- Még több AI-generálta reklám jön a Facebookra és az Instagramra
- Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Elon Musk robottaxikat ígért Kínának
-
IT café
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #163090 üzenetére
Senkit sem érdekel a valóság, amikor filmekről van szó. Ott ugyanis a rendező/stúdió kreatív koncepciója számít kizárólag. Az ő döntése, hogy a suttogás suttogás lesz-e vagy ordítás (pl. Nolan kap is hideget, meleget, hogy milyen elcseszett mixei vannak...). A mixelés egyébként szigorú szabályok szerint történik, tessék csak elolvasni a Dolby guide-t: http://educypedia.karadimov.info/library/44_SuroundMixing.pdf. Ez 2005-ös, valószínűleg van újabb, illetve létezik Atmos változat is.
Amúgy a fene sem ért titeket. Mindig arról papoltok, hogy hifi így, hangminőség úgy, az eredeti felvételt akarjátok reprodukálni minél hűebben. Aztán az első lépésetek amit tesztek, hogy kidobjátok az ablakon a referencia ajánlást, pedig az eredeti hangkeverés ezen szabályok szerint készült. Erre kellene törekednetek, hogy otthon is elérjétek ezt a szintet.
-
Quetz
őstag
Érdemes megnézni ezt a videót: Home Theater Geeks 259: Mastering Movie Audio for the Home
Szó van benne a referencia beállításról, hogy milyen nehézségekkel néznek szembe amikor a moziba készült mixet kell átemelni házi környezetbe... -
Quetz
őstag
válasz rudi77 #163139 üzenetére
Ha tényleg érdekel a téma és utána olvasnál, akkor tudom ajánlani ezeket a könyveket:
- F. Alton Everest, Ken Pohlmann: Master Handbook of Acoustics, Sixth Edition
- Rod Gervais: Home Recording Studio: Build It Like the Pros
- Floyd E. Toole: Sound Reproduction: The Acoustics and Psychoacoustics of Loudspeakers and Rooms (Audio Engineering Society Presents) 3rd EditionEmellett érdemes belenézned a Home Theater Geek sorozatba, ahol Scott Wilkinson beszélget többek között olyan emberekkel, akik évtizedek óta építenek stúdiókat, moziszobákat, készítenek akusztikai terveket vagy mixelnek filmeket.
Én átrágtam magam az első két könyvön, megnéztem jó pár epizódot és rengeteg fórum bejegyzést, mielőtt belekezdtem a szobámba. Hogy hiperszuper lett-e? Abban biztos vagyok, hogy a következő jobban sikerülne
(#163133) junior19:
A projektor még nincs kalibrálva, mert a egyrészt szoba még nincs végleges formájában, másrészt közbeszólt a covid-19. De persze amint ezek a problémák elhárulnak, akkor hívok egy szakembert, hogy állítsa be. -
Quetz
őstag
válasz rudi77 #163160 üzenetére
Nézd meg kérlek az AVX-en, kiraktam mindent a moziszoba építés topikba. Ha kérdésed van, amire tudok válaszolok.
-
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #163181 üzenetére
A dobogó Dennis Erskine terve alapján készült. Gyakorlatilag egy 360*90*35cm-es méretű basszuscsapda. Teljesen ki van töltve üveggyapottal, a keresztmerevítők pedig nem érnek le az aljára, így utat engednek a légrezgésnek. A széleken található rácsok arra szolgálnak, hogy ha valaki marha szerencsétlenül oda találna lépni, akkor ne törje ki a bokáját. Ha csak lyuk lenne ott, az elvileg jobb lenne, viszont sokkal veszélyesebb.
Az elméleti tökéletes megoldás az lett volna, ha perforált lemezt készítek a dobogó tetejére, viszont mivel hiányzik a szakmai tapasztalat, ezt jól csak folyamatos menet közbeni mérésekkel lehetett volna jól megcsinálni. Miközben minden más akusztikai elem a helyén van. A fórumon ezért is ajánlották, hogy ha nem tudod, mit csinálsz, akkor inkább maradj a linkelt megoldásnál.
Letakartam padlószőnyeggel, mert úgy gondoltam, hogy a mély frekvenciás hullámok simán átmennek ennél vastagabb anyagon is. Lehet, hogy hiba volt, lehet, hogy nem számít, mindenesetre dönteni kellett valahogy.
-
Quetz
őstag
válasz Tamoo #163180 üzenetére
Hát sajnos van pár dolog.
- Méretek. Ha tehetném, akkor mondjuk egy 7*5*3m körüli kiinduló méretből szeretnék gazdálkodni. Oda beférne az atmos, a mennyezeti diffúzorok, oldalsó oszlopok mögé tudnám rejteni a surroundokat.- Elfelejtettem ellenőrizni, hogy milyen széles képet tudok megvetíteni adott távolságról. Csökkenteném a vászon méretét, vagy ha már ezzel a mérettel dolgozok, akkor igyekeznék úgy kialakítani az előtétfalat, hogy maszkolni tudjam a vásznat. Ezt most utólag kell valahogy megoldani.
- A vázszerkezet mindenhol PAE szalaggal van elcsatolva, viszont a függesztőknél ez kimaradt. Mikorra észrevettem, addigra a kivitelezők felfúrták az összeset a mennyezetre. sajnos nem sima plafonom van, hanem az előző szigetelést bontottuk le, és elég sok kráter maradt utána, az elcsatolás nem 100%-os valószínűleg.
- Kivitelezés sorrendje. Az ideális az lett volna, ha a gipszkartonozás után rögtön ott az ajtó, meg a kanapé és az akusztikai elemek. Ekkor tudtam volna hangolni a dobogót, majd végül jöhetett volna a padlószőnyeg.
Érdekes kísérlet lenne, ha dobogó helyett mondjuk hangolt rezonátorok kerültek volna telepítésre. Ez mondjuk leginkább a szoba kinézetét befolyásolná.
Úgy gondolom, ebből a helységből alapvetően kihoztuk amit lehetett, leginkább "apróságokon" lehetne javítani, amik az Xedik szoba elkészítése után már nem jelentenének problémát.
-
Quetz
őstag
válasz rudi77 #163184 üzenetére
A végső magasság 208cm, belehetett volna szuszakolni az atmost, de lemondtam róla. Inkább egy jó 7.1, mint egy középszerű atmos. Ezen felül több hasonló moziszobában demózhattam Atmost, de nekem nem jött át a hatás.
Így néz ki az eszköz lista:
- LCR: DIYSG HTM-12
- Surrounds: DIYSG Volt-10
- Subwoofers: DIY BMS 18n862 hangszórók 100l-es zárt dobozokban
- Kábelezés: Van Damme studio blue 4mm2 és 1.5nmm2. Utóbbi a hangfalak belső kábelezésére szolgált
- AVR: Denon x4300
- Subwoofer végfokok: Crown XLS1502 bridge módban
- Subwoofer DSP: Minidsp 2x4hd
- Lejátszó: Vero 4k+
- Világítás: Philips Hue smart led
- Szellőztetés: Vents KSB 100 EC hangszigetelt ventilátor.A bakancslistán van még végfokolás, mert pár film úgy van keverve, hogy kevés nekik a Denon, a hangfalak magas érzékenysége ellenére, illetve vacillálok egy Okto Dac8 pro-n. Mivel nincs Atmos, megtehetem hogy a lejátszó dekódol PCM-be, és utána az a DAC nagyságrendekkel jobb hangot biztosítana, mint az AVR-ek. Ráadásul negyed annyiba kerül, mint egy processzor.
-
Quetz
őstag
válasz Khaosz55 #163195 üzenetére
A mért értékei jobbak 30Hz alatt, mint az SVS SB13 ultra, fej fej mellett halad a PB13 ultra-val és 50Hz-től pedig köröket ver rájuk. Ezek a számok a mezőn lettek mérve, kvázi visszaverődés mentes környezetben.
A mi kis szobáinkban jócskán van room-gain, ami megtolja a 30Hz alatti teljesítményt. Ezen felül mondhatni stackelve vannak, előtétfalba berakva, ami szintén ad 9-12dB pluszt a mély tartománynak. Csak azért nem ajánlott kategória, mert a data-bass amerikai és a szállítási költségek megdobják az árat.Másik oldala a dolognak, hogy nekem a célom az volt, hogy mellbe vágjon a basszus, az pedig 50-60Hz környékén kezdődik, pont ott, ahol a BMS erős. Gyakorlatilag így is többen kérdezték már, hogy van bass-shaker beépítve a kanapé alá?
-
Quetz
őstag
válasz Khaosz55 #163197 üzenetére
A 18000W a végfokra vonatkozik, bridge módban. Nyilvánvalóan overkill, de ezzel biztosította magát, hogy a végfok nem lesz szűk keresztmetszet.
Amit linkeltél cikk, az a PB13 ultra, nem az SB13. Szerintem hozza az elvárt teljesítményt, viszonylag sík grafikon a tuning frekvenciáig, ahol azután beszakad. Én hasonló képet látok a data-bass méréseken is.
A pro audio mélynyomók azért használhatóak, mert a szoba megtolja a mélyeket. Az ökölszabály, hogy a határfrekvencia alatt 12dB/oktáv kiemelése van a szobának.
A képlet: C/(2*L)
- C: hang sebesség
- L: a szoba leghoszabb oldala.Nálam ez: 343/(2 * 4.9) = 35Hz.
Elvileg a zárt láda 12dB/oktáv eséssel rendelkezik, amit 35Hz-től 12dB/oktáv kiemeléssel kompenzál a szoba. Szüret
-
Quetz
őstag
válasz Dorian #163206 üzenetére
Lehet, hogy félreértjük egymást. A kiemelést ne úgy képzeld, hogy 1-1 frekvenciára tesz puklit, hanem 1 adott frekvenciától lefele van enyhe emelkedés a görbén. Ez a frekvencia a szoba leghosszabb dimenziójától függ, esetedben 19Hz-től, mert olyan 9m körüli a hosszúság.
A lenti diagramon lila a mélynyomó szabadtéri elméleti frekvencia görbéje, amin látszik, hogy 30Hz-től már esik 12dB/oktávval. A kék pedig ugyanez szobában ahol az esést ellensúlyozza a szoba kiemelése.
Ezen felül a szoba dimenziói megadják a szoba módusait, ahol kiemelés/beszakadás történhet és ha a mélynyomó közel van egy határoló felülethez, az is okoz kiemelést. Majd végül beleszól az, hogy hol ülsz.
Az igazi profik modellezni is tudják ezt, mielőtt barmit is csinálnának a szobákkal:
-
Quetz
őstag
válasz Dorian #163213 üzenetére
Ehhez már nem értek. Amikor kerestem ilyen modellező programokat, akkor az Odeonba futottam bele, aminek a fullos verziója 1 év támogatással 12k euro. Nekem annyi jött le a leírásból, hogy ha megvan a szerkezet CAD terve, akkor azt meg lehet etetni vele, be kell állítani a rétegrendet és utána abból számol. Van ingyenes demo, persze rengeteg korláttal, de nem volt időm kipróbálni.
-
Quetz
őstag
Egy fórumtárs kérésére megmértem, nálam hogy szól a Ready Player One autóversenyzős jelenete. Gondoltam mást is érdekelhet:
60-80Hz között még valamit kezdenem kellene azzal a beszakadással. A grafikon maga egy átlagolt RTA, 1492 minta a tűzijátékos indítástól a King Kong lezúzta a motorkerékpárt-ig.
-
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #163220 üzenetére
Rétegrendret, ahogy Tamoo is írta, mint épület tervezés szempontjából említettem, és az Odeon nevű program használja. A basszuscsapda terve, pedig ahogy linkeltem is, Erskin design alapján készült. Saját modellezés nem volt benne, beraktam, mert volt helyem és jobban néz ki, mint 2 superchunk oszlop a sarokban.
-
Quetz
őstag
válasz Khaosz55 #163243 üzenetére
A mélytartomány-t teljesen másképp érzékeljük, mint a magasakat. Amíg a 75dB 500-2000Hz közötti pink noise-el mérve már jól hallható, addig ugyanaz a hangnyomás 20-80Hz mérőhanggal jóval halkabb. Lásd: https://regi.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2010-0019_Merestechnika/ch18.html
-
Quetz
őstag
Az Arendal új mélynyomókat dob piacra, ezért a régi széria 100-300 euróval olcsóbban vihető, a készlet erejéig. https://arendalsound.eu/1723-series-legacy-subwoofers/
Az új mélynyomókról info itt található: https://arendalsound.eu/1723-series-subwoofers/
Beépitett EQ, erősebb végfok, 5/10 év garancia és 60 napos otthoni próba lehetőség a föbb jellemzők. A dual 13.8" woofer egy közel 20"-os mélynyomónak felel meg. -
Quetz
őstag
A nagy nevek esetében a márkát, a támogatást és a kinézetet fizeted meg. Az előnyük, hogy kapsz egy terméket, ami működik. A hangminőséget nem soroltam fel, mert mindkét oldalon lehet találni jót is, rosszat is.
A DIY vonalon meg olyan lesz amilyenre sikerül, küzdened kell, hogy összelődd a DSP-t, méretezd a ládát és ott lesz végig a félsz, hogy mi van ha nem sikerül jóra.Én nagyon sok véleményt olvastam már, hogy soha többet bolti hangfalat/mélynyomót. Nálam is full DIY 7.1 megy, csak nem Dayton, hanem BMS mélynyomókkal, meg crown végfokkal. Nem panaszkodom.
-
Quetz
őstag
válasz #98221312 #163330 üzenetére
Tessék, innen tudsz válogatni:
https://www.avsforum.com/forum/155-diy-speakers-subs/
https://www.avforums.com/forums/diy-speaker-subwoofer-building.245/Ezt is érdemes még megnézni, bár ez nem DIY:
https://www.avsforum.com/forum/89-speakers/1387083-list-reference-level-high-sensitivity-spl-speakers.html -
Quetz
őstag
Tessék, egy lista:
Not Quiet:
Behringer Inuke
Cloud VTX series.
Ecler pam 1400 power amplifier
Powersoft Duecanali 5204
Crown XTI series.
QSC RMX
Peavey IPR1600
Not a total racket:
Powersoft Duecanali 1604
Samson S2000 2*650W@8 ohms 2*1000W@4 ohms, 2000W bridge
Quiet fan:
Peavey CS800s
Yamaha Triple E series of amps(P, PC-1N, XP) E.G Yamaha PC9501N ~2*1500W 4 ohm
Yamaha P7000s (fan does not spin normaly, 2*1100W 4ohm - conservative rating)
Lab Gruppen E-series (2*200W 2/4/8/16 ohm)
Carver PM700 240W@8 ohms 325W@4 ohms (fan inside unit)
Samson SX-2800, 2*700W@8 ohms, 2*1000W@ 4 ohms, 2000W bridge
QSC USA 700, 2*240W @ 8 ohms, 450W@ 4 ohms, Bridged 900W
IMG STAGELINE: STA-2000D/STA1000D (fan does not turn on in normal use) (upto 4*500W, 4ohm)
Speaker Power SP2-12000-DP (2*6000W, 2ohms)
Crown XLS DriveCore 2 Series (up to 2*775, 4Ω (XLS2502 )) (fan does not turn on in normal use, multiple reports)
Dynacord SL Series (up to 2*1200W @ 4Ω (SL 2400))
Crown CTS4200 (4*260W 4ohm), (fans don't spin on my unit at idle - others report differently there may be firmware differences)
the t.amp TSA 4-300 4*550W (4ohm)
lab Gruppen C series (passive under low load)
Crown CDi1000 (2*968W 4ohm, fan does not spin under light load however once fan spins its quite noisy)
Fanless:
Apart audio champ 2, 2*(180W 4 ohm, 120W 8 ohm)
Apart audio PA2120, 2*(120W 2/4/8 ohm, Small amount of mains transformer mechanical hum audible in silent room)
Stewart world 600 (2*190W 4 ohm)
Stewart world 1.2 (2*350W 4ohm)
Behringer A500 (~2*200W 4ohm)
Behringer A800 (2*250W 4ohm)
Crown K1/K2 (upto 2*1250W 2 ohm)
QSC 3500 (2*560W 4ohm, 2*700W 2ohm, possible transformer hum)
Samson Servo 550 (2*275W 4 ohms, 1*550 watts into 8 ohms (bridged mono mode) , runs hot when pushed)
3e Audio EAUMT-0140-2-A (TPA3251 based) (2*128W 4ohm) -
Quetz
őstag
Tesztelték az AudioQuest PowerQuest 3 Power Conditioner & Surge Protector
Ennyivel is kevesebbet kell fizetnünk, ha jó rendszert akarunk.
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #163365 üzenetére
Hiányérzetem van. Vagy kezdek szenilissé válni, vagy eltűnt a vicces kommentem.
De komolyra fordítva a szót, Amir ilyenekkel tesztel:
- Audio Precision Analyzer (APx555): https://youtu.be/SU9pFOYfKqk
- Klippel NFS: Near Field Scanner https://youtu.be/A7sSkDPh-U0Ezek az eszközök iparági szabványok alapján futtatnak méréseket, amik mindenütt ugyanazt jelentik. Természetesen hibázhat, futhat bele olyan működési rendellenességbe, ami rossz eredményre vezet, de ha valaki a tudomására hozza, akkor ha tudja, kijavítja. Ezt történt pl. a Denon x4700 esetében, ahol a fejlesztő mérnökökkel együttműködve találták ki, miért volt pocsék az első mérés sorozat.
Ebből:
Lett ez:
Az eredményeket nézve ez az, amit egy teszt oldaltól is el lehetne várni: Lefedi a teljes spektrumot, a pocséktól a kiválóig szerepel minden. Ráadásul mivel fórum, ezért tered ad véleményezésnek, a szubjektív élmények kifejtésének.
Az AV online-nak még nagyon hosszú utat kell bejárnia, hogy erre a szintre eljusson.
-
Quetz
őstag
válasz Tamoo #163374 üzenetére
Szerintem ezt még érdemes hozzá tenni: https://www.avsforum.com/forum/155-diy-speakers-subs/1648673-martysub-faq.html
-
Quetz
őstag
válasz mettek #163377 üzenetére
Ezért jók ezek a tesztek! Segítenek eldönteni, hogy leendő felhasználó kritériuminak megfelelnek-e az eszközök. Én pl. gyakran nézem a filmeket 0dB-n, nekem ott problémás lenne. Illetve nem is a 0dB hangerő, hanem az ebből következő kimeneti feszültség: 1Vrms. Tehát ha Hypex végfokkal szeretném párosítani, akkor erre ez az AVR alkalmatlan. De mint a teszt is mutatja, bizonyos körülmények közt remek alternatíva.
Sokan felvetették már, hogy külön értékelési kategóriák lellenének, de ebből meg Amír nem akar engedni, mert az az álláspontja, hogy ha egy 10 dolláros Apple usb dac tud jó eredményt elérni a teszten, akkor egy több ezer dolláros AVR-nek is teljesíteni kell tudni.
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #163394 üzenetére
Sosem késő utána nézni a dolgoknak, pár tervező, aki ért is ahhoz amit csinál:
- Dennis Erskine
Chairman of the CEDIA board is the CEO and founder of Erskine Group, an organization specializing in Architectural Acoustics. His design/build organization currently produces the design, blueprints and specifications for over 80 home theaters throughout the world per year with a focus on ergonomics, environment and acoustics.- Keith Yates
Founder & Principal Project Designer
B.A., University of California, Berkeley; Stanford University Center for Computer Research in Music & Acoustics.
Author of >130 feature articles on acoustics for A/V Interiors, Home Theater and others. Feature presenter at national AIA and Architectural Digest events. Product design consultant to leading audio and acoustic materials manufacturers.- Anthony Grimani
Anthony Grimani has spent 28 years in the audio industry, consults worldwide and was responsible for several audio/acoustic patents. His experience includes positions at Dolby and Lucasfilm THX and has earned him the “50 Most Vital Influencers” award from CustomRetailer magazine. -
Quetz
őstag
válasz Dorian #163401 üzenetére
Mondjuk inkább azt, hogy Magyarországon nem hajlandóak. Amir is úgy tudja csinálni, hogy van Patreon támogatása, és az olvasói küldenek neki tesztalanyokat. Pont emiatt nem is kell megfelelnie az Importőröknek, elkerüli azt a szituációt, hogy ha rossz tesztet írsz, akkor nem kapsz több terméket "tesztelni".
-
Quetz
őstag
Kijött a Marantz 6014 mérése, nem fest túl szép képet az eszközről, HDAM ide vagy oda.
A Denon 4700-es fiaskó okán Amir elküldte az adatokat a D+M mérnök csapatának publikálás előtt. Ők visszaigazolták, hogy a mérések helyesek.
-
Quetz
őstag
Mivel megint mindenki leragadt a képnél, tessék az egész cikk, olvasható:
This is a review and detailed measurements of the Marantz SR6104 Audio/Video Receiver. It was purchased new and kindly drop shipped to me. It costs US $1,500.
The SR6104 looks just like all the other Marantz AV products:
I must say, as iconic as the round display is, coming from testing the Denon AVR-X4700H, it was a big step backward. It is so small and shows so little information. It is clearly form over function.
The back panel has some legacy and in my opinion useless inputs:
In use, I was pleasantly surprised how robust the amplification in this AVR is. No matter how much I pushed it into clipping during testing, it kept going with out shutting down. Other AVRs have very delicate amplifiers that shut down if you just look at them wrong.
Typical of recent Denon and Marantz (part of same family) AVRs I have tested, the right side gets warm even if you are not using the amplifier. So you better allow it to get plenty of air flow if you want it to live long.
Note: as a courtesy I submitted my measurements to Sound United/Denon-Marnatz engineering and they have verified that they measure the same.
AVR DAC Audio Measurements
Testing of a recent Denon AVR-X4700H showed that if you feed it stereo content using multichannel HDMI, and only configure two channels (i.e. using the AVR as a stereo system), noise floor substantially goes up. Sorry to report the same issue exist with the Marantz SR6104. To get full performance, you must configure all 8 output speakers as being there and give up channel mapping/mixing. That is how I tested the unit. Denon & Marantz engineering is investigating the issue here and hopefully we will get a fix for it. Therefore for all of these tests, I configure the unit as being in 7.1 mode even though my source content is strictly stereo.
A common problem with many AVRs is that even if you use the preamp out, the internal amplifier stays active and should it reach its maximum power, it will clip and drag down the delicate DAC circuits down with it. Fortunately the Marantz SR6104 similar to Denon AVRs that we have tested allows the two front channels to be decoupled from their amplifier. All the testing is performed this way unless noted otherwise.
Here is our dashboard with 7.1 speaker configuration. Notice the noise floor at -130 dB (this is an artificial number but let's stay with it):
Setting the speaker config to just 2 channels, raises the noise floor by almost 20 dB to -110:
Unlike Denon AVR-X4700 though, our SINAD which incorporates distortion and noise does not improve at all. Reason? Distortion is so high that it is dwarfing noise. Notice the third harmonic peaking up to -80 dB. This is whopping 16 dB higher than noise floor of CD format!
I believe this is due to an extra buffer stage that Marantz team adds to the basic platform used in Denon products. As far as I can tell, it is just a distortion factory with no added value. You can see the comparison to similar Denon AVR-X3600H:
The Denon AVR-X3600 is all the way to the left, achieving the best performance I have measured in an AVR. The Marantz is dead in the middle of the "red" (poor) region. Considering that these are sister products with nearly identical functionality, you can appreciate my disappointment in this regression in the name of value add in Marantz.
Among all products with a DAC, the Marantz falls so far behind the rest that it is not funny:
There are probably 200+ DACs I have tested with better performance!
In case you are wondering if the 6104 is unhappy due to me asking it to produce 2 volts, this is how it performs with other output levels:
Best performance is achieved at just 0.7 volts. Hard to find a powerful external amplifier that is happy with just that much output.
Shutting down the internal amplifier does you some good if you need more than 1.45 volts. Below that it doesn't seem to matter (other than the amp using up power and shortening its life and other bits around it).
Here is our dynamic range test, showing the sharp contrast between configuring the AVR for 2 channels versus 7.1 with identical input:
So much performance is left on the table when you are not operating with all 8 channels. This by the way applies to other Denon and Marantz products as noted earlier.
In our intermodulation test versus level, performance is not too bad until we get to -13 dB or so and then distortion shoots way up, finishing where a phone dongle ends!
Here is our 32 test tones to simulate "music:"
Linearity is less than ideal although it clears the hurdle for 16 bit music:
Jitter and spurious tones are typical of other AVRs and Denon products:
I thought I was done at this point with any bad news but more was waiting for me in the form of the DAC reconstruction filter:
An ideal filter would sharply go down where the vertical red line is. The filter used in this AVR basically ignores the sampling theorem and has the slowest filter you can imagine. Now, the problems it creates are in ultrasonic range so maybe we can ignore that. What we can't ignore is that it is not flat in the audible band either:
That's right. It starts to roll off the high frequencies at just 10 kHz! By 20 kHz, you are down nearly 3 dB. It is kind of sacrilegious in solid state electronics to not have flat response in audible band. To go and on purpose butcher the bandwidth makes no sense to me.
Our last test is noise and distortion relative to frequency:
The red line shows what happens when you have such a slow filter. This is just bad engineering. I know there is a fad going on that "slow" reconstruction filters are better but that is an audiophile myth. To sacrifice real performance for that, and not allow an option for the user to override with a better filter makes no sense to me.
Streaming Audio Performance
I ran a couple of tests, streaming 24-bit content using the HEOS app starting with our Dashboard:
Note that above is in pure direct. I did not have time to investigate it but it seemed like in "Auto" mode SINAD would drop to just 59! In other modes Pure Direct does nothing in this regard.
Jitter test shows similar performance to Coax input (and hence a bit better than HDMI though not in any audible way):
AVR Amplifier Measurements
CD input into the SR6104 shows once again that there is no digitization, giving us a more direct path into the amplifier:
So I opted to use this input for my tests as it makes comparison with straight amplifiers easier.
Here is our dashboard:
Notice that I adjusted the volume control for 29 dB gain which is the "THX standard." At reference level, it has a gain of 26 dB which results in negligible improvement in performance (SINAD goes from 83 to 84).
Here is how the 6104 ranks among other AVRs and all amplifiers:
So above average.
Dynamic range at 5 watts and full power are such:
These are not very good numbers.
Crosstalk is audibly OK but not technically given the higher amount in low frequencies:
Power into 4 ohm looks like this:
If we allow the distortion to rise to 1%, this is the power we get for continuous versus peak:
That is nearly 500 watts peak out of two channels. Not bad at all!
Varying the frequency gives us the usual variations in class AB products (good):
Note however that you loose good bit of power at 20 Hz where you need it most. But this is typical.
In 8 ohm we get:
Conclusions
Marantz takes one of the best AVRs we have tested, the Denon AVR-X3600H and reduces its performance into mediocrity in many areas. It seems that they are following audiophile fads, ignoring good engineering and proper audio research and science. I understand the need for differentiation but for heaven's sake, please don't sacrifice performance for it. Make the chassis out of gold or something. But please leave the active circuits alone. You have a good platform. Please don't ruin it this way.
Needless to say, I can't recommend the Marantz SR6104. -
Quetz
őstag
válasz #98221312 #163420 üzenetére
Én is azt gondoltam, hogy elég belinkelni a cikket és 1-2 étvágygerjesztő képet berakni, aztán akit érdekel az elolvassa az egészet. De az utána következő megjegyzések ráébresztettek, hogy tévedtem.
A reakciók arra engednek következtetni, hogy felesleges kergetnünk a minőséget, mert úgysem halljuk. A márkába vetett hit elnyomja az alapzajt és a beszakadó frekvenciamenetet. Azt is megkérdőjelezi, hogy minek a kábelezés, ahol még ekkora különbséget sem lehet mérni mint a Marantz esetében.
De ami nekem a legfájóbb pont, hogy a mérnökök tudnának jobbat is csinálni, lásd Denon 3600, mégsem teszik. Miért? Mert megengedhetik maguknak, mert a márka hű emberek minden vackot mosolyogva megvesznek.
Vakarom a fejem, hogy a magukat audiofilnek tartó emberek a legvalósághűbb hangzást kergetik, majd boldogan elvannak egy torzító, a hangzást erősen megváltoztató eszközzel.Vicces, hogy it sokan személyes támadásnak veszik, hogy merek ilyet belinkelni. Pedig csupán az a lényeg, hogy amennyi pénzt kiadunk ilyen eszközökre, jogunk van hozzá, hogy technikailag tökéletes megoldásokat kapjunk. És ha a tesztek hatására az emberek elkezdenék bombázni a cégeket kérdésekkel, hogy is van ez, akkor lenne esély is rá, hogy változtatnak.
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #163440 üzenetére
Azt egyszerű mérni, hogy az jön-e ki, ami bemegy. Ha igen, akkor technikai értelemben az az eszköz semleges, nem szól bele a hangba.
Ha mindenféle torzítást, frekvencia változtatást szenved el a jel mire kijut az eszközből, akkor az eszköz nem semleges, hanem "saját hangzása" van. Ez tetszhet vagy sem, de ha tetszik, akkor te nem a felvétel hű reprodukálására törekszel, hanem egy módosított hangzást keresel.
Én eddig abban a hitben voltam, hogy aki hifizik, az a felvétel minél pontosabb reprodukciójára törekszik, azt szeretné hallgatni, amit a készítők is hallottak. Ezek szerint tévedtem, elnézést kérek.
-
Quetz
őstag
válasz bajnokpityu #163457 üzenetére
Majd elobb utobb kukazzak egy olcsobb gyariert
Meg kell említeni a kivételt is. Számos kit létezik, amit hozzáértők terveznek. Azokat ritkán kukázzák, vagy olyan szintlépés történik árban is, hogy az már szinte fáj. Például olyat olvastam már, hogy DIYSG HTM hangfalról váltott JTR-ra. Az árkülönbség majdnem 10x-es. Itthon mondjuk nem tudom mekkora tábora van a kit hangfalaknak, sejtésem az, hogy nem túl nagy. -
Quetz
őstag
Érdekes videó a NAD CTO-val, korrekt példákkal a mért és érzékelt tényezőkről.
AXPONA 2019: Amplifier Myth Busting with NAD's Chief Technology Officer -
Quetz
őstag
Denon AVR-X6700H Home Theater AVR Review
Szegény Denon az ág is húzza, ismét pocsék eredményeket sikerült mérni első körben:
A Denon hivatalos reakciója: hibás, nem megfelelő minőségű kondenzátort kaptak a beszállítóktól, ami a hangminőség romlását eredményezte. Szerintük ez ugyan nem befolyásolja a hangminőséget, de akinek a vásárlók forduljanak Augusztus 5 után az ügyfélszolgálathoz, akik ellenőrzik, hogy az adott készülék érintett-e és cserélik, ha igen.
Az ASR pedig kapni fog egy már javított AVR-t és jön majd teszt 2.0.Ami viszont sokkal érdekesebb és a fentiektől független eredmény, az az ECO mód hatása a hangminőségre:
Nem véletlenül mondjuk, ne használj ECO módot és ne állítsd át 4ohm-ra az eszközt!
-
Quetz
őstag
válasz mettek #163543 üzenetére
Letudnád írni saját szavaiddal, miről szól a post amire ily vehemensen reagáltál? Most már őszintén kíváncsi vagyok, mi ment át.
És ha már írsz, akkor erre is válaszolj kérlek, ez a társalgás is megakadt:
"Milyen audiofil végfok lenne megfelelő egy mélynyomóhoz, ami 1.5kW-4kW között kér enni?" -
Quetz
őstag
válasz BBéci #163549 üzenetére
BBéci, te kezdeményezted a társalgást, ezzel a postal:
"USA-ban is általában Crown-al vagy Behringerrel hajtják az épített szubokat."
Annak számtalan oka lehet, de biztosan nem szerepel köztük a lehető legjobb hangminőség elérése. Sőt, annak megközelítése sem.Ezért igyekszem azóta is megtudni, "Milyen audiofil végfok lenne megfelelő egy mélynyomóhoz, ami 1.5kW-4kW között kér enni?" Az audiofil lehet szimplán csak minőségi is.
Ez a végfok legyen rackbe szerelhető, mélynyomóhoz való eszköz, ami mondjuk ki tud szolgálni egy 18"-os épített mélynyomót. Tudjon 1500-4000W között leadni, mert ezek a hangszórók kb 1500W rms és 3-4000w csúcsteljesítményt tudnak felvenni.
[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
válasz bajnokpityu #163557 üzenetére
Én két Crown XLS1502-t használok, bridge módban, hogy egy-egy BMS 18n862 hajtsak velük. Nyilvánvalóan nem keresek a Crownok helyett mást. Ezek a ládák 10Hz-ig is lemennek, köszönhetően a szoba méretének és kialakításának.
Hogy akkor miért erőltettem a kérdést? Azért, mert meguntam az öncélú fikázást. Hajlandó vagyok elfogadni, hogy valakinek az a véleménye, hogy valami nem jó, de akkor mondjon már valami helyettesítő terméket is. A válasz hiánya magáért beszél...
A teljesítményhez még annyit, hogy amint hozzá kell nyúlnod a frekvencia átmenethez EQ-val, elkezded megenni a rendelkezésre álló tartalékokat. Nekem a Crown 1500W-t tud leadni jelenleg. Ebből a torzításmentes tartomány talán 1200W-ig terjed. Amikor elsőre összeraktam a rendszert, mert az overheat protection led is gyakran világított egy vehemensebb robbanás során. A rendelkezésre álló teljesítmény látszólag sok, mégis lehetett volna akár több is.
(#163553) mettek:
Ha akusztikai szempontból jót akarsz magadnak, akkor a hangfalaidat előtétfalba ágyazod. Ez megszünteti az "SBIR - Speaker Boundary Interference Response" problémát. Ugyanakkor 6dB-vel növeli a mélynyomóid teljesítményét is.
A probléma az, hogy a mélynyomókba épített végfokok egy kőzetgyapottal körbevett lukban próbálnak meg szellőzni és hőt leadni, nem sok sikerrel. Amikor pedig tönkremennek, akkor ki kell venned az egész mélynyomót a szervizeléshez és jó eséllyel hetekre kiesik a moziból.Ennek egy optimális megoldása van, minden hangfalad passzív, a végerősítést pedig egy helyen, mondjuk egy rack szekrénybe telepíted. Amennyiben a hangszóró membrán nem sérül, úgy akár évtizedekig nem kell a szobához hozzányúlni szerelés szempontjából.
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #163560 üzenetére
Csak összegezném akkor amit linkeltél:
- Mcintosh MC2KW: 16.7 millió huf, 2000W @ 2, 4 or 8 Ω
- Accuphase M-6200: 5.5 millió huf, 300 W @ 4 Ω, 150 W @ 8 Ω
- Soulution 701 mono amplifier: 43 millió huf, 1200 W @ 4 Ω, 600 W @ 8 ΩÖsszehasonlításképp:
- JBL Fathom F112: 1,4 millió huf, 1800 W végfokkal
- Funk Audio - 18.0LX - 2.5 millió Huf, 4 kW rms végfok
- JTR Captivator RS1- 780.000 huf, 2400 W RMS végfokAmit ajánlottál, az többszörösen túlárazott, technikai paraméterekben is le van maradva (kivétel a Mcintosh), ezért használhatatlanok. DIY mélynyomókról beszélünk, ahol a hangszóró ára 300-800 eur között mozog, a végfoknak is ebben a nagyságrendben kellene lennie.
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #163564 üzenetére
Sajnos a "válaszod" hibás, a 3 eszközből kettő még csak el sem éri az 1500W-t.
Érdekes az utolsó választás is, hiszen ha az általad egyik legjobb mélynyomónak tartott JL Audióba elég az 1000$-os végfok, akkor merjünk nagyot álmodni alapon ajánlottál gyorsan egy ötvenszer drágábbat.
#163567) Ear001 : Ne legyél már ennyire igénytelen kérlek. A HyperX egy PC játékos kiegészítők márkája, az említett végfokokhoz semmi köze.
A hypex végfok építése annyira bonyolult, hogy be kell csavarozni egy házba, összekötni dróttal és működik. 2x700 euróért megkapod az egészet:
What’s In The Box
NC400 amplifier module
SMPS600N400 switch mode power supply
DIY Monoblock Case
Signal cable with XLR female chassis
Internal speaker wires
Internal mains wires
Protective earth cable
Power connector
euro fused (including 5 AT fuses)
On/Off Switch
Binding posts
All needed boltsA szerződéses partnereknek még egyszerűbb a dolga, vesznek egy mindent egybe modult és be a házba vele. Az összerakásra és a kábelezésre kell odafigyelniük.
-
Quetz
őstag
válasz bajnokpityu #163568 üzenetére
Józan paraszti ész alapján hurrogom le őket. Nem kell meghallgatnom egy 45 millás végfokot ahhoz, hogy tudjam, sosem fogom egy 18"-os DIY mélynyomóhoz felhasználni.
Ha a lányaim válaszoltak volna így egy egyszerű kérdésre, hogy ha a Crown nem minőség egy DIY mélynyomó esetén, akkor milyen audifil megoldást ajánlanál helyette, már rég megkérdetem volna tőlük: Mondjátok, gondolkodtatok ma már?De ezt a fórumon nem tehetem, mert rögtön mindenki bedurcizik, szóval nem írok ilyet.
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #163610 üzenetére
Sajnos nem értem. Nyilvánvaló, hogy almát körtével esete forog fenn, hisz az SVS egy 12" membrán felületű mélynyomó, 400W végfokkal, a Captivator pedig két 18"-as hangszóróval rendelkezik és 4000W erősítő hajtja. De nem is az volt a cél, hogy mennyivel jobb egyik a másiknál, csupán rámutatni arra, hogy adott frekvenciát többféle hangnyomáson is meglehet szólaltatni.
A bemásolt grafikon mellett természetesen rengeteg más mérés is szerepel, illetve szöveges elemzése a mélynyomóknak, hangszóróknak. Viszont a CEA2010 grafikon volt az, ahol jól látható volt a különbség.
Akit érdekel, az kedvére böngészhet, szűrhet a data-bass olalán. -
Quetz
őstag
Három hangfal hiányzik, mert a szállító összetörte őket.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest