Új hozzászólás Aktív témák

  • Kuruc2

    senior tag

    válasz Ka Bala #35861 üzenetére

    "Hibás szektorok találhatóak a lemezen. Lehetséges-e garanciális csere?

    Ha a merevlemez kondíciója alacsonyabb, mint 100% és a szöveges értékelésben hibás szektorok olvashatóak, azokat okozhatja mikroszkópikus karc, porszem, melyeket a gyártás technológiájából adódóan elég nehéz kiküszöbölni. Könnyen lehetséges, hogy már a gyárból kikerülve ilyen állapotú a merevlemez, azaz a fentiek egy új eszközre is érvényesek lehetnek.

    A jó hír, hogy az ilyen hibás szektorok már nem jelentenek problémát, mivel azok már nem kerülnek használtra. Helyettük a merevlemez minden írás/olvasás műveletet a tartalék területre irányít át, így az eredeti hibás terület már nem érhető el semmilyen szoftveres módon. Újratelepítés, formázás sem tűnteti el ezeket, de mivel már nincsenek használatban, további gondot nem okoznak (ezért a teljes felületolvasás (pl. scandisk) nem talál hibát, mivel az is a tartalék területet olvassa a hibás szektorok helyett).

    Emiatt garanciális csere általában nem kérhető, mivel a forgalmazó végigellenőrzi (végigolvassa) a lemezt és mivel az hiba nélkül lefut, visszaadják probléma hiányában. Garanciális csere akkor lehetséges, ha a hibák száma már kellően magas, azaz eléri a gyártó által meghatározott küszöbszintet. Ekkor a program által jelzett kondíció 0 %.

    Akkor van gond és akkor veszélyes a további használat, ha az ilyen hibás terület nagysága folyamatosan növekszik vagy más jellegű probléma is előtérbe kerül, ami a kondíciót még tovább csökkenti.

    Érdemes a merevlemez hardveres öntesztjeit elindítani (a Lemez menüből), melyek az adatok veszélyeztetése nélkül vizsgálják át a lemez egyes komponenseit (fej, szervó, átmeneti tároló, stb). Különösen a részletes önteszt fontos, mely továbbá egy alapos felületellenőrzési folyamatot is indít, mely a szoftveres ellenőrzéssel el nem érhető területeket is átvizsgálja. Lehetséges, hogy ezek a tesztek egyéb, még lappangó problémákra is fényt derítenek.

    Ha hosszú időn keresztüli alapos használat és tökéletesen lefutott öntesztek után sem jelentkezik újabb probléma (azaz a kondíció nem csökken), akkor természetesen lehetőség van a korábbi problémák "nullázására" a programban. Így azok figyelmen kívül hagyhatók az értékelés szempontjából és valóban csak az (esetleges) újabb problémák kerülnek kiértékelésre és naplózásra.

    A S.M.A.R.T. és a program működéséről valamint a szoftverek közötti különbségről bővebb információ található a súgóban illetve a http://www.hdsentinel.hu/smart oldalon a "Hibás szektorok" részben."

    http://www.hdsentinel.hu/faq.php#badsectors

    http://logout.hu/cikk/wd_red_3_tb_nem_csak_nas-ba/sajat_sztori_tapasztalat_kuruc2.html --------------------- http://logout.hu/cikk/ii_desktop_modding_verseny/a_vegeredmeny.html ----------------------------------------------------

Új hozzászólás Aktív témák