Új hozzászólás Aktív témák

  • brickm

    őstag

    válasz arnyekxxx #33836 üzenetére

    Oké, de vannak helyzetek, meg hangszerek amibe nem tehetsz akármit. Ki vesz meg egy antik gitárt alis hangszedővel?
    bmw m6 suzuki 1.1-es motorral, mert az tönkretehetetlen. érted.

    A második részére:ezt ne keverd bele, fontos paraméter a tekercselés hanyagsága vagy precíz konstans tekercselés, de nem mindegy milyen hangszedőről beszélünk.
    A téma eredetileg egy aktív EMG szettel jött fel, ehhez hasonlítjuk az olcsósított változatot. Ezeknél a hangszedőknél nagyon fontos(lenne)(legalábbis az alap elvük miatt), hogy a lehető legszorosabb és leghomogénebb tekercselést kapják, a lehető legkisebb helyen legyenek összerakva(mármint légrések ne legyenek benne) illetve tökéletes térkitöltést kapjon a stabilizáló anyag(az epoxi) Arról nem is beszélve, hogy mekkora úton és mibe fut be a differenciál jel, hiszen itt nem a klasszikus soros ellenfázisú kötésről beszélünk.

    Ezzel szemben pl egy kis vagy közép kimenetű klasszikus passzív hangszedőnél nem feltétlen fontos(és előnyös) ha rendezett szoros transzparens a tekercselése, illetve jótékonyan is hathat a hangzásra(amennyiben arra van igény) ahogy egy esetleges légrés is. Az egyedi kézzel készített hangszedőknél az a lényeg, hogy a tied úgy szól, ahogy másé nem, tehát nem lehet mind teljesen egyforma.

    Erre remek példa, hogy nekem pl kifejezetten idegenek a nagyjelű hangszedők, amik majdnem minden gitárban ugyan úgy szólnak. Egy kisjelű hangszedő sokkal látványosabban mutatja meg a fa és a hangszer saját hangját. Ilyenkor jól hallható, hogy két kézzel tekert hangszedő mennyivel másabb, ha mondjuk az egyiket lazábban vagy hanyagabbul tekercseled.

    Már vagy 3x neki kezdtem a hangszedő tervezés és kivitelezés nevű írománynak, de még mindig ott tartok, hogy annyi adat és infó kéne bele, hogy áá ... :)

Új hozzászólás Aktív témák