- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Elon Musk robottaxikat ígért Kínának
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Hálózati / IP kamera
- Még több embert rúgott ki a Tesla
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Windows 11
- ASUS routerek
-
IT café
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dorian
félisten
válasz #62435328 #64023 üzenetére
és Gugabálának is:
A reflexes alsó frekvenciákon sokkal nagyobb hangnyomást tud, mint a zárt. Ha ez kiemeléssel párosul, akkor jelentősen nagyobb a hangnyomás azokban a sávokban. Ezért elengedhetetlen szubokhoz az eq, és nagyon ajánlott a jó minőségű eq.
Milyenek azok a "stúdiós" szubok? Mert attól, ha egy hangfalra ráírják, hogy studio még nem lesz jó minőségű. 1M Ft alatt valódi stúdióba alkalmas cuccokról ne is reménykedj.
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
VoidXs
Topikgazda
válasz #62435328 #64041 üzenetére
Nem erre tervezték, csak úgy jött ki a lépés, hogy oda (pl. IMAX termek) lett ideális. Egyszerűen fizikai korlátja van ezeknek a rendszereknek, egy PC mögött alsó hangon milliószoros teljesítmény van, és akkor még irodai gépekről beszélünk.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
gubabela
senior tag
válasz #62435328 #64113 üzenetére
Nem igen tudom máshová helyezni a szoba és a beépített szekrények miatt, annyit tudok csinálni, hogy a jobb front mellől áthelyezem a bal front mellé. Itt kapott javaslatok alapján úgy próbáltam még, hogy én járkáltam a szobában és hallgatóztam, de lényegi változást nem vettem észre, persze kis mértékben halkult vagy hangosodott, de az alap pontatlanság mindenhol megvolt.
#64114 VoidXs
Köszi, kipróbálom úgy is. Olvasgattam kicsit utána, valahol javasolják, hogy legyen bekapcsolva, valahol nem. Még crossover 80 hz-re állítást és hangsugárzók kicsire állítását írták, valamint, hogy az eq csak 500 Hz-ig avatkozzon be. Jelenleg hagytam, ahogy az audyssey állította, nekem valahogy így jobban tetszik. (front small, crossover 60hz, sorround small cross 40 Hz) Target optionsnál melyiket érdemesebb választani? Roll off 1 vagy 2? vagy ízlés kérdése?#64115 gab1ka
Köszi -
Mikisys
őstag
válasz #62435328 #64120 üzenetére
Se gumi, se szilikon, ezek "visszarúgnak", azaz, rugalmas anyagok. Fém tüske nem járható út, azért, mert. A hátsó falon van faliszőnyeg a nagy kanapé teljes hosszában. Lakószoba, de annak minden előnyével és hátrányaival együtt kell élnünk. Sokkal drágább cucc sem szólna sokkal jobban. Öcsém nagy kritikus, de Ő is elismerően szólt a hangsugárzók hangjáról, tényleg szépen szólnak, érthető a beszéd, bármilyen körülmények között és zeneileg is meggyőzőek. A filmek hangja is élvezetes.
Üdv!
-
VoidXs
Topikgazda
válasz #62435328 #64308 üzenetére
Igazából a HD hang kifejezés csak magyar házimozis közegben létezik (a Dolby sem oktatja, sőt, a tréningükön ki sem térnek a kodekekre, mert moziban csak PCM és OBAE létezik, amit a gép amúgy is kezel), ahol elég sok más kifejezés is eltorzul, így mozis munkák során én sem hallottam soha. Adjuk meg neki a vak bizalmat.
Az más dolog, hogy ez egy nagyon kis szakma. Jelen pillanatban 8-an vagyunk az országban, akik tudnak installálni kommersz mozit (ebből 4 Dolby vizsgás és további 2 van bejegyezve, de még korona előtt, azóta nem voltak), illetve van egy negyedik cég, akik a morzsákat csipegetik kétes munkákkal, de őket ne vegyük ide. A lényeg, hogy kicsi szakma, szóval ismernünk kellene egymást, de Miki nevű emberről nem tudok.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Mikisys
őstag
válasz #62435328 #64308 üzenetére
Igen, mert Én a filmes résznél befejeztem, a digitális vetítőgépekkel már nem foglalkoztam, de ott a hang az eleve külön kezelendő.
((HD film is létezik és ott más a jelentése, azért kérdeztem rá, többször is. Tehát nem a lejátszóberendezés a HD, hanem a fölvett hang a HD-minőségű, azaz Emelt minőségi szinten van rögzítve. Ez azért más. (HI-FI - csak ez a rövidítés már foglalt, kellett helyette a HD)
Nem a kábel a HD-minőségű, nem az erősítő, bár ott használják a HD (azaz magas minőségű megnevezést, de ez a beltartalomra, anyagok minőségére, pontosságára vonatkozik)).
-
Lehet akárhány csatorna, azt ki is kell építeni és megszólaltatni valamivel. Ez egy újonnan épülő moziban esetleg "nem tétel", hogy legyen 12+3 csatornás hang. Aztán hogy lesz-e rá hang anyag, az más kérdés.
Itt, a házi mozi porondon a hetente megjelenő újdonságok nem hoznak lázba a hang-átviteli vonalon. Persze, hogy van már 12+3, meg az Isten se tudja hány csatornás hangcucc, de minek?
Nálam a vonal a Dolby-Digital 5+1, a DTS 5+1. Filmen a Sony SDDS és vége.
(A házi mozi itthon teljesíti a DD 5+1 és a DTS 5+1 csatornás működést és ez elég is.)
A többi az etetés, főleg az olyanoknak, mint akik itt a fórumon is bolyonganak.
Nézzenek furcsán, nem érdekel. Nem költök milliókat egy olyan (főleg hangi) berendezésre, ami nem tud többet az előzőnél, mert nem tud többet, csak fölösleges virtuskodás az, ami megy a hangrendszereknél.
(Nagyon a bögyötökben lehetek, ha idézitek, hogy miket írtam már ide, vagy nekem lehet némi igazam is ebben?!)
Béke!Üdv!
-
VoidXs
Topikgazda
válasz #62435328 #64339 üzenetére
Ez a marketing, a valóság kicsit más. A fejlesztői dokumentációkból és távközlési szabványokból látszik, hogy melyik gyártói állítás igaz vagy hamis, és mik a valós képességeik. Bed metaadat például nem létezik, a TrueHD vagy DTS-HD MA 7.1 semmiben nem különbözik hordozott adat szempontjából a mozis PCM-től. Sok esetben a csatornákhoz sincs dinamikus pozíció rendelve, erre kevés formátum képes azok közül, amik ezt állítják.
Ami az összefoglalóban van, arra ne építs, minden egyes formátumnál van valami tévinformáció. Erről már vagy fél éve küldtem Ragadozónak egy alaposan kutatott, forrásokkal igazolt korrekciót, de nem javította ki a durva hibákat sem, szóval ehhez a kommenthez inkább mellékelem, hogy a jövőben lehessen hivatkozni. A legtöbb formátumhoz a konkrét forráskódját tartalmazó dokumentumok címét is mellékeltem, és amennyiben az adott forrás nem díjköteles, a linkjét is.
Korrekció az összefoglalóban írt formátuminformációkhoz
- Dolby Atmos: A formátumot azért találták fel, hogy a hangzást részlegesen elcsatolják a csatornák megkötéseitől. Egy Dolby Atmos kódolás két részből áll, egy visszafelé kompatibilis ágyból és a hagyományos térhangzáson felül magasságot is támogató, párokban szabadon mozgó objektumokból. A dekódolók szinte teljesen szabadon (az egyetlen megkötés a hosszanti tengely szimmetriája) rendezhezik el a csatornákat, azokból otthon maximum 34-et, moziban maximum 64-et, ami természetesen függ a vásárolt eszköz képességeitől is. A hangszórók kiosztását úgy rövidítjük, hogy először az alsó hangszórókat, majd a mélynyomókat, végül a mennyezeti darabokat soroljuk fel, ez egy 2 felső hangszóróval kiegészített 5.1-nél például 5.1.2. Jellemző még az 5.1.2, a 7.1.2, a 7.1.4, illetve a 9.1.2 elrendezés, utóbbinál az oldalsó és első hangszórók közt megjelenik a szélességi hangszórópár.
Az ágy egy TrueHD hangsáv (lásd később), amit régebbi AVR-ek, előfokok, és HTPC-k is támogatnak, így hagyományos térhangzás (maximum 7.1) is elérhető veszteségmentesen. Moziban a teljes ágy 7.1.2, amin felül 118 objektum repkedhet a teremben, otthon a maximális ágy 7.1.4, és ezen felül maximum 20 objektum fér el a HDMI kábel 32 csatornáján, amit csak játékok használhatnak ki. A lemezeken hordozott hangfájlok korlátai még szűkösebbek, a 7.1-es ágy mellett 8, sokszor csatornaként viselkedő objektum kaphat helyet, ezért a maximális ajánlás Atmos rendszerekre 9.1.6.
Mozis forrás: Authoring for Dolby Atmos Cinema Sound Manual (Issue 1) és személyes beszélgetéseim az Atmos főmérnökével
Otthoni forrás: [hivatalos specifikációkra épülő Microsoft doksi]
A csatornaelnevezéseket szándékosan hagytam ki, ugyanis két erősítő teljesen máshogy hívhatja őket.
Hibás volt: az objektumok definíciója és száma.- Dolby TrueHD: A HD hangformátumok egyike, veszteségmentes MLP kódolással egy maximum 8 csatornás ágyat tartalmazhat, kiegészítő információkat pedig további 8 csatornában hordozhat. A kiegészítő információ rendszerint egy minimálisan tömörített Dolby Atmos hangsáv (16 csatorna kell beférjen 8 helyére), amit ha a rendszerünk nem ismer, visszaáll a hagyományos, maximum 7.1 keverésre.
Forrás: [MediaInfo] és [FFmpeg] forráskód
Hibás volt: csatornaszám, felbontás, csatornakorlát, veszteségmentesség.- DTS:X (DTS-UHD): A Dolby Atmos vetélytársa, ami ahhoz hasonlóan képes magasságot is visszaadni. A DTS:X hangsávban csak objektumok léteznek, belőlük egy otthoni filmes hangsáv 24-et képes tárolni, míg a moziban 256-ot. Míg a Dolby-t a keverési módszerük fix elrendezésekhez köti, a DTS:X elméletben végtelen csatornára keverhető, a gyakorlatban a kiosztásokat az Atmostól veszik át a gyártók.
Forrás: ETSI TS 103 491 V1.1.1 (2017-04)
Hibás volt: nem korlátlan az objektumszám, csak a csatornáké. Elég magyartalan volt a szöveg.- DTS-HD: A Dolby TrueHD versenytársa, 3 az egyben formátum: kötelező eleme egy DTS Coherent Acoustics "mag" (Core), amit minden korábbi eszköz is ismer, ezen felül tartalmaz olyan különbségi kódolást, amivel veszteségmentesen is előállítható a Core-ból az eredeti hangsáv, ezek mellett pedig opcionálisan DTS:X keverést is tartalmazhat. A HD rész (különbségi kódolás) három verzióban létezik: DTS-HD, DTS-HD High Resolution Audio (veszteségesen tömörített, de akár 24 bites és 96 Khz-es hang), és DTS-HD Master Audio (az eredeti keverést visszaadni képes tömörítés).
Forrás: ETSI TS 102 114 V1.4.1 (2012-09)
Hibás volt: bitráta és csatorna káosz, rendezetlenség.- Dolby Digital (AC-3): A Dolby legrégebbi aktív, 1991 óta máig fejlesztett kódolása, aminek alapja egy teljesen diszkrét 5.1 keverés. A frontok és a center közel teljessávú, a hang összetettségétől függően akár 20 kHz-en is lehet vágott, a surroundok fixen 7 kHz-ig futnak, míg a mélycsatorna (LFE) 120 Hz-en vágott. Az általánosan rosszabb minőséget a DTS tömörítéséhez képest nem a kisebb bitráta, hanem a forgalmazóknak TV-hez és egyéb, alacsonyabb képességű platformokhoz szánt beszédérthetőségi szolgáltatások okozzák, amik a dinamika csökkenésével járnak, emellett a tömörítési algoritmus sem olyan hatékony.
Forrás: ETSI TS 102 366 V1.3.1 (2014-08)
Hibás volt: nem az első digitális formátumuk, volt előtte AC-1 és AC-2. Nem teljes sávú a surround sem, csak Enhanced AC-3-nál.- DTS Coherent Acoustics (rövidítve DTS): Az AC-3 ellenfele mind a hagyományos-, mind a házimoziban. Sokkal jobb kódolása, magasabb bitrátája, és CD-re írhatósága miatt a formátumháborút mindkét csatatéren megnyerte. Az alapelv az, hogy egy audio CD-re lehessen írni, ez azt jelenti, hogy 1411 vagy 1536 kbit/s adatrátát vehet fel. Eredeti felállásban 5.1 csatornás hanganyagokat képes tárolni, akár 192 kHz-en (de ez mozira nem bevett), minden csatornát a maximális elérhető sávszélességen.
Forrás: White Paper: An Overview of the Coherent Acoustics Coding System (Mike Smyth, June 1999)
Hibás volt: sávszélességi értékek (ezek a MediaInfo hibás kiolvasásai, mert pár dolgot nem számol bele).- Dolby Digital EX: Olyan, AC-3-ba ágyazott 6.1 hang (a hatodik csatorna a hátsó középső, 7.1 rendszereken a két hátsóból szól), ahol a Pro Logic-hoz hasonló módszerrel a két surroundból kinyernek egy extra csatornát a kettő közé.
Forrás: ETSI TS 102 366 V1.3.1 (2014-08)
Hibás volt: Az egész SW-szál hülyeség, a Lucas/THX csapatnak nem volt köze hozzá, egyszerűen a Dolby kereste fel őket, hogy egy hatalmas filmmel jelenjen meg a dolog. Ez amúgy is egy szükségtelen információ egy technikai leírásban.- DTS-ES (DTS Extended Surrond): A DTS Coherent Acoustics továbbfejlesztése, ami visszafelé kompatibilis. A DD-EX-hez hasonló módon is képes működni (DTS-ES Matrix), de az extra csatornát - egy másik csatorna, jellemzően az LFE durvább tömörítése mellett - különállóan, diszkréten is tudja tárolni (DTS-ES Discrete).
Forrás: ETSI TS 102 114 V1.4.1 (2012-09)
Hibás volt: rendezetlen, magyartalan szöveg.- Dolby Digital Plus (Enhanced AC-3): Egy olyan módosítása az AC-3-nak, ahol a tömörítési módszer változatlan, de kiegészítésekkel a jövőben bármikor visszafelé kompatibilisen továbbfejleszthető a szolgáltatásainak köre. A maximális bitráta 640-ről 6144 kbit/s-ra emelkedett, a csatornakorlát 6-ról 16-ra nőtt, és a sávkorlátokat is eltörölték. Egy kiegészítésre példa a DD+ Atmos, ami egy tömörített Atmos hangsáv, elsősorban streaming szolgáltatásokhoz.
Forrás: ETSI TS 102 366 V1.3.1 (2014-08)
Hibás volt: Nem csökkentettek hibát, a DCT kódolás változatlan, csak a sávkorlátokat oldja fel. Az E-AC-3 rövidítés nem hivatalos, kifejtettem Enhanced-re.- Dolby Stereo (Dolby Surround): A térhangzású jelet egy adott matematikai függvény szerint sztereó hanggá sűrítik, amit valamilyen szinten vissza tud állítani az otthoni dekóder. Négy csatornát különböztetünk meg: bal, jobb, center, és egyetlen surround.
Forrás: Dolby DP563 - Dolby Surround and Pro Locic II Encoder User's Manual (Issue 3)
Hibás volt: az, hogy nincs center, miközben van. Az első nem sztereó Dolby formátum is 3.0 volt. Nem dekódolható passzív mátrixosan, mivel konstans fáziseltolás is szerepel benne, ami analóg áramkörrel nem megvalósítható.- Dolby Pro Logic: A Dolby Surroundnak azt a hibáját próbálta javítani, hogy a surround nem különül el eléggé feltűnően, csak ideális esetben. Bár újdonság, hogy egyetlen surround helyett már balt és jobbat is támogat, ezek ugyanazt a jelet kapják, ellentétes fázisban.
Forrás: Dolby Surround Pro Logic Decoder Principles Of Operation by Roger DresslerHibás volt: az LFE nem része, csak a crossover miatt szól a sub, amit nem tekintünk a formátum részeként. Nem az aktív mátrix és a center megjelenése az újdonság.
- Dolby Pro Logic II-IIx: A Pro Logic továbbfejlesztése, amivel a két surround már teljesen különböző jelet kap, amennyiben a forrás helyesen, Pro Logic II mátrix alapján lett keverve.
Forrás: Dolby DP563 - Dolby Surround and Pro Locic II Encoder User's Manual (Issue 3)Hibás volt: nem tud 6.1-et dekódolni, csak néhány EX/ES-támogató AVR össze tudja vonni a hátsókat. A D betű nem volt félkövér. Az is hamis információ, hogy bármilyen jelből tud dekódolni: véletlenül néha jól szól, de sosem volt célja.
- DTS Neo:6 és DTS Neo:X: A DTS válasza a Dolby ProLogic II, IIx, és IIz technológiákra. Szintén különböző forrásokat kever fel nagyobb csatornaszámra.
Forrás: tekintély. Csak vicceltem, Google.
Hibás volt: a megfogalmazás.[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
-
Rp526
aktív tag
válasz #62435328 #64576 üzenetére
Szerintem ez így ebben a formában nem igaz. Natúr tartalmaknál mint pl játék.. FHD vs 2K ég és föld. Ahhoz tudnám hasonlítani mint a 480p vs FHD érzetre.. vagy a 60 fps vs 144. Viszont a 2K vs 4K közt már kevésbé él ennyire a különbség ahogy a 144 hz vs 240 hz között sem. A felbontásnál eleve már a méret és a nézési távolság is nagyon rövidül. Ezért nem lesz semmi értelme otthon felhasználásban a most következő 8K őrületnek. Vagy jönnek majd a 100-120 collos TVk amit nézhetsz 1-1,1 méterről, hogy legyen értelme a 8Knak . Arról nem is beszélve, h mivel fogjuk etetni a 8K TV-t, amikor még a 4K tartalom is alig éri be magát a felskálázott filmekkel.. meg 300e Ft-os GPU-kal, amik talán natív 4K-t tudnak.
[ Szerkesztve ]
-
#52221184
törölt tag
válasz #62435328 #64572 üzenetére
Igen, az volt(van is) 55'-ben.
Megmondom őszintén többet vártam. Van kb.50-60 HD tévécsatornám.
95%-ban ezeket nézem. Ott nincs olyan nagy különbség.
Ha néha "megszerzek" egy filmet,igyekszem megszerezni a legnagyobb felbontásban és minőségben. Ezt PC-ről küldöm rá, de inkább a film érdekel,mint hogy azt figyeljem,hogy "hű meg há" , meg HDR meg Madvr, stb.
Egyszer majd kipróbálok egy ilyen filmet,hogy ha a tv közvetlen lejátszója játsza le. Lesz-e különbség,hogy PC-ről jön át, vagy sem. De azért nek "vakulok" el a reklámoktól. Igazából ha egy 65'-öst tudtam volna venni újban a W8 sorozatból, azt vettem volna. -
#52221184
törölt tag
válasz #62435328 #64591 üzenetére
Akkor volt lehetőségem 2, 55-ös Sony tv-t összehasonlítani.
Az egyik VA panelos volt( a 8W ), a másik nem.
Volt közte különbség, pedig nem szakavatott szemekkel néztem,mint itt.
Mint írtam is,csak a méret miatt váltottam. De a kisszobába meghagytam a 8W-t. És legtöbbször azon "mozizom". -
I'am Dony
őstag
válasz #62435328 #64591 üzenetére
Ezzel maximálisan egyetértek, de a későbbiekből is volt szuper jó széria. A W828B után, volt/van egy XF9005 amit szintén kiválónak mondanék és ez után, a mostani XR-X90J talán a legjobb amit láttam Sonyból képminőséget tekintve, - persze az oleden kívül.
[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
Topikgazda
válasz #62435328 #64676 üzenetére
Azért a mozit és a Cinema City-t ne említsük már egy lapon. Ők ugyanazok, mint a legtöbb házimozis gyártó, végtelen pénzt tolnak a marketingbe, de amúgy 200 fős termeket is maximum 50 főnek elég cuccal hajtanak, és sajnos ez a viselkedés megtérül, mert a legtöbbeknek elég azt mondani, hogy ez valami nagyon magas szint, és elhiszik. Ilyenkor ne csodálkozzatok, hogy nincs dinamika. Olyan termekbe kell menni, amiről tudni, hogy nem térhetnek el egy szabványos szinttől, aminek meg kell felelni. Ilyen a régi Atmos (ami utoljára a Pinkben volt), az IMAX, a Vive terem Kaposváron, hogy vidékit is említsek, stb. Szerintem az Etele is jó lesz, pár héten belül megtudjuk.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
-
félisten
-
BBéci
titán
válasz #62435328 #64721 üzenetére
Vagy beállítási hiba, vagy csak sztereó az a core.
#64722Kiskutya
Több kategória van köztük, ezért lenne hallható különbség. De nagyon sok múlik a hangdobozokon, a lejátszó készüléken és a műsoranyagon.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
VoidXs
Topikgazda
válasz #62435328 #64939 üzenetére
Kompromisszummentes hangminőséget DAC-tól vagy hangkártyáról kell várni, nem AVR-től, csak azok nem a komfortról szólnak. Többen vannak azok, akik inkább kidobnak sokszoros árat, csak ne kelljen vele dolgozni, és működjön valamilyen szinten. Erre az AVR ad megoldást, néhány a kompakt faktorához képest elég jót (pl. CA-k), amit dedikált procival lehet valamennyire interferenciamentesíteni.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Malachi
addikt
válasz #62435328 #64962 üzenetére
Köszönöm! Nekem nem kell HD hang, csak annyi, hogy megszólaljon a rendszer 5.1-ben, ne legyen néma. Meg amit írsz az világos, csak akkor nem értem miért írják rá például az említett Yamaha RX 575-re, hogy 4K pass, meg TrueHD+DTS-HD, ha csak 1.4a HDMI van rajta, meg optikai bemenet. Akkor hogyan jut bele/ hogyan szólaltatja meg a HD audio jelet?
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
válasz #62435328 #64999 üzenetére
Arra gondolok, hogy nagyon sok törvény kezeli a fair tradet, reklámszabályokat, stb. Nem lehet csak úgy fűt fát ígérni objektív bizonyítékok nélkül ("Hifi rendszerben használva a standard kábelekhez képest jobb 3D színpad, tisztább hangzás." - szól a leírása). Sorra büntetik a telekommunikációs cégeket is, amikor összevissza hazudnak a 4G-5G lefedettségről meg teljesítményről, csak még így is bőven megéri nekik hazudni, mert a bünti eltörpül a marketing értéktől.
-
ilovedigweed
senior tag
válasz #62435328 #65013 üzenetére
Én egy Audioquest Golden Gate kábelt küldtem vissza, mert a Kácsa 12000 Ft-os szerelt kábellel szemben nem volt jobb. Van még egy AQ Black Lab szub kébelem, eladom és soha többet AQ.
-LG 27GN850 -INTEL Core i5-12400 -GIGABYTE B660 GAMING X -Kingston Fury 32GB Renegade RGB CL16 3600MHz -SAMSUNG 500GB 980 M.2 -FSP Hydro M Pro 700W -GIGABYTE RTX 3070 Ti GAMING OC -NZXT H510 Flow -Nzxt Kraken X63 rgb -Razer Naga Trinity -Razer Tartarus V2 -HyperX Alloy FPS Pro -HyperX Cloud Core
-
Quetz
őstag
válasz #62435328 #65013 üzenetére
Az eladók hihetetlen kreatívak tudnak lenni:
- Az Alleban két marokra fogta a centi vastag kábelt, és flexelt, hogy milyen masszív, mennyire nehéz hajlítani, mennyire tuti a minőség. Nekem meg csak az járt a fejembe, hogy milyen jól fogja majd kitépni a csatlakozót a hifi hátából
- Az Aréna plázában a Panasonic boltban tenyérrel ütötte a kiállított plazma képernyőjét, hogy prezentálja mennyire ellenálló lesz a gyerekekkel szemben. -
VoidXs
Topikgazda
válasz #62435328 #65335 üzenetére
Az ezotéria sem szégyenszemre tűnt el a TV-ből, hanem ésszerű döntések sorozataként, hogy ne lehessen piócaként megélni hiszékeny öregeken. Ugyanígy mentettünk meg ezzel sokakat a lehúzástól.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
Topikgazda
válasz #62435328 #65380 üzenetére
Igazából fogja, csak jól be kell állítani vagy jó szobába kell tenni. A színpadkép nem eszközminőség függvénye, a hallható hangszerek száma már annál inkább. Ettől lehet hiányérzeted, de nem térben. Ha mégis van, mérd újra.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
gab1ka
aktív tag
válasz #62435328 #65407 üzenetére
Ebben az esetben akkor valóban lehet ott valami, nem tudtam a tv-d típusát, a DTS támogatottság hiányával sokan nincsenek tisztában, azt hittem nálad is ez a helyzet.
Meglehet hogy a szokásos ARC eszközkompatibilitási betegség érint, ami egy másik AVR-rel menne, elég kiszámíthatatlan ez mi mivel működik jól ilyen téren. -
sagit
addikt
válasz #62435328 #65413 üzenetére
Azt tudom, az volt a kérdés hogyha bedugva hagyom a hdmi - t akkor ott megmarad e a cec, és a hang mehet e optikan. A dd+ nem megy át optikan? Na azt nem tudtam, akkor hagyom bugosan, úgyis erősítő csere lesz a vége... Sajna amit venni akart múlt héten az elkelt elöttem
Philips 65OLED803 || iPhone 15 Pro Max || Macbook Air M1 ||
-
suvipityu81
lelkes újonc
válasz #62435328 #65404 üzenetére
Szia!
Lehet,hülyeséget kérdezek de hülye vagyok a témához és nem akarok hülyeséget csinálni.
A tv-t az AVR-el eArc-on csatlakoztatom a kép átvitel miatt és az AVR beállításaiban csak hozzárendelem az optikait is, akkor az úgy működik,hogy a a hang jön az optikain a kép az eARC-on? -
m3ss
veterán
válasz #62435328 #65596 üzenetére
minden forumban lehuzzak a hangfalaimat allando jelleggel, minden evben probalom cserelni aztan mindig az a vege hogy semmi konkret ajanlas nem jon, csak hogy ezek felejtosek
remeltem is, hogy hasznaltan talalok jobbat 400-500-ert, ez a szett fele annyiba se kerult/fele annyit se er. (40 surround, 100 front, 70 center) uj alternativa erdekelne 400-500 bruttoert. konkret tipusok erdekelnenek amiket tudok demozni vhol. hasznaltban inkabb 350 a plafon. erre is johet ajanlas miket keresgeljek, oriasi a kinalat, rengeteg gyarto, nem tudok kiigazodni rajtuk, nem mehetek el mindet meghallgatni..
koszi!cm sorozatot nem ismerem, elotte lc60 s3 centerem volt, na annak is rettenetes doboz hangja volt, ez a nagyobb center (600 s3) lenyegesen jobban szol. de nem nagyon hallgattam hasonlo kategoriaban mast, nagyon high end cuccot elvbol meg se nezek, igy nem hianyzik szoval nehez mihez viszonyitani, ezert is kellenenek otletek ebben az arkategoriaban.
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
válasz #62435328 #65605 üzenetére
inkabb uj erdekelne, el tudom szamolni. persze ha boven a netto ar alatt vannak hasznaltan akkor nem zarkozom el.
triangle celiust pont hallottam anno,. attol en nem voltam elajulva.
elacbol es focalbol melyik tipusra gondolsz?ez a spektor igy papiron szimpi, 6-osrol jokat irnak, megprobalom vhol meghallgatni. surround nem is lenne baj, hogy kisebb, eleg problemasan fernek el a nagy 602-ok hatul most...viszont a center ezekkel a kicsi hangszorokkal...majd 5 meterre lesz tolem, feltekert hangerovel eleg lesz?
na meg ha jol latom hatul van a reflex nyilas, pont polcra tennem hatul a surroundokat, kozel a falhoz.
masik nyug, hogy szettben 2-es surroundot sajna nem latok, csak spektor 1-et.x4000-et en is csipem, jo zenere. megvannak a hangfalaim mar vagy 15-20 eve, vagy 4-5 ele erositon hasznaltam oket, de ezen kezdtek el igazan szepen zenelni. viszont sajna hdmi 2.0-at nem tud, ugyhogy emiatt 4k proji varat magara. elobb-utobb kenytelen leszek lecserelni.
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
- PlayStation 5
- SSD kibeszélő
- nVidia tulajok OFF topikja
- OLED TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Megjött a Corsair One szériás asztali gépeinek legfrissebb generációja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen