-
IT café
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
válasz bajnokpityu #157752 üzenetére
Ezzel két probléma van, egyrészt ahogy írod: "valódi szimmetrikus" eszközök kellenek, és jó része amik rendelkeznek XLR csatlakozással, nem azok.
Másrészt én nem hifizek, csak zenét hallgatok. Nem tökéletes, de azért elég jó minőségben.
-
Quetz
őstag
válasz exception #157906 üzenetére
A hangfalakat még csak csak, de a mélynyomót már nem fogod tudni, mert ott a DSP késleltetését is bele kellene kalkulálnod, viszont azt a gyártók nem adják meg, csakis a mikrofonos mérés marad.
Az Audyssey XT32 az egyik legjobb korrekció, csak manapság divat szidni, de az igaz, hogy a Dirac mögött messze elmarad testre szabhatóság szempontjából. Viszont az új smartphone app segítségével már könnyen le lehet korlátozni a schroeder frekvenciára, és akkor csak a szoba hatásai ellen dolgozik.[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
válasz exception #158367 üzenetére
Akkor most így vagy úgy van? Haladó topikban azért ezt tényszerűen kéne már leírni, hogy mi mitől függ, különben csak megkevered az olvasókat.
Én például arra gondolok, hogy a membrán kitérése a feszültség függvénye, ahol a kakaó-t ez által tudod számolni:V = IR => I = V/R. Ebből egyértelműen látszik, hogy ugyanakkor feszültségszint mellett a magasabb impedancia kevesebb kakaó-t jelent. Az igazán releváns adat persze az impedancia grafikon lenne a frekvencia függvényében, de hát azt a gyártok nem szokták mellékelni, így marad az ökölszabály, hogy a 8Ohm-os hangfal könnyebben hajtható, a szükséges teljesítményt pedig az érzékenység és a távolság alapján becsüljük meg.
-
Quetz
őstag
válasz balage25 #158376 üzenetére
Ha van egy végfokod, ami mondjuk 100W-t tud leadni, és a feszültség így aránylik a teljesítményhez: V=SQRT(P*R), akkor 8 ohm esetén 28.28V, 4 ohm esetén 20V jelszintet képes produkálni a végfok. Tehát ugyanakkora 20V jelszint eléréséhez 4 ohm-os hangszórónál már a végét járja az erősítő, 8 ohm esetén pedig még van bőven tartalék.
Következtetés, hogy a 4 ohm a nehezebben hajtható.
-
Quetz
őstag
válasz #09634560 #158407 üzenetére
Valószínűleg máshogy értelmezzük a "könnyebben hajtható" fogalmát. Számomra akkor hajtható könnyebben a hangfal, ha nem prüszköl tőle az erősítő.
HA megnézzük a valós, mért eredményeket, akkor azt láthatjuk, hogy pl. az Integra DRX-4.3 a következőt produkálja 0.1% THD+N mellett:# of CH Test Type PowerLoad THD + N
2 1kHz Psweep 118 watts, 8-ohms 0.1%
2 1kHz Psweep 156 watts, 4-ohms 0.1%Ez azt jelenti, hogy 8 ohm esetén 35.32V, 4 ohm esetén 24.98V jelszintet képes létrehozni az AVR. Más mérési eredményeket nézve hasonló volt a helyzet. Ebből a következtetés, hogy
- Azonos torzítás mellett a 8 ohmos hangfal nagyobb kitérést, tehát nagyobb hangnyomást képes elérni
- 8 Ohmos mérő ellenállást használva a védelmi áramkör nem, vagy csak később avatkozik közbe.
- Tehát a 8 ohmos hangfalak az erősítő szempontjából könnyebben hajthatóak.Ha nem így lenne, akkor mindenki 1-2 ohmos hangfalakat gyártana, hiszen azt még könnyebb hajtani, mint a 4 ohmosokat.
-
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #158612 üzenetére
Igazad van, a jó minőségű kábel nem árt. A Van Damme kábelek pedig jó minőségűek. Legalábbis az Abbey Road stúdiónak megfelelnek Ez az a stúdió, ahol olyan zenekarok felvételeit rögzítették, mint a Beatles, Pink Floyd... Az az érzésem, hogy az ottani szakik értik a szakmájukat, és ami nekik jó, az szódával nálunk is elmegy.
-
Quetz
őstag
válasz bajnokpityu #158614 üzenetére
Ez az állításod könnyen félreérthető, én kapásból úgy olvastam, hogy ha a stúdió kábelezésének minősége 100%, akkor otthon 500% szükséges, biztos ami biztos.
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #158618 üzenetére
Ezt még te sem gondolhatod komolyan.
Akik ott szoktak dolgozni: Kate Bush, Radiohead, Oasis, Kanye West, Amy Winehouse, Kylie and Muse to Sam Smith, Florence + The Machine, Ed Sheeran, Frank Ocean, Lady Gaga and Adele.
És ha már házimozi, többek közt ott készült: Raiders of The Lost Ark, The Lord of The Rings Trilogy, Skyfall, the Harry Potter series and the Oscar-winning Gravity feature scores recorded here, while recent projects include Black Panther, Solo: A Star Wars Story and the multi award winning The Shape of Water.
Bérlés oldalon 10/100 ezer fontokról beszélünk, valamint a reputáció vesztésről ha valami nem minőségi, amit szimplán nem engedhetnek meg maguknak.
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #158627 üzenetére
Az Abbey Road stúdióról azt feltételezni, hogy nem akarják a legjobbat kihozni a lehetőségeikből olyan, mintha a Lyngdorf Audio-t neveznéd amatőröknek. HA van kedved, olvashatsz róluk pl itt: https://www.musicradar.com/news/inside-abbey-road-behind-the-scenes-at-the-worlds-most-famous-studios
Persze értem én, semmi sem számít, ha a kábelek felsőbbrendűségét kell hirdetni, de azért valahol meg kéne már húzni azt a határt.
-
Quetz
őstag
válasz #98221312 #158639 üzenetére
Tévedésben vagy, hogy engem illetve a rendszeremet idekevered. A téma még mindig az, hogy van egy stúdió, ahol Oscar/grammy díjas felvételek készülnek, többek közt VDC kábelezéssel.
(#158640) bajnokpityu : Nem tudom milyen kábel kerül a VDC-nél 300 forintba, mindenesetre az emlegetett stúdióban ilyesmik kerültek felhasználásra:
Moving forward through the years Van Damme cable has been at the heart of several refits of Studio 1 (the main orchestral studio), Studio 2 (the iconic ‘Beatles studio’) and Studio 3.
Abbey Road’s most recent works, completed in 2017, saw the creation of a new build Dolby Atmos film soundtrack studio – The Mix Stage, two pop/rock recording spaces, and two new isolation booths within Studio 2. Van Damme Blue Series was specified throughout for the analogue audio signal paths, Green Series Digi Grade multicore for AES/EBU digital audio and HD Vision Flexible coax for HD digital video connectivity within the facilities.On the audio side The Mix Stage features an AMS Neve DFC 3D Gemini Digital mixing console, Avid S6 console and 7 Pro Tools systems. A Christie 4K cinema projector and 20 foot wide screen handle the imagery, and the studio also has 3 cutting/green rooms.
És sehol nem találtam utalást, hogy Crown végfokot használnának. Az IMAX mixing room technikai tartalma (az oldaluk szerint 44 hangfal):
Dimensions:
15 ft. (4.5m) max height
25 ft. (7.5m) wide room
Screen:
20 ft. (6m) wide
33 ft. (10m) throw
Cinema Seating: 8 Fixed / +4 Optional
3 Cutting / Green rooms
Editor Workstations: 4
5 Playback systems:
1x HDX3 192 channel Pro Tools system
4x HDX2 128 channel Pro Tools systems
2 Recorders: HDX3 192 channel Pro Tools systems
Dynaudio M3F speaker system providing Dolby Atmos® Monitoring and IMAX mixing capability
AMS Neve DFC 3D Gemini Digital mixing console:
40 Faders
Encore 2 Automation
Avid S6 M40 with 32 faders (up to 40 faders dual mode)
Colin Broad Synchronizer
4K Digital cinema projection: Christie CP4220
Video Playback: Pro Tools HDX with AJA Kona 12G
IHSE KVM over IP system for all workstations plus Grace Design headphone monitoring
4x Bricasti M7 Stereo reverb processor
1x TC 6000 MKII Reverb
2x DBX 120 Subharmonic Synthesizer
1x Cedar DNS 1500 Dialogue Noise Suppressor
RTW TM9 Touch Monitor Metering
Extensive range of Plug-ins (list available upon request) -
Quetz
őstag
válasz #98221312 #158675 üzenetére
Amit csinálhatnánk, hogy egy referencia helyiségben meghallgatnánk minél több kábelt, dupla vak teszttel és látó tesztel, illetve mérnénk az elektromos tulajdonságaikat is.
- Ezzel kiderülne, mekkora hatással van a látásunk a hangminőségre
- Milyen korreláció van a mért értékek és hallott prezentáció közöttDe ez előre láthatóan nem fog megtörténni, különböző okok folytán, illetve ha meg is történik, akik nem voltak ott azok hiteltelennek fogják tartani a tesztet és minden megy tovább a megszokott mederben (utóbbira jó példa a Dreamcinema hasonló teszt eseménye).
-
Quetz
őstag
válasz ctrlaltdel13 #158672 üzenetére
A legfontosabb kérdés, mi az az akusztikai probléma amit meg akarsz oldani?
-
Quetz
őstag
válasz Vicarious1 #158996 üzenetére
Kb egy hét alatt megjön, de ez azért függ a futárszolgálattól. Adnak tracking numbert, végig lehet követni, hol tart az áru.
-
Quetz
őstag
A minőség nem attól függ, hogy PA vagy autó hifi. DIY házimozi mélynyomót Dayton Audio, B&C, BMS, Stereo Integrity, FI Car hangszórókból szoktak csinálni. Érdemes megnézned a http://www.data-bass.com/-n a teszteket, illetve méretezéshez a http://www.loudspeakerdatabase.com/Subwoofer-t. Praktikus ötletekhez pedig az avsforum DIY részét. Ott sokkal több infó van hangfal készítésről, mint itt.
-
Quetz
őstag
válasz Z0mbi #159065 üzenetére
Az elütő színekhez csak annyit, hogy a kép összes képpontján kéne ugyanazt a korrekciót elvégeznie a kábelnek, különben szétesnek a színek. Tehát mondjuk a kábelnek +2% pirosat kellene hozzáadnia a képhez. Ez úgy tudna működni, hogy minden X. byte Z bitjét változtatja csak meg, a többihez nem nyúl. Erre egy aktív elektronika képes, egy passzív kábel viszont nem.
Ez persze nem jelenti azt, hogy ilyen különbséget ne lehetne látni. Kimérni viszont még nem sikerült, még az AQ minőség ellenőrző laborban is csak a bithiba mentességet vizsgálják. -
Quetz
őstag
válasz Z0mbi #159072 üzenetére
A jobb oldali kép sötétebb mint a bal. ami feltűnő, hogy a "SAM_3754.JPG info" felirat menyivel sötétebb jobb oldalt, viszont alatta a feliratok (general, more info...)már megegyeznek. Mintha bizonyos blokkok a képben hasonlóak lennének, más blokkok közt meg fényerő különbség lenne. Olyan, mintha zónákra osztott háttér világítású TV lenne, ami más fényerőt adott a két képen a blokkoknak.
-
Quetz
őstag
válasz Khaosz55 #159087 üzenetére
Az Arena plázában és az Alleban van atmos kiépítésű moziterem. Ott, vagy esetleg egy fórumtársnál ki kellene próbálnod, hogy tetszik a dolog.
Nekem nem nyújtott akkora élményt, hogy elgondolkodjak rajta, de több embert is ismerek, akik imádják. Ezért hangsúlyozom a kipróbálást, mert senki sem fogja tudni helyetted eldönteni. Ugyanakkor nem olcsó mulatság kiépíteni, mert vacak hangsugárzókat nem érdemes felrakni, csak hogy legyenek... -
Quetz
őstag
Ez egy egész jó és érthető videó azoknak, akik kettő vagy több mélynyomóval rendelkeznek. Mivel végig mutatja, hogy mit csinál, még azoknak is hasznos, akik az angollal hadilábon állnak.
https://youtu.be/_A6gPCczhuU -
Quetz
őstag
Jól értem, a subwoofer level +1.5 illetve +6? Mi volt mellette a master volume?
-
Quetz
őstag
válasz fehér_ember #159243 üzenetére
Vannak akik tervezik a házimozit, de ott ilyen eredmények születnek: Waldo Theater & Flynn’s Arcade
Gear List:
1. Stewart Firehawk Perforated Screen
2. Triad Inwall LCR Gold Speakers for all three up front.
3. Triad Silver Surround Speakers for side and rear channels.
4. Triad custom Silver Atmos speakers (4)
5. Seaton Sound Designer Series 18” subwoofers (2)
6. Barco Balder Projector7. Marantz AV8805 Processor
8. (3) QSC DCA 1644 amplifiers
9. QSC Core 110f
10. Kaleidescape Strato
11. Lumagen RadiancePro Series UltraHD Video Processor
12. Middle Atlantic Isocenter Transformer
13. Triad Bronze inceiling speakers in arcade
14. Crestron Control System
15. Middle Atlantic UPS
16. Middle Atlantic Rack -
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz I'am Dony #159412 üzenetére
A normálisabb mélyládákban van beépített LPF (és gyanítom HPF is), hogy védje az eszközt. Erre akkor jöttem rá, amikor bekötöttem a DIY 18"-as ládát a Crown XLS-be, és mindenféle szűrő nélkül ráengedtem az Audyssey bemérést. Aztán a mélynyomó ugyanúgy csuffogott, mint a többi hangfal (annak a BMS hangszórónak a frekvencigörbéje ezerpárszáz HZ-en kezd esni).
Szóval az Audyssey minden csatornára full scale teszthangot küld ki, és csak azért halljuk kopogást a mélynyomóból, mert ott LPF-el limitálják a végfokban. Én is amint bekapcsoltam ezt a Crown-ban, visszakaptam a megszokott mélynyomós mérőhangot.Visszatérve az LFE LPF-re, igazából a fentiek miatt nincs sok értelme állítgatni, a láda megvédi önmagát.
-
Quetz
őstag
válasz renatto #159550 üzenetére
Pár dolog, amit érdemes figyelembe venni:
- A Dirac-hoz internet kapcsolat kell, a filterek számítása a cég szerverein történik
- A Dirac-nak van PC-s verziója, amit ingyenesen ki lehet próbálni. Kell viszont hozzá egy UMIK-1, vagy más kalibrált mérőmikrofon.
- YPAO esetében ha jól emlékszem az algoritmus által kreált filtereket ki lehet egészíteni parametrikus EQ beállításokkal, bár ez funkció limitált
- Audyssey esetében van smartphone app, amivel több funkció érhető el, mint az AVR-en keresztül, de kevesebb mint régen az Audyssey pro-ban volt. -
Quetz
őstag
Ha esetleg valakit érdekel, lehet ilyenből is akusztikai paneleket csinálni:
A mintázat egy "binary absorber diffuser" panel, 60x60cm. Az anygok mellette Camira Cara hangáteresztő szövetek. Egy keretet kell még összecsavarozni és kitölteni 90 kg/m3 közetgyapottal.
A végeredmény akár ilyen is lehet (sajnos nem az enyém, ennyire nem vagyok ügyes):
-
Quetz
őstag
válasz mandju #159627 üzenetére
Ebay-en találtam eladót: https://www.ebay.co.uk/itm/Cara-Acoustic-Fabric-Acoustically-Transparent-32-Colours-/122015396775
Itt írtam nekik, amikor ajánlatot kértem magyarországi kiszállításra: https://eqacoustics.com/pages/contact-us -
Quetz
őstag
Review and Measurements of NAD T758 V3 AVR
Konklúzió: nem ajánlott.
A legrosszabb zaj értékeket produkálta, DAC és erősítés szempontjából is. Még a Crown XLS-t is sikerült alulmúlnia:
-
Quetz
őstag
válasz Dorian #159664 üzenetére
Bemenet: S/PDIF coax input
Kimenet: az erősítetlen pre-outA méréseket egy Audio Precision Sys-2522-vel készíti Amir, a tesztelési metódus és FAQ elérhető itt: Understanding Audio Measurements
DAC méréseket nem nézegettem eddig, mert számomra a végfok/AVR vonal volt az érdekes.
-
Quetz
őstag
válasz serioussam #159769 üzenetére
A válasz egyszerűbb mint hinnéd. Ha a jövőben HDMI 2.2-es kábelt akarsz venni, és a következő 3-ból választhatsz, melyiket veszed meg:
A. HDMI 2.2 kábel: 20.000 HUF
B. HDMI 2.1 kábel: 15.000 HUF
C: HDMI 2.0 kábel: 10.000 HUFMindhárom kábel "Ultra High Speed HDMI® Cable" specifikációjú, amit tegyünk fel, hogy a még nem létező 2.2 szabvány megkövetel.
-
Quetz
őstag
Egy kis érdekesség az Emotiva fejlesztő mérnökétől:
With all due respect, I'm sorry to say that I do not know of any processors whose Pure Direct mode actually bypasses the DSP. What Pure Direct does, at least for the various manufactures that I know, is simply this. The signal still has to go through the DSP to be decoded and rendered. Depending on the manufacturer, bass manager is sometimes dis-engaged and sometimes not. EQs are set to 0, and depending on the manufacturer, room EQ will or will not be dis-engaged. Time delays will still be retained through.
Pure Direct mode for most manufacturers (Including us) will retain bass management and time delays and turn off EQs, Room Correction and things like that.
Now there is one scenario where the DSP is completely bypassed and that is DSD. DSD gets sent directly to the DACs because of how it's structured.A link elején pedig a szokásos ASR mérések találhatók. Sajnos az XMC-1 sem tökéletes, de az eddig mért eszközök közül a legjobb eredményeket mutatja.
-
Quetz
őstag
válasz python1 #159798 üzenetére
Én a következő módon kalibrálom a rendszert:
- AVR hangerő: 0dB
- REW mérőjel: -30dB
- REW tone generator: pink noise. 20-80Hz a mélynyomónak, 500-2500Hz a hangfalaknak.
- A hangfalak esetében 75dB, a mélynyomónál pedig 85dB-re állítom a szintet.Amire figyelni kell, hogy külső jelforrás esetén az LFE kap +10dB-t, ezért a 85dB beállítás, viszont az AVR saját jelgenerátorát használva nincs +10dB boost, ezért akkor az LFE-t is 75dB-re kell kalibrálni. Utóbbi esetben a szoba korrekció sem él, ezért a legjobb ha külső forrásból küldünk mérőjelet.
-
Quetz
őstag
válasz python1 #159874 üzenetére
Elnézést kérek, rosszul emlékeztem. 500Hz - 2000Hz között mérem a normál hangfalakat, mert az alapértelmezett beállításokat használom. A miértre a súgó ad választ:
The Speaker Calibration option applies 2nd order (40 dB/decade, 12 dB/octave) filters at 500 Hz and 2 kHz, producing a signal with its energy centred on 1 kHz. Subwoofer Calibration applies filters at 30 Hz and 80 Hz. Both are broadly in line with the THX test signal recommendations.
-
Quetz
őstag
Egy érdekes cikk a mit is kapsz a pénzedért a hometheaterhifi.com-on: Introduction to AVR Build Quality – Part I: Range of Options by Supplier and Price
A konklúzió egyik fő megállapítása a direkt mód használatáról:
A key takeaway: circuit quality in the direct mode (stereo or 7.1) is almost always invariant to AVR prices in the range of $400 to $2,000. As examples, the $250 Yamaha RX-V367 and Marantz AV8801 ($3000) use the same Renesas LSI chip (R2A15220FP). With the LSI analog chip in these products, the sound of the direct mode is relatively constant, although a more robust power supplies, addition a quality output buffer and enhanced DC blocking capacitor quality can make small differences.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- NuPrime DAC-9 XLR kimenetű, távos DAC/Előfok eladó - USB PCM384k-DSD256-AKM AK4490EQ ! - XMOS USB
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- JBL Xtreme 4 - Csomagolás bontott, garanciális, akár beszámítással
- RCF ART312-A MKIII hangfal szett
- LG OLED55G39LA 2 Év gyári garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen