-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
tothjozsi96
addikt
válasz LuckyL #25100 üzenetére
Milyen ingyenes visszaküldözgetés? 3 ezret fizettem a visszaküldésre, nincs ingyenes visszaküldözgetés.
Leírtam, az egyik hiba folytonos, a másik pedig nem reprodukálható, csak sokszor jelentkezik, úgy majdnem minden nap. Szerintem pont ez a reális, amikor írok valamit, és csak a felét olvassák el legtöbben.
-
,
addikt
válasz tothjozsi96 #25102 üzenetére
Itt nem az a kérdés, hogy nálad a konkrét gépben jelentkezik-e a hiba, mert nyilván igen, hanem az a kérdés, hogy vajon a hibás alkatrészt küldted-e vissza? Ha igen, akkor nincs semmi gond. Ha nem, akkor nyilván nem fog egyetlen bolt sem ingyen tesztelgetni egy egyébként hibátlan alkatrészt, természetes, hogy ilyenkor bevizsgálási díjat számítanak fel.
-
tothjozsi96
addikt
válasz LuckyL #25100 üzenetére
Inkább úgy kérdezem, ha Te ilyen helyzetben lennél és azt mondanák hogy nincs baja, akkor mitévő lennél? Ha tényleg tudod hogy hibás, de nem tudod bizonyítani. Akkor ugrott egy 100 ezres alaplap, mert valaki szerint nincs hibája, én meg tapasztalom hogy van?
Tényleg kíváncsi vagyok a gondolatmenetedre.
-
4Grider
nagyúr
NIncs rá garancia, mivel az elállással érintett termékek újak, használatba nem vettek. Ha tehát új terméket vásárolsz, akkor abba beleértendő az elállással érintett termék is, amit visszaküldtek (feltéve, hogy használatba nem vették). Ha használatba vették (pl. megjelentek rajta a karcok), akkor már joggal von le az eladó, de ha levont, akkor már újként nem értékesítheti a terméket. Na ez utóbbiakra nincs semmilyen garancia. Én is vettem a Telekomtól 150e Ft-os 5G routert, amiben Digi APN volt beállítva és horvátországi roaming üdvözlő sms volt benne. Mai napig megelégedéssel használom, mert a cuccra tényleg vigyáztak, újszerű volt és jó áron kaptam.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz tothjozsi96 #25105 üzenetére
Várjuk meg azt a verziót, amikor letesztelték, és visszakerül hozzád.
Addig minden további spekuláció felesleges hergelés, mármint felbaszod magad lehet, hogy feleslegesen.
Majd idegeskedjünk akkor, ha visszakaptad.De amúgy egyszerű, ezt is írtam, nincs sok kimenete a dolognak.
- Szar az alaplap, ott náluk ez ki fog derülni.
- Egyedül a prociból nem próbáltál másikat, kiderül szar a CPU IGP részlegeNincs több variáció a témára. Ennyi.
( Mint írtam, én visszaküldés előtt a CPU-t még kipróbáltam volna, így most persze megy az idegeskedés, hogy ha nem találnak semmit, akkor mi van? Semmi, dolgozott vele valaki, hogy találjon egy hibát, az a hiba lehet a CPU-dban van. )Igen, tudom hihetetlen ,de létezik szar CPU is, én is abban a hitben éltem, hogy de hát az hogyan lehet... Pedig van.
Te abban vagy biztos, hogy van egy hibajelenség, ezt mindenképp az alaplaphoz szeretnéd kapcsolni. Kicsit hátra kellene lépni, és akkor megnézni: Grafikus hibáid voltak legtöbbször... Lehet ettől függetlenül szar a lapod, de azért erősen súlyozódik a hiba a CPU-ra.
Viszont nagyon kíváncsi vagyok a végkifejletre.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
őstag
válasz tothjozsi96 #25105 üzenetére
leírtam korábban, csak nem tudsz a sorok között olvasni, a fórumon meg tilos "okos" tanácsokat adni
cryptot minden termékemért elfogadom
-
jeni
félisten
válasz 4Grider #25106 üzenetére
igen ,érthető,nem is azzal van a gondom,csak furcsálltam,hogy sokat vontak le,egy 3 napos cucc miatt ami,nem megunt cucc volt hanem AMD komp. problémás.
az Aqua nem árul úgy terméket,hogy újra csomagolt.
ebben az esetben ki vette meg utánam vagy kinek adták tovább és mennyiért?
magyarán a 7000 Ft-t lenyúlták tőlem.
vettem az Alzától egy TP-Link Tapo P100 Wi-Fi okos dugalj 2db- szettes amire gondoltam volna,hogy nem kell kábeleket fel vezetni az emeletre hanem hálózaton át viszem fel a netet.
na azt bemérve az emeleti fogadó ponton már nem annyit mutatót,hogy normális nettel tudtam volna használni a gépet.
tehát ,felbontva,kipróbálva,tesztelve adtam vissza az Alzának és ők nem vontak le se 500Ft-t se 7000Ft-t sem.az a fura,hogy egy bolti eladó dönt el mindent (persze lehet írni,hogy nem egy szakképzett,nem egy elektromérnök,vagy valaki aki a szervizben szakjogosítvánnyal rendelkezik efelett,hogy biztosan ,becsületesen bevizsgálva ,állapítson meg értékvesztést ,értékcsökkenést annyival amennyivel megvágtak)
én eltudnék fogadni mínusz 500 Ft max 1000Ft levonás az értéhez viszonyítva ha a bolt találna olyat rajta,hogy... ami nem befolyásolná a használatot.
amúgy sok bolt árul kirakati,bemutató darabot és azt is mint utsó terméket teljes áron árulják,na azt hány ember tapizta meg?
bizonyítva a net sebességét mobilon fotózva,meg sem kérdezték ki vagyok sőt azt sem ha volt egyáltalán esetleg piszok,új lenyomatom a cuccon akkor levonnak plusz összeget.
1 órán belül már a kezemben volt a pénz a vissza adás követően.
amúgy már vettem, bontottat többször az Alza boltban és nem volt vele bajom,olcsóbb volt ugyanannyi garival.
Aquacomp meg elmehetnek oda ahova .... azt se bánnom ha ide benéznek.[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
Nekem az Alza vont le kb 20-21ezer Ft-ot egy processzor árából, amit elállásban küldtem vissza. Adminisztrációs díjra hivatkoztak. Később kifejtették bővebben is: jár a processzor mellé egy játék ingyenesen, kód formájában, amit elállás esetén visszavenni nem tudnak, ezért ki kell fizetnem érte a fenti összeget (ennyivel kevesebbet fizetnek vissza elálláskor).
A játék kódját én nem használtam fel, mondtam nekik nyugodtan ellenőrizzék le, írjanak a gyártónak (hisz a gyártó adja a játékot ingyenesen a processzor mellé), vagy ellenőrizzék ahogy csak akarják, de a kód garantáltan nincs beváltva. Őket ez sajnos nem érdekelte, a kódot visszavenni nem tudják, és bár ingyenesen szerepelt mind a gyártó, mind az ő oldalukon, ennek ellenére ők 20-21ezer Ft-ot le fognak vonni érte.Megírtam nekik, akkor adják vissza a processzorom. Ha már egyszer nem hajlandók a teljes vételárat visszafizetni, legalább legyen meg a processzor, amiért ténylegesen fizettem is (nyilván nem az ingyenes kódért fizettem). Nem egyeztek bele.
Fölajánlottam azt is nekik, hogy akkor adjanak egy másik ugyanilyen processzort (kód nélkül), és akkor így összességében én se bukok egy fillért sem (bár az elállási jogomtól így is megfosztottak), meg ők is eladtak 1 processzort 1 kóddal, de ebbe sem egyeztek bele.
Ragaszkodnak hozzá, hogy egy ingyenes játékért fizessek nekik 20-21ezer Ft-ot.Természetesen a processzorom fölkerült az árlistájukba felbontott, 3 év garanciás termékként, közel azonos áron, mint amennyibe újként kerül (tehát nem 20-21ezer Ft-tal olcsóbban!).
Gyakorlatilag azt kéne benyelnem, hogy egy ingyenes kódot eladtak nekem 20-21ezer Ft-ért az akaratom ellenére, és én a processzoromért kifizetett vételárnak kb csak a felét kapnám vissza.[ Szerkesztve ]
-
jeni
félisten
igen, érdekes dolgok kerülnek a felszínre.
az a kérdés jogalapjuk volt-e erre? mivel gondolom ez ügyben nem mentél tovább elfogadtad az álláspontjukat. lehet simán nyernél ha nem engedsz a dologból és végig viszed a folyamatot.
amúgy a bónusz játék digitálisan az grátiszba kell ,hogy menjen,ez nem lehet vagyis ennek a hiánya nem lehet értékvesztő egy termék esetében.[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
Semmiféle jogalapjuk nem lehet erre, a számlán is 0 Ft-os termékként volt külön sorban feltüntetve a kód, illetve a megnevezésében is szerepelt nagybetűvel az "INGYEN" szó: "INGYEN elektronikus promo kód" (így szerepelt a számlán, ők maguk emelték ki az ingyen szót nagybetűvel).
De egyébként a kód is meg van még, nincs felhasználva azóta sem, csak nekik már nem kell, nem akarják "visszavenni".
Nem igazán volt időm még ezzel foglalkozni, a november és a december elég "sűrű" volt, de természetesen jeleztem az Alzának minden egyes levelemben, hogy nem tudom ezt így elfogadni. November óta volt vagy 10-15 levélváltásunk, de minden levelükben elzárkóznak az eredeti vételár visszafizetésétől, illetve attól is, hogy a nálam lévő (fel nem használt) kód mellé egy processzort is adjanak (ha már egyszer visszafizetni semmiképpen nem akarnák az eredeti vételárat).
-
jeni
félisten
ott a papíron a "0" Ft akkor erre lehet hivatkozni is, ne hagyd annyiban a dolgot.
nekem is voltak olyat tételek amire "0"Ft volt megadva.
az első ilyen vételre az ASUS ROG CROSSHAIR VII HERO alaplap mellé kaptam egy vizes blokkot ajándékba 2 év garival.
utána a többi grátiszos cuccokra meg már nem adtak garit. -
mzso
veterán
A fél év garancia minden termékre jár ugye? Szeptember végén vettem egy sütő izzót, ami most első haszálatkor bekrepált. Erre elhajtottak azzal, hogy "erre nincs garancia".
-
Dreimus
senior tag
válasz Lackooo84 #25120 üzenetére
Annyi pontosítást tennék, hogy 2022.01.01.-től nem 6 hónapig kell a kereskedőnek bizonyítania, hanem 12 hónapig illetve a garancia nem létezik, hanem jótállás van és nem egyenlő egyik szavatóssági formával sem (se termék, se kellék). Csak hasonló, de más jogok és más az elbírálása is.
[ Szerkesztve ]
-
_ocsisajt
őstag
Sziasztok!
Remélem nem írom rossz helyre, mert nem találtam másik topikot, az én kérdésem csak súrolná a fogyasztóvédelmet... Remélem nem jutok el addig.
Adott egy termék amit kinéztem árukeresőről és be is állítottam, hogy ha az értéke visszamenne abba a zónába ami volt nem is olyan rég, akkor le is csapok rá. Jött is az értesítő (nem, nem 0/1 forintra ugrott le), néztem a webáruházban (van boltjuk, csak már nem vagyok pesti), hogy van is raktáron. Na mondom szuper, berendeltem, ki is fizettem.
Már várok napok óta, hogy történjen valami, erre megkaptam az e-mailt:"Sajnos az Ön által rendelt XXX (nem akarok konkretizálni) kiadás" termékből nincs raktárkészleten és beszállítóinknál sem érhető el, így nem tudjuk biztosítani az Ön számára. Emiatt rendelését le kell mondanunk.
Természetesen a rendelés teljes vételárát visszatérítjük az Ön részére, melyre 1-2 munkanapon belül kerül sor."Visszaírtam nekik, hogy türelmesen ki tudom várni a dolgot, nem kérem a visszautalást!
Értem én, hogy nem akarják kicsit kevesebbért odaadni, mert már megint rendelhető állapotban van és drágább (lol).Kérdéseim:
-Visszaírtam nekik, hogy ne utaljanak. Én kifizettem, megrendeltem, NEM egy/nulla forintos termék bug volt. A kérésem ellenére joguk van elállni a rendelésemtől, ha már kifizettem?
-Ha visszautalnak, akkor fordulhatok a fogyasztóvédelemhez? (NEM szándékom első körben) Lenne valamiféle hatása?Köszönöm szépen!
[ Szerkesztve ]
tl;dr: ENFP-T :) | proud cat dad ^_^ | Loving ARPGs (preferring HC) | Epic genre and Psytrance forever! :)
-
asdf_
veterán
válasz _ocsisajt #25128 üzenetére
Amikor netről rendelsz, akkor egy vételi ajánlatot teszel, amit a másik oldal vagy elfogad, vagy nem. Most nem fogadta. Az ember általi visszaigazolásig nincs élő szerződés köztetek.
A dolog mögött esetleg az lehet, hogy egy jópár webshop adatcserével be van kötve nagykerekhez és a készletinformáció viszont nem feltétlen realtime. Azaz az olcsó nagykerben lett termékből, ez felkerült a frissítéssel az adott kisker webshopjába, mint elérhető termék, új árral, mire megrendelted, akár náluk, akár másnál valaki megvette a nagyker készletét, így neked már nem jut, csak a drágább helyről származó termék, azaz ha fejenállsz, akkor sem lesz olcsóbb.[ Szerkesztve ]
-
_ocsisajt
őstag
Köszönöm!
"Az ember általi visszaigazolásig"
A bankkártyás kifizetésem nem meríti ki a visszaigazolás fogalmát? (Illetve az e-mailben megfogalmazott kérésem sem?)[ Szerkesztve ]
tl;dr: ENFP-T :) | proud cat dad ^_^ | Loving ARPGs (preferring HC) | Epic genre and Psytrance forever! :)
-
_ocsisajt
őstag
Bocsánat, ha nem tudom elengedni a storyt, de akkor ez az e-mail sem ér semmit?
(Nekem ez az ember általi visszaigazolás olyan fura, mert ugye eddig mindég a lenti visszaigazoló e-maileket kaptam és azzal úgy érzem, meg is voltam mostanig is. )"Köszönjük megrendelését!A rendelés jelenleg összeállítás alatt áll. Azonnal értesítjük Önt, ha a csomag átvehető, vagy feladásra került! Kérjük, őrizze meg ezt az e-mail üzenetet a vásárlása igazolásaként.
Rendelési azonosító: XXXXXXX"[ Szerkesztve ]
tl;dr: ENFP-T :) | proud cat dad ^_^ | Loving ARPGs (preferring HC) | Epic genre and Psytrance forever! :)
-
asdf_
veterán
válasz _ocsisajt #25130 üzenetére
Nem. Először jön egy gépi visszaigazolás, hogy megkapták rendelésedet. Ebben jelemzően benne van nagy betűkkel, hogy ez nem minősül a rendelés elfogadásának, csupán azt jelzi, hogy megkapták a rendelésedet, vagy valami hasonló szöveg, és ha utána visszaír neked egy ember (értsd: nem automatikus visszaigazolást kapsz, a fenti annak tűnik), ezt amúgy rendszeresen el szokták sikkasztani sajnos, hogy rendelését visszaigazoljuk, na onnantól él a történet.
[ Szerkesztve ]
-
_ocsisajt
őstag
Ahaaaaaaaa, tehát gyakorlatilag eddig kihagyták a régebbi rendeléseimnél is, - úgy kb. MINDENHONNAN - egy technikai és jogi értelemben vett lépést, ez zavarhatott meg.
Amúgy ebben az e-mailben nem szerepel, hogy ez egy gépi visszaigazolás. (Jó, persze formailag, maximum. A "rendelés összeállítás alatt áll"-ba és az elektronikus számlába már bele sem merek kötni, akkor az alatt állt, vagy nem és hazudtak? 🙃)
[ Szerkesztve ]
tl;dr: ENFP-T :) | proud cat dad ^_^ | Loving ARPGs (preferring HC) | Epic genre and Psytrance forever! :)
-
-
st6969
őstag
válasz _ocsisajt #25135 üzenetére
Én két dolog miatt nem fizetek már előre netes rendelésnél (pedig korábban szinte csak így rendeltem): ez egyik a te eseted. Kiderül, hogy nincs is készleten, ha van, akkor nem is annyiba kerül, vay épp ráfogják, hogy jajj, elárazás volt, aztán meg x ideig várok, hogy visszakapjam a pénzem. A másik az, hogy ha leadtam egy rendelést és ki is fizettem, akkor már nem én leszek a legfontosabb ügyfél, van rá esély, hogy később kapom meg a terméket, mintha nem fizettem volna ki (bestbuy topikban többen írtak erről). Nem tudom, ez hol, mennyire gyakori, mindenesetre mostanában átálltam erre. Ha van jelentősebb utánvét extra díj és/vagy kártyával nem lehet fizetni a futárnál, akkor mérlegelem az előre fizetést.
Az utánvét hátránya, hogy mindenképpen nekem kell átvenni a csomagot (nem kérhetem, hogy dobja le a portán, vagy bárki otthon van, átveszi...) -
mzso
veterán
-
-
Lackooo84
nagyúr
10000 alatt van a 2 év kellékszavatosság (ezt EU kötelezően előírja), ami gyakorlatilag 2023 január 1-ig vásárolt termékekre 6 hónap, azután vásároltakra 1 év jótállást jelent. Lehet csűrni-csavarni a jogi fogalmakat, de a jogaid ugyanazok, a kereskedőn van a bizonyítási kényszer, saját költségre persze. Amire ilyenkor figyelni kell (főleg cipőboltok szokták eljátszani), hogy elküldik a saját szakijukhoz, és azt odatolják eléd, mint véleményt. Ezt nem szabad elfogadni (ugye a saját kölykét mindenki védeni fogja), ragaszkodni kell a FÜGGETLEN szakértői véleményhez.
Ugye van amikor 10k alatti termékekre is van x év jótállás, ilyenkor a gyártói miatt adják meg a boltok/nagykerek, de van, hogy bizonyos termékeknél, amikre köztudott, hogy adott hó gyári gari van (SSD, ram, USB háttértár, VGA stb) fel kell rá hívni a figyelmüket, és akkor javítják a gariidőt (pl. emag).
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Graphics
Jómunkásember
Egy izzó miatt ennyire fennakadni...
Volt ismerősöm, ő azt csinálta, hogy megvette a Fantát, megkóstolta, nem ízlett neki, és visszavitte... Remélem azért Te nem így fogod .
Egy 500Ft-os izzó, amit szeptember végén vettél, és rá 5 hónapra meg beszart... ?
Izzó, fogyóeszköz.. Első használatkor bekrepált, és ha túlfeszt kapott?Szarni bele, venni másikat. Nekem ne haragudj meg, de sem időm, sem energiám nem lenne ezzel kínlódni, vergődni... 500 Ft, több időt szántál rá már Te is, mint amit kéne...
Matekozd ki mennyi időt töltöttél ezzel, és mennyi az órabéred alapból... Ha a ráfordított idő fizetsége több, mint 500 Ft, nos akkor időpazarlás.
De ez is mi akart lenni, hogy feljelenteni... NEkem ennyi időm lenne... Dobok egy 500-ast, vegyél egy másikat.
Vagy menj be, verd az asztalt, tuti siker. Most megtaláltam 428Ft-ért.... dehogy foglalkoznék egy hitvány gagyi izzóval ennyit.
Rendeld meg innen.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
jeni
félisten
válasz _ocsisajt #25132 üzenetére
akkor tudsz panaszkodni és fordulhatsz a megfelelő intézményhez ha az elutalt pénzt nem kapod vissza vagy a kifizetett (előre utalt) árut nem kapod meg. az,hogy a bolt vissza adja neked az inkább nevezhető rendes boltnak,mint hogy azt mondaná vegyen helyette más terméket (felkínálva)
azért izgulj inkább,hogy a pénzedet időben vissza kapjad!
mivel megerősítő emailt nem kaptál ez ügyben,hogy a terméket megtudják hozatni neked,ezért nem is vonhatóak felelősségre. az,hogy utána ki van rakva és drágábban ez a magyar bolt üzleti filozófiája.ez egy automatikus visszaírt sablonos szöveg.
magyarán egy tájékoztató emailt kaptál ami nem végleges státuszú!"Köszönjük megrendelését!A rendelés jelenleg összeállítás alatt áll. Azonnal értesítjük Önt, ha a csomag átvehető, vagy feladásra került! Kérjük, őrizze meg ezt az e-mail üzenetet a vásárlása igazolásaként.
Rendelési azonosító: XXXXXXX"[ Szerkesztve ]
-
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Superhun #25144 üzenetére
Jó ezt az "emiatt tart itt az ország" általános esszenciát nem kell minden csipcsup dologra rásütni..
Semmi köze a történetnek ehhez. Az ország nem emiatt tart itt.
Az már más kérdés, hogy véleményem szerint ebbe több energiát nem érdemes fektetni... Egy 500 Ft-os termék esetében.. Én zártam, ennyi idő alatt mindannyian többszörösét kerestük meg...
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
mzso
veterán
válasz Graphics #25142 üzenetére
1. Én vettem a fáradtságot, hogy visszavigyem azok sz*rtak a jogokra, meg rám is.
2. "Izzó, fogyóeszköz.. Első használatkor bekrepált, és ha túlfeszt kapott?"
És honnan kapott volna túlfeszt. Az angyalka vitte épp amikor bekapcsoltam?
Az öt hónap alatt meg nem volt használva, tartaléknak volt, de nem ért semmit. -
mzso
veterán
válasz Lackooo84 #25141 üzenetére
"10000 alatt van a 2 év kellékszavatosság (ezt EU kötelezően előírja), ami gyakorlatilag 2023 január 1-ig vásárolt termékekre 6 hónap, azután vásároltakra 1 év jótállást jelent."
Ezt nem bírom értelmezni. Az egyik fogalom ("kellékszavatosság") hogy jelenthet bármit egy másik kapcsán?
Akkor meg mi (volt?) az amikor nekem kelle volna bizonygatni, hogy hibás a termék. És két évig tart?
-
4Grider
nagyúr
Kellékszavatosság érvényesítése: A vásárlástól számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha tudjuk igazolni, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az adott cég nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha tehát 6 hónapon belül vagy, akkor kötelesek befogadni a kellékszavatossági igényedet, ha ez nem megy, el kell kérni a vásárlók könyvét és bele kell írni, hogy az eladó nem volt hajlandó elfogadni ezt az igényedet. Ha 6 hónapon túl vagy, akkor nem erőlködnék, mert a bevizsgálás díja több 10e Ft is lehet, és rád terhelik, ha a "szakértő" neked kedvezőtlen szakvéleményt ír.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dragon Age: Origins
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- ASUS routerek
- Hisense LCD és LED TV-k
- Spórolós topik
- Renault, Dacia topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen