-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
ML320
senior tag
válasz wwenigma #850 üzenetére
Na, azért mi is megtaláljuk a közös hangnemet
1/ A viselkedés a boltost minősíti. Főleg akkor, ha te ebben az esetben nem is balhéztál. Erre csak azt tudom mondani, hogy az ott gyökér volt, de ez alapján nem kellene az összes kereskedőről egy adott véleményt alkotni.
2/ Már majdnem bőgve/röhögve magyaráztam a fogyvédesnek ezt az esetet. 20.000,- Ft volt a bírság és az elmarasztalás. Negatív élményