-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Predator2
addikt
Helló
A Jysk-ból várásoltam egy TV asztalt, az első hibás volt (07.04-én kaptam meg)
Ma megérkezett a csere darab (teljesen új bútor), de az is festék hibás. Elegem van belőlük.Holnap még benne vagyok a 14 napos elállási időben? Vagy ilyenkor az új bútortól él a 14 napos elállás?
Új számlát stb.... kaptam, mintha most vettem volna.Üdv
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
fRooStzzZ
senior tag
Sziasztok.
A kérdésem a következő lenne.
Adott egy telefon (Note 9) amiben egy ideje kotyog valami ha kicsit rázom a telefont.
Na most ezt bevittem a szervizbe, ahol azt mondták ez a kamerának valamelyik része zörög.
Lényegében ez az utóbbi 1 hónapban kezdett el egyre jobban zörögni, mivel van összehasonlításom több telefonnal is, így ez eléggé borzalmas a többihez viszonyítva.
A szervizben azt mondta az egyik hölgy, hogy ez normális jelenség, amit nem szívesen fogadok el, mert azért 300 ezerért nekem egy fél éves telefon ne kezdjen már el zörögni, kattogni stb.
Azt mondta, ha ez nem befolyásolja a működését, akkor ne foglalkozzak vele. És még az sem biztos a kamara zörög benne, csak ezt mondják.
Gondolom mire lejár a garanciám, addigra kihullik belőle a kamera, vagy ki tudja mi lötyög benne és akkor 60 ezerért cserélhetek benne valamit. Na most ugye a telefont nem így vettem, nem kotyogott benne nekem semmi, most fél év alatt ha ennyire el tud használódni valami, akkor igen is cseréljék ki olyanra, amilyen gyári korában volt.
Ma felhívtam a Samsungot, ahol ugyan csak ezt javasolták, hogy ez miatt ne vigyem szervizbe, majd akkor ha valami funkcionális problémája lesz. Gondolom az pont a garancia lejárata után fog bekövetkezni,
Ezzel mit lehet kezdeni?
Hova érdemes a telefont vinni, kihez lehet fordulni?
Mert ha egy 30 ezres telefonról lenne szó, akkor azt mondom ok. De egy csúcskészülék ne 5-6 hónap alatt adja meg magát, ha pedig igen azt ismerjék el hogy kopó alkatrész, gyártási hiba vagy mittudoménmi akkor cseréljék ki annak megfelelően.
Mint mondjuk veszel egy autót, elkezd kopogni a futómű, majd mondják nem cseréljük ki addig, míg nem esik ki alóla vagy borulsz fel mert ez egy normális jelenség. -
#77646080
törölt tag
válasz Dealer95 #20405 üzenetére
Igen, jól írtad. Ez teljesen normális jelenség. A Galaxy S7-em esetén is hallható volt. Nem tartozik a jótállás hatálya alá, mert ez a normális. Természetesen érthető, hogy ha valaki ezzel nincsen tisztában, akkor ez számára zavaró lehet (amíg ki nem derül, hogy ez valójában nem is probléma).
-
fRooStzzZ
senior tag
válasz #77646080 #20406 üzenetére
Igen, tudom hogy kicsit kell neki kocognia, mert nem az első telefonom, meg a családban is van egy pár új készülék.
Viszont az összes közül az enyém a legújabb is, és messze az amelyik a legjobban / leghangosabban kotyog.
Még lehet azt is meg merném kockáztatni, hogy nem is annak van hangja, hanem valami másnak.
Ennek durvább, erősebb kopogása van, olyan mintha valami letört volna belül, de én innen nem tudom megállapítani, ők meg vaktában azt mondják az.
Mutattak a szervizben másik telefont is, ami kotyogott, de az sem volt ennyire durva mint az enyém. -
#77646080
törölt tag
válasz fRooStzzZ #20407 üzenetére
Rendben, így jobban rálátni a helyzetre.
Azt írtad, hogy ne “adja meg magát” egy csúcskészülék 5-6 hónap alatt. Ez rendben van, nem kívánsz lehetetlent. Ám miben valósul meg az, hogy “megadja magát”? Akadályoz-e téged abban, hogy használni tudd a Note 9-et? Ne érts félre, mindössze azt szeretném megértetni, hogy a szerviz addig nem tud lépni, amíg nincs konkrét hibajelenség. Tehát az, hogy adott X funkció nem működik. Nálad ilyen nincs. Teljesen értem, hogy zavar téged, de ezzel mit kezdjen egy szervizes? Minden működik. 🤔
-
fRooStzzZ
senior tag
válasz #77646080 #20408 üzenetére
Mit kezdjen egy szervizes?
Cserélje ki.. Hisz nem így vettem, ez nem az én hibám, nem egy karcos kijelzőt szeretnék kicseréltetni amit összekarcoltam.
Ez ezek szerint egy kopó alkatrész ha lehet így fogalmazni, ami nem olyan mint eredeti állapotában volt, amit igen is elvár az ember egy 300 ezer forintos telefontól hogy ne zörögjön, csörögjön stb fél év elteltével.
Egy A40-nél még elnézi az ember, mert jó, valamin spórolnak, hogy 70e ft legyen.
Ugyan az, mint egy audi A6-nál is elvárja az ember, hogy 30e km után ne lógjon a kormánymű ha rendeltetés szerűen van használva az autó. De Zotye T700-nál (kínai autó) még azt mondja az ember, ok, ok.. de azért na.
Érted, hogy mit is szeretnék ezzel mondani?
Beégett kijelző?? Azt cserélik? Pedig az sem korlátoz semmiben, ugyan úgy látni a kijelzőt, max egy cseppet foltos. De attól nem akadályozza az embert semmiben sem. Ez egy típus hiba, amit ha úgy van cserélnek is.
97 óta van telefonom, sosem vittem még telefont szervizbe, ez lenne az első mert azért ilyen árnál elvárnám hogy ne kotyogjon benne semmi, olyan legyen mint újkorában. Ha már ennyire amortizálódik a dolog. -
Dealer95
őstag
válasz fRooStzzZ #20409 üzenetére
Én egy vízálló, üveg hátlapos telót nem szedetnék szét egy ilyen "hiba" (ha lehet egyáltalán így fogalmazni) miatt.
Hosszú távon rosszabbul jársz szerintem.
Várd meg amíg beég a kijelző (gari időn belül általában be szokott) és majd egyben cseréltesd ki.Semmi sem garantálja, hogy az a kamera amit bele tesznek nem lesz ugyan ilyen "hangos" az OIS miatt majd már alapból, vagy rövid időn belül.
De ez csak az én véleményem.
-
fRooStzzZ
senior tag
válasz Dealer95 #20410 üzenetére
Tervben van a N10 vásárlása is, és előtte valszeg el szeretném adni ezt.
Viszont most ha valaki elvinné, meghallja hogy zörög, mert szerintem nem a kamerája zörög neki, akkor mit mondok? Ez így tökéletes, mert azt mondták? Vagy adjam oda neki 30-al olcsóbban, mert ki tudja milyen baja van? Így is féláron lehet már venni telefont. Akkor adjam oda 120-ért?
Olyan, mintha egy kis pöcök vagy valami elvált volna benne valahonnan, és az kotyog valahol. Azért mondtam, ennek nem hinném csak a kamerája lötyög, mert van itthon viszonyítási alapom több készülékkel is. És a szervizben is adtak másikat, ami ugyancsak kotyogott, de az az elviselhető kategória volt, amire azt lehet mondani ok, ez lehet az amit mondanak.Vagy direkt égessem be a kijelzőt?
Nekem a N2 4 év használat után sem égett be, N3-t sikerült beégetni, de az is azért volt, mert a töltőcsatlakozóba beleégett a kábel.
[link]
Leolvadt a hátlap, aksi kicsit púpos lett, a csatlakozó elolvadt, a kijelző alsó fele szép rózsaszín lett. Cseréltem benne egy USB csatlakozót, és használtam tovább. Ott már volt beégett ikon. De szervizben egy telefonom sem végezte. Aztán lett N5, amitől alig vártam hogy megszabaduljak. Most meg vettem a N9-et, de ha a N10 is ilyen lesz akkor lehet lemondok róla. -
fRooStzzZ
senior tag
Feltettem egy rövid videót a ytb-ra.
Talán lehet hallani mire is gondolok. Ez nem szimplán szerintem a kamera hangja.
Ha igen, akkor meg ott rohadjon meg a Samsung, ha ez nem hiba, hanem természetes jelenség.[ Szerkesztve ]
-
GZoli7
senior tag
válasz fRooStzzZ #20412 üzenetére
Nincs ennek a telefonnak fóruma, ahol esetleg a többi tulajdonost megkérdezhetnéd a tapasztalatokról?
Akár itt, vagy xda-n?
Én vetetnék fel egy jegyzőkönyvet a Samsung szervizzel, amibe be lehet írni, hogy te ezt tapasztalod, ők meg nem gondolják hibának. Aztán, ha később lesz valami, akkor lehet lobogtatni, hogy már a vásárláskor fennállhatott a hiba, lehet kijavítani... -
Exodion
aktív tag
Sziasztok,
Volt egy békéltető tesületi folyamatom problémás garis ügyintézéssel ahol végülis nekem adtak igazat és volt alávetési nyilatkozat is. Na most árnyalnám a képet de röviden ez történt:
- garis ügyintézésre leadva
- 45. napon érdeklődvén megkaptam hogy nem történt semmi
- 55. napon megpróbáltam elállni a szerződéstől mert kezdett kényelmetlenné válni
- 56. napon elutasították mondván kész a cucc jön vissza (nem jött erről becsatoltam a békéltetőnek a gyártó "igazolását" - már itt jogos volt az elállásom ezt megállapították)
- 68. napon visszakaptam a terméket ami továbbra is hibás volt
- jeleztem a boltnak írásban ismételten az elállásom a cucc visszament garira
- 85. napon bebizonyosodott hogy valóban javíthatatlan a cucc a gyártó kicserélte de nekem ugye nem kellett azthiszem úgy fogalmaz a Ptk, hogy "Javításhoz és kicseréléshez fűződő érdekem megszűnt". Ekkor ismét jeleztem a boltnak, hogy na akkor maradjon náluk a csere nekem már van másik.
- 99. napon csak kiküldték a cseredarabot miután már 2x emailen és 1x nyomtatott formában is leírtam hogy NE, indoklás az volt hogy hát ha vihetem magammal a békéltetőhöz akkor vigyemItt ugye rögtön meg is mondták, hogy az a gubanc, hogy ez valószínűleg azért történt, hogy polgári jogi értelemben semmit ne tudjak csinálni, de a levelezést átnézve megállapították bő 1.5 óra alatt, hogy ja igen pénzt vissza. Addig ne küldjem vissza a terméket amíg meg nem indul a kommunikáció, majd kapok én is meg a bolt is hivatalos levelet a békéltető testülettől és attól fogva (?)14 nap áll a bolt rendelkezésére az árat visszautalni, vagy bíróságon megtámadni a határozatot, de igazából semmi értelme mert jogilag nekem van úgyis igazam max jól el lehet húzni.
Itt akkor most keressem a boltot, hogy na ez az eljárás vége és akkor visszaküldeném a cuccot ami nem az enyém ha megkapják az értesítőt meg majd utalnak vagy hogy szokott ez működni? Elég szűkszavúak mióta elindult a békéltető eljárás ha megkapják, hogy nincs igazuk egyelőre bele se gondolok
-
Bengio
tag
Sziasztok!
Lehet, hogy nem jó helyre írok, de nem találtam meg a totál megfelelő topikot erre. Az is valószínű, hogy lerágott csont, amit kérdezni szeretnék:
Használt 10+ éves hardverre mennyi garanciát adunk? Mennyit illik, mik a feltételei?
Ha megadom a számom privátban, kijelzett számról hívj! -> Rejtett számról érkező hívást nem veszek fel. Köszönöm.
-
őstag
válasz Bengio #20416 üzenetére
3 nap kipróbálás teljesen rendben van, esetleg lehet egy hét is
ha baja van a vevőnek, különösebb kérdés nélkül illik visszavenni, legfeljebb eladod másnak ha nem is rossz a cucc
hogy ki fizeti a postát ha garis gond van, azt érdemes tisztázni előre[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz Bengio #20416 üzenetére
Semennyit, es meg a szavatossagot is kizarjuk (maganszamely-maganszemely kozott). Mukodes kozben termeszetesen megtekintheti, vagy kompatibilitasi problema gyanuja eseten hozhat sajat vasat kiprobalni. Bar 10+ eves hw (mar ha szamitogep hw-rol van szo), jellemzoen annyit sem er mar, hogy fel orat buszozzon erte az ember, nemhogy meg fizessen is erte barmit, emiatt nem kivannek en semmilyem formaban a garijaval szarozni (de persze nem tudom mirol es milyen erteku cuccrol van szo)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
ez logikusnak hangzik, de alapvetően ellentétes azzal ahogy itt a ph-n a normális, megbízható tagok között folyik a biznisz, csere-bere, futár, posta útján
ha valami használtat el akarok adni, senki sem venné meg, ha nem vállalok pár nap garit
(ha pedig csak személyesen adja valaki, akkor a potenciális érdeklődők kb 95% át elveszti)cryptot minden termékemért elfogadom
-
pubos
tag
üdv.
A történet röviden.A cég ahol dolgozom venne egy gépet nekem mert kellene a munkához stb.
Rám bízták a vásárlást egy megadott kereten belül.Azon belül én döntöm el milyen típus stb.Vagyis hát én intézném a vételt szállítást mindent.(Egy év után meg úgy is selejtezésre kerül akkor meg végleg az enyém lenne)
Én HP szeretnék mindenképpen nem utolsó sorban a 3 év gari miatt.Az érdekelne engem hogy ha cég számlára lenne véve a gép akkor is tudnám gariztatni ha úgy alakul?Van ez a háztól házig garancia és mivel a gép nálam lenne meg a pappírjai is tudnám e ezt intézni.Mert ha nem akkor hagyom intézzék ők.
Akkor vesznek majd ők csak akkor valószínűleg jóval olcsóbb vagy valami használtat kapok aminek nem igazán örülnék. -
őstag
na ez tipikusan az a kérdés, amit a hp-tól kell megkérdezni, illetve a honlapjukon elolvasni a garanciális feltételeket.
az én tippem hogy pénzvisszatérítést biztosan nem fogsz tudni kapni, de javítást, esetleg cserét lehet hogy el tudsz majd intézni ha ugy alakul. (de én nem olvastam el a feltételeket)cryptot minden termékemért elfogadom
-
Exodion
aktív tag
válasz Exodion #20415 üzenetére
Írtam az iponnak, 2óra múlva jön a válasz, hogy NE küldjem vissza a terméket mert a Hajdú-Bihar megyei békéltető testület nekik nem illetékes az ügyben (akkor minek tettek alávetési nyilatkozatot miszerint kötelezésként elfogadják a döntést HA az megfelelően indokolt, ez nem kötelező...) és hogy még nem történt írásbeli egyezségkötés.
Nekem viszont a határozaton itt csücsül, félkövéren kiemelve, hogy küldjem vissza. Esküszöm ez sokkal jobb mint egy kabaréműsor mostmár -
amdboy
senior tag
sziasztok!
Elnézést ha hosszúra fog sikerülni, de csak így tudom vázolnia a problémámat.
Problémám a következő. 2018.08.20.-án vásároltam egy xioami redmi note 5 tipus készüléket( jemila gsm), aminek nem sokkal a garancia lejárata előtt besárgult a kijelzője. 2019.06. 23.-án visszavittem a készüléket ahol vásároltam, hogy cseréljék ki a kijelzőt. Nagy megdöbbenésemre ez a gsm bolt megszűnt! Kis netes boklászás után rátaláltam a xiaimi szervízre, akik a jemina gsm készülékit (már amik még garisak) javitják. Ezen a napon el is mentem, bevették a készüléket. 2019.06.24.-én hívtak (igen hihetetlen de 1 nap volt a javítási idő), hogy mehetek a telómért. Elmentem érte, nem néztem át... Hazaértem és ekkor tapasztaltam, hogy a kijelzőnek a színei igen fakóak és a fényerő sem az igazi. Nem sokkal rá irány vissza, az ott dolgozó, hogy elmondta, hogy szerinte semmi baj ezzel, de visszaküldi megnézeti. Másnap azaz 2019.06.25.-én hívtak, hogy kész a telefon. Ismét bementem, de láttam, hogy nem csináltak vele semmit. (Szerencsére a nejemnek is ugyan ilyen telefonja van, így vittem összehasonlítás képen.) Megmutattam a hölgynek, hogy ő is lássa, itt valami nem kerek, és most már az az érzésem, hogy át akarnak vágni. Bevette ismét!! Nem sokkal később jött egy telefon, hogy elnézést kérnek, de csak ilyen UTÁNGYÁRTOTT kijelzőjük van!( hát WTF? ha nem szúrom ki, akkor átb@sznak magyarul). Természetesen nem fogadtam el, kértem, hogy legyen erre megoldás. Azt mondták, hogy visszaküldik valahová és kap egy vadi új kijelzőt ami eredeti. Most ott tartunk, hogy több mint 1 hó eltelt és felhívtam őket, természetesen még nincs kész és nem is tudják a szervizelés meddig tart még el!! Van egy szervizes ismerősöm, ő azt mondta, hogy ha 1 hónap után sem sikerült kijavítani a készüléket kérhetem a csereútalanyt. Ezt el is mondtam nekik, azt mondták ez tényleg így van, de mivel nem ők forgalmazták, ők csak javítanak nem tudnak mit tenni, várjak.(józan parasztésszel belegondolva, ha a javítását átvették a jemina gsm-től, akkor a vele járó herce hurcát is, ha ilyen adódik??!!) Ezután megpróbáltam felhívni a jemila gsm-et, hiába szünt meg, hátha alapon. Ki csörgött.... A vonal másik végén lévő hölgy elmondta, hogy szánja, bánja de nem tud mit tenni, mert a bolt megszűnt, ő is csak egy szervizes, de ő is a xiami szervízbe küldött volna amúgy is, tehát jó helyen van a telefonon. Most ilyenkor mi van? A telefonomról hír nincs, csereutalvány az ablakban... Mit tehetek? válaszokat köszi![ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz amdboy #20423 üzenetére
röviden leírva
a opció, bepereled a gsm bolt üzemeltetőjét, megelőlegezed a költségeket, hátha lesz valami (szerintem nem lesz, de tudni kellene milyen cég üzemelteti egyáltalán)
b opció, elfogadod a szerviz javítását, hátha tudnak normális kijelzőt szereznicryptot minden termékemért elfogadom
-
Storms
őstag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy hányadik garanciális javítás után lehet kérni egy mobiltelefon cseréjét másikra, vagy levásárolni az árát?
2018.11. hóba lett az Edigital-tól rendelve egy HTC Desire 12 telefon azóta 3 szor volt szervízbe (Telemax GSM.) Mindegy ugyanazzal a hibával: képernyő nem reagál semmilyen érintésre, illetve bekapcsoló gomb nem működik. Megjavítják (alaplapcsere, képernyőcsere), majd 1.5 hónap múlva ugyanaz a hiba előjön, megint visszaküldés. Tegnap este még jó volt ma reggelre ismét ugyanaz a hiba lett. Legútobb irtam nekik,hogy kérem a cserét, már mert én nem fogom havonta visszaküldeni ugyanazzal a hiával. Az volt a válasz akkor cserélik vagy levásárolható az ára ha a szervíz azt mondja ,hogy nem tudják javítani.
Én meg azt olvasom az Edigital-os garanciapapíron,hogy a fogyasztó kérheti a termék cseréjét azonos árban, amennyiben nem tart igényt már a többedszeri javításra.Mit tudnák csinálni már? Nagyon elegem van az egészből már.
ASUS PRIME Z690-A ■ Core i5 12400 ■ 32 GB DDR4 RAM ■ Intel ARC A750 8 GB GDDR6 ■
-
SunMount3r
nagyúr
Hello!
A Sportsdirect egyik üzletében személyesen vásároltam cipőt. Sajnos otthon derült csak ki, hogy nem jó a méret. A becserélés más méretre ilyen esetben esélyes?
Van erre valami jogszabály, vagy határidő?
Köszi!
-
Lackooo84
nagyúr
válasz SunMount3r #20426 üzenetére
Ebben az esetben csak a bolt jóindulatán múlik minden, de szerintem ha nem hordtad ki fogják neked ott cserélni.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
SunMount3r
nagyúr
válasz Lackooo84 #20427 üzenetére
Hát remélem, mert nekem ez megint (másodszorra) egy 2 órás 800FT-os út oda-vissza a buszon a dög melegben. Az egyik cipót ők cserélték el nagyobbra, mert állítólag nem stimmelt ami a dobozán volt és egy full új dobozt kaptam, de abban már 1 mérttel nagyobb cipő volt, de ez csak itthon derült ki.
Szerk: tegnap vettem, kb. 10 percet volt a lábamon.
[ Szerkesztve ]
-
Dee Dee
tag
Sziasztok!
Megadta magát a telefon töltőm (Motorola SC-23, töltő rész, nem a vezeték). A telefonra 2 év gari van, most vagyunk túl az 1 éven. Írtam az eladónak, ezt a választ kaptam:
A 2 év garancia a készülékre vonatkozik, tartozékokra sajnos nem, ugyanis annak rendeltetésszerű használata és tárolása nem bizonyítható utólag, valamint a gyártó sem vállal rá garanciát.
Meghökkentő számomra, hogy a tartozékokra nem vonatkozik a gari. Ez tényleg így van?
Köszi a válaszokat! -
Topikgazda
válasz Dee Dee #20429 üzenetére
Szia! Az első év után már a bolt/gyártó feltételei érvényesek. Meg kell nézni a jótállási jegyet, hogy mik a gyártói garancia feltételei. Egyébként úgy szokott lenni, ahogy a bolt írja, a 2. évben általában már csak magára a telefonra van garancia, tartozékokra nem (még az akksira sem, amivel én személy szerint nem értek egyet, de ez már egy másik téma...).
-
Exodion
aktív tag
Sziasztok,
Na elrtük szükségem lenne egy kis jogi tanácsra. Az ipon levélben kérte a békéltető testületet hogy a kötelezést helyezzék hatályon kívülre mert nem találják elég pontosnak az indoklást. A fő ellenérvük az, hogy lejárt a termékre az 1éves kötelező jótállás és a hiba ezt követően lett jelezve. A garancialapomon 3év van feltüntetve, majd ezt követően mindenhol 12hónap bolti majd 2év gyári amit rajtuk keresztül érvényesíthetek. Ilyenkor is ők felelősek az ügyben?
Értem ezalatt:
Leadtam a cuccot 2 hibával abból az egyik szerintük nem volt hiba és csak az egyik hibával továbbították a gyártónak aki így nem is tudott a fő hibáról. Visszajött hibásan én elálltam a szerződéstől és visszaküldtem. Elküldték megint a gyártónak biznyítást nyert hogy nem javítható és cserélték de ekkor én már vásároltam más terméket. Szerintük őket nem terheli kötelezettség mert gyári gari és az 1év lejárt. 6napos volt az egész javítás eltartott 3hónapig.A békéltető testületnél nekem adtak igazat és kötelezést adtak nekik amit ők most hatályon kívül akarnak helyezni mert nem tetszik a döntés. Mivel hasonló ügyem sem volt még. Mi történik akkor most? Keressek egy ügyvédet és előlegezzem meg a költségeket aztán esetleg visszakapom 1-2év múlva?
[ Szerkesztve ]
-
Exodion
aktív tag
válasz Attix82 #20433 üzenetére
Hú de durca hozzászólásra sikeredett. Csak nem vagy érdekelt? Persze eladnám a boltnak vissza ahogy kell . Az érdekel, hogy most ennek a továbbiakban mi a menete. Keressek ügyvédet, vagy majd a békéltető intézkedik a továbbiakban. Tehát annyi tiszta hogy bíróságon kérhető a hatályon kívül helyezés, ide kell magamat is képviselni, vagy ez csak a békéltető és a kereskedő?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Exodion #20434 üzenetére
Ha a bepanaszolt gazdálkodó szervezete az eljárás során arról nyilatkozik, hogy a tanács döntését kötelezésképpen fogadja el, a törvény szóhasználatával élve aláveti magát, akkor a tanács minden esetben kötelező határozatot hoz, melynek érvényét tekintve azonos egy bírósági határozatéval és nem teljesítés esetén végrehajtási záradékkal lehet ellátni.
esetedben ez a helyzet vagy pedig ez utóbbi?
Ha a panasszal érintett gazdálkodó szervezet az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem fogadja el, vagy az eljárásban nem vesz részt, úgy az eljáró tanács a rendelkezésre álló dokumentumok és bizonyítékok mérlegelése alapján ajánló határozatot hozhat.
Ajánlás jellegű határozat esetében a gazdálkodó szervezet nem köteles eleget tenni a határozatban foglaltaknak. Ilyen esetekben a fogyasztónak írásban értesíteni kell a testületet, ha a határozatban foglaltakat a gazdálkodó szervezet nem hajtja végre. Abban az esetben, ha a gazdálkodó szervezet a tanács ajánlásának nem tesz eleget, a testület továbbítja az értesítést a testületet működtető kamarának, illetve a területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnek. Ezek a szervek - a fogyasztó nevének megjelölése nélkül - jogosultak, illetve, ha az ajánlásban foglaltak a békéltető testület határozata szerint a fogyasztók széles körét érintik, - a panasszal érintett vállalkozás nevének feltüntetésével - és az eljárás eredményét nyilvánosságra hozni.
forrás: [link]
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Exodion
aktív tag
válasz LuckyL #20435 üzenetére
Hát nézd én is szeretném tudni. A határozatban ez szerepel amit tértivevényes levélben megkaptam:
A bepanaszolt előzetesen, írásban úgy nyilatkozott, hogy a Testület határozatát kötelezőnek fogadja el.Majd a felsorakoztatott ellenérv:
A tanács döntését kötelezésként elfogadjuk, amennyiben az megfelelően indokolt.Na ezt bogozza ki valaki. Habár le lehet ezt fordítani. Ha nekünk tetszik akkor elfogadjuk kötelezésként ha nem akkor nem. Amúgy értem én az emailen megküldött reakciójukat de komolyan. Csak kompett hülyeségnek tartom és ez az időhúzás és már csakazértse kicsit idegesít. Példának okául a mai napig nem ismerik el a hibát hibának noha a gyártó szervize nemhogy elismerte megjavítani se tudta. Írásban kétszer jeleztem elhúzódó ügyintézésre hivatkozva elállási szándékom, egyszer fizikai levélben 2019.05.31 -én a hiba leírásához csatolva hivatkozva a Ptk 6:154 1. bekezédésére, majd miután a gyártó megerősítette hogy javíthatatlan június.12 -én. Most a két fájó pont számukra az hogy:
- balfasz vagyok programozó diplomával nem értek hozzá és az nem hiba - de az sőt megjavítani sem lehetett tehát nem értem az indoklást
- és nem úgy van az a 36hónap jótállás mert az 12hónap. Ezzel meg végképp nem birok egyetérteni mert itt van előttem a jótállási lap rajta: Garancia időtartama: 36hónap.Alatta meg a jótállási feltételek között már 12hónap jótállás + 24hónap RAJTUK keresztül érvényesíthető gyártói jótállás. Hát nekem tökmindegy a 12+24 is megfelel ha:
- vagy tudom érvényesíteni a garanciát a gyártóval - nem tudom csak bolton keresztül
- vagy akkor nem szarakodunk ha leadom A hibával akkor továbbítsa A hibával és ne mondja azt hogy nem hiba utánna meg mint egy óvodában próbálunk kibújni a kötelesség alólÉs igazából ennyi. A többi érvelésük igazából csak arra irányul hogy a határozatban nem Ctrl+C -> Ctrl+V az idézetek és pontatlanok. Most írtam két Debreceni ügyvédnek, hoyg tök szivesen leülnék velük átbeszélni a sztorit hogy most én is meg a békéltető testület is kompett idióták vagyunk vagy sem , de még várok az árajánlatra mert lakáshitel mellett nem igazán tudok kipengetni 50-60eFt -ot 1-2óráért amíg ezt átnyálazzuk.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Exodion #20436 üzenetére
hát amit én ovlasok a békéltetői testületi eljárásról, ott nem írja hogy lenne lehetőség fellebbezésre
én a helyedben nem ügyvédet keresnék, hanem felhívnám a békéltető testületet hogy iylenkor mi van
nekem egyébként úgy tűnik, hogy nyert ügyed van és ha nem teljesít magától a cég, akkor simán tudsz végrehajtást kérni, aminek ugyan megelőlegzed a költségeit, de azt is be fogják hajtanicryptot minden termékemért elfogadom
-
Exodion
aktív tag
válasz LuckyL #20438 üzenetére
Igen, ez bele is van írva: A határozat kötelezést tartalmaz, ellene a Fgytv. 34. § (2) bek. alapján fellebbezésnek helyen nincs, ... hatályon kívül helyezése kérhető a megyei bíróságtól.
Merthogy ők ilyen kondícionális alávetési nyilatkozatot tettek. Ha tetszik az indoklás akkor kötelezés, ha nem tetszik akkor nem kötelezés . Olyan mint a garancia. 36hónap de ha ilyen ügyed van mint nekem akkor csak 12hónap.
Hát nézd minden részlet ismeretében szerintem is nyert ügyem van. Gondolatom szerint nem létezik az a bíróság aki elfogadná a garis megjegyzésüket ilyen jótállási lappal. Fél lábbal a paradicsomban fél lábbal a biliben. Meg intézek is garanciát de kötelezettségem sincs, esküszöm mint az óvodában.Békéltető testületnél 08.05 -ig nem dolgoznak akkor meglátjuk mit eszközölnek utánna.
Attix82: Áh már azt hittem hogy érdekelt vagy a hozzászólás alapján . Tudod nekem sem volt időm egy 2perc alatt kipróbálható hiba esetén 45napos f**zpörgettyűhöz. Aztán üres igérgetéshez, majd a saját kondícionális igéretük totál semmibenézéséhez, hazudgáláshoz majd később hülyének nézésemhez. Van nekem egy gyönyörű diplomám nem közgazdász de programtervező informatikusi és van mögöttem 9 év szakmai tapasztalat ergó kicsit zokon veszem ha balfasznak neveznek és kompett hülyeséggel próbálnak érvelni hogy kibújjanak az egyértelműen őket terhelő felelősség alól. Az elején még viccesen álltam a dologhoz de mostmár őszintén fáraszt.
Tegnap megküldték az ellenérveiket amire megküldtem a sárbatiprást immáron negyedik alkalommal de mint a 3 majom a filmek elején. Egyik vak, másik süket, harmadik néma. fellhúzták az egész védőbástyát arra a két indokra miszerint:
- nem ismerjük el hibának (1)
- nincs jótállási kötelezettségünk (2)(2) de van mert a jótállási jegyen 36hónap szerepel a termék neve mellett, de még ha el is fogadjuk hogy az alatta lévő jótálási feltételek szerinti 12hónap az igazi amiért én már be is záratnám őket mert akkor hány embert ba**tak át.
(1) teljesen irreleváns, hogy ők mit ismernek el hibának ha (2) megállja a helyét ezt márciusban közölnük kellett volna de egy szó sem esett erről, másrészről meg a gyártó nem tudta megjavítani és kicserélte. Biztos azért cserélte és nem tudta megjavítani mert annyira nincsen semmi baja.Na ezt így ki kellett adnom mert még a végén bekülöm a Tékozló homárnak is
[ Szerkesztve ]
-
Janusz001
őstag
2 hónapja páromnak vásároltam egy jó nevű márkás kis válltáskát cirka 30e forint értékben. Az egyik cipzárnál el kezdett felfesleni, ma visszavitte a párom a problémával, de egyből elhajtották, hogy ez biztos nem rendeltetés szerű használatból ered, nincs rá garancia, ami amúgy 6 hónap a papíron. A táska nem viharvert, arra lett használva, amire való. Én biza vissza megyek, nem gondolnám, hogy az eladó ezt 1 perc alatt el tudná dönteni, hogy garanciális -e vagy nem, vásárlók könyvébe is kanyarintok egy jó kövéret, vannak egyéb lehetőségeim?
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Janusz001 #20440 üzenetére
Nem hajthatnak el, az üzletnek kell ezt bizonyítani mégpedig egy független szakértői véleménnyel, tehát nem hasraütéssel, és nem a saját "béna béla"-jukkal... Ha nem együttműködőek, akkor vásárlók könyve elkér, független szakértői vizsgálat megtagadása beleír...
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
-
Predator2
addikt
Helló
Már másodjára garanciáztattam egy egere emag-nál. Most viszont már ugyan azt a márkájú, de más fajtájú egeret választottam.
Az első egeret még ingyenesen szállították, a mostani csere egernél meg felszámolták a szállítási költséget, érdekelne, hogy jogosan? Bár már nem pont ugyan az a termék, de mégis egy garanciális folyamat ment végbe. Nem kellett volna ugyancsak ingyenesnek lenni a szállításnak?Üdv
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
sb
veterán
Sziasztok!
Rég foglalkoztam a témával így már nem emlékszem mindenre, de gondolom javítás helyett cserénél ha másik "de paramétereiben megegyező" típust ajánlanak azt nem kell elfogadnom törvényi szavatossági időben. (Egyébként elvileg rendelhető tök ugyanaz a típus is a boltban, de a gyártó "másikat küldött".)
A kérdés az lenne még, hogy most ez mennyi idő is? Egy évről tudtam (és ugye most is árulnak sok mindent 1 évvel) de vmi frissebb EU-s leírásban 2 év törvényi szavatosságról is olvastam.
Az 1 év már egyébként eltelt, szóval ha nem törvényi időtartamon belüli, hanem gyártói/extra garanciális idő akkor meg gondolom kénytelen vagyok elfogadni. ?
Köszi!
-
Spartacushu
csendes tag
Sziasztok!
Alzáról vásároltam egy videókártyát 3 év garral, ha most ezt tovább szeretném adni valakinek, akkor kell adásvátelit írni róla, hogy már nem az én tulajdonom? Mivel itt úgy láttam, hogy csak neten lehet "reklamáció" formájában bejelnteni a hibát és garanciáztatni a terméket. (Vagy hozzám hozza vissza a srác(egy városban élünk.)) Meg ugye garijegyet nem kaptam hozzá, számla is csak elektronikusan van.
[ Szerkesztve ]
-
chopin42
addikt
válasz Spartacushu #20447 üzenetére
Rendes adásvételi mindenképpen kell. Anélkül nem fogadják el, illetve céges vásárlásnál meghatalmazás is kell.
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
MaxxDamage
félisten
Jelezném, sikerrel zárult a gyártó / nagyker dolog.[kép] - elvileg a számla szerinti összeg (712.8k HUF) levásárolható (Asus írta) és a gyártó által pénz vissza fizetés nem lehetséges (de nagyker által igen)
Köszi mindenkinek a segítséget, tanácsot az ügyben.
[ Szerkesztve ]
◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest