Új hozzászólás Aktív témák

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz tlac #1190 üzenetére

    A jótállási és szavatossági ügyintézéssel kapcsolatban a 49/2003.(VII.30.) GKM rendeletet olvasd el. A jótállási igényedről jegyzőkönyvet kötelesek felvenni, aminek meg vannak a tartalmi követelményei, valamint átvételi jegyzőkönyvet kell adniuk, aminek szintén. De ezt mind leírja a rendelet. Ahhoz, hogy pontosabban válaszolni lehessen arra, hogy milyen jogok illetnek meg téged, látni kéne a jótállási jegyet, amit kaptál. Alapesetben 1 év kötelező jótállás van a tápra és azt a 151/2003.(XI.22.) Korm. rendelet, valamint a PTK rendezi.

    Mivel a forgalmazó mentesül a jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a meghibásodást a nem rendeltetésszerű használat okozta, ezért természetes, hogy erre próbál hivatkozni. Azonban a PTK 305.§ (2) szerint hibás teljesítésnek minősül a szolgáltatott dolog szakszerűtlen összeszerelése is, ha a szerelés szerződéses kötelezettség, és azt a kötelezett vagy olyan személy végezte el, akinek magatartásáért a kötelezett felelős. A kötelezett felel akkor is, ha a szolgáltatott dolog összeszerelését a szerződésnek megfelelően a jogosult végezte el, és a szakszerűtlen összeszerelés a használati útmutató hibájára vezethető vissza. Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el. Ha nem kaptál magyar nyelvű használati útmutatót, akkor mindenképp a kötelezett a felel a hibás teljesítésért. A nem rendeltetésszerű használatra se hivatkozhat, hiszen akkor tudtad volna rendeltetésszerűen használni, ha kaptál volna használati útmutatót. Na meg azt is bizonyítania kell, hogy a hiba a szakszerűtlen összeszerelés következménye.

    De amíg papírok nélkül vagy, addig nem áll jól a szénád. Hiába bírságolhat az NFH a jegyzőkönyv nem adásáért, a te ügyed ez nem mozdítja előre.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák