-
IT café
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz M@trixfan #3271 üzenetére
A praktikum kétélű fegyver: 30 valamilyen modell vagy 2-3 csatorna igazi gitárhang. Nagyon sokszor a kevesebb több.
Igen, bár nekem más szempontjaim vannak, mint neked, mivel gitártudásom még eléggé harmatos, ezért a stúdióminőségű hang helyett fontosabb számomra, hogy legyen lehetőségem különféle jellegű erősítőmodellekkel kisérletezni. Erre nagyon jó a modellezős cucc, de nyilván a most készülő Slash albumot nem a Line6 Marshall erősítőmodelljével fogják felvenni, hanem egy igazi Marshall-al.Az biztos, hogy ésszel kell erősítőt venni, teljesen egyet értek. Otthonra rengeteg kis teljesítményű választás van amik egyébként teljesen színpadképesek.
Konkrétan melyikre gondolsz?Az utolsó rész a misztifikálással kapcsolatosan teljesen fals. A csöves cuccoknak nagyon nagy az anyagköltsége.
Szerintem inkább a csekély gyártási mennyiség veri fel az alkatrészek árait. Azt nem tudom, hogy a kimenőtrafót hogyan gyártják, de például egy 50 forintos villanykörtének is van gyártásfolyamata és ugye abban is vákuum van.Ehhez képest a multikat kifossák egy nyáklapra és összeszereli a robot és kész.
Igen, de azért a kezdeti beruházás ezek gyártásához igen magas. Erősítőt otthon is építhetsz, a nyáklapot meg sokmillió dolláros berendezésekkel gyártják.Ráadásul egy modellező tervezési folyamata jobban előrelátható mint az analóg technika ahol rengeteg mérnökóra megy bele próbálkozásokba és egyedi megoldásokba.
Hidd el, modelelzősnél is, ugyanis ott is próbálgatással és teszteléssel tudják csak eldönteni, hogy jól szól-e az a modell, amin dolgoznak. Persze, kicsit egyszerűbb a helyzet, de azért nem hinném, hogy triviális lenne. Amúgy a Line6 oldalán láttam, hogy árulnak blank effektpedált, amelyhez a felhasználó megírhatja a saját szoftverét. Adnak hozzá fejlesztőeszközt meg mindent, ha valamikor lesz időm ilyesmivel foglalkozni, tuti veszek egyet, nagyon mókás lehetTeljesen rossz logika pusztán az áramkör bonyolultsága alapján megítélni a valós költséget, értéket.
Az építési költség valóban nem áll összefüggésben a bonyolultsággal. Csak azon filóztam, hogy hogyan lehet az, hogy pár tízezerért kapsz egy emberi agy számára szinte felfoghatatlanul bonyolult effektprocesszort, amilyet 20-30 évvel ezelőtt elképzelni sem lehetett, ehhez képest csillagászati árakon mennek azok az eszközök, amelyek gyakorlatilag 50-60 éves műszaki színvonalat képviselnek. Bár, ha azt vesszük, maga az elektromos gitár sem egy kifejezetten hightech eszköz, aztán mégis elkérnek egy komolyabb darabért 3-4000 dollárt.Szerettem volna apámmal építeni egy házi Marshall kombót vagy egy rektót. 200 000 fölött hagytam abba a beszerzési anyaglistát és hagytam az egészet a francba.
Egyedileg építeni nyilván nagyon drága, de nem hiszem, hogy egy Marshall vagy Mesa Boogie gyártási költsége több lenne ennél az összegnél, méghozzá a tömeggyártás miatt.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Az egyik szám fenn van a 911tabs oldalon, a másik számról meg van videó a youtube-on, ahol eljátsszák, onnan lehet lesni, meg persze hallgass a füledre.
(#3274) M@trixfan
Ujjrendre, fekvésre és pengetési módokra általában nincs bevált recept, tehát mindenképp kísérletezni kell, de nekem nagyon sokat segít, ha megnézem a dal eredeti előadójának a videóit és lesem a kezeit .
Meg ha valamit váratlanul nehéz eljátszani, esetleg nagyon máshogy szól, mint az eredeti, akkor szoktam gyanakodni arra, hogy rossz az ujjrendem vagy a fekvés, ahol próbálkozok. Netes gitártabok tele vannak ilyen hibákkal, mert sokszor úgy csinálják meg őket, hogy guitar pro-ban jól szóljon, és nem pedig úgy, hogy el tudd játszani.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Az enyém 10W-os, tehát azzal sem fogsz falat bontani. Szállíthatóságról passz, én bkv-n vittem haza, kb. 4 kiló lehet. Hátizsákba nyilván nem fér be. (De ha hátizsákban akarod szállítani, akkor a microcube-on és a vox da5-ön kívül nincs sok választási lehetőséged..)
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Ezek a mikro cuccok arra valók, hogy sátorozás közben, autóban meg egyéb, nem szokványos helyen is tudj gitározni. Ha elmegyünk sátorozni, mi is szoktunk vinni magunkkal zsebrádiót, tudod, ilyen apró filléres vacak, ami akkor és ott nagyon jól jön, viszont otthon azért senki nem ilyenen szeretne rádiót hallgatni.
Amúgy pár hónapja én is gondolkoztam egy ilyen apróságon, de utána sikerült meghallgatni élőben és letettem róla . -
cucka
addikt
Hát akkor már inkább fejhallgató, rákötni valamilyen hangkártyára vagy multieffektre. Ha zajongani akarsz, rákötheted a pc-s hangszórót és kalap. Szerintem lényegesen jobban fog szólni, mint ezek a zsebvackok.
(Amúgy meg lehet, hogy így sem fognak szeretni a kollégiumban, mert a villanygitárnak is van hangja natúrban. Nem túl hangos, de azért lehet azt hallani, főleg amikor csattog a két vastagabb húr )[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Eastman #3283 üzenetére
Amúgy nem csak a wattok számítanak, hanem sokszor inkább a hangszóró mérete. A microCube 2 wattos és teljesen jól szól, de még annál is érződik, hogy nagyobb hangerőnél nem a 2w teljesítménnyel van gond, hanem a hangszóróval. Pedig abban ránézésre 3x akkora hangszóró van, mint ezekben a zseb erősítőkben.
Amúgy meg nem tudom hol olvastam, hogy az egyik arc azért adta el az Orange Tiny Terrorját, mert még 7W-os állásban is túl sok volt a panelba. Igaz, az mondjuk fullcső, meg nyilván rendes, 10-12"-os hangszórót kötött rá, nem pedig ilyen 5-6 centis apróságot.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
A hangkártyától és a driverétől. Vannak nem gyári asio driverek különböző kártyákhoz, illetve lehet kapni olyan kártyát is, ami alapból asio driverrel jön. Gitárhoz olcsó megoldásnak ott vannak a Line6 hangkártyái, amik direkt erre vannak kitalálva (gitározás pc-vel) és szoftvert is adnak hozzá, amivel választhatsz az erősítőmodellek közül és effektezheted a hangot.
-
cucka
addikt
válasz Psychonaut #3331 üzenetére
Azért ezek a listák elég viccesek. Kurt Cobain hatalmas hatással volt a könnyűzenére, ugyanakkor ha kizárólag a hangszeres tudását nézzük, akkor azért finoman szólva nem volt nagy virtuóz.
-
cucka
addikt
Nem, még nem láttam ilyen gitárt.
Gondolom átlag olcsógitár minőség. Mondom, menj el a boltba és próbáld ki. Ha jó, akkor vedd meg, függetlenül attól, hogy mit ír rajta. Ebben az árkategóriában két elvileg tökegyforma gitár között is nagy különbségek lehetnek minőségben, ezért nehéz megmondani a tutit. -
cucka
addikt
A használt gitárral mindenképp jobban jársz, csak ugye azt is ki kell próbálni vásárlás előtt.
Elektroakusztikus helyett sima akusztikust vennék. Az elektroakusztikus gitárnak színpadon vagy nagyritkán stúdióban van értelme, bármilyen más helyzetben jó a sima akusztikus is.Amúgy meg miért váltasz klasszikus gitárról akusztikusra?
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Eastman #3354 üzenetére
Szerintem egy fémhúros elektroakusztikust nézz!
Szobai vagy tábortűz hangerőn a sima fémhúros gitár bőven elég hangos, tehát bőven jó lehet egy sima akusztikus gitár, nem kell feltétlenül elektroakusztikus.
(Plusz ha olcsó gitárról van szó, akkor adott árban elektronika nélkül talán jobb gitárt kapsz.)
Esetleg lehetne kacérkodni az elektromos gitár gondolatával is, már ha Metallica meg Ozzy a kedvencek -
cucka
addikt
Ha könnyűzenét szeretnél játszani, fölösleges megtanulni kottát olvasni. A kotta jelöléseit érdemes azért megtanulni, de "folyékony" kottaolvasásra semmi szükség. (Főleg, hogy tab-okkal pontosabban le lehet írni a gitárra írt zenét, mint kottával, mert ott azt is látod, hogy hol kell megfogni az adott hangot. Ez főleg torzított hangzásoknál fontos.)
-
cucka
addikt
A kottaolvasás elengedhetetlen, ha akusztikus gitárra írt komolyzenei darabokat szeretnél játszani. Rockzenéhez elég a tab, amúgy is leginkább ilyen formában találod meg lejegyezve a dalokat.
(És attól, mert tab-ok alapján tanulsz, alapszintű zeneelméletre még ugyanúgy szükséged lesz) -
cucka
addikt
válasz nosferatue #3373 üzenetére
A tab és a kotta megfeleltethetőek egymásnak, tehát alapvetően nem a tab-os leírással van a probléma. Ha valaki hallás után rosszul szed le egy dalt, akkor mindegy, hogy kottába vagy tab-ba írja le.
Amúgy azért van sok rossz tab, mert ezt használják könnyűzenénél, amit általában fül után szednek le. A komolyzene alapvetően kotta formában létezik, tehát ott nem értelmezhető ez a probléma
-
cucka
addikt
válasz tiv83us #3439 üzenetére
Az a kis bigyó a húr része. A húrt átfűzöd a húrlábnál található kis lyukon, amin a bigyó nem fér át, így van rögzítve a húr. Szerintem semmi baja nem lesz így, nem kell egyenesen álljon.
Bridge-nek pedig azt a részt hívják, ahol a húr felfekszik egy fémdarabra. A te basszusgitárodon a híd és a húrláb egybe van építve (a basszusgitárokon általában ilyen), de mondjuk nézz meg bármilyen Gibson Les Paul gitárt, ott külön van a híd és a húrláb.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz kaoszpapja #3459 üzenetére
Amennyiben egy fadarab eszköznek számít..
[link] -
cucka
addikt
válasz M@trixfan #3463 üzenetére
Egyébként ha leveszem az összes húrt a gitárról akkor a nyakat merevítő fémpálca elhúzza a csupasz gitárnyakat?
Nem húzza el. Pontosabban elhúzhatja, ha sokáig húrok nélkül tárolod a gitárt, egy 10-20 perces húrcsere és fogólap tisztítás erejéig nyugodtan leveheted az összes húrt.
Amúgy a pálca a nyak görbületét szabályozza, ennek tartanak ellen a húrok. Ha leveszed a húrokat, akkor a görbület természetesen változik, de ha felraktad az új húrokat, akkor újra be fog állni hasonlóra, mint volt. Az én gitárom nyaka is görbe volt egy kicsit, húrcsere + pálca állítás után szép fokozatosan javult a helyzet, kellett neki pár nap, amíg elérte a mostani állapotát. (Most is görbe amúgy, csak nem annyira, mint amikor vettem. Megcsináltatni nem nagyon éri meg, a munkadíj kb. annyi lenne, mint a gitár értéke)[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Grat, szép darab. Ez melyik sorozatból van? (standard, ultra, custom..)
Amúgy mi baja van a hardware-nek, hogy feltétlenül cserélni kell? Pickup cserét megértem, nade a híddal vagy a tailpiece-el mégis milyen probléma lehet, ami miatt feltétlenül csere szükséges?A Gibson Les Paul-ok árát tekintve pedig szerintem az abszolút minimális elvárás, hogy ne kelljen velük semmit mókolni
-
cucka
addikt
válasz flypeti #3467 üzenetére
Otthonra gyakorolni elég a 2 watt. A MicroCube kevesebbet tud, mint a DA5, cserébe valamivel jobban szól. A DA5 hi-gain modelljei szerintem borzalmasak.
Hangkártyából meg esetleg nézd meg a Line6-eket, azokhoz adnak modellezős szoftvert és az alapkategóriás kártyájuk 20k körül van. Hátránya, hogy gitározáson kívül nem nagyon jó semmire -
cucka
addikt
válasz Psychonaut #3475 üzenetére
Érdekesen néz ki . Gondolom a Slash signature-höz hasonló lesz az ára, tehát nem láthatunk majd belőle túl sok példányt.
Amúgy lehet olcsóbban is venni Gibson Les Paul-t, ott a Studio modell 250 ezer körül. Mondjuk azé' elég ciki, hogy ebbe az árba még egy egyszerű binding sem fért bele.(#3474) benvolio Persze, mindenkinek másak az igényei, nekem otthoni gyakorlóerősítőnél a lábkapcsolhatóság nem tűnik olyan fontosnak, de persze ha olyan számokat akarsz játszani, ahol gyakran kell kapcsolgatni, akkor van értelme.
-
cucka
addikt
válasz Psychonaut #3477 üzenetére
Ilyen embernek jó, hogy elborult a gitárja.
Mondjuk soha nem értettem, miért ajnározzák annyira ezt a csávót. Nyilván, technikai tudása elképesztő, de én még nem hallottam tőle olyan dalt/gitározást/szólót, ami ne lett volna fülsértően idegesítő.Amúgy 4311 dolcsi. Egyáltalán nem gáz, egy "sima" Les Paul árát tekintve.
Egy sima Les Paul Studio 1700 dolcsi, ez majdnem háromszor annyi. Szerintem meg ennyiért gáz, azért semmilyen nagy extrát nem tud az a gitár, ami indokolná ezt az árat.
(Amúgy azt sem vágom, hogy a Les Paul Standard miért kerül kétszer annyiba, mint a Studio. Ugyanott készül, ugyanabból a fából, ugyanaz a hardware, mégis hol van az a nagy különbség?)Les Paul Studio nem Les Paul.
Hát nem tudom, nekem még nem volt és valószínűleg nem is lesz.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz weinmaker #3491 üzenetére
Ennyi pénzért csak személyes próba után vennék gitárt, mert elég nagy a minőségi szórás. Amúgy meg egy használt hangszer jobb vétel lenne szerintem. (De ha már netes rendelés, akkor sem egy ilyen német sufniboltból, ahol össz. 8 fajta gitár a teljes választék)
Vagy inkább itthonról fender, takamine, yamaha ebben az árkategóriában?
Yamahákat esetleg használtam találhatsz 30 ezer alatt, Takamine-t nem hinném . A 30 ezres Fender-ek meg olcsó tömeggyártott kínai gitárok. Esetleg érdemes megnézni a Cort-okat, ár/érték arányban elég jók és több embertől is hallottam, hogy az akusztikus gitárjaik kifejezetten jók.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz weinmaker #3493 üzenetére
Személyes próba nehéz lenne, mert nem tudok gitározni
Esetleg gitártanár vagy ismerős, aki tud gitározni?
Amúgy nem nagy cucc, a következőket kell nézni:
- a nyak egyenes legyen, ne legyenek túl magasan a húrok, ugyanakkor ne zörögjön sehol.
- vedd a kezedbe a gitárt, mindenképpen olyat kell venni, ami kényelmesnek tűnik és tetszik neked.
- meg kell hallgatni a hangját, itt is az a lényeg, hogy neked tetsszen
- legyen egyben a gitár, ne lötyögjön rajta semmi, stb., gondolom erre egyedül is rájöttélAmúgy ráéreztél, hogy én is kicsit félek az ilyen látatlanban történő gitárvételtől.
Szerintem érdemes rászánni egy napot és ellátogatni néhány gitárboltba, ahol normális választék van.Cortról én is jókat olvastam. Mert néhány napja csak olvasok a témában, de annyi információ gyűlt már össze, hogy csak jobban összekavarodtam.
Igen, olcsó árkategóriában a Cort kézenfekvő választás, talán jobban ügyelnek a termékeik minőségére, mint más, noname márkák. Hogy érthető legyen: nincs két egyforma gitár. A drága gitárok többek között azért drágák, mert sokkal alaposabb minőségellenőrzésen mennek át, mindegyiket jól beállítják a gyárban, kipróbálják, ha valami nem üti meg a mércét, azt nem adják el, stb. Ezért (is) kerül egy profi gitár százezrekbe. -
cucka
addikt
válasz Psychonaut #3495 üzenetére
nagyon szépen szól, csak zörög.
