Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz jackooo84 #113147 üzenetére

    Egyiket sem :(((

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz VoidXs #113149 üzenetére

    Vagy amikor Elon Musk-ék 20 év múlvára már a v3-as agyi interfészeket adják a világ klinikáinak, szíves beültetésre és nem USB-re dugod Magad, hogy zenét élvezz, hanem Te Magad stream-eled be az akkori akármilyen szolgáltatótól az AI-korrekciózott anyagot.

    Ha belegondolok, hogy 70 éves koromban mennyit fogok a fizikai fülemmel hallani és mennyit egy agyi interfész segítségével ugyanúgy észlelni... (~10-12 kHz v.s. full 22kHz spektrum), ööö... :DD

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz Dißnäëß #113152 üzenetére

    Le vagy maradva, már streamelhetsz a hallóidegeidre: [link]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • denesdr

    addikt

    válasz VoidXs #113153 üzenetére

    Tök jó lesz, a kakaót meg hamarosan vénásan fogjuk kapni, a vajaskenyeret meg kapszulában és olyan ízt adhatunk hozzá idegi stimulációval, amilyet csak akarunk. Szép új világ. :)) :DD

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz VoidXs #113146 üzenetére

    "A szekta színe-java varázsütésre eltűnt a fórumról. Ha jól sejtem, azért, mert rájöttek, hogy éveken át rosszul gondoltak kb. mindent."
    Tévedés!
    1 Okos enged.
    2 Ostobaság ellen nincs orvosság.
    3 Azt a kevés szabadidőt nem érdemes erre a topikra pazarolni, helyette inkább egy foghúzás, vagy prosztata vizsgálat is kellemesebb időtöltés.

    Életetekben nem hallottatok még tisztességes analóg hangot, ezért számotokra nem is létezik. Én sem jártam még a Marson, de azért elismerem, hogy lehetséges leszállni oda. Csak a korlátolt ember nem meggyőzhető és kizárólag a saját nyájában érzi jól magát. Hát, jó legelgetést...

    Esküszöm meg sem szólaltam volna, de mivel oldalakon keresztül csak a lenéző, felsőbbrendű kritizálás folyik, kénytelen voltam én is véleményt formálni a szektátokról, mert ez is egy szekta, csak ti kannibálok vagytok és ki szeretne kannibál szektában tag lenni? Na ezért ment el innen mindenki.

    "csak a zene van"

  • Gabor970

    addikt

    válasz dgyuri0123 #113156 üzenetére

    +1

    mosolyogtam azon, hogy "ezt a szalag nem tudja" Legfeljebb még nem hallott valaki mesterszalag másolatot normális magnóról. Nekem mutattak egyszer egy hetven valahányas Rhoda Scott koncertfelvételt mesterszalag másolatról. Hát olyan jelenlétérzetet, minőséget, dinamikát, részletességet soha semmilyen rendszerről nem hallottam még.

    Azzal egyet tudok érteni, hogy a digitális is tud jó lenni. Hallottam már jó digitálist is, de az sem a kétszázezres kategória. Ha valakinek csak 1-2 százezre van lejátszóra, jobbat hozhat ki digitális vonalon. Ha többet is el tud költeni, akkor egyre inkább az analóg tűnik jobbnak. Aztán sokmilliós rendszereknél utoléri ismét a digitális az analógot.

    A fentiek szigorúan SZERINTEM gondolatok. Nem tartom intteligens dolognak azokat a kijelentéseket, melyek mint valami fix igazságok hangzanak el. Igaz, ehhez talán meg kell érni. ?ikor én is huszonéves voltam, biztos sokmindent gondoltam biztosnak. Most már mindent csak véleménynek gondolok és nem igazságnak.

    Tanulj meg alkalmazkodni a körülötted levő világhoz, mert a világ nem fog tehozzád! /boda

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz dgyuri0123 #113156 üzenetére

    Pont az történt, hogy egymáshoz mászkált a két csapat, és az volt a konklúzió, hogy a digitális sokkal-sokkal többre képes (például kíváncsi vagyok, hogy akár késleltetésben hogy hozod szinkronba a két hangszóród analóg módon, merthogy a jó tér alapkövetelménye ez). Amikor az analóg jobb, az azért van, mert másik, gondosabb mastert kap, és sajnos a külön master médiumonként mindennapos dolog (valamivel el kell adni a vinylt). És mielőtt újra abba akaszkodsz, hogy nem hallottam még tisztességes analóg rendszert, sajnos hallottam, kiállítva is. Közelében nem volt még a saját, digitálisak közt eléggé korlátolt rendszeremnek sem. Pont fordítva történnek ezek, a berögzött analógosok egyáltalán nem nyitottak, most kipróbálták, és rájöttek, hogy milyen jó lehetett volna nekik, ha kipróbálnak mást is.

    Gabor970: Pont a dinamika volt a beszélgetés lényege, amiben az analóg rendkívül korlátolt. Ebben a digitális ott tart, hogy megfelelő anyaggal egy mobilra kötött olcsó fülhallgató is akkora átfogást ad, amit analóggal garantáltan soha nem hallottál, ezt tudom is neked demózni.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • denesdr

    addikt

    válasz Gabor970 #113157 üzenetére

    Egy kis elmelkedés: kérdés, hogy mitől hallottad olyannak azt a master masolatot amilyennek. Az analóg "tökéletessegétől" (az idézőjel szándékos, mert ez könnyen lehet tökéletlenség is) vagy annak masterelésétől? Ez csak akkor derült volna ki, ha arról a masterről készült volna digitális másolat is, de még így sem lehetünk 100% biztosak a miértről, mert az analóg visszajátszás és másolás esetében ott van a lejátszó- és felvevőkészülékek tökéletlensége, zaja, analóg torzításai, amik hozzáadhatnak olyan dolgokat a felvételhez amik nem szerepeltek az eredeti felvételen vagy épp amit a hangszer a felvételkor ki sem adott magából, esetleg nem úgy ahogy az a felvételen rögzült.
    Egyébiránt a torzított hangot gyakran dinamikusabbnak lehet hallani, annak ellenére, hogy valójaban dinamikanövekedés nem történik.

    [ Szerkesztve ]

  • btraven

    őstag

    válasz dgyuri0123 #113156 üzenetére

    "Életetekben nem hallottatok még tisztességes analóg hangot"

    Megfigyeltem hogy itt a digitálisak általában elektronikus zenét hallgatnak. Abból nincs is analóg. Ezért nem tudják hogy egyáltalán miről is beszélnek. Nincs is összehasonlítási alapjuk.

    Elméleti dumát nyomnak.
    bkercso is mindig elmagyarázza hogy 60 dB alatti THD torzítást nem lehet hallani. De ezek csak nézik hogy hűha 120 dB meg 119 dB.
    Nincs ezzel baj, mert lehet ebből is sportot űzni, hogy hűha megveszem a legújabb 121 dB-s cuccot.
    Csak nem kellene okoskodni hogy jobb mint a 61 dB-s "ócska".

    denesdr
    pont a mindent digitálisan csinálunk vezet a szép új világhoz. Fordítva ülsz a lovon.
    Merek fogadni hogy te is a pécén kirenderelt tájon sétálsz virtuálisan és magyarázod hogy az mennyivel jobb mint az analóg valódi túrázás a János hegyre.

  • ozzy711

    őstag

    válasz denesdr #113159 üzenetére

    A kulcs az a bizonyos "digitális íz" amitől sokan viszolyognak. Ez az olcsóbb készülékek sajátja volt nagy sokáig a cd születésétől kezdve ( hogy meddig, az lehet egy vitaalap ;] ).
    Ennek én is fültanúja voltam. Manapság szerintem is ez teljesen eltűnt, de az "analóg láncok" simasága, folyékonysága, lágysága sokakat "megdelejez", amit szerintem el kell fogadni, ettől kerek a világ.
    A műszaki paramétereket nézve nem kérdés a digitális előnye, de könyörgöm ez (is) egy szubjektív hobbi, mindenki el tudja dönteni mi tetszik neki jobban. Persze a felsőbbrendűség, kizárólagosság hirdetése nem kívánatos, ez nem kérdés.
    Mondom ezt úgy, hogy gyakorlatilag a cd tényezővé válása óta azt hallgatom ( kb. 92-93 óta ;] ).

    [ Szerkesztve ]

  • Gabor970

    addikt

    válasz btraven #113160 üzenetére

    ezen én sem gondolkodtam még. Klasszikus zenét hallgatok és jazz-t jellemzően. Lehet emiatt vagyok inkább analóg párti (személy szerint LP, mivel szalagos megoldásra nincs 1,5 millióm, nem beszélve a mesterszalag másolatok árairól)
    Stream még érdekel, de ott tartok, hogy most egy filléres megoldással háttérzenélek, ami tetszene asztali streamer az 580e Ft környéke :( Talán valamikor egy R2R DAC-ot kifogok 400e Ft alatt használtan, arra beneveznék.

    Tanulj meg alkalmazkodni a körülötted levő világhoz, mert a világ nem fog tehozzád! /boda

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz btraven #113160 üzenetére

    Á, de hiányzott a műfaj kártya is. 40 alatti THD-t nem lehet hallani, erre sok modern rendszer sem képes, ez viszont a hangszórók miatt van, ami nem az alacsonyszintű lánc része. Itt dinamikáról volt. 60 dB egyáltalán nem sok, bár tény, hogy nagyon ritka, hogy ezt zene kihasználja. John Powell például notóriusan szeret 20-30-as ugrásokat alkalmazni, és ha azt vesszük, hogy a max szint alatt 30-40-nyi érdemi hang szokott lenni (legalábbis emberi érzékelési szempontból), már ki is akadt a létező legjobb analóg. Míg a halk részei analóg rendszeren érezhetően zajosak, digittel tökéletesen tiszták. Komolyan olyan érveléseknél tartunk, hogy "ja, tudjuk, hogy a digitális mindenben jobb, de ettől még azt mondjuk, hogy az analóg a szebb"? Nem látod ennek a hibáját?

    ozzy711: Az analóg "varázsa", a jó meleg hang, valójában abból ered, hogy a gyors tranzienseket nem tudják lekövetni, ettől egy nagyon koherens hangképed és azonos körülmények közt jobb tered lesz, hiszen nem egy szűk impulzus kell egyszerre szóljon a másikkal, hanem egy széles. Ez viszont nem jelenti azt, hogy digitális nem lehet pontosan ugyanilyen: röhögve, tetszőlegesen állítható, sokkal hidegebbre és sokkal melegebbre, mint bármelyik analóg. A probléma ott van, hogy ha a műszaki tökéletességre törekszünk, a digitális az Uncanny Valley-be fut: szinte 100%-ban tökéletes, de van egy icipici eltérés, ami az embernek feltűnik, és ez annyira idegesítő is lehet, hogy rosszabbnak gondolnád egy kisebb képességű (analóg) rendszernél. Analógnál abba szerettek bele, hogy van egy nagyon egyedi hangja, de köszönőviszonyban nincs egy igazi koncerttel. A digitális már van, de pont annyi kis hibája van, hogy az néhányak számára mindent elront.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • denesdr

    addikt

    válasz btraven #113160 üzenetére

    Tudom, hogy az vezet oda, de erről nem a digitális technika tehet, hanem akik és amire használják.
    Felőlem fogadhatsz rá, de vesztenél. :P

  • btraven

    őstag

    válasz Gabor970 #113162 üzenetére

    Az analóg párti aki hallott már jó analóg cuccot. Mondjuk az tény hogy én több rosszat hallottam mint jót életemben.

  • denesdr

    addikt

    válasz denesdr #112615 üzenetére

    Tudom nem sokakat érint, de talán érdekes infó, hogy mégiscsak használva van mind a 4 DAC csatorna a Fusionamp-okban, mert a 3-as es a 4-es csatorna párhuzamban, ezáltal dupla balanced módban szolgálja ki a magassugárzó végfokozatát. [link]

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz btraven #113160 üzenetére

    Erre van egy példám.

    Digitális: -------------------------------
    Analóg: --------------------------------
    Ja, hogy az alsó pont ugyanolyan, mint a digitális? :) Hát ja, mert a Windóz' (digitális adat) ezt tudja... mert neki ez a folymatos, miközben ott a sok kis rés a vonalkák között. És ez az amit nem értenek meg, hogy az analóg nem mintavéltelből áll, nem 0-ákból és 1-esekből, hanem az egy folyamatos jelfolyam (nem adat), amit digitálisnál eleve lehetetlen megvalósítani, mert ha folyamatos is lenne (ami nem) , akkor egy normál idejű ~45 perces nagylemez több terabájtot foglalna el és még akkor is ott a nagy kérdés, milyen adatsebesség mellett, hogy megközelítse az analóg jel folyamatosságát, de azt gyanítom, kimondhatatlanul nagy bitrátára lenne szükség ehhez a mutatványhoz és még mindig csak mintákat veszünk, nem folyamatos a jelünk. Hiába minden trükk, a digitálison ott ül a kissé természetellenes elektronikus felhang, amit csak az hall meg, aki évtizedekig lemezjátszón szocializálódott/nevelkedett. Aki meg nem, annak fogalma nincs, hogy kell szólni egy egészséges hangszernek a hifi láncban. Rockon és elektronikusokon tök mindegy, ahogy mondod, mert ott nincs egy őszinte hang sem. Digitálishoz pont megfelel.
    Mindemellett jó tud lenni a digitális, ha nem kapásból digitálisan szól, amihez azért szükséges valamilyen minimumot képviselő digitális lánc, amiről nem süt messziről, hogy művi az egész.
    Aki analóg korszakban sokat rádiózott (jó tunerrel), az tudja, mennyire szépen formázott hangokat hallhatott pl. a Bartók rádióból, amire a mai digitális világban esélye sincs, holott analógon 15kHz az URH sáv frekiátviteli maximuma, ami mégis gyönyörűen volt képes átadni a zene legapróbb részleteit is. Ha ez a rész megvolt, akkor képzeld el, hogy egy jobb hangszedő képes 45kHz-ig is elmenni. Pl ő [link] 15-50kHz közötti átvitellel. Hol van itt átviteli korlát? A dinamikát meg hagyjuk meg a digitális fanyalgóknak. Ők csak a számokban hisznek, a fülüknek nem. Azért nem járnak élő zenei, akusztikus koncertekre sem, mert az analóg és kicsi a dinamikája. Sebaj, a stúdióban majd jól "fel lesz javítva", hogy meglegyen a 120 dB, mert anélkül nincs zene, csak sistergés, meg ssssss, szszszszs, patt patt és recsi ropi.

    #113161ozzy711 a digitális íz még most is ott van, még az egészen drága cuccoknál is, de mivel nincs összehasonlítási alapod, azt gondolod, hogy ez nüansznyi, pedig nem az.
    Egyetlen példa, de nem biztos, hogy jól le tudom írni.... Dire Straist Communique Album LP és SADC vagy CD formában, tök mindegy egyébként.
    Digitális verzió/k dinamikusabbnak tűnnek, több a basszus (?), érdes, tölcséres, trombitaszerű Knofler hangja. A közepek mosottak, kásás az egész, sehol nem tiszta. Egyedül a felső basszusa jobb valamelyest.
    Ehhez képest LP-n kevesebb a döngés, sokkal tisztább és nyugodtabb a teljes frekvenciatartománya, az énekhang sima, nem kukorékol, nem érces, inkább a bariton dominál, nem a torzítás.
    Értem én, hogy sokat javult a digitális, de hogy nem jobb, az szent. Ja, papíron lehet, de csak óvatosan a papírformával, mert a ronda tonalitást nem szokták mérni, de talán nem is lehet, vagy ha lehet is, inkább kussolnak róla. Sok összehasonlítást végeztem a saját cuccomon, ami csak egy alap lemezjátszó és egy jó MM hangszedő, de az sem milliós kategória, csak nem belépő szint, inkább erős közepes, ha lehetek olyan bátor, hogy ezt merjem róla mondani. Soha nem volt jobb egyetlen digitális felvételem sem, mint az LP hangzása.
    Mára alig maradt lemezem, de a Communique még megvan... :)

    "csak a zene van"

  • denesdr

    addikt

    válasz fererencz89 #113166 üzenetére

    A 90-es években valami ilyesmiről álmodoztam és szerintem nem vagyok egyedül ezzel. :B Biztos ma is jól szól.

  • denesdr

    addikt

    válasz dgyuri0123 #113169 üzenetére

    Hallottad az említett Dire Straits lemezről a számokat előben, esetleg az eredeti masterről? Benne van a pakliban, hogy a CD/SACD verzió van közelebb a valósághoz, de az is lehet (sőt), hogy más keverést kapott a digitális hordozóra szánt verzió, akár szándékosan.

    [ Szerkesztve ]

  • fererencz89

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz denesdr #113171 üzenetére

    Mint amikor tidal - spotify összehasonlító-elemzést csinaltam: vagy lényegében 0 volt a különbség, vagy teljesen máshogy szólt 2 zeneszám. Hát lehet erre alapozni? :D

    Nem szotkam hibázni.

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz denesdr #113171 üzenetére

    "de az is lehet (sőt), hogy más keverést kapott a digitális hordozóra szánt verzió, akár szándékosan."

    Akkor gratulálok a munkájukhoz. Inkább mennének közmunkára, ha csak ennyire képesek. Viszont az SACD eredetije is Warner és az LP is Warner nyomás, bár tudom, neked/nektek ez sem mond semmit. A CD-t én vettem még anno, mondjuk el is adtam azóta, de emlékeim szerint az is Warner volt. Így aztán igen fura, hogy ennyire másképp szól/nak/tak. De bizonyosan erre is van valami frappáns magyarázatod, cak hogy ne legyen már igazam, mert a digitális igenis felsőbbrendű.

    #113172fererencz89 kicsit másabb a történet, mikor kezedben a hordozó és nem egy streaming felületen lévő akármit hasonlítasz össze egy másik stream oldalon lévő akármivel, aminek az eredete teljességgel anonim. CD és LP esetén, mikor a kiadó is azonos, azért élnék a gyanúperel, hogy nem a stúdióban bactak el valamit. És lenne még két tucat példám, hogy az LP mennyivel "élhetőbb" hangú az én szerény rendszeremben.

    [ Szerkesztve ]

    "csak a zene van"

  • denesdr

    addikt

    válasz fererencz89 #113172 üzenetére

    Na ja, ráadásul az analóg vs digitál esetében a két lejátszórendszer is egész más, legalábbis a forrást továbbító biztos.

  • ozzy711

    őstag

    válasz dgyuri0123 #113169 üzenetére

    Az a bizonyos digitális "íz", egy sony cdp 397 -ről egy Maratntz cd 63-ra váltva ( egy Micomega stage 1-ről nem is beszélve ) már nem volt meg, de nem vagyunk egyformák!
    Való igaz, hogy az lp-s korszakomban egy direct drive Akai vagy Hitachi ( már nem emlékszem rá ) lemezjátszóhoz , Videoton dc2050-es "hangdobozaim voltak, a "lapos" vidi erősítővel - dedikált szoba nélkül természetesen - ). :R

  • denesdr

    addikt

    válasz dgyuri0123 #113173 üzenetére

    Csak egy pár lehetséges magyarázatot vázoltam fel, egyáltalán nem biztos, hogy ezek közül valamelyik vagy több fedi az aktuális valóságot az említett Dire Straits lemez kapcsán, de az esély megvan rá.
    Inkább csak arra próbaltam utalni, hogy az analóg vs digitális fekete-fehér hozzáállás nem biztos, hogy elvezet az igazsághoz.

    A kérdésemre viszont nem válaszoltál, miszerint tudod-e, hogy a szóban forgó Dire Straits lemeznek vajon hogyan is kell szólnia.

    Az, hogy Neked melyik az élhetőbb hangú a Te rendszereden hallgatva az sajnos nem elégséges infó a "vita" eldöntéséhez. Attól, hogy neked az LP jobban tetszik, még nem lesz jobb vagy rosszabb a CD-nél. Ennyiből nem jelenthető ki, hogy az analóg bizony keresztbe lenyeli reggelire a digitálist úgy unblock. Mert hát ilyeneket lehet itt olvasni.

    [ Szerkesztve ]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Gabor970 #113157 üzenetére

    Elolvastam vagy 20 hsz-t, itt kell kezdenem, próbálok ma rövidebb lenni..

    Azzal egyet tudok érteni, hogy a digitális is tud jó lenni. Hallottam már jó digitálist is, de az sem a kétszázezres kategória. Ha valakinek csak 1-2 százezre van lejátszóra, jobbat hozhat ki digitális vonalon. Ha többet is el tud költeni, akkor egyre inkább az analóg tűnik jobbnak. Aztán sokmilliós rendszereknél utoléri ismét a digitális az analógot.

    Újra és újra visszatérő problémának látom egy fórumon a fórumlakók egymás szövegeinek pontos értelmezését. Egyszerűen vagy IQ, vagy egyéb akadálya van annak, hogy egyik értse, a másik mit írt, és azt a helyén kezelje-értelmezze.

    Nem azt írtuk le, amit Te fentebb vázolsz, mint - akár - valid jelenséget is (ezt döntse el mindenki maga), hanem "csak" annyi hangzott el, hogy a digitális bőven meghaladja az analóg reprodukciót. Ennyi. Se nem több, se nem kevesebb. Az, hogy ez részleteiben hogyan történik, igaz is lehet Részedről meg nem is, én a megnyúlt gumis, kikopott motoros tengelyű szalagos egységekben nem hiszek, de tegyük fel, csúcsmodellekről beszélsz, csutkafullra felújított állapotban, amikor csúcs analógot hozol a konyhai digitál ellen. A nap végén viszont mégiscsak eljutunk oda, hogy a digitál megette az analógot. Nahátakkor meg miért kell ebbe beleállni és cáfolni ? És megint azzal dobálózni, ki honnan jött. Tudod Te, ki mit próbált már életében, úgy istenigazán ?

    A fentiek szigorúan SZERINTEM gondolatok. Nem tartom intteligens dolognak azokat a kijelentéseket, melyek mint valami fix igazságok hangzanak el. Igaz, ehhez talán meg kell érni. ?ikor én is huszonéves voltam, biztos sokmindent gondoltam biztosnak. Most már mindent csak véleménynek gondolok és nem igazságnak.

    A digitális hang (és kép, ha már itt tartunk) reprodukció sokkal komolyabb teljesítményre képes, elméletben abszolút, és mára már a gyakrolatban is, az elektronika fejlődésének köszönhetően, mint az analóg reprodukció. Ez szerintem se nem merész, se nem buta kijelentés és nem érettség kérdése, ami személyiségtípushoz köthető vagy bármi lelki dologhoz, hanem nagyon egyszerűen technológiai kérdés, mert a nap végén az analóg is csak anyagból, atomokból áll, a film felszíne és limitált "felbontása" adott négyzetcentin ugyanúgy, mint a szalag felszíne, vagy az LP anyaga, mikor készül a mesterlemeze, amiből nyomják az összes többi műanyagot. Ezen nincs mit vitatni, rééééges rég többet tudunk a gyakorlatban is, az elméleti maximumnak meg nincs korlátja, mert ami ma 32 bit, az holnap 64, 500 év múlva meg hárommillió bit is lehet, 500 Terahertz mintavételezési frekivel, ami kb. atomi szintnél mélyebb zajt is képes lenne rögzíteni, hogy csak mondjak valami hülyeséget, érted ? A digitális elméletben elképesztő dolgokra képes, ábrázolni, rögzíteni analóg jelenségeket. Ugyanezen analóg jelenségek rögzítése a mai csúcstechnológiákkal is durván korlátos ehhez képest.

    .

    Ez nem "tábor" és hitvallás kérdése kellene, hogy legyen. Elég szegényen gondolkodik az a hifista, aki csak holmi elvek mentén kizárja magát egyik vagy másik reprodukciós technológiából. Nem véletlen vagyok rákattanva én sem a csőre, holott a tranzisztoros technológia meghaladja ennek képességeit, és lehet jönnek az agyi interfészek, de ott nem lesz cső se, annak fűtése se, 600V se, meg semmi ilyen sem, ami ma itt és most kedves a szívemnek-fülemnek.

    Ne legyetek buták, hogy analóg és digitális táborra szakadtok, mindkettőt lehet szeretni nagyon is, de jövője csak egynek van, lehet szeretni vagy sem, ez tény sajnos, természetüknél fogva. Az analóg kopik, változik, erodálódik, a digitális meg csak fejlődik, mind szoftver-algoritmusok, mind elektronika (ADC/DAC), mind számítási kapacitás, mind dinamika, zaj, minden létező oldalról. Ezt jó dolognak kellene felfogni, nem ócsárolni réges rég elavulttá vált mantrák mentén, amikor a digitál még tényleg kérdőjelesen szólt és én is analógoztam volna igencsak.

    El kell felejteni a régi LP-k klassz imádott szagát (a maiak semmilyenek), az orsós magnó szagát, a szalagok szagát, a nagy borítókat és a beléjük itt-ott elrejtett hatalmas brosúrákat, minden ilyet, mert megfakulnak, kisárgulnak, elkopnak, eltűnnek. A digitális nem tűnik el, az idők végezetéig életben tarthatók az eredetivel identikus módon, úgy, hogy évről évre még mindig többet és többet tud, mint korábban. Ez egy csodálatos dolog és mindig ez a kép jut eszembe a kőkemény analóg táborról, most nem Neked, csak így általánosan:

    A kép címe: new idea and old experiences, azaz új ötlet és régi tapasztalatok.

    Ez a hardcore analóg hívők hozzáállása nagyjából és valahogy mindig az ő szájukból hangzik el először, hogy mi mennyire szar vagy nemszar (digiben) és sarlatánság, mérés így-úgy, bla bla, teeeeeljesen mindegy, csak legyen valami ok elkaszálni azt, ami már rég meghaladta őket.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz ozzy711 #113175 üzenetére

    No akkor meg is van az elmaradó csoda forrása... a Vidi duó és természetesen a gyenge hangú Akai pörgető miatt. Mindhárom elektronikát ismerem és sajnos nagyon alul értékelem a hangminőségüket. Én anno Vidiről váltottam Marantzra. Elhiszed, hogy sírtam örömömben? Ma már nem sírnék emiatt...

    A Micromega Stage 1 kiváló lejátszó volt. Kár, hogy abban a rendszerben hallgattad, mert jóval kevesebbet mutatott, mint amire képes lett volna akár bármilyen NAD-al, hogy ne valami drága vasat mondjak. Ja és persze nem DC2050-el.

    "csak a zene van"

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz denesdr #113176 üzenetére

    "A kérdésemre viszont nem válaszoltál, miszerint tudod-e, hogy a szóban forgó Dire Straits lemeznek vajon hogyan is kell szólnia."

    És erre vársz tőlem választ? Ha ebből indulnánk ki, akkor hagyni kéne a francba az egész hifizést.

    "csak a zene van"

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz VoidXs #113163 üzenetére

    Ez érdekes kis szösszenet volt, élmény volt olvasni.

    Én mai napig azt hiszem (!), szubjektív tapasztalataim alapján, hogy a DSD-nek minden hibája ellenére nincs meg ez a "baja", amit a digi kapcsán említesz. Elméleti-gyakorlati szinten vannak bajai, de azok nagyon hasonlóak az analógéhoz, abban az értelemben, ahogy észleljük. Magyarul, kevésbé idegesítő, sőt, mintha nem is lenne. Mintha a DSD a világ leganalógabb digi formátuma lenne, pedig a PCM - elvileg - jobb nála (legyen 96/24 PCM és DSD64 (1x), szimpla SACD).

    Szóval én amúgy a JRiver DSD konverziójával 2x DSD-re (DSD128) üzemmódban megtaláltam magamnak azt a szent grált, amit nem biztos, hogy meg tud magyarázni az agyam (azért több elméletem van rá, mert kutakodtam, kíváncsi módon), de mocsok jónak hallom és nagyon-nagyon kellemesnek, "fluid"-nak, nem tudom minek. (Ne vigyél máglyára engem ezért most, köszi) :D ;)

    A natív DSD-ket bitperfect kapcsoló benyomásával a JRiver is natívban adja ki, minden mást DSD128-ra rakatok vele és beszabehu, nagyon-nagyon szeretem.

    Elsőre vakteszt-bukós. Sokat kell hallgatgatni, hasonlítgatni, és nem vagyok benne biztos, hogy a pszichém visz el, hiszen tudva tudom, hogy inferior a PCM-el szemben. (Elvileg).

    Amit még tudni vélek, hogy PCM-nél a kvantálási zaj a frekispektrum teljes egészén terül szét, míg DSD-nél ez összekoncentrálódik a magasabb tartományokba. Ez még 44.1/16 és DSD64 esetén - közel mindkettő a hallási tartomány széléhez - okozhat szubjektív eltéréseket, de 96/24 PCM és DSD128 esetén (és felett) már ezt is ki kell vennem a képletből, nincs rá magyarázatom - egyelőre, marad a placebo és ezt ujjaimat törve beismerem. De nekem így jó.

    Viszont (!).. mivel a DSD is digi formátum, az összes előnyét élvezi ugyanúgy, azaz végtelenségig másolható, időtálló, 100%-ban reprodukálható végtelen sokszor minőségvesztés nélkül és nonstop fejlődésre van ítélve úgymond. Legalábbis míg használjuk, ki tudja, milyen codek-ek bukkannak fel 100 év múlva :D

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz ozzy711 #113161 üzenetére

    Persze a felsőbbrendűség, kizárólagosság hirdetése nem kívánatos, ez nem kérdés.

    Egyetértek Veled, egyedül ez szúr szemet. Semmi, de semmi felsőbbrendűség nincs ezekben, szerintem.

    Ugyanolyan tény, mikor kimondjuk, hogy egy Cessna-nál gyorsabban megy egy ideig egy Bugatti Veyron, de végül az Eurofighter Typhoon mégiscsak gyorsabb.

    Tény, kész.

    .

    ;)

    Itt semmi felsőbbrendűség. Egyszerűen többet tud.

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Gabor970

    addikt

    válasz dgyuri0123 #113178 üzenetére

    egy húszezret érő lemezjátszónál (az említett akai, gyanítom milyen hangszedővel) egy húszezret érő CD játszó szerintem sokkal jobb hangminőség.

    Dißnäëß: Szerencsére én a digitálist is szívesen meghallgatom. Gondolom, ha a digitális eszközbe is belefeccoltam volna ugyanazt a kb 500e forintot, mint amit az LP lejátszóba phono fokozatig bezárólag, biztosan nagyobb örömöm lenne abban is. Nomeg az az öt év, amikor elborultan LP vásárlási lázban égtem (kb két évvel ezelőttig) s kb 3500db-os gyűjteményt raktam össze, minden bizonnyal bele is szorít az LP vonalba. A felvétel és master minősége nagyon sokmindent meghatároz. Amikor tele a polc Impulse, Verve, ECM, Deutsche Grammophone, stb kiadásokkal a hatvanas-hetvenes évek full analóg érájából. (nem beszélve a hatvanas évek legelejéig tartó időszak nyomatairól, amelyek csöves vágógépeken készült forrásról nyomódtak) akkor a legtöbb véletlenszerűen kézbe került digitális anyag rosszabbnak tűnik. Persze egy szimpla CD például... Hallgattam XRCD-ket, nna azoknál eleve a master is igényesebb, illetve eleve olyan anyagot adnak ki XRCD-n ami az, más más a leányzó fekvése, csak itt ismét belefutok abba a falba, hogy egy ilyen kiadvány 50 ojrónál indul... :(

    Tanulj meg alkalmazkodni a körülötted levő világhoz, mert a világ nem fog tehozzád! /boda

  • denesdr

    addikt

    válasz dgyuri0123 #113179 üzenetére

    A kérdés nyilván csak költői volt, mert sejtettem, hogy nem hallottad sem az eredeti mastert, sem élőben a számokat.
    Viszont ha nem hallottad, akkor nem tudhatod, hogy az analóg vagy a digitális verzió áll közelebb a valósághoz.
    A két hordozót, meghallgatás alapján összehasonlítva tehát annyi jelenthető ki, hogy Neked melyik tetszik jobban, akármilyen okból kifolyólag, de még így is lehet, hogy némileg félrevisz a két, különböző lejátszókészülék.

  • denesdr

    addikt

    Andrea Bocelli-nek Franco Serblin dobozai vannak, ezekről azt nyilatkozta, hogy szebben szólnak zenék rajta mint a valóságban. Most akkor ez magas hűségű hangzásvisszaadás (Hi-Fi) vagy sem? :)

  • avl

    aktív tag

    válasz denesdr #113184 üzenetére

    nem.
    szebb.

    mint egy füszerezetlen / kevésbé füszerezett étel vs. füszeresebb (ahol a "hordozo" már háttérbe kerül) ...nyilvan van az az étel/hordozo/alap, ahol kár ez; és van, ahol szükseges, mert az alap borzaszto lenne

    ruházat és ember (nöi push up) hasonlo

    sok hasonlatot lehet erre is

  • denesdr

    addikt

    válasz denesdr #113184 üzenetére

    Ez lenne a hifi csúcsa, a szépen (minél szebben) szólás? Valami ilyesmi az én nezetemben az LP is, kicsit szebb mint a valóság és végülis el tudom fogadni, ha valakinek ez tetszik.

    [ Szerkesztve ]

  • avl

    aktív tag

    válasz denesdr #113186 üzenetére

    nem.

    ...lásd fent (lehet az a zene/felvétel, ahol muszáj, mert anélkül nem olyan jó ...miattam lehet ez Bocelli is; és van olyan zene/felvétel/igény, ahol baj, ha "szebb", mert elvesz az "öseröböl", a meglevö es valosagos "szálkásságtól", "harsányságtól")

    szebb lehet, tetszhet is jobban, de nem az eredeti, nem olyan, nem "hü" (nincs hosszú üm) hanem más

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Gabor970 #113182 üzenetére

    20 ezerért olyan lemezjátszót kapni, ami újkorában sem került feleannyiba sem, azaz a legalja. CD játszóból viszont olyat vehetsz kis szerencsével, ami anno 100 ezerbe került. Itt van a kutya elásva szerintem. Nem is olyan nagyon rég adtam el egy Pioneer DV668-at, 25 ezerért, ami anno nekem 160e-be került, de primőr korában 260e Ft volt nem csak idehaza. Tehát nem a technikai különbség győz, hanem az újkori ára, vagy maradjunk inkább a hangminőségnél, mert az talán jobban tükrözi mire célzok. Az a Pioneer eggyel a csúcs alatt volt és tényleg baromi jó hangú lejátszó volt. Össze nem vetném egy belépő szériás Duallal+valami ócska hangszedővel, sem egy DD Akaival, sem Teslával.
    Van egy Pro Ject II-es lemezjátszóm Roksan Chorus Black hangszedővel. Ez ma újonnan kijönne kb. 200-250 ezerből. Van egy digitális forrásom is 260 ezerért. Ha összevetném a hangjukat, a digitális alulmaradna. Még nem hallgattam össze őket, mert a digi elég új még, de ha bejáródik, meg fogom lépni, hogy a meglévő LP-im jobbik részét összehasonlítom vele. Már most lefogadom magammal, hogy az LP lesz a jobban hallgatható.

    De arra figyelj, hogy itt most nem CD lemezre van kihegyezve a vita, mert itt szinte senki nem hallgat már CD-t. Itt javarészt flac és annak szinonimái játszanak, ami még kevésbé kívánatos, ha szigorúan a hangminőségre szeretnénk koncentrálni. Szóval árnyaltabb a kép, mert bejön a képbe még egy lejátszó szoftver is, meg stream is, meg forrás is. CD játszónál nem voltak ilyen huncutságok és ha gyári CD-id voltak, akkor közelebb kerülhettél a jobb hanghoz, mint Windowsról, Linuxról, vagy málna PC-ről, meg a fene tudja még milyen konstellációkról.

    Dénes: Akkor neked a legjobb, mert bármit hallasz, elfogadod úgy ahogy van. Így már elhiszem, hogy nem keresed a jobb hangot, ha nem tudod, milyen/melyik az.

    "csak a zene van"

  • denesdr

    addikt

    válasz dgyuri0123 #113188 üzenetére

    Igen elfogadom peldául a George Michael lemezek fültépő süvítését/sziszegését, épp ezért jó messzire el is kerülöm őket. :D

    Más.
    Hogy tetszik a NODE? Vélsz/véltél valamilyen változást felfedezni a hangjában?

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz denesdr #113183 üzenetére

    Komolyan kérdem, nem ismernél fel egy Steinwayt egy bárzongorával szemben?
    Vagy egy Stradivarit és tanulóhegedűt?
    Vagy trombitát harsonához képest?
    Vagy fuvolát a klarinéthoz képest?

    Azért, ha hallok valamit, ami nem is hasonlít arra a hangszerre, aminek lennie kellene, csak gyanakodom már picit, hogy itt valami baj van a tonalitással...nem?
    Vagy ha a bariton inkább mezzoszopránként hallatszik, akkor is semmi?
    Még a Metallicának is van egy saját hangja. Ha ettől nagyon eltérőt hallasz egy rendszeren, akkor nem szoktál elmélázni azon, hogy ez mi a franc?
    Kicsit sarkítottam, de nem kell ismernem személyesen az előadót ahhoz, hogy meg tudjam állapítani, ha egy lejátszó eszköz valamit nagyon elbarmol a hangjával. Nem is kell ehhez Zeneakadémiát végezni, csak ismerni kell pár hangszer eredeti akusztikus hangját.

    Tudom, most jön az, hogy mi van akkor, ha szándékosan eltorzítják a hangját... ja, lehet, de az egy másik műfaj. Az tudod, mert ha Barabás Lőrinc játszik, akkor bármi megeshet a trombita hangjával, ám de Chris Bottinál nem.

    Ja, hogy a NODE. Nagyon is vélek, de még nem érett meg eléggé. Aztán lehet hogy nem is fog.. :) Sokkal jobb, mint elsőre, egyelőre ennyit mondanék róla.

    [ Szerkesztve ]

    "csak a zene van"

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz dgyuri0123 #113169 üzenetére

    A valóság kicsit más, van analóg felső határ. Megoldható analóg technológiával olyan mértékű információtartalom, amit mondasz, de az nem 33 RPM-en, hanem a te számod alsó határára, 1 TB-ra már többszáz RPM lenne. Itt szépet robbanna a lemez. Nagyon jó írást olvashatsz szép ábrákkal tarkítva itt. Szó mi szó, a vinyl legvégső határa 120 kHz. Ez nem éppen lehetetlen adatmennyiség, a belépő digit éppen 96, de egy fokkal felette már 192. Viszont mi szükség van erre, ha a felső határod 20? Az időbeli eltolás pedig mintavételtől független, minták között is lehet a periódusváltás (hiszen eleve vannak frekvenciáink, amik nem osztói Fs-nek).

    Lehet, hogy az analóg jel végtelenül folyamatos (az atomok méretének kicsit van erre kifogása, de vegyük végtelennek), de ez nem jelenti azt, hogy az információtartalma is végtelen. Mondhatom én neked azt, hogy egy egyenes két pontja A és B. Hiába mondhatsz még 150 pontot arról az egyenesről, attól még ugyanaz az egyenes marad, nem mondtál nálam többet. Pont ez történik analóg és digitális között, csak az analóg elmondja neked x darab összetevő végtelen pontját elég szép hibákkal, a digitális pedig x+72000 összetevő néhány pontját hibátlanul. Melyik jobb? Természetesen a több összetevő, hiszen csak az számít bele a hangba.

    Nem tudom, honnan szeded, hogy nem járunk koncertre (amiket digitális pultokkal kevernek, és miután nagyjából ismerem a magyar live-os közösséget, azt is elég biztosan meg tudom neked mondani, hogy nagy nevű koncerten sehol nincs analóg pult), de ez a légből kapott érv, ha már a normálisakból kifogytál, vagy eleve nem is voltak, elég felesleges próbálkozás sértegetésre. Szoktam dinamikát méregetni koncerten, a rekord, amit láttam, 90 dB. Ez konkrétan 1000x jobb, mint bármilyen LP, sok sikert az analóg reprodukálásához, amikor pontosan ugyanezt a jajj de hibás digitális mentalitással élők még egy Bluetooth fülessel is megkapják az utcán sétálva. (Vajon hallani fogjuk, hogy "jó, akkor vegyen mindenki Bluetooth fülest, szevasztok"? ;])

    A digitális ízt meg leírtam, hogy mi. Majdnem a valóság, csak hát ez már nem tudomány, hanem ízlés kérdése, amiben nem szoktam vitatkozni. Ha azt mondod, hogy az emberek többsége az analóg hangot szereti, az igaz. Ha azt mondod, hogy azért, mert az analóg műszakilag jobb, az a legkevésbé sem igaz, sőt, ha abból indulunk ki, hogy mire képes a CD, ha jól van megcsinálva (nem úgy, mint régen), akkor soha nem is volt.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • denesdr

    addikt

    válasz dgyuri0123 #113190 üzenetére

    Te meg halottál olyan digitális felvételt, ahol a fuvolának klarinéthangja volt és ez konkrétan a digitális tárolás/lejátszás miatt volt? Komolyan kérdem.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Gabor970 #113182 üzenetére

    Értelek és megértelek, nekem is vérzik a szívem és fáj a fogam egy pörgető upgrade-re, sok a műanyagom (jó. Nem annyi, mint Neked, de vagy 100-150 van itt is). Szeretni meg szeretem :) De egyelőre még hangszórók jönnek. Két szett is.

    +1.. A masteren rengeteg minden múlik. Gyakorlatilag az egész itthoni visszajátszásnak az oroszlánrésze a hangmérnök munkája.

    Ha fogok egy technológiailag über-csúcsnak tekintett, 96/24 a mikrofontól kezdve, színtiszta, elméletben profira masterelt valós (nem felkonvertált) Hi-Res anyagot és lekonvertálom "csak így bután" 16/44.1-be és beteszem, hát én esküszöm, naggyon-nagyon-nagyon jól szól :K Ilyen módszerekkel, vagy ha van JRiver-e valakinek, a kimeneti konverzió 44.1/16-ra állításával azonnal lehet érezni, a csoffadt, 1981 körül kitalált redbook mire képes ma. Szinte hihetetlen. És mikor előkerül egy régi, kevésbé "hűde" darab és minden baja, ennek fényében világossá válhat (kellene) :D mindenkinek, hogy nem a médium és a formátum és még csak nem is feltétlen a DAC a gyengus (ma már talán nem), hanem a mastering.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz VoidXs #113191 üzenetére

    Csak egy dologra reflektálnék, mégpedig a koncertre... Nem járok olyan koncertekre, ahol szétcsapják a fülem 5 perc alatt. Ezzel szemben járok hangosítás nélküli akusztikus koncertekre, ahol semmilyen digitális/elektronikus eszköz nem kap szerepet.
    Volt lemezjátszód? Volt dolgod jó lemezekkel? Milyen analóg tapasztalataid vannak azon kívül, hogy csak a szűk dinamika tartományt emeled ki?
    Kinek kell az állandó 90-120dB egyébként? Nem attól lesz jó a zene, hogy hatalmas dinamikai csúcsok vannak benne. Mi van, ha nem is cél a hatalmas dinamika? Kinek minek az öncélú dinamika hajhászás? Tényleg nem értem...ezek csak számok... a zene nem erről szól.

    A digitális íz "majdnem valóság"? Ez meg milyen szakmai kijelentés? Dénes megkérdőjelezi, hogy mit és miért hallok, te meg egyszerűen kijelented, hogy a majdnem valóság az ízlés kérdése???? Ki fogyott ki az érvekből?

    "csak a zene van"

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz denesdr #113194 üzenetére

    Igen és nem jobb, sőt.

    #113192denesdr hallottam már olyat is, hogy a hegedű csak visított (fűrészelt) és ha nem tudom, hogy hegedű, fel sem ismerem a hangszert. Analógnál ilyen nem fordulhat elő. Ott is lehet szar a hang, de nem tud annyira kivetkőzni magából, hogy felismerhetetlenné váljon a hangszer. Meg még lenne pár eset, mikor csak pislogtam, de persze alap, vagy ahhoz közeli cuccok voltak. Ahogy mész felfelé (árban is), úgy lesz egyre elviselhetőbb, illetve egyre kevésbé zavaró a fals tonalitás. Nyilván szerintem.

    "csak a zene van"

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz dgyuri0123 #113195 üzenetére

    Reflektálj a többire is, abban volt a lényeg. Minden koncerten szétcsapják a füled 5 perc alatt, de mondjuk Hans Zimmernél van az 1 is. Évente ha egy akusztikus koncerthez van szerencsém, de játszom több hangszeren is (illetve foglalkozom a minél jobb digitalizálásukkal), így pontosan tudom, hogy milyen hangnak milyen testből hogyan kell szólnia. Volt több lejátszóm, de miután egy olcsó DAC köröket ver bármelyikre (meg igazából bárkiére, akiét hallottam innen), a legkevésbé sem vágyom rá újra. Egyszerűen a digitális szolgáltatások, például a szobakorrekció, olyan mértékű pluszt jelentenek, hogy azokért tökéletesen beáldozom a digitalizálási veszteséget. Volt dolgom jó lemezekkel, hiszen gyönyörűen szól rengeteg felvétel a digitális rendszeremen, és abban is igazat adok neked, hogy régen még tudták, hogyan kell keverni. Most már azzal szívok, hogy mindent újra kell masterelni magamnak, de megéri. Az analóg tapasztalataim odáig jutnak, hogy high-end erősítők és mikrofonok kutatás-fejlesztésével foglalkoztam 4 évet, ahonnét most nyáron váltottam komolyabb munkára, ahol az analóg jelvezetés szintén komoly szerepet élvez. Szerintem tudom, hogy mik a határai, és örülnék, ha nem hallanék több hifis érvelési technikát, vagyis olyan kérdéseket, ahol ha egy pici rést is találsz a személy szélszakmai ismeretein, akkor ráfogod, hogy na ezért nem tud semmit. Visszakérdezhetnék az igazi szakmai témákban, olyan alap dolgokkal, mint az áram működése, és eljátszhatnám ugyanezt, csak sokkal erősebben, de így nem érvelünk.

    A jó dinamika pont nem arról szól, hogy állandó 90-120 dB kell, az a loudness war, amit megvetek, és szerintem itt mindenki más is. A jó dinamika arról szól, hogy tud 90-120 dB lenni, amikor kell. Egy lábdobnál, egy pofán csapott cinnél, vagy a zene csúcsán pár másodpercig, úgy, hogy utána a leghalkabb részek is úgy hangzanak, mintha csak le lenne halkítva, de teljes minőségben. Ezeket nagyon durván kénytelen vagy visszafogni analóg rendszeren, különben kiugrik a tű, vagy elveszik a zajban az összes finom részlet. Nem csak a dinamikát emeltem ki, ha megfigyelted volna, de ez a legsúlyosabb hátránya az analógnak, másban hellyel-közel azért használható. Hogy mennyit jelent a dinamika, el tudok vinni hozzád egy demót, és egy mezei laptop Jacket az erősítődig juttatva olyan változatát mutatom meg a kedvenc zenéidnek, amiről nem is gondoltad volna, hogy létezhetnek. Nyitott vagy arra, hogy kipróbálj egy nem legalja, hanem értelmesen használt digitálist, ha már a te érvrendszered is hasonló spekulációkkal él?

    Olyan kijelentés, ami teljesen kvantált. Simán elérhető 90%-os egyezés a mikrofon felvétele és a fotelben hallgatott hangtér között digitálisan, míg ez a szám analóg módon konkrétan egy számjegyet súrol, eleve szobakorrekció nélkül nem is lehet nagyon több. És akkor még csak egy képessége a digitálisnak. Ennyire messze van egymástól a kettő.

    #113196 dgyuri0123: Vicces, hogy ugyanazt írod itt a digitről, amit szerinted mások hallottak az analógból, mert nem hallottak igazit. Én nem hallottam egyikből sem ilyen rosszat, ehhez már banálisan el kell cseszni mindkét oldalon. Lebegő földdel, tropa tűvel, hasonló kaliberű hibával.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • fererencz89

    őstag

    LOGOUT blog

    Dan Auerbach-hoz, és a felszerelése elemeihez nem volt még szerencsém, de őt ismerve akkor jutok legközelebb az általa megálmodott hangzáshoz, ha Agfa ferro kazettára veszem fel a zenéjét, és a pince-műhelyemben hallgatom. :K ;]

    Nem szotkam hibázni.

  • fererencz89

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz bala6120 #113197 üzenetére

    Erre én nem tudok válaszolni, hátha más igen. Szerintem jó árban van (ha az állapota is jó), érdemes lehet kipróbálni.

    Nem szotkam hibázni.

Új hozzászólás Aktív témák