-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Taci
addikt
Köszönöm a válaszokat.
Azt az infót kaptam, hogy meggondolta magát a kereskedő, ad magyar nyelvű számlát.
De köszönöm a segítséget! -
Jim74
nagyúr
Sziasztok!
Vásároltam db HDD-t egy számítástechnikai kiskerben, netes rendelés volt, személyes átvétel. Átvételkor kívülről megnéztem a csomagolást, nem vettem rajta észre semmi különöst, hazamentem.
Otthon kibontottam az egyiket, elkezdtem rá másolni adatokat. Mikor végeztem, akkor kibontottam a másikat és látom, hogy ütődés nyomai vannak a HDD-n.
Ekkor jobban megvizsgálva az első HDD-t, azon is találtam "gyanús" jeleket. Nem olyan szembetűnő, mint a másodikon, valószínűleg ezért nem is vettem észre elsőre, de látszik néhány pontszerű benyomódás.
Emailen jeleztem az elállási szándékomat és holnap vissza is viszem a termémeket.
Megtagadhatják az elállást ilyen esetben? Az átvételkor nem írtam alá semmilyen papírt, hogy hiánytalanul, sérülésmentesen átvettem a terméket.
Én voltam a hülye, hogy nem bontottam ki a csomagolást, de kívülről nem volt semmi jele a sérüléseknek...
Ilyenkor mi az eljárás? Így jártam, vagy ne hagyjam magam lerázni?
Ha nem lesznek segítőkészek milyen eszközökkel tudom vételár visszafizetését kieszközölni?Köszönöm a segítséget.
-
Kiskokó
veterán
Helló
Vásároltam egy jópár milliós Jakuzzit. Az új 2021-es módosítások tudatában a 250ezer ft feletti 3 év garanciát várnám el a termékre, de a forgalmazó alibi dumákkal próbál kibújni és csak 2 év garanciát adni. Állítólag van valami kitétel, és a jakuzzi ezért pont nem tartozik bele. Én erről nem találtam semmit.
Miként tudnám elérni, hogy a 3 év garanciámat megkapja hivatalosan is mert papíron csak 2 van.
Köszönöm
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Topikgazda
-
luciferc
őstag
Lényegtelen, hogy cinikus vagy sem. Ha szabályos lenne, akkor lehetne 1 nap is, így meg, hogy jogellenes, a 2 év 11 hónap 25 nap is jogellenes egy 250e feletti terméknél.
A fogyvédelem bejelentésre fog mozdulni, sajnos maguktól inkább csak pihiznek az irodában, pedig valóban mehetnének a jogszabálysértések után proaktívan is. Az emberek jogtudatossága meg sajnos a bányászbéka segge alatt van.
-
Kiskokó
veterán
Helló
na válaszoltak is, ezt a linket kaptam. Ma már nincs időm elolvasni de bedobom addig is.
Köszönöm
[link]
Elvileg nem szerepel a mellékletben a jakuzzi, így nem tartozik ebbe a kategóriába.[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Kiskokó
veterán
válasz Lackooo84 #25967 üzenetére
Ez egy rendes Caldera Spa Utopia Geneva Jakuzzi. 5 millió volt és az első héten 2x jöttek ki garanciális javításra..... gondolhatod... és nem értik meg miért ragaszkodom a 3 évhez...
A link után még leírta hogy az alap 2 éven felül 3 meg 5 meg 10 év garancia van a különböző részegységeire a jakuzzinak de azok pont azok amikkel nem lesz baj amúgy sem.
10év garancia (na persze majd 9 évnél ki tartja be...) a kád héjra... meg hat annak mi baja lenne...| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
konci79
őstag
Sziasztok!
Bluetooth fülhallgatót küldtem vissza az Aqua-ba, töltőtok kapacitása harmadára csökkent fél év alatt.
Kérdés hogy meddig ülhetnek rajta?
AZ ÁSZF-ben az van hogy törekedniük kell a 15 napra, ha nem megy, tájékotzatnak a cseréről vagy várható javítás idejéről.
Én kérdeztem rá 2 hét után, lényegében annyit írtak vissza , hogy a szervíz még nem jelzett.
Átvételi jegyzőkönyvben 37 napos határidőt adtak meg kapásból... -
windlord
őstag
Srácok, egy kis útbaigazítást szeretnék kérni!
Vásároltam vagy két hónapja az emag -tól egy újracsomagolt mosógépet.
Az ára cca: 280khuf -ról lett leárazva úgy 125khuf -ra.
A leárazás oka: horpadás az egyik oldalon.
Vettem rá még + 2év garanciát is.
Így kb. 140khuf volt a gép + garancia.
A gép állt vagy másfél hónapig, mire költözés után beüzemelésre került.
Centrifugáláskor istentelen hangot ad a gép (csapágy hibás), illetve az ajtó 3. nyitásakor leszakadt a zár mechanika az ajtóról és a mosógép zárószerkezetében maradt.
Bejelentettem, jött a szervízes.
A garancia bolti.
Szétkapta a gépet, megállapította, hogy javítható de felejtsem el mert az emag nem fogja javítani, hanem vissza adja a vételárat.
Elkezdtem kommunikálni az emaggal, se kupon, sem nem műszaki paraméterekben cserélünk, nem érdekli őket a kiterjesztett garancia sem.
Eléggé elmérgesedett a viszonyunk. Én egy kupont kértem, hogy le tudjam vásárolni a vételárat, ha már ekkora tökfejek.
Ma hív a futár!, hogy megjött a gépért.
Senki sem tájékoztatott erről.
Írtam egy mérges levelet az emag -nak, hogy ezt mégis hogyan képzelik.
Se válasz az utolsó levelemre, semmi egyeztetés...
Van értelme jogi útra terelnem a témát?
Van bármi esélyem egy jogvédelem biztosítással?
Mindenesetre kértem egy panaszkezelési kontaktot, mert azért ezt az eljárást kicsit erősnek tartom. -
luciferc
őstag
válasz windlord #25970 üzenetére
Lehet csak nekem nem teljesen világos, hogy pontosan mi is a probléma.
Most akkor a futár javítani vitte? Vagy elviszi és pénz vissza? A kupont nem is értem miért akartad volna. Nem kérünk és nem fogadunk el kupont, mert az a bolthoz köt. Pénzt vissza konvertibilis magyar valutában (HUF).
És mit gondolsz jogi útra terelni?
-
jeni
félisten
válasz windlord #25970 üzenetére
a kiterjesztett gari összegért általában a boltok bónuszt adnak kárpótlásul.
az,hogy 3 nap vagy 14 napon belül nem lett tesztelve az gond.
ha javítható a szervizes által akkor miért baj ha javításra elviszi vagy elvitte?
a horpadást nem kötelező kivenni,ez már inkább szépséghiba.
ha a bolt vagyis az Emag vissza adja termékért akkor kifizetett árát akkor annak is lehet örülni. az más tészta ,hogy ugyan olyat vagy azonos kategóriás mosógépet nem kapsz annyiért. ez benne van a pakliban.
az kicsit félre vezető volt a bolt részéről,hogy horpadáson kívül más hibát elhallgatták előled.[ Szerkesztve ]
-
windlord
őstag
válasz luciferc #25973 üzenetére
és jeni!
Nem javítás céljából vinné el, hanem végleg mert javíthatatlan szerintük.
A szervizes szerint egy csapágy kell a dobba meg egy új ajtó, mert egyben van a zár az ajtóval (bele van csavarozva a műanyagba).
A szervizes szerint a javítás kb 1-1.5 óra.
Emag közölte, hogy gazdaságtalan számukra a javítás.
Cserélni meg nem tudnak, mert pont ugyanilyen nincs a raktárkészletben.
Ma csak úgy el akarták vinni, de pénzt nem utaltak vissza természetesen, sőt nem is tájékoztattak.
Visszafizetnék a vételárat + extra garit.
Csak a kérdés, hogy jogilag nem e tudok valamit pirítani velük, mert már arcpirító a primitív hozzáállásuk a dolgokhoz. -
luciferc
őstag
válasz windlord #25974 üzenetére
Jogilag akkor tudnál esetleg, ha bizonyítanád, hogy nem igaz, hogy gazdaságtalan a javítás (egész pontosan aránytalan többletköltséget jelent). Mivel azonban erősen leárazva vetted, ezért akár reális is lehet a gazdaságtalanság. Egy csapágy meg ajtó csere simán elérheti a vételár felét is, vagy még többet. Bár a ptk eleve eléggé megengedő ebben, a vállalkozás simán mondhatja, hogy nem vállalja a javítást vagy a cserét, ekkor kérhetsz árleszállítást vagy visszavásárlást. Még ez lehet egy opció, hogy megtudod mibe kerül a javítás és kérsz akkora árleszállítást (PTK 6:159. § (2)). Ettől elvileg nem térhet el (már hogy árleszállítást kérsz), bár az árleszállítás mértékét vitathatja.
A hozzáállásukat a kormányhivatal fogyasztóvédelmi részénél panaszolhatod. Ott egyedi ügyekkel nem foglalkoznak, de ha meggyőző a leveled esetleg kaptak már hasonlót, akkor indíthatnak vizsgálatot a gyakorlatukkal kapcsolatban. Feltéve, hogy épp olyan ember olvassa a hivatalnál, aki akar is csinálni valamit...
-
jeni
félisten
válasz windlord #25974 üzenetére
ellentétes a dolog amit írsz,ha elvitte akkor mi célból?
magának megjavítva MEGVESZI?
elvinni ha elvitte akkor kell erről igazolást adnia,és ha tényként állította meg akkor tényként is kell igazolnia,hogy gazdaságosan nem javítható meg és erről ad egy igazolást de ha meg előre szövegel az ürge akkor jogtalanul teszi ezt meg.
jelen állást szerint javításba vitte el amiről nincs igazolás,hogy csereengedélyes!
ilyet helyben sose adnak a szervizesek.
a kisebb rossz,hogy azért megint kell azon összegért felhajtani akciós mosógépet.[ Szerkesztve ]
-
windlord
őstag
El szerette volna vinni, mert gazdaságtalan a javítása.
A hibás gépet ők elszállítják ingyen.
A hibafelmérésről kaptam egy papírt, hogy "állapotfelmérés".
Munkalapot nem kaptam, kalkulációt meg főleg nem.
Nézd, ennyit tudok amit leírtam, mert automata üzemben működnek.
Tájékoztatás nélkül hívtak, hogy itt vagyunk vinnénk a gépet.
Csak kimaradt a bankszámlaszám elkérése illetve az utalás.
Most magyarázkodnak levélben, hogy nem volt idejük szólni mert pár ember dolgozik minden ügymeneten...stb.
Ők ezt úgy képzelték, hogy a gépet elszállítják én válaszok egy másikat és egy füst alatt hozzák. Vagy:
Elszállítják , de előtte visszautalják az árát.
Panaszkezelésre nem akarnak reagálni.
Kérjek egy kalkulációt a javításra egy Samsung szervíztől és menjek a fogyasztóvédelemhez?
Vagy engedjem el az egészet és vásároljak máshol? -
luciferc
őstag
Nem vitte el, hanem vinné. És ha a vevő beleegyezik a visszavásárlásba, akkor teljesen jogszerű. Itt az a lehetőség, hogy nem egyezik bele, hanem próbál árleszállítást szerezni.
A gazdaságtalanságot nem kell igazolnia semmivel a fogyasztó felé. Ha a fogyasztó eljárást indít, na akkor majd kell.Jelenleg annyi történt, hogy az emag nem túl világos és korrekt kommunikációval közölte, hogy sem a kijavítást sem a kicserélést nem vállalja és egyben automatikusan visszavásárolná. Azonban ez nem felel meg a PTK 6:159. § (2) b)-nek, mivel ott az szerepel, hogy a fogyasztó kérhet árleszállítást vagy elállhat a szerződéstől.
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
[...]
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, – a (2a) bekezdés szerinti kivétellel – a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz windlord #25977 üzenetére
Ha akarsz ezzel foglalkozni, akkor tudd meg a javítás költségét és kérj a PTK 6:159. § (2) b) alapján árleszállítást a javítás költségével egyező összeggel. Aztán meglátod. A lényeg, hogy hivatkozz a jogszabályra és jelezd, hogy a PTK szerint ez a te döntésed, hogy melyiket szeretnéd. Azzal meg legyél tisztában, hogy az összeget vitathatja. Tehát sajnos ha úgy akarják, akkor hatékonyan tudják azért akadályozni a jogérvényesítést.
-
windlord
őstag
válasz luciferc #25979 üzenetére
Köszi, hivatkoztam a jogszabályra és kértem pár sorban a véleményüket, hogy miért is javíthatatan.
Panaszkezelésre nem akarnak kontaktot adni, arra megírtam, ha nem kapok akkor elmegyek a Fogyasztóvédelemhez.
Meglátjuk.
Amúgy tényleg nem értem, hogy ennyi blama után ezt miért erőltetik..
Pedig nem kevés pénzt hagytam már náluk...
Köszönöm a segítséget és az útbaigazítást!
Ha lesz infó, hozom. -
jeni
félisten
válasz luciferc #25979 üzenetére
Én se értettem az egészet.
Ha elvitték volna onnantól 30 napra kell a szerviznek javításra átvennie.
Azt gondolom mindenkép kell igényelni termék a javítását. Különben a szerviz nem fogja megigényelni az alkatrész cserét. Ezzel lehet a folyamatot elindítani amit az Emag elakar kerülni.
A szerelő nem adhat csereengedélyt. Ezt maga a gyártó adja meg. A logisztika lejelenti,hogy mi a szituáció. A gyártó vagy küld alkatrészt vagy jóvá hagyja a 30 napon belül a csereengedélyt. Na erre leszek kíváncsi,hogy itt mi lesz majd? Itt szerintem maga a mosógép sincs jogszerűen lerendezve. Emag itt valamit sumákol.
Amit fog tenni az Emag,hogy vissza utalja a kifizetett összeget esetleg felkinál majd egy kedvezményes utalványt ráadásként.[ Szerkesztve ]
-
windlord
őstag
Nekem is zavaros az egész.
A szervizes szerint ez egy olyan típus, amelyet nem is forgalmaznak az országban... de mondott sok egyéb f@szságot is, ezért nem hagyatkoznék rá.
Itt bolti garanciáról beszélünk, gyártói feltételezem nincs.
Tuti sumákolnak, ezért is ilyen vonalasok az ügyben.
De már végig viszem, hogy legyen pár kellemetlen pillanatuk.
A kedvezményes kupontól teljesen elzárkóznak.
Pedig én felajánlottam.
Csöndben rendezzük le a cserét, de kérek egy 15-20% kupont fájdalomdíjul.
Ha már vettem extra garanciát is a semmire.
De jó, hogy fel nem pofoztak a leveleken keresztül.
A Fogyasztóvédelem megemlítése után álltak át a minimum kommunikációra, illetve az automata üzemre. -
luciferc
őstag
Szerintem ott a csavar, hogy szállítási sérült a készülék, így valószínű a gyártó részéről megszűnt a garancia vállalás, az emag így saját felelősségére értékesítette. Gondolom az ő emberei okozták a sérülést, így a gyártó nem vitte vissza, ahogy tette volna, ha az ő érdekkörében sérül.
-
Gyuri27
félisten
válasz konci79 #25984 üzenetére
"Amennyiben a vásárolt termék első alkalommal hibásodik meg és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítja, hogy a termék nem javítható, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni, ha ez nem lehetséges vételárat 8 napon belül visszatéríteni a vásárló részére.
Meghibásodás esetén, ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról.
Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket 30 napon belül nem tudja megjavítani a vállalkozás/szervíz, akkor a vállalkozás 8 napon belül cserélni köteles a terméket, ha erre nincs lehetőség, a vételárat 8 napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó részére.
Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket, tehát negyedik alkalommal már nem ragaszkodhat a javításhoz a vállalkozás. Amennyiben nem lehetséges a vételárat 8 napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó részére.
A jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta."Amd - Radeon - Ryzen
-
jeni
félisten
válasz konci79 #25984 üzenetére
30 naptári nap van erre hivatalosan. Azon belül kell a Aqua bolt vagy ahhoz kapcsolódó szerviznek tájékoztatást adni,hogy cserélik, javítják, vagy írnak valamit.
Nekem se válaszoltak. Magam mentem be személyesen. Szóltam na akkor most mi a szituáció? Telefonáltak mivel letelt a 14 nap és nekem adtak igazat és kifizeték a gyári hibás terméket készpénzben.[ Szerkesztve ]
-
Jim74
nagyúr
Sziasztok!
Ha egy terméket (az egész terméket, nem csak egy alkatrészét, pl. számítógép alaplap) garanciában cserélnek, akkor a cseretermékre újra indul a garancia időtartama, vagy az eredeti garanciaidő vonatkozik a cserében kapott termékre is?
Köszönöm .
-
luciferc
őstag
Ha
a) a kötelező jótállási időn belül cserélték, akkor újraindult a jótállás
b) a kötelezőn túl, az önként vállalt időszakban cserélték, akkor az önkéntes vállaló (gyártó/bolt) saját szabályai érvényesek, ami jó eséllyel az, hogy nem indul újra.
Vagyis azt kell megnézni, hogy mennyi a kötelező jótállás (100e Ft alatt 1 év) és mikor cserélték.
-
Jim74
nagyúr
válasz luciferc #25996 üzenetére
Köszi
Akkor konkretizálom a dolgot, hátha könnyebben rövidre tudjuk zárni a dolgot.
2021. májusában lett vásárolva 4 db merevlemez egyszerre, egy számlán, "Garancia: 3 év" megjelöléssel, bruttó ~375ezer Ft értékben.
A 4 db lemezből 2 db garanciában cserélve lett 2022. áprilisában (1 éven belül). Erről egy "Szállítólevél" lett kiállítva, amin szerepel, hogy "garanciális csere" és feltüntetésre kerültek a cserélt és az új merevlemezek sorozatszámai.
Kérdés, hogy a cserében kapott új merevlemezek garanciája a 2021. májustól 3 év, vagy 2022. áprilistól 3 év?Köszönöm és elnézést, hogy ennyit foglalkoztatlak Benneteket .
-
luciferc
őstag
Hm. Érdekes amúgy a kérdés és bevallom most elbizonytalanodtam kicsit, aztán mégsem . Írom miért.
A kötelező jótállás 1 év, vagyis a 3 évből a második 2 év az önként vállalt. Ekkor dönthetne úgy a forgalmazó vagy a gyártó, hogy az önként vállalt időtartam nem indul újra, vagyis a cserekor a kötelező jótállásod újraindult, de az önként vállalt az továbbra is az eredeti vásárlástól számít, vagyis 2024. májusban jár le és kész.
Ugyanakkor ha nem kaptál önkéntes garancia feltételeket, amiben ezt leírták, akkor szerintem (és jelzem, hogy nem vagyok jogász) úgy értendő, hogy az önkéntes rész feltételei megegyeznek a kötelező jótállás feltételeivel, vagyis az is újraindul. Ellenkező esetben az önkéntes részt tetszőlegesen kiüresíthetné, hogy hát ők azt nem úgy gondolták, ami meg a fogyasztó megtévesztése. Ezért szoktak a cégek az önkéntes részre vonatkozó szabályozást hozni. Ha nem kaptál ilyet ékes magyar nyelven a bolttól (vagy nem volt benne a HDD-k csomagolásában), akkor véleményem szerint a kicseréléstől számított 3 év van, vagyis 2025. május.
Az én véleményem tehát 2025. május, én így tekinteném és az előző alapján érvelnék, ha vitatja valaki.
-
Ajándékok
aktív tag
válasz luciferc #25998 üzenetére
Nem tudom, most hogy van, de régebben, az eladó nem vállalhatott kevesebb garanciát, mint amennyit a gyártótól (=importőr) kapott. Vagyis, ha a kisker 3 év garanciával vette, akkor kötelező volt továbbadni a 3 év garanciát. A vásárló pedig ha akart, léphetett feljebb az eladói láncon. Vagyis hiába vette egy kiskerben, személyesen is mehetett a nagykerhez a garanciát intézni.
Ez változott?Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Hobby elektronika
- Milyen asztali médialejátszót?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Steam topic
- Huawei FreeBuds Pro - egy igazi csúcsmodell
- Parfüm topik
- NBA és kosárlabda topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen