járt, menet közben nem is tudom megmérni a pontos töltést ebben a formában, szóval elképzelhető, hogy fordulaton (kb 2000RPM-en forog 5-ösben 100 körül) már felépül a töltés, mindenesetre az érdekelne, hogy a mért értékek rendben vannak szerintetek így alapjáraton? A generátort azért eléggé megterheli ez a fogyasztómennyiség, gyors számolással a tompított 2x55W, a hátsó helyzetjelző 2x4W, a ködlámpa elöl 2x55W, hátul 21W, szóval ~250W-ot minimum utána kellene töltenie, plusz a veszteség, illetve az elektronika amit felvesz. Az akksi pár hónapos, 78Ah-s. A generátor elvileg 70A-t tud névlegesen, ez legyen mondjuk a gyakorlatban az elhasználódást figyelembe véve 55A, a fenti fogyasztók 20A körül esznek, szóval elvileg maradna még tartalék, és ez a kérdés nekem, hogy ez hova lett?
Ahogy írtam is, a szíj biztosan csúszik kicsit, szóval lehet, hogy emiatt is van ez a jelenség, de jobban örülnék, ha kapnék konkrét értékeket. A legjobb lenne, ha ezeket az értékeket egy hasonló kaliberű autóról kapnám, mert ez egy elég régi gép, a maiak lehet teljesen máshogy töltenek.Bocsi, hogy hosszúra nyúlt, köszönöm a segítséget előre is!
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen