- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Crypto Trade
- OpenWRT topic
- Windows 10
- Az USA el akarja adatni a Chrome-ot a Google-lel
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Hálózatokról alaposan
- Videó stream letöltése
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Josi
senior tag
válasz fausto #12951 üzenetére
Legközelebb ha elromlik, ne az Elektrodokinál add le, hanem a Wayteq központi szervizébe.
Ha nekünk gond volt wayteq készülékkel mindig oda küldtem.
Elérhetőség: 1097 Budapest, Gubacsi út 6.
Többi adat a honlapjukon.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
shteer
titán
hali!
"A termék javítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a szervizben töltött idővel"
ez ugye még érvényben van? melyik jogszabály rendelkezik erről?
köszi!
szerintem jónak tűnik..
-
kola1234
tag
válasz Attix82 #12888 üzenetére
Kissé modosultak a játékszabályok.
A telekom nem fizette ki a teljes összeget,de a csereutalványra rá volt írva,hogy a samsung a telekomnak téíti a csere telefont,vagy az anyagi részt teljes mértékben. levelezve a samsungal,ez így is van. a számlán szereplő összeget kellett volna kapnom,de nem ezt történt. bejelentést is tettem a fogyasztóvédelemnél és a békéltető testületnél. el is indult az eljárás. -
Predator2
addikt
Helló
Olyankor mit tehet az ember, ha van egy gyári hibás elektronikai terméke, de az egész sorozat ilyen, az is amire cserélik/cserélnék is?
Nincs elismerve a hiba, de szó nélkül kaptam az ujjat.Thx
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Pacy
aktív tag
Sziasztok! Hogyha egy cégnél nincs garanciafutár, saját pénzemen postázom vissza hozzájuk a terméket és kiderül hogy hibás akkor a visszajuttatása is az én költségem? A boltban az eggyik srác azt mondta hogy ilyenkor ők állják a költséget. Most egy másik viszont azt mondta hogy az én költségem. Hogy van ez jogilag? (BestMarkt)
-
Topikgazda
"Milyen költség terheli a fogyasztót a minőségi kifogása érvényesítése során?
Valamennyi szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási (szállítási) költségeket - a kötelezettet (azaz az eladót, forgalmazót) terhelik. Jogsértőnek számít például, ha a forgalmazó „adminisztrációs” díj megfizetése ellenében vállalja a javítást vagy a cserét, vagy ellenérték megfizetéséhez köti az elállási jog gyakorlását. A gyakorlatban előfordulhat, hogy a fogyasztónak bizonyos költségeket, például a visszaküldés költségét meg kell előlegeznie. Amennyiben utóbb bebizonyosodik, hogy a minőségi kifogás jogos, a vállalkozás köteles megtéríteni a fogyasztó részére ezen költségeket."
-
snow0005
újonc
Halihó!
Tud valaki segíteni abban, hogy mit csináljak: Tavaly karácsonykor a BestByte Váci úti üzletéből rendeltem a neten 1 MyAudio 916QI tabletet, mikor kiérkezett a csomag , kibontottam, szerencsére ugyanis nem lehetett bekapcsolni a tabletet, töltés után sem. Behaladtam a boltba ahol is kaptam 1 másik készüléket. Ez év októberére már beesett a bekapcsoló gombja a borításba + minden kézbevételnél recseg-ropog a külső borítás. Az aksi nem bír 1--2 óránál többet. Leadtam garanciális szervizre. kb. 2 hét múlva visszaérkezett a boltba (ők persze nem telefonáltak , én telóztam 1 héttel később) h a szervíz visszaküldte és semmi hibát nem talált (TESZT OK). Ekkor mivel látták h a bekapcsológomb még mindig be van esve, visszaküldték. 28 nappal később megint visszaküldték a boltba minden rendben-nel. Most mit csináljak???
Adjam vissza megint szervizbe, vagy...??? -
Atapi
senior tag
érdeklődnék, hogy a jogszabály hol említi, hogy jótállás/szavatosság keretein belüli ügyintézésnél úgy általában a szállításról a jót állónak kell gondoskodnia? jogszabályban leírva csak a következőt találtam:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
(2)11 Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
nem ez az irányadó? (ptk-ban szavatossági jogoknál sem találtam olyat, hogy a szállításról a forgalmazónak kellene gondoskodnia, csak hogy általában a szavatossági igény teljesítésével kapcsolatos költségeket ki viseli. viszont mivel nem helyhez kötött szolgáltatásról van szó, a szállítás miért tartozik bele a szavatossági igénybe?)
-
Attix82
addikt
Ki viseli a költségeket?
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a jogszabályváltozások után is a kötelezettet (vállalkozást) terhelik, azaz az eladót. Az új PTK. viszont azt is kimondja, hogy a teher megoszlik a felek közt, ha a vásárló elmulasztotta karbantartási kötelezettségét, és tudott arról, hogy ezt meg kell tennie.
Itt karbantartásról nem lehet szó.
A 10Kgos dolog azt jelenti, hogy a cégnek kell megoldania az elszállítást. És nem az eladónak.
Ugye itt 2 dolog van.
1. Az üzletnek van futárgaranciája, Ő intézi a szállítást a saját cégén keresztül.
2. Az ügyfél küldi fel de aztán a számla bemutatásával az üzlet kifizeti neki azt az összeget amibe került a vevőnek.
[ Szerkesztve ]
-
optikus
senior tag
válasz snow0005 #12968 üzenetére
jelezd hivatalosan hogy ezek utan elallsz a vasarlastol mivel ez kimeriti a joxabaly szerinti jelentos hatranyt hisz egy evben masfel honap szerviz kicsit sok. mivel mindig visszadobjak hogy semmi baja igy a jotallasod se novekszik ezert minel hamarabb lepj mert arra jatszanak hogy lejarjon. ha nem ismerik el akkor vizsgaltassak be (az o koltseguk) es irj be apanaszkonyvbe is mert arra kotelesek reagalni.
Buy books not gear.
-
Diego!
senior tag
Sziasztok!
Valaki megfogalmaz nekem egy válaszlevelet privátba?
-
Atapi
senior tag
válasz Attix82 #12976 üzenetére
jogszabályt kérdeztem, nem pedig valami huszadrangú oldalról kopizott értelmezést, feltéve, hogy az nem egy bírósági ítélet publikálása. ez egyszerűen a ptk paragrafusa alá magyarázza be, hogy a szállítási költség az a szavatossági igény érvényesítéséhez kapcsolódó költség. na de valóban az? ha mondjuk nekem a himaláján tönkremegy a kínai hegymászócipőm, akkor fizetik a helikopteres mentést, hogy érvényesíteni tudjam a jogaimat? azért ugye ez szerinted is necces, nem?
-
Attix82
addikt
Fogyasztóvédelemmel és a Békéltetővel is kapcsolatba léptem ez ügyben. NFH oldalán is fent van.
Vidéki kiszállítás esetén jótállás keretén belül érvényes. Ha helyi városi kiszállítással történt , akkor csak arra vonatkozik. Ha viszont személyesen lett átvéve már nem érvényes akárhova is kerül a termék.
Vagyis aki kiírja, hogy a visszajuttatást az ügyfélnek kell, az nem jogszerűtlen. Viszont ha bemutatja a szállításról készült számlát, az üzletnek ki kell fizetnie (persze ha kiszállítással kérte a rendelést) . (Ha bebizonyosodik ,hogy garanciás ügyről van szó, azzal már bizonyítja, hogy a termék már megvételkor is hibás volt)
[ Szerkesztve ]
-
Bli92
tag
Üdv mindenkinek!
Olvasgattam az interneten, de nem találtam egyértelmű választ, így gondoltam megkérdezem itt.
Én úgy tudtam, hogy kötelező 2 éves gyártói garancia van a Magyarországon eladott mobilokra, de már elkezdtem ebben kételkedni.
Anno 2 éve vettem egy Sony telefont, ott talán forgalmazói garancia nem is volt, mivel egyből a hivatalos szervizbe vittem ahol meg is javították szó nélkül (ekkor 2 hetes volt a termék). Ezen felbuzdulva gondoltam azt ki, hogy a legtöbb GSM üzletnél meg van hirdetve az épp adott készülék egy és két éves garival is, én meg majd az egy éveset választom, hisz úgy olcsóbb és úgyis ott a gyártói garancia.Szóval a kérdésem az lenne, hogy ha 1 éves garival veszem (gondolom ez forgalmazóit jelent), akkor is él a 2 éves gyártói garancia, igaz? Illetve az 1 éven belül sem kötelező a forgalmazóhoz vinnem, hanem vihetem a hivatalos szervizbe is? Utóbbi csak azért, mert a forgalmazóval akár egy hét is lehet a javítás, míg mikor bevittem a szervizbe másfél nap volt.
-
Bagira01
veterán
Sziasztok!
Lenne egy olyan gondom, hogy egy lenovo laptop garanciája 3 hónapja húzódik. Kb 3 hete kaptam a magyar szerviztől egy cserére jogosító jegyzőkönyvet. Azonban ezzel a laptopszalon nem cserélte, hanem tovább küldték a gyártónak, és ha ők is jogosnak találják(még 2-4 hét) akkor cserélik, vagy visszaadják a régi gépet javítva. Mit tehetek ilyen ügyben?Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
313313
addikt
Szóval garanciáknál 2 féle van. Van a hivatalos garancia és van a bolti garancia. A hivatalos garancia általában 2, de van hogy 1 év, ezzel tudod vinni közvetlenül a szervizbe a készüléket. De ahol 2 év van, ott is csak az első év a teljes körű, a második szabadon vállalt a gyártó feltételeivel.
A nem hivatalos/bolti garanciát a bolt adja, ami lehet 1,2...x év, ami azt jelenti, hogy a terméket csak adott boltba viheted vissza és azt majd ő javíttatja. De hogy azt ő szakszervizbe küldi-e tovább, vagy a szomszédjával javíttatja, tőle függ...
Bolti garanciával csak a boltba viheted vissza, szakszerviz el fog vele hajtani, nyilván nem véletlen, hogy olcsóbbak az ilyen garanciális készülékek.HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
Bli92
tag
válasz 313313 #12984 üzenetére
Köszönöm a gyors választ És azt honnan tudom meg hogy a gyártói garancia egy vagy két éves? Ez gondolom gyártótól függ, nem? És a gyártói garancia mindenképpen érvényes a Magyarországon eladott mobilokra? Úgy tudtam, hogy van egy ilyen jogszabály vagy ilyesmi. Jelen esetben én egy sony készüléket szeretnék majd vásárolni.
A GSM üzletek, ha jól láttam bolti garanciával hirdetik az egy illetve két évet (különböző árakon), nekem viszont nem kell a bolti garancia, mert jobb szeretem személyesen bevinni a szervizbe, úgy gyorsabb. Szóval az érdekelne, hogy honnan tudom meg, hogy van-e gyártói garancia (ha nem kötelező) illetve hogy mennyi idő az. -
313313
addikt
LG és Apple vállal 1 évet a telefonjaira, többi gyártó 2 évet szokott (Magyarországról beszélek).
Ha GSM boltba veszel telefont, hivatalos garanciával keresd a terméket, nem elég, ha azt nézed, hogy 2 év...
Legyen hozzá meg minden tartozék, legyen kitöltött garanciapapírod, legyen benne magyar nyelv, ne legyen rootolva és ha bekapcsoláskor x szolgáltatói logó van benne, az már nem jó.
Tapasztalat az, hogy ha hivatalos gyári garanciával veszed GSM boltba a készüléket, akkor alig olcsóbb ott, mint MM vagy Edigitál... főleg, ha áfás számlára szeretnéd...Szerk.: Azokra a készülékekre van hivatalos gyártói garancia, amelyek a gyártó által elismert nagykerből származnak és Magyarországra szánták a készüléket.
[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
Bli92
tag
válasz 313313 #12986 üzenetére
Értem, köszönöm a gyors választ ismét Akkor viszont lehet bújni a boltokat, hogy mégis mivan
Gondolom nem hisztériáznak amiatt, ha fizetés előtt látni szeretném a készüléket működő állapotban és esetleg ellenőrizi szeretnék rajta ezt azt. De mondjuk nem ilyen aluljárós üzletben vásárolnám meg. Azért reménykedtem, hogy ha a bolti garancia nélkül vásárolok megint kifoghatok egy olyan jó üzletet mint mostanival sikerült. Ezt a MM-os ár 60%-ért vettem egy GSM üzlettől. Minden tartozékkal teljesen újonnan 2 éves gyártói garival. -
313313
addikt
Gondolom Áfa mentesen vetted, azért volt annyival olcsóbb...
Üzlete válogatja melyik mit enged meg, olvasni neten elég érdekes dolgokat.
Nekem volt, hogy telefonos mondta, a vásárlónak mind1, hogy gyártói gari vagy bolti van a készülékre....(1év vs. 2 év...)
Alkalmi vételeket, meg ki kell fogniHP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
Bli92
tag
válasz 313313 #12988 üzenetére
Eredetileg adtak számlát is meg minden, meg volt hirdetve a két kapható színben, utolsó darab volt náluk, ami nem értettem, mert nem épp kifutó volt akkor még
Na de köszönöm az infót, akkor neki állok keresgélni, meg reménykedem, hogy lentebb megy az ár. minden esetre akkor ha nálunk hivatalos nagyker forgalmazta készüléket találok rendes papírokkal akkor arra él a gari
-
optikus
senior tag
válasz Bagira01 #12983 üzenetére
sztem ha csereutalvanyt kaptal akkor nem nagyon kene ott meg ujabb bevizsgalasokra varnod. amugy is 3 honap szerviz egy 1 eves garin belul minden csak nem elfogadhato (a 15 naphoz meg csak nem is kozelit), plane ha most ujabb x hetre (honapra) elzarandokol a gyartohoz. en biztos elallnek (azaz vasarlaskori penzvissza), ha nem hajlandoak akkor beirnam a panaszkonyvbe.
Buy books not gear.
-
félisten
Üdv!
Meddig lehet egy készülék (LED TV) szervizben, 30 nap?
Utána cserekészüléket kell adniuk, vagy kp visszafizetés történik?[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."
-
optikus
senior tag
válasz AxBattler #12993 üzenetére
jogilag, barmeddig. es barhanyszor javithatjak. torekedniuk kell a 15 napra. de hat ez ugye eleg gumiszabaly. ha elso eves akkor kitoldik a gari. ha azon tuli akkor valoszinuleg nem, mert az mar onkent vallalt gari, abban barmilyen kitetel lehet.
ha nem tudjak javitani akkor jon a csere tipus azonosra. ha olyan nincs akkor meg mindig alkudozhatnak hasonlora de azt nem vagy koteles elfogadni, vagy adhatnak arleszallitast (pl egy pixel hibas es azt nem javitjak meg) te meg elfogadsz valamennyi let ezert. de ez nem kotelezo. ha nincs azonos keszulek akkor penzvissza. de nem jelenlegi meg amortizalt meg hasonlo trukkokel hanem amennyiert vetted. az nem kifogas hogy azota lement az ara. se kuponozas se kotelezo levasarlas sincs, penzvissza a legalis.
egy olyan kitetel van meg hogy ezt hamarabb eljatszhasd ha arra hivatkozol hogy neked ez jelentos hatranyt okoz a hasznalatban (mert ugye egy ket hetes tv-nel 1 honap szerviz eleg jelentos), ekkor jelzed az elallasi szandekod (hivatalos formaban) es kered vissza vetelarat (nem levasarlas meg kupon es hasonlok hanem vetelar).Buy books not gear.
-
mmat3
tag
Sziasztok!
Egyik barátomnak elromlott egy HD7950-es videókártya. Dec.15-ig garis. Elküldte az iponnak, ők visszaküldték azzal hogy 2 konfiggal is kipróbálták, egy i7-essel és egy 4magos fx-el is, benchmarkot is futattak rajta és jó. De se az ő gépébe se az enyémbe sem működöt a vga. Az enyém természetesen jó volt az övében... És most se működik. Mit lehet ilyenkor csinálni? -
félisten
válasz optikus #12994 üzenetére
Még az első évben van a TV, de 15 nap már letelt. Úgy tudtam, hogy ha 30 napon belül nem sikerül javítaniuk, akkor csere, vagy pénzvissza, de ezek szerint nem.
Mikor mondhatom azt, hogy: na jó, nekem ebből elég?
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."
-
CartmanPie
csendes tag
Sziasztok, több mint egy fél hónapja szervizeli az Asus a termékemet, és értesítettek, hogy még hetek mire megérkezik az alkatrész.
És azért mert ilyen sokáig dolgoznak rajta, felajánlanak valami kártérítést de ezt a később mondják meg.
Mire számíthatok? Adnak egy pár ezer ftos vásárlási kupont?
Gondolom semmi nagy dolgot nem fogok kapni...
Mit szoktak ilyen esetben adni?
-
optikus
senior tag
válasz AxBattler #12996 üzenetére
elso 3 napnal mondhatod hogy csere. utana mar kis tulzassal annyit szervizelik es annyiszor ahogy kedvuk van. legjobb az amikor ulnek rajta honapokat aztan visszadobjak hogy nem latnak hibat. igy egy reszt nincs cuccod egy jo ideig masreszt nem hosszabitjak a garit. ezert erdemes tuzetesen es reszletesen leirni a dolgot, foleg olyankor igaz ez mikor a hibafelvevo nem azt irja be amit diktalsz hanem csak odabiggyeszti hogy nem jo (vagy valami hasonlo blablat). ismimnel mikor mar 3dszor javitottak (vagyis nemjavitottak) a telot, akkor csinalt egy illusztralt dvd-t amiben bemutatta hogy mi is a baj. addig nem akartak latni. az se sokat jelent hogy a hibafelvevonek megmutatod, mert a legtobb esetben o ezzel sokat nem kezd hisz beteszi a zacsekba aztan megy a vilag masik felere szervizbe..
Buy books not gear.
-
optikus
senior tag
válasz CartmanPie #12997 üzenetére
elso eves vagy kiterjesztett garis?
sztem barmit adnak azt elfogadhatod mivel nem kotelesek semmit se adni. arra figyelj hogy ez ne arleszallitas kereteben tortenjen mert azzal kvazi megveszik azt hogy elfogadod hogy hibas a keszulek es azt a hibat nem javitjak.
Buy books not gear.
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OLED TV topic
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- 3D nyomtatás
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest