Új hozzászólás Aktív témák

  • negyven2

    veterán

    válasz Đusty #88930 üzenetére

    Igazaból ez a korábbi (és a még korábbi hírek) nagyon ellentmondóak. Hogy pontosan milyen morál van a Rockstar Studios kötelékein belül azt nem nagyon tudjuk biztosan. Egy két dolog viszont biztos. Egyrészt, az hogy aktívan támogatják a GTA Online-t, és a Red Dead Online (mondjuk ez utóbbi esetében igazból csak azt nyilatkozzák), és most besegítenek a GTA Trilogy javításaiba is. Nos ezek a dolgok nem igazán hátráltatják a készüli projectjeiket.

    A Rockstar Games jelenleg 10 stúdióból áll és ezek közül 5 az aktívnak mondható játékfejlesztő stúdiójuk 3 logisztikai (egy a kiadásokért felel, egy a lokalizációért és minőség-ellenőrzését, egy pedig alapvetően a support csapat) és kettő kavzi új, ami még nem nagyon csinált semmit (a Dundee-t 20-ben vették meg, ők korábban portokat és bérgyártást csináltak, illetve a 2016-ban alapított Indiai csapat az RDR2 fejlesztésebe segített be).

    Vagyis igazából 7 csapat van akiknél több ezer ember dolgozik jelenleg is (a full production időszak alatt még többen).

    A Take-Two-t okkal lehet az egyik leginkább nem kedvelt cégnek nevezni, de pl. a Rockstar esetében nem add meg határidőt (más stúdióik esetében se mindig). Mondjuk a monetizációs politikájukat sokszor szidják (főleg NBA 2K széria és a GTAO esetében). Játékfejlesztés esetében azt azért tudni kell, hogy rengeteg, sőt talán a megjelent játékok döntő többségében nem az eredti elképzelés az amit végül megkapunk. Ugyanis mint máshol is az életben fejben, papíron sok dolog sokkal jobban mutat, mint akkor amikor valóban elkezdenek vele foglalkozni. Az is gyakori, hogy akár évek mennek el azzal, hogy egy ötletet megvalósítsanak, de aztán egyszerűbb az egészet a kukába dobni és ellőről kezdeni azt (állítólag ezt történ pl. a CP2077 és a Mass Effect Andormeda esetében is).

    És simán lehet, hogy ez áll a GTA VI fejlesztése mögött is. Teljesen elképzelhető lehetőég az, hogy többször is újra lett indítva a fejlesztés, és nagyon sok minden került a kukába, vagy inkább a polcra. Ez a GTA-k fejlesztése estében megszokott, mert pl. a Rockstar már a III idején FPS nézetet és Online-t akart volna a játékához, de hardver és minőségbeli problémák miatt nem tették meg (bár ez nekem most új infó volt, de pl. anno a Rockstar a III idején, először a Microsoft-ot keresték meg támogatásért, de ők nem láttak meg azt, hogy hogyan működhet a korábbi 2D-s játékuk 3D, így mentek a Sony-hoz).

    Illetve van még egy olyan dolog ami biztos, a céges kultúrájukról. Mégpedig annak a változása az RDR2 után. A Rockstar játékok fejlesztése mindig is maga volt a "pokol", nem csak a fejlesztők, de a vezetőség számára is. A leghíresebb ebben a 2010-es RDR, ahol azt a játékot amit kaptunk alig egy év alatt szedték "rendbe". És azért az idézőjel, mert a játék bár közel hibátlan és tökéletes lett akkor, de a fejlesztésben résztvevők szerint valójában olyan egy jó sportkocsi, ami mindent tudd amit kell, de a hatérben valójában duck tape tartja éppen egybe.

    A crunch (heti 7 nap napi akár 18 óra munka is) a nagy megterhelést jelentet mindenkinek. És ennek a csúcsa a RDR2 utolsó honapjaiban volt. Voltak utána cikkek is arról, hogy volt ott válástól, idegösszeroppanástól minden.

    Ezért a Take-Two úgy döntött 2019-ben, hogy szigorúan betartják a hivatalos munkahetet. És ez a másik olyan dolog akit páran emlegetnek, hogy ez állítólag annyira sikeres lett, hogy kvázi egy anti-crunch lett belőle. Vagyis kvázi az előre eltervezett ütemtervet, nem tudják megoldani mondjuk heti 40 órában. tehát lelassult a fejlesztés.

    Illetve (bár ez már pletyka inkább) azt tesz jót, hogy a fejlesztőknek nagyobb beleszólást engednek a programba. Pontosabban ezt úgy lehet a legjobban szemléltetni, ami egy másik stúdió játékában eset meg, hogy a grafikusok nem volt hajlandó - talán konföderációs tematikájú - játékrészeken dolgozni, mert az sértő volt a világnézetükre (ezt most nagyon leegyszerűsitetettem konyhanyelvre).

    Úgyhogy ha úgymond "PC-b" beállítottságubb lesz a következő GTA, akkor az nem biztos, hogy a fentről jövő utasítás miatt, hanem főleg dolgozói és a modern PC média nyomása miatt lesz (egy T2-nak nem igazán lenne jó a netes social justice warrior-ok darabokra szednék őket fb-n és twitteren).

    "Zombies can’t swim. Famously underutilised anti-zombie measure. Walking Dead would have been over in one series if Rick Grimes had used his brain and gone to the Everglades."

Új hozzászólás Aktív témák