- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #9242 üzenetére
Ha lenne 205/45 r17-ben...
-
Calogero
addikt
válasz szőröscica #9242 üzenetére
Nem kell mindenképp négy évszakos csak keresgélés közben került szem elé
Most a nyári 205/55/ R16 Michelin HP Primacy (2 éves) , a téli 195/65 R15 Continental WinterContact TS 810
Az utóbbit már nem tennénk fel télire, mert már 8 éves a gumi.Több variáció van.
1. Marad a nyári 16 és télire 15-ös téli gumi
2. Marad a nyári 16 és télire 16-ös téli gumi
3. négy évszakos gumi.Télire ezeket néztem ki:
Continental WinterContact TS 850
Nokian WR D4 ("A Nokian (Nokian WR D4) bemutatta a világ első A osztályú nedves tapadással rendelkező téli gumiját."Bővebben utána nézve ezt csak 205/55/ R16 tudja, 195/65 R15 méretben csak B osztályú)
Dunlop SP Winter Sport 4D
Michelin Alpin 5Az autó Skoda Octávia 1,6 Alföldön nagyobb részt városban használva.
-
veterán
válasz szőröscica #9291 üzenetére
Az szép. Te nagyobb boltot csináltál. 👍
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #9291 üzenetére
Az nagyon jó ár. Az 5 éves BS Potenzákat adtam el 25k-ért tavasszal.
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #9313 üzenetére
Conti, Conti, Conti...
Remélem tudok egyet lőni akciósan, holnap alkudozok egyet. -
Calogero
addikt
válasz szőröscica #9394 üzenetére
A WR-D4 is elég jól szerepelt ezen a teszten : [link]
-
Qtya123
őstag
válasz szőröscica #9410 üzenetére
Negyedrészt: az évi két alkalom történő átszerelés+centrírozás árából kb 2 év alatt kijön egy lemezfelni garnitúra. Onnantól meg már megspórolt pénz minden évben.
-
kenguru99
aktív tag
válasz szőröscica #9591 üzenetére
Más vélemények szerint (olyanoké akik járatosak a gumigyártásban) semmi különbség nincs. Csak az oldalfalra írt betű más. Hasonló a helyzet az xl-es gumikkal is.
-
Gergőke88
addikt
válasz szőröscica #9800 üzenetére
Én Z4-en láttam múltkor....
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #9800 üzenetére
Nem is magának vette. Csak a szomszédnak.
Bár elképzelem a jelenetet, ahogy az A6-ból kiszállva panaszkodik, hogy milyen drága lett a parizer a kakasos tescoban...Same rules apply!
-
veterán
válasz szőröscica #9863 üzenetére
Glicerin és langyos víz 1:3 - 1:4 arányban keverve, szivaccsal vagy ecsettel felhordva.
Lehet tömény glicerin is, de a hígítottal könnyebb dolgozni. -
Kornel
veterán
válasz szőröscica #9868 üzenetére
Csak teszteltem a gumikat
Meg persze ut is kell hozza, jo kis hegyi kanyargos.
Mondjuk asszony azt mondta, hogy kiszall, ha nem veszek visszabb.
(De a kocsi egyszer se csuszott meg, meg az esp se dolgozott)
Osszessegebe bekoptatas utan sokkal jobb a falken, mint mikor felraktam, de nagy temponal, 100 felett kanyarban mar erezni, hogy nem eleg peres, persze ez rossz uton jol jon, mert csak felig razza ki a vesembol a kovet -
TaaT
veterán
-
!Overdose!
őstag
válasz szőröscica #9962 üzenetére
A Bluresponse nagyon tartós. Kb. 40k km-t már beletettem (pontosan utána tudok nézni, ha érdekel) és kopásnak nem sok nyoma van. Talán 1-2 mm lehet.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz szőröscica #9964 üzenetére
Majd, ha átszerelem, akkor mérek egy mintamélységet, illetve megírom, hogy pontosan mennyit mentem vele.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
szőröscica
addikt
válasz szőröscica #9800 üzenetére
Na, ma megint mellette parkoltam, a téli szettje legalább TS830-as Conti. Ha jól láttam, alig két éves a DOT alapján.
-
Halver
csendes tag
válasz szőröscica #10130 üzenetére
És az autópályát nem sózzák szerinted?
Tehát sós lötyivel csapatod le ott is.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #10130 üzenetére
Nekem megér +100 Ft-ot hogy az alját is lecsapjam külön magasnyomásúval a kúton.
#nincsbennetarcsi
-
TayRol
veterán
válasz szőröscica #10164 üzenetére
Aham. 170 lovas dízel Mondeo kombira mit ajanlanátok majd 235/45R17-ben?
-
kenguru99
aktív tag
válasz szőröscica #10173 üzenetére
Igen, mondjuk az általam ismert bluresponse előtt nem volt sport előtag. A dunlop oldalán viszont most csak ezt látom.
-
C^^
őstag
válasz szőröscica #10231 üzenetére
Köszi mindenkinek, akkor nyugodt vagyok.
-
TaaT
veterán
-
szabonagyur
félisten
válasz szőröscica #12144 üzenetére
Rendben, utána nézek. Jelenleg Bridgestine Potenza RE040 van fent, de már cserések, max 1.000 km.
-
yabba
aktív tag
válasz szőröscica #12168 üzenetére
Ezt nem gyártják a méretemben.
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #12376 üzenetére
a legnagyobb baja az, hogy az első kb 200km-en hangos, aztán bekopik és semmi baj nincs vele. kanyarban fog, fékút jó, nem tudok rá rosszat mondani.
-
veterán
válasz szőröscica #12376 üzenetére
idd meg a reggeli kávéd kb. minden teszten teljesen jól szerepelt, szóval elképzelésem sincs mit értesz az alatt, hogy "mindenféle teszt alátámasztás nélkül".
mondjuk mióta fent van volt már több gumisnál is a kocsi és még mindig ráz, lehet szétcseszték a felnim átszerelésnél :/
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
bubi92
őstag
válasz szőröscica #16883 üzenetére
T.köm. A két pár összevolt ragasztva, úgy, hogy természetesen a belső felükön volt. Köszönöm
-
choco01
addikt
válasz szőröscica #17202 üzenetére
Igazából a kettő majd nem ua. csak papíron jobb a Q5.
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
S. Szabi
őstag
válasz szőröscica #17403 üzenetére
Helló!
Milyen BMW-re, mekkora méretben? Én is veszek most nyári gumit is, de nem döntöttem el, hogy Continental Sportcontact 5 legyen vagy valamilyen Dunlop. Ha Dunlop, melyik típus javasolt? (most a téli Dunlop Wintersport 5, nagyon jók, szívesen maradnék nyárra is Dunlopnál)
225/45 R17-ben.
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
válasz szőröscica #17418 üzenetére
E90 318i LCI-re.
Akkor Blueresponse. Csak mert elég sok fajta van.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #17416 üzenetére
Ebben van igazság, bár ez a középszerűsége lévén nem azonnal, hanem fokozatosan veszti el a tapadását, így nem is fogtam meg a szalagkorlátot.
Bár mondom, ép eszű ember ott nem próbálkozik ennyivel, csak hát a kíváncsiság -
molnarpeter
nagyúr
válasz szőröscica #17569 üzenetére
Jófogás, racing bazár, autoalkatresz.hu, vatera, facebook csoportok
-
veterán
válasz szőröscica #17569 üzenetére
Hirdesd egyben és külön-külön is. Egyben olcsóbban szeretne mindenki venni, pedig úgy még a szerelést is megspórolja a vevő.
Mennyit szeretnél kapni értük? Nem akarom megvenni, csak kíváncsiságAmit Péter felsorolt, abból én a jofogast és az autóalkatrészt mindenképp javaslom. Utóbbin adj meg minden adatot (osztókör, ET, stb.), de a legjobb, ha jófogáson is leírod.
-
SLYM
veterán
válasz szőröscica #17635 üzenetére
A hátsó kerék hajtás maximum annyival tud többet hétköznapi, ésszerű, sportos használatban, hogy lámpától-lámpáig lehet vele keménykedni. Volt 320i-m (tudom nem 530d, az elég kemény, azt aláírom), a kipufogórendszer miatt 180 LE volt, nyomatékra nem emlékszem. Ha nem pörgeted szét, hanem mondjuk 100-ról előznél vele kényelmesen ötösben, kb egy hétig tart mire bármit megelőzöl. De 4-esben se volt már nagyon ereje ilyen sebességnél, hármasban jött meg az erő, de nem kell semmi komolyra gondolni. Azért érdekes ez, mert ez az egyetlen olyan valós helyzet, amikor szükség van a teljesítményre, amikor próbálsz előzni egyet városon kívül. 80-100-ról meg az első kerekes Alfa sem farol el sose, pedig onnan is olyat lép, hogy nem hiszed el.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #17638 üzenetére
Hátőőő, 535i-t azt 1-2-ben kb ott raktam keresztbe, ahol akartam, 225-ös gumival. Meg ahol nem akartam, ott is... vizes úton nagyobb gázzal kifordulás meg max sperrel vagy elektronikával játszik RWD-nél, de nyitott diffivel csak elforog bután és annyi.
Kb 170 lovas az FWD dízelem (és még Alfa is), kb 1300kg, mindenhol tudok menni nagy gázzal, mert rendesen megírták a kipörgésgátló programját. Pont az ideális slipen hagyja elforogni a kereket. Opelnél viszont láttam olyat, ahol az ASR konkrétan lefullasztotta az autót
Nem FWD vs RWD vita, csak tapasztalat. A havas résszel egyetértek, FWD-nél max a kéziféket lehet rángatni, de havon meg rendes AWD kell és cső. Azzal tényleg arra tudsz menni, amerre szeretnél.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szőröscica #17762 üzenetére
Köszi a tanácsot Neked is!
gabor9991: "Oldalfala elég vékony ez lehet furcsa lesz amikor majd látod felszerelés előtt.".
Ez egyébként nem jelenti egyúttal azt is, hogy szűk, gyors fordulókban (tipikusan körforgalom) megbillen valamelyest az autó? Az egyik webáruház vélemény rovatában valaki pont erre panaszkodott. Ésszerű választásnak tartom a BR-t, a tapasztaltaitok alapján mindenképp erre lenne szükségem, de valamiért félek az ilyen "eco" gumiktól, mert eddig BFGoodrich G-Profiler volt a sárkányon (V mintás), és amellett, hogy csendes volt, száraz viszonyok mellett gyakorlatilag le sem lehetett robbantani az útról, pedig keresgéltem a határait. Ha ez rosszabb lesz teljesítményben, mindenképpen csalódott lennék, ezt pedig inkább elkerülném.
A BR-ben is van peremvédő? Egyik-másik helyen feltüntetik, van ahol nem írnak semmit róla, így elbizonytalanodtam. Vagy, ebből is van olyan széria, amelyben nincs, és olyan, ahol van? Sport MAXX RT-nél eddig mindenhol úgy tűnt, hogy része a guminak. Ami szimpi a BR-ben, hogy az alacsonyabb fogyasztást gondolom, úgy éri el, hogy alacsonyabb a gördülési ellenállása is. Ez egyben azt is jelentheti, hogy kigyorsításkor kevésbé fogja vissza az autót, vagy független a történet? Nem jaszkarizni akarok vele a pirosnál, csak a G-Prfoiler esetében feltűnt, mennyivel lomhább vele az autó, mint a téli Nokian szettel, igaz, más a méret is, hiszen 185 / 205 a szélesség, ami azért jelentős különbség a téli javára.
Ajjjajj, nagy a baj, az eszem a BR-t favorizálná, a szívem meg az RT-t. Ilyenkor szoktam besz_pni!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szőröscica #17813 üzenetére
Köszi a választ, időközben beleszerettem a Yokohama Advan Flava 701-be, szerintem ezt fogom venni. Árban alig rosszabb, mint a BR, cserébe talán többet eszik vele a autó, de a kanyarsebességre jó eséllyel nem lesz panasz.
@choco01, Safranek: Nektek is köszi a választ!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szőröscica #18263 üzenetére
Nem tudom, mire fel a vitriolos hangnem, szerintem nem szolgáltam rá, de ha már így, elárulok egy titkot: a kanyarban az 1200 kilogrammos 1.6 szívóra is pont ugyanaz az erő hat, mint az ugyanolyan tömegű 2,5-ösre. Magyarán, nem azért vettem rá azt a gumit, amit, mert a 0-100 gyorsuláson akartam javítani, hanem azért, hogy ha elmérem a kanyart X sebességgel, akkor ne essek már le az útról, csak mert a kékválasz éppen nyúlósabb hangulatában van. A fizika épp lesz@rja, hogy mekkora motor van az autódban, ha ugyanakkora a tömeg és a sebesség. Ennyi. Plusz poén, hogy az egy teljes szett Advan durván bruttó 12.000 forinttal volt drágább, mint a BR. 5-6 évente ennyi "luxus" nekem belefér, cserében biztonságban érzem magam. Nem értem, miért fáj ez néhány embernek (bár gondolom azért, amiért nekem a BR állandó felszopása a fórumokon)
Akos: nem, Neked az előzőek tükrében csak 14-es linglongot szabad venni, mert csak 70 lóerős a vas, ne akarjál többet. Egyébként, hogy korrekt választ is adjak, nem a kerék átmérője miatt érzed majd tunyábbnak az autót tőle, hanem a szélessége miatt. Mivel opelt mondtál, pont van vele tapasztalat: a 14-es 185-ös télihez képest igen csak észrevehető már a 16-os 205-ös szélessége. Ha gyorsulásra mész, ne csináld. Ha stabilitásra, kanyarsebességre, akkor vedd nyugodtan. De érezni fogod, hogy lassabban gyorsul, kicsit olyan, mint amikor meg van pakolva.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szőröscica #18340 üzenetére
Istenem, de röhögnék, ha hétfőn úgy jönnél ide, hogy ezek bizony alul teljesítik az elvártakat. Persze, erre semmi esély, mert hallgatnál róla, mint a sír.
Mindenesetre, tegnap felrakattam az Advan V701-es szettet, de az igazat megvallva nem vagyok vele elégedett, mert sajnos olyan csendes, hogy a hangja nem nyomja el a lelkiismeretem dohogását, amiért nem linlglongot vettem egy ilyen sz@rfossz@r gyenge autóra. Sőt, szerintem a gumik is kissé lesajnálóan néznek szegény Opelre, ezért délután le is dobom mind, és rohanok a boltba riszponzt venni, hogy mindenki megnyugodjon végre.
Részemről a téma lezárva.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szőröscica #18342 üzenetére
Majd szorítok, nehogy megvicceljen a propeller.
Azt persze továbbra sem értem, miért fáj neked az én választásom, de lelked rajta. Érdekes módon azt a megjegyzést is figyelmen kívül hagytad, hogy tőlem bárki vehet BR-t, én pont lesz@rom, nekem nem tetszik, ahogy az egész "eco" fejlesztési irány sem, amit képvisel. Arra sem reagáltál, hogy azonos tömeg és sebesség mellett miért hatna másként egy 100 lóerős autóra a fizika adott időpillanatban, mint egy 200 lóerősre.Tudod mit, hagyjuk is, nincs értelme, mert csak trollkodsz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szőröscica #18348 üzenetére
Olyannyira nem volt róla szó, hogy:
"Nem tudom, mire fel a vitriolos hangnem, szerintem nem szolgáltam rá, de ha már így, elárulok egy titkot: a kanyarban az 1200 kilogrammos 1.6 szívóra is pont ugyanaz az erő hat, mint az ugyanolyan tömegű 2,5-ösre. Magyarán, nem azért vettem rá azt a gumit, amit, mert a 0-100 gyorsuláson akartam javítani, hanem azért, hogy ha elmérem a kanyart X sebességgel, akkor ne essek már le az útról, csak mert a kékválasz éppen nyúlósabb hangulatában van. A fizika épp lesz@rja, hogy mekkora motor van az autódban, ha ugyanakkora a tömeg és a sebesség."
Itt a teljes hozzászólás, hogy ne kelljen keresgélni. Neked is van egy véleményed, meg nekem is. Továbbá nem azon akadtam ki, hogy nekem nem lesz jó, hanem azon, mert mindenhol, mindenki kivétel nélkül a kékválaszt tolja, mint valami dzsóker kártyát. Márpedig, annyira azért nem olcsó, hogy kompromisszumot kössön az ember vele (arra ott a többi középkategóriás választás) biztonságban, vagy zajkomfortban. Persze, ez lehetne azért is, mert tényleg ez a legjobb, de hát tudjuk, attól, hogy Rúzsa Magdi szól a rádióból, az még bizony sz@r.
Vitatkozhatunk napestig,de nincs értelme, tekerd a BR-t, én az Advan-t, és csöcs. Továbbra sem vagyok hajlandó olyan gumira áldozni, ahol egyáltalán felmerül, hogy spóroltak a teljesítmény oltárán csak azért, hogy három decivel kevesebbet egyen az autó. Plusz, ha más fórumokat is olvasol, láthatod, vannak olyan gumisok, akik még a defekthajlam miatt se nagyon ajánlgatják. Innentől engem nem érdekel, hogy eco, túra, vagy bármilyen kategóriába is készíti a gyártó, nekem nem éri meg a kockázatot. Ezt értsd meg, a többit pedig engedd el.
[ Szerkesztve ]
-
choco01
addikt
válasz szőröscica #18348 üzenetére
"fos eco gumi" lol
timer: nem gondolnám hogy a BR-en múlna.. számomra nem számít eco guminak, bár csak pár alkalommal ültem olyan autóban ami BluResponse van, de volt ott eső is rendesen, meg forróság és nem kellett félni attól hogy nem bírja a kiképzést..
persze van ezerszer jobb is, relatív mihez hasonlítjuk..
[ Szerkesztve ]
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
Killer01
őstag
válasz szőröscica #18359 üzenetére
Hangja nem zavar (Szól a metál cd-ről) de vízen tényleg gáz.
-
#81556480
törölt tag
válasz szőröscica #18530 üzenetére
-
Speeedfire
nagyúr
válasz szőröscica #18814 üzenetére
Pedig ilyenkor egy centir se ártana.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
válasz szőröscica #18816 üzenetére
2-3 évente megcsináltatom, mert addigra már lehet érezni ezeken a jó utakon, hogy nem ártana a centírozás, de gyakrabban nem.
Ezt jó, hogy írod. Én pont amiatt vittem mindig gumishoz, mert úgy tudtam, hogy mindig érdemes centírozni. Nem mintha az a 3k nagyon fájna.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
válasz szőröscica #18818 üzenetére
Nekem összesen meg bele olyan 9k évente.
Átlag 700km megy el hónapban.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
B-L-A-C-K
titán
válasz szőröscica #18814 üzenetére
Én meg a következő kocsimra már 4 évszakos gumit fogok venni, így ~5 évig nem lesz gumis téma (persze ha addig nem lesz baja)...
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!