Ez a két dolog nem mond ellent egymásnak?E6 alacsonyan fekszik fel, és az első bundba belerezeg. De újrahúrozással, vagy valami kis papír alárakásával megoldható, és akkor nagyon pöpec kis gitár.
Ha azért zörög, mert túlságosan mély a nyeregnél a bevágás, akkor a papíros módszer jó lehet. Nálam ugyanilyen célból régi húrkészletből levágott húrdarabkák vannak a nyeregnél, hogy megemeljék a húrokat. Amúgy a nyereg cseréje sem valami hűde drága dolog. Amúgy attól is zöröghet, ha nincsenek egyenletesen belekalapálva a bundok. Ha csak az első bundnál zörög, akkor valószínűleg inkább a bundból kéne faragni, mint a nyeregnél megemelni a húrt. -
cucka
addikt
válasz Psychonaut #3504 üzenetére
Szerintem az egész Guns-ból egy vicc lett, nekem nem többek, mint egy tribute zenekar.
(Amúgy meg milyen már, hogy felváltva szólóznak, ki találta ki ezt a hülyeséget? ) -
cucka
addikt
válasz Psychonaut #3513 üzenetére
Nem tudom, biztos én vagyok nagyon konzervatív, de ennek semmi köze a Guns-hoz. Nekem a Guns-ban Slash és Izzy gitározik. Ők ikonok. Helyettük sikerült szereznie Axl-nek egy emós gyökérbe oltott Nikki Sixx klónt, egy hippi arcot meg egy kattantat, aki papírvödörrel a fején koncertezik. Slash-hez és Izzy-hez képest ők a bohócválogatott, az égvilágon semmi keresnivalójuk nincs ebben a zenekarban, függetlenül attól, hogy mennyire jól tudnak-e gitározni.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Psychonaut #3515 üzenetére
Gilby Clarke még belefér, vagy már ő sem?
Cseles kérdés . Ha most 1991 lenne, akkor szerintem őt sem szeretnémAzt persze elismerem, hogy konzervatív vagyok. Ha csak úgy lehet üzemeltetni egy zenekart, hogy sokszor még a rajongók sem tudják, hogy aznap ki a banda gitárosa, akkor lehet, hogy érdemes abbahagyni. Ha annyira terméketlenek a dalszerzők, hogy 3 zenekarra való zenész, 10 nagyköltségvetésű lemezre elegendő pénz és 15 év szükséges egy lemez megírásához, akkor szintén. Ha pedig a guns-ról beszélünk, akik 4 lemezből eladtak vagy 100 millió darabot és meghatározó zenekara egy egész generációnak, akkor egyenesen szégyenteljes az, amit Axl csinál a Guns n Roses névvel.
-
cucka
addikt
válasz Psychonaut #3517 üzenetére
Ok, akkor máshogy. Amikor a Guns a csúcson volt, akkor voltam 9-10 éves, akkor kezdett érdekelni a könnyűzene, akkor lett elérhető nálunk az MTV, a VIVA és a VIVA2, elvarázsolva néztem a klippeket.
Azokat a számaikat, amelyeket akkor hallgattam (és mai napig tetszenek), Izzy-vel írták. Tudom, hogy Gilby Clarke jól gitározott, meg illett a zenekarba, de ennyi és nem több. (Amúgy is, szerintem van a világon párezer ember, aki elég jól eljátssza a guns dalokat, tehát annyira azért nem kell hasraesni attól, hogy valaki el tudja pengeti Izzy témáit).
Szintén a fentiek miatt nálam a Guns dobos Matt Sorum. (Ő játszott a 92-es Freddie Mercury emlékkoncertet, azt a felvételt biztos láttam vagy százszor, rongyosra kopott a vhs szalag ).de a Chinese Democracyn több számnak is nagyon eltalálták a szövegét.
..meg van rajta pár elég jó dal, de azért távol vannak a korábbi színvonaltól.Az album hangzásával megint nincs gondom
Évekig hegesztették a világ legjobb stúdióiban, csúcs felszereléssel és hangmérnökökkel, szerintem ez a minimális elvárás. Amúgy nekem kicsit túl steril, de mondjuk én általában is szeretem a zajosabb, élőbb felvételeket. -
cucka
addikt
Ha otthon szeretnéd felvételekre használni, akkor szerintem valami modellezős cuccot vegyél, ami képes hangláda modellezésre is és így készítheted vonalból a felvételt. (Igen, ez gyakorlatilag az általad vázolt elképzelés szöges ellentéte ).
Amúgy ez már ízlés meg zenei stílus kérdése, de neten látott/hallott demók alapján ennek a Laney Cub10-nek elég pocsék hangja van. A csöves cuccok nagyon túlárazottak, nehézkesebben használhatók, sérülékenyek, az egyetlen előnyös tulajdonságuk a hangjuk lenne, tehát ebből szerintem nem érdemes engedni. Egyébként milyen stílusú zenére szeretnéd használni?
(#3535) M@trixfan
Szerintem otthonra az 1x12-es láda is túlzás, nem hogy 4x12. Ha nem hajtod ki, akkor sem a csöves cuccnak, sem a nagy hangládának semmi értelme.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz M@trixfan #3537 üzenetére
Egyszerűen vastagabban, szól egy zárt 4x12 mint egy nyitott hátú kombó, független a hangerőtől.
Ok, és az 1x12-es ládák? Barátságosabb méret és ár, ugyanakkora hangszóró. Otthonra miért kell feltétlenül 4 darab 30 centis hangszóró és egy szekrény méretű láda egy normális gitárhang előállításához?Csak sajnos annak is ára van, meg lehet nézni mennyibe kerül akár egy Mesa 1x12 zárt láda is.
Hát mondjuk arról is lehetne beszélgetni, hogy mi kerül benne annyiba, a hangláda nem egy olyan kifejezetten bonyolult eszköz. A hangláda tervezés valóban nagy tudomány, de kb. ennyi is az egész, szerintem egy eldobható borotvát százszor bonyolultabb legyártani, mint egy marha drága hangládát. (Kell bele hangszóró, ami nem túl drága meg faanyag, ami szintén nem túl drága. Az összerakás szintén nem túl bonyolult. Akkor mégis mi kerül benne sokba?)Nézz utána mennyibe kerül megtekercselni egy kimenő trafót, mennyibe kerülnek a vákuumcsövek, stb...
Vákuumcső párezer forint kiskerben, Budapesten: [link]. Szerinted mennyiért veheti egy erősítőgyár? 5 dollárért darabját?
A tekercselésről nem tudok pontosat. Gondolom ha sorozatban gyártják az erősítőket, akkor csak beszereztek egy trafótekercselő gépet. Most érted, mennyire lehet drága géppel megtekercselni egy transzformátort? Biztos nem olcsó az anyagköltség, de akkor is, azt azért nem fogom bevenni, hogy a félmilliós erősítő azért kerül ennyibe, mert a pár dolláros elektroncsövek nagyon megdobják az árát, meg hogy a rézdrót rátekercselése egy vasdarabra hihetetlenül költséges eljárás.A gyártók elkezdték ontani az 5W-os erősítőket és egyre több az olyan megoldás is ahol variálni lehet a végfokokkal
A gyártók rájöttek, hogy a szobagitárosok is szeretnének csöves cuccot venni. Sőt, már van modellezős csöves erősítő is .gyébként legtöbbet otthon szoktam gyakorolni egy Peavey JSX kombón és mindenféle csillapítás nélkül jó hangja van már beszédhangerőn is.
Ez jól látom, hogy 120 wattos és 2x12-es? . És ha esetleg szeretnél belőle torzított hangot hallani (erősítő torzítással, úgy, hogy kihajtod rendesen), akkor is használható beszéd hangerőn?A közönség úgysem hallja, csakhát másogy játszol ha érzed, hogy szarul szól. Úgy általában a tiszta és enyhén crunch vagy overdrive hangzásoktól mászom falra a tisztán digitális cuccoktól.
Nekem Line6-em van, a tiszta csatorna valóban nem a legjobb, a többi rendben van. Amúgy egyértelmű, hogy az eredeti csöves erősítő jobban szól, mint a digitális modellje, csak annyira drága és rugalmatlan, hogy az ilyen csóró szobagitárosoknak, mint amilyen én vagyok, egyszerűen nem alternatíva egyik sem. A nagyon olcsók (mint ez a Laney korábbról) nem szólnak jól, ami meg jól szólna, az már drága. (Pl. az Orange Tiny Terror-nak állat hangja van, de 130 ezerbe kerül láda nélkül) -
cucka
addikt
Azt elárulnád, hogy
- milyen zenére szeretnéd használni? Ugye nem mindegy, hogy jazz-t szeretnél rajta tolni vagy death metált.
- mivel szeretnél felvételt készíteni? Van rendes hangkártya/mikrofon hozzá?
- mennyire tolerálják az emberek körülötted a nagy hangerőt? Nem mindegy, hogy tanyán laksz vagy panelban..Amúgy most néztem, az Orange Tiny Terror fej 120 ezerbe kerül, az kicsit több, mint a kereted, cserébe jól szól . Lehet, érdemes lenne gyűjteni még egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Blues, rock, metál zenére kellene
Hát talán a Marshall hangzás fedi le mindhármat. Esetleg keress valami demót a Marshall Haze erősítőről, talán 120-130 körül árulják, szerintem jó lehet. Hangmesteren árul egy arc Marshall dsl201-es kombót 110-ért, lehet, hogy az is megfelelne. Meg persze ott az Orange Tiny Terror, nekem személy szerint az jön be a legjobban . Egyébként nem hiszem, hogy létezik olyan analóg csöves erősítő, ami egyformán magas színvonalon szólna blues, rock és metál zenére.felvenni egy Line 6 Studio UX2-vel vennék fel vele vonalból vagy mikrofonnal
Az átlag csöves erősítőnek nincs vonalkimenete. Amúgy nem vagyok benne biztos, hogy az olcsó csöves erősítő/kombó jobban fog szólni a felvételen, mint a hangkártyád beépített erősítőmodelljei.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz R1200GS #3562 üzenetére
Nekem elsősorban a hangzás számít. Lehetőleg szóljon minden stílus jól rajta.
Olyan erősítőt nem fogsz találni, ami minden stílusban jól szól. Ha mindenképp fontos szempont, hogy bármely stílusban megfelelő hangzásod legyen, akkor inkább valamilyen modellezős cuccot javaslok.beépített effektek nem igazán fontosak, nem árt ha van benne néhány, de úgy is veszek effektpedált.
Egy jó erősítő effektek nélkül is jól, élvezetesen szól, nincs olyan nagy szükség effektekre.Az Orange Crush CR30R egészen megtetszet, csak az a baj azt nem hiszem hogy lesz lehetőségem kipróbálni, kevés helyen árulják.
Youtube-on találsz demókat mindenféle erősítőről, többek között olyat is, amit profin vettek fel. Amúgy a 30 watt elég haszontalan. Gyakorláshoz hálószobába túl sok, próbaterembe dob mellé meg túl kevés. A másik dolog, hogy szerintem ez sima tranzisztoros erősítő, nem előfokcsöves.Az előfok csöves erősítők mivel szólnak máskép, mint a sima tranzisztorosak?
A gitárerősítő azért különleges állatfaj, mert torzít. Hagyományosan a gitárerősítők csövesek, pontosan azért, mert a csöves erősítők torzítanak. Ezért nem szólna sehogy zenehallgatáshoz egy gitárerősítő, mint ahogy a hifire rákötött gitár is ocsmányul szól. A tranzisztoros és a modellezős erősítők is a csöves erősítők torzítását utánozzák. Az előfokcsöves erősítőben van egy elektroncső, a végfok viszont tranzisztoros. Előnye, hogy olcsóbb konstrukció és mégis közel áll a teljesen csöves erősítők hangzásához.
(Amúgy önmagában egy előfokcső nem jelent sokat, a lényeg a hangzás, nem pedig az, hogy mi van az erősítőben. Dimebag Darrel tranzisztoros erősítőket használt és kb. nulla effektet, mégis állatul szólt a kezében a gitár) -
cucka
addikt
Igen, de érdekes módon más, hasonló zenét játszó zenekaroknál a gitárosok szinte kizárólag csöves cuccokon játszanak, Dimebag-en kívül nem ismerek más nagy nevű gitárost, aki tranzisztoros erősítőkön játszott volna.
Amúgy azért hoztam fel Dimebag-et, mert azt állítom, hogy egyetlen dolog számít egy erősítőnél: a hangja. Teljesen mindegy, hogy csöves, tranzisztoros vagy modellezős, a lényeg, hogy jól szól-e (az adott stíluson belül természetesen). A másik dolog, hogy nem mindig van lehetőség a legjobb hangzást elérni. Egy fél millás Mesa Boogie fej nyilván állatul szól, de otthoni gyakorláshoz meg egyszerű demó felvételéhez talán mégis elég egy pár tízezres modellezős cucc, ami szinte ugyanazt a hangzást tudja hozni. (És ezért nem értem pl. a te kérdésedet, miszerint kizárólag fullcsöves erősítőben gondolkozol, ráadásul szűk anyagi keretekkel. Például ha darabolós metált szeretnél játszani, akkor biztos vagyok benne, hogy egy normális modellezős erősítővel jobb végeredményt fogsz kapni, mint egy gagyi hangú csöves erősítővel meg valami Metalzone színvonalú torzítópedállal.)
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Azért gondolkodok csöves erősítőben mert van modellező erősítőm(Line 6 Spider II), de az overdrive hangjával nem vagyok megelégedve.
Az újabb, 4-es sorozatú spider-ek állítólag sokkal jobban szólnak. A hangkártyádhoz adott modellezős szoftver hangja sem elég jó? (Ott mégiscsak több lehetőséged van megtalálni a keresett hangot, mint egy kombóban).Nekem csöves erősítőnél nem is lenne gond hogy nem a nagy nevek erősítőit veszem meg, mert utólag is beletudok nyúlni az erősítőbe
Ez esetben szerintem akkor járnál a legjobban, ha megépítenéd magadnak az adott erősítőt. Egyrészt olcsóbb, másrészt akkor pontosan olyan lesz, amilyet szeretnél. (Nyilván valamilyen nagy nevű erősítő másolatát érdemes megépíteni) -
cucka
addikt
A húr vastagsága a menzúrától és a kívánt hangolástól függ, nem pedig a stílustól. Például standard hangolásban hosszabb menzúrára (25.5") 9-es, rövid menzúrára (24.75") 9-es vagy inkább 10-es húrt szokás használni. Ha túl vastag a húr az adott hangoláshoz/menzúrához, akkor túlságosan meg kell feszíteni, ha túl vékony, akkor pedig túl laza lesz.
-
cucka
addikt
válasz anonameuser #3579 üzenetére
Azt szeretném kérdezni, hogy ezt ilyen pedállal csinálja a srác?
Valószínűleg úgy csinálja, hogy ismeri a háttérben futó zenét, esetleg előre összerakja fejben, hogy mit fog játszani rá. (Ha a háttérzenében nem csak dob van, hanem dallam is, akkor nyilván könnyebb dolga van, mert tudja, milyen hangnemben kell játsszon, hogy jól szóljon)A másik kérdésem pedig az lenne hogy mi a neve annak a zenének, amit direkt gitárosoknak csináltak, hogy egy számról levették a gitárszólót
Már kaptál linket, de amúgy a "guitar backing track" keresőkifejezést javaslom. -
cucka
addikt
Megnéztem három improvizációs videóját, szerintem übergáz a csávó. Egyrészt vastag bőr kell ahhoz, hogy ezt improvizációnak hazudja, másrészt nem is játszik semmi érdekes dolgot, harmadrészt meg nagyon erőltetett, ahogy vágja a pofákat és poénkodik. Mondjuk a gitárja, na az gyönyörű darab, szó nélkül elfogadnám .
-
cucka
addikt
válasz M@trixfan #3586 üzenetére
Ezt úgy tudnám megfogalmazni, hogy szinte mindegy milyen gitárt dugsz bele, ugyanúgy szól a 100 dolláros és a 2000 dolláros gitárral is ami igazi cuccnál nem így van.
Szerintem ez előny. Úgy tippelem, hogy a topiklátogatók hangszereinek értéke közelebb van a 100 dollárhoz, mint a 2000-hez.
(Például a Meshow csávó nyálcsorgatós Gibson-jának hangját biztosan rontja a szoftveres modellezés, az én alapkategóriás Cort-om hangját meg inkább javítja)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Forerunner 965
- iPAD 8 (2020) 98% aksi
- LENOVO IDEAPAD GAMING 3 -15.6"FHD 120Hz - Ryzen 5 5600H - 16GB - 512GB - RTX 3050 - Win11 -1 év gari
- Bomba ár! Dell Latitude 7300Touch - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD Touch I I Cam I W11 I Gari!
- Bomba Ár! HP ProBook 650 G1 - i5-4GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen