-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
net84
őstag
Köszi, aztatat a részt kijavítom.
Monitor? Háááát
Mikor visszavittem 2 nappal azután a szervízbe, hogy ők kiadták, közöltem velük, hogy el kívánok állni a javítástól a túlzott kellemetlenségek miatt. Ezután 1,5-2 hetet ültek a dolgon, mondván, hogy az LG nem igazolta még vissza a cserelehetőséget.
Nagynehezen megkaptam a csereigazolást, pár napig vitatkoztam a kiskerrel is, hogy márpedig én nem kérek ugyanilyen típust, mégha sulinetes, akkor sem...
Nagynehezen a nagykert ráveték arra, hogy nem kérnek típusazonos cserét. Megegyeztünk abban, hogy az álltalam választott monitorra, ami LG helyett egy Samsung lett, fizetek 5k-t és minden oké (azt ne firtassuk, hogy ha az árakat nézzük, még akkor is nekik kellett volna visszafizetniük...)
De legalább megoldódott, és van egy normális monitorom, amivel remélem nem lesz többet semmi problémám.Read only...
-
net84
őstag
erre a 15 napra törekvésnek nincs valami ''szakszövege'' (hivatali zsargon) ?
A másikat beírom egy új menüpontba ''A fogysztó kötelező jótálláson alapuló jogai''-ba azon belül egy új bekezdésbe.
Ezt a 15 napos dolgot ugyanezen rész 5. pontja helyett vagy pluszba ebbe bele írjam?Read only...
-
net84
őstag
Köszönet a sok segítségért!
Csekkoltattam a munkalapos dolgot a fogyvéddel, ők nem találtak bent semmi gázos dolgot - sem abban, ha az értesítést követő 90. napon újra értesítjük, ha 30 nap elteltével nem jelentkezik érte, akkor megsemmisítjük, vagy a másik variáció, amit te ajánlottál, azt is jónak találták.Read only...
-
net84
őstag
Köszi!
Annak ellenére, hogy a másik oldalon állok (dolgozok), sokszor vagyok fogyasztó oldalon is. Szeretek én is tisztában lenni a jogokkal/kötelességekkel mindkét oldalról. Szívesen állok a fogyasztók rendelkezésére, felvilágosítom őket, ha valamivel nincsenek tisztában. Általában már az első pár mondatból kiszűrhető, hogy melyik az a fogyasztó, aki nyerészkedni akar és melyik, aki csak félre tájékozódott vagy csak szimplán nem ért hozzá...
Előző munkahelyemnél és a mostaninál is azon vagyok, hogy a fogyasztó 100%-osan elégedett legyen, és ebben erősen közrejátszik a garanciális ügyintézés mikéntje. Ha nem tiporjuk a vásárló jogait a sárba, akkor valószínüleg legközelebb is fel fogja keresni az üzletet.Read only...
-
luciferc
őstag
sejtettem. francért kellett kiherélni őket. ez mellesleg amúgy sem egyedi ügy, mert mindenkit érinthet. Igazán csinálhatnának már az internetes kereskedők is valami szövetséget, ami fellép az ilyen elősködők ellen.
Nyernék a lottón (vagy hirtelen felemelnék sokkal a fizetésem) esküszöm vennék valamit, visszaküldeném, aztán ha nem jön vissza pénz, akkor irány a bíróság. elvileg tuti az ügy, nem? -
net84
őstag
sehonnan
Követelni kell a kereskedőtől, hogy írja rá a beszállítónak a nevét, esetleg még a címét, akitől származik a cucc. Egyébként éppen azért vezették be, ha megszűnik a cég, akkor a garpapíron lévő nagyker/beszállítóhoz is vissza tudd vinni, ha problémád van vele.
Az, hogy nem a hivatalos Mo-i forgalmazótól veszi meg, az nem jelent semmi, mert pl pont a nyamnyung termékek olyanok, hogy általában a Sams. Mo drágábban adja a cuccokat, ezért megveszik inkább valamelyik külföldi cégtől olcsóbban. Annyi, hogy olyankor általában nincs gyári garpapír, de a garancia ugyanúgy megvan (a kötelező 1 év minimum, de nyaminál megvan a 3 év gari)Read only...
-
net84
őstag
Nemtom, hogy nálatok mi a helyzet, de előző és mostani munkahelyemen is volt/van a garancia papíron ennek a résznek rublika. Nem értem, hogy egyesek ezt miért nem tudják ráírni. Igaz hallottam már olyat is, hogy a csávó azon hisztizett, hogy ő aztán nem írja rá, mert az ügyfélnek mi köze ahhoz, hogy kinél vette az adott dolgot.
Read only...
-
net84
őstag
A vásárlók könyvének (panaszkönyvnek) minden esetben 3 példányosnak kell lennie? Kötelező-e a ''gyári'' verziót használni, vagy vagy lehet saját maguk által nyomtatott A4-es lapocska, amiből úgy csinálnak 2 példányt (egy a cégé, egy az ügyfélé), hogy mikor készen van, lefénymásolják, és a másolat marad a vevőnél?
Konkrétan most a biztosítóról van szó, aki baszik kifizetni a június közepén bekövetkezett villámkáromat. Hetek óta minden alkalommal, amikor érdeklődünk, mindig valami kitérő választ kapunk (utalás alatt, tegnap elutaltuk, futár viszi, stb.) - fater tegnap bement, hogy ha ma nincs rendezve a gubanc, akkor gépet bérlünk, és a számlát a biztosítónak benyujtjuk.
Kért egy panaszkönyvet, és egy A4-es lapot dugtak az orra alá, amin kézzel volt sorszám írva, és a biztosítós ügyintéző a céges részt ki sem töltötte...Read only...
-
net84
őstag
Köszi!
Illen jegyzőkönyvünk van nekünk is kinyomtatva, meg lehet venni egyes papír boltokba olyasmi formában, mint egy számlatömb...
De itt most pont az a lények, hogy a vásárlók könyvét kértük. De amit kaptunk, az sem annak, sem a jegyzőkönyvnek nem felel meg...Read only...
-
lorcsi
veterán
nos voltam bent, megvizsgálják a tápot. Viszont az mondta a boltos hogy csak akkor tudják vállalni a hosszabb gar. időt ha az importőr is... , minden esetre azt mondta utánanéz...
a fülhallgatóval meg elküldtek a szervízbe, mert nem tudta a boltos mit ell ilyenkor tennie (garanciális e ez a problem vagy nem)
Basys mennyire korrekt a gar. terén?
[Szerkesztve] -
net84
őstag
''2004.11.14-től 10.000,Ft BRUTTÓ ár felett kötelező a 12 hónap garancia. Teljesen mind1, hogy javították, vagy cserélték, nem indul újra a jótállás!!!!!!''
csere esetén tudomásom szerint nagyon is újraindul a garancia, javítás esetén viszont csak meghosszabodik azzal az idővel, ameddig az ügyfél nem tudta rendeltetésszerűen használni (a leadástól, vagy a hiba bejelentésétől az ügyfélnek történő visszaszolgáltatásig)
a házi összeípétéses résznél szerintem sem kötheti ki, hogy csak szakszervíz, ugyanis itt akkor jön egy kérdés, hogy mi számít nekik szakszervíznek?
te ennél tényleg nekik kell bizonyítaniuk, hogy a nem szakszerű beszerelés következtében keletkezett a hiba...azonkívül nem kötelezhet arra, hogy igazolnod X bolt felé, ahol vetted az alkatrész, hogy Y bolt szervize szerelte be...Read only...
-
lorcsi
veterán
Szia
A táppal úgy tűnik a megnyertem a harcot a bolt ellen , átvette letesztelte rossz. elküldték és valszínű vagy csere vagy újat adnak 2-3 hetet mondtak. (csere jobban tetszene)
vagy az hozott eredményt hogy az első alkalommal megemlítettema fogyasztóvédelmet és látványosan megnéztem hol van a vásárlók könyve, vagy az importőr már 2 év gart vállal
a fülhallgatót bőven 6 hónapon túl vagyok már, 2 éves gyártói gart szeretném érvényesíteni-ezzel sajna még nem tudtam bemenni, nagyon messze a szervíz -
luciferc
őstag
csak az a kérdés, hogy ha abban az eldugott jogszabályban nincs benne az autórádió, akkor kiköthetik-e kötelezően a szakszervízt? Ilyen kikötés törvényesen lehetséges? Illetve ha már kiköti, akkor nem kellene a beszerelés költségét is feltüntetni az ár mellett? hiszen a termék használatához elengedhetetlen kötelező költségről van szó, kvázi része kellene legyen az árnak. szvsz.
-
net84
őstag
-
Ariadne
őstag
No, a 249/2004 (VIII. 27.) Korm. rendelet helyezte hatályon kívül, ez most is ''él'', az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szól. Ez az, ami alapján a jótálláson, szavatosságon kívüli, tehát ''fizetős'' javításnál ha 20k feletti a díj, akkor 6 hónap kötelező jótállás van a javításra, karbantartásra. Szóval egyre inkább biztos, hogy nincs már ilyen vállalási szabályzat.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
Köszi!
A helyzet az, hogy egy jó ismerősnél a fogyasztóvédelem minden áron ilyen papírt keresett...de nincs már érvényben, akkor a garos vállalás és egyéb részét sem firtatom.
Másik dolog: igaz szintén nem teljesen a garanciához kapcsolódik. De szabályozza valamilyen törvényszerűség, hogy mire kell egységáras árat ráírni? Teszem azt fel, hogy levegő spray 1L ára, festékpatronoknál 1L ára, illetve tonereknél 1kg ára...úgy nagyjából ezeken kötekedett a fogyvéd ellenőrzéskor.Read only...
-
net84
őstag
neeeeeem?
Mindenképpen utánnanézek ezeknek a számoknak/törvényeknek, de addig is, ha bejönnek és keresik, azért az orruk alá nyomom a kormányrendeletek számait, hátha bejön. Ahogyan egyes ellenőrök fel vannak készülve, kizártnak tartom, hogy fejből tudnák, hogy mi merre meddig.
A mostani folyamatban lévő fogy.védes ügylet is olyan, (hála a te ''tanításodnak'' ), hogy általában előre megmondom faternak, hogy mit fog lépni a néni, ha bemegy hozzá. (pl. én már az elején mondtam neki, hogy ez el fog jutni a békéltető testülethez - hát nem igazam lett, sőt, míg ők átnézegették a rendeleteket, én ugyanazt elmondtam neki, igaz az ő kicsit hivatalosabban fogalamazott )
Monitor: kiindulok az én egykori problémámból, ott pl. az a gép, amin tesztelték, abszolút alkalmatlan volt a mai monitorok tesztelésére, mert a VGA max. tudott, az 800x600-as felbontás 60Hz-en. Ezen bizonygatta nekem, hogy a monitor márpedig jó. Igaz, hogy én ezt a felbontást nem tüntettem fel neki mint hibásat, csak a felette levőket.Read only...
-
net84
őstag
Igaz, most egy nagyobb összegről van szó, de szinte biztos vagyok, hogy nem direkte a kisker küldte Hollandiába, hanem egy nagykeren keresztül, akit viszont ő is tudna rugdosni.
A mi üzletpolitikánkból kiindulva, egy olyan ügyfelet, aki százezres tételeket hagy nálunk, nem váratjuk ''hónapokig'', ha nem is ugyanolyat, de legalább valami hasonlót adunk neki addig is, amíg nem érkezik meg a sajátja (igaz ez projektornál kicsit húzós, de pont a múlt héten egyik kiemelt ügyfelünknek intéztük már éppen a cserenotit a javítás idejére, amikor végre visszaért a javított gépezet).
Szerintem a garanciális ügyintézés mikéntje és gördülékenysége nagyban múlik a kereskedő hozzáállásán is.
Tény, hogy nálunk is sokan bepróbálkoznak cégként érvényesíteni a fogyasztóvédelmi szabályokat.
Azt viszont nem tudom biztosan, de ha céges számlára vette, de kapott garipapírt, amin szerepel, hogy 30 nap alatt (törekvéses esetben is), akkor ''többet vállalt'' a kereskedő, amit lehet, de akkor be is kell tartani...jól tudom?Read only...
-
Vivax
csendes tag
Kösz az infókat!
December 2. hete...ennyit mondtak...magyarázat az előzőekben említettek.
Ők nem tudnak mit tenni, ez van...
Kértem a szervíztől pepírt, hgy mikor küldték el a cuccost, nos ezt még nem kaptam kézhez. Amúgy azt mondta a csávó, hogy csak ő tud adni, mert vele vagyok szerződésben. Ezért ő ír egy lapot az alapján amit ott mondanak...hümm...szkeptikus vagyok...
Mivel nem tudok személyesen asztalt burogatni, asszem marad a türelmes várakozás.
Minden esetre közöltem, hogy nekem az a típus mégegyszer nem fog kelleni! :S
Ha mégegyszer ugyan ez lenne a gond, szerintem még ennyit sem foglalkoznának vele...Az arany sárban is arany
-
Vivax
csendes tag
Üdv!
Beszéltem velük tegnap, mivel a kért ''hivatalos (nem ákom-bákom a bolt által összetákolt, átadás-átvételi papírokkal igazolt) igazolás'' még mindig nem érkezett meg a címemre...
Jött a pla bla, meg hogy ő csak ígérni tudja...itt pöccentem be és egy erélyesebb vita után kaptam egy visszahívást: ''Amennyiben bebizonyosodik, hogy nem én rontottam el, akkor visszafizetik a vételárat...'' Na meg postázták a papírt...ehhh...
A két beszélgetés között értkeztem az FVF-vel, akik felvilágosítottak egy két dologban...Az arany sárban is arany
-
Vivax
csendes tag
Tisztában vagyok a tértivevényes dologgal...6 év a postán és az ember megismeri az eredményes levelezés ismérveit!
Nagyon is remélem, hogy még véletlenül sem lesz ebből bírósági ügy!
AZ FVF-es ipse azt mondta, hogy a levél hatására valszeg kimennek a céghez, vagy berángatják a vezetőjét...
Az érdekes, hogy a srác akivel beszélgettem nem nagyon lepődött meg az FVF hallatán...vagy ennyi ügyük volt már, vagy csak blöffölni próbált.
Még egy apróság, ez most jutott eszembe: azt mondták ugye, hogy visszakapom az árát, ha bebizonyosodik, hogy nem én vagyok a hibás. Ebben az esetben bruttó v. nettó összeg jár? Lehet, hogy csak nekem nem egyértelmű!
[Szerkesztve]Az arany sárban is arany
-
moma
őstag
Nagyon szuper amiket írsz a topikban Nem csábít a Logout valamiféle minimális általános fejtágító erejéig? Pl azt, hogy nem lehet alkudozni, a kifutott termék árával szerintem nagyon sokan nem tudják. A címlapot pedig midenki olvassa
[Szerkesztve]we all deserve a bit of luck.
-
Vivax
csendes tag
Bár úgy tudom, sajna ki tudják játszani, nem?
Amennyire az ismereteim nem csalak a jelenlegi rendszert már nehéz kijátaszani...időt húzni lehet, de csak ideig óráig. Amennyiben a címezett nem veszi át a levelet akkor azt feljegyzik a kézbesítők, ha nem megy be érte a postára, akkor 1 héten bellül visszaküldik a postára.
A továbbiakbanpedig úgy tekinthető a dolog, mintha átvette volna az illető...abban mondjuk nem vagyok 100%-ig biztos, hogy magánszemélyeknél is ez a helyezet, de az tuti, hogy az közületek (Polg. Hiv., APEH) esetében így van. Tőlünk anno elég szigorúan vették a tértivevényes dolgokat, de az itteni posta mindig is komolyabban állt hozzá ezekhez a kérdésekhez.
Az ipse akivel beszéltem ezt mondta...persze ''messziről jött ember...''
Időközben megkaptam a levelet amiben biztosítanak arról, hogy amennyiben bebizonyosodik a vétlenségem, akkor küldik a pénzt. (halkan jegyzem meg, hogy ha azt mondják, hogy én csesztem el, akkor felburítom őket)
Marad a várakozás...
[Szerkesztve]Az arany sárban is arany
-
Flashback
addikt
A kártya 3 hetes. A vásárlók könyvét azt ott kell kikérni? Panaszkönyvbe érdemes írni? Netán beszéljek a főnökkel?
MOD: Ha netán perelni kell akkor az mennyibe kerül? Hol tehetem ezt meg? Vidéken lakom Pestől ~40Km-re.
[Szerkesztve]Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Flashback
addikt
-
Whaskes
senior tag
Köszi, de lenne még 1 gond! Most voltam bent a kecskemeeti kékhalban. Bemegyek, kérdem hogy van hír a lapról? ''Még mindig nem adtak másikat.'' rendben, gondoltam magamba, megkérdem mennyi idő után illik eztet cserélni. válasz: (kissé kiábrándító...) ''elvileg!! törekedni kell a 15 napra, de ez nincs leírva sehol hogy mikorra kéne kicserélni.'' OK. Ha nincs leírva akkor nem kell csere. add ide az akkori vételárát. Mondá a nagy boltos: ''Nem adhatom.'' (közben gúnyos vigyori az arácán... nálam benyújtotta a pofonigénylési kérvényt! ) Ekkor eljöttem. Holnap vissza akarok menni. Tudnátok linkelni valamit amivel megtudnám őket fogni? Valami jogszabályt. már lassan 4. hete van náluk
|87 104 97 83 107 101 83| "Itt nincs rasszizmus, de igény lenne rá!" [muszály, egyenlőre, helység, szallag] Az ön bankkártyáját az ATM elnyelte, tájékoztassuk a Microsoftot a felmerülő problémáról?
-
Dudu67
tag
Köszönöm a választ, a lapnak tudnia kellene a funkciót, nem csak egyféle alkatrésszel próbáltuk ki ( a boltban sem), tehát szerintem a lap a hunyó, de majd megláltjuk. Azért mégegyszer köszönöm a segítő szándékot. Mindenesetre azért segítettél, kicsit okosabb lettem, bár már hallottam olyanról hogy ''szériahibás egy termék'', de ekkor meg a gyárnak kell majd egyszer reagálnia (gondolom én)és visszahívnia a hibás terméket, ha több ilyen is jelentkezik.
Mégegyszer köszönöm.Az optimisták angolul tanulnak, a pesszimisták héberül. A realisták pedig lőni ! http://phmegbizhatosag.atw.hu/
-
Whaskes
senior tag
Tehát ha kinyomtatom eme 2 oldalt és holnap kis ugatás keretében visszemegyek, nem sok esély van rá hogy kicserélik?
|87 104 97 83 107 101 83| "Itt nincs rasszizmus, de igény lenne rá!" [muszály, egyenlőre, helység, szallag] Az ön bankkártyáját az ATM elnyelte, tájékoztassuk a Microsoftot a felmerülő problémáról?
-
Whaskes
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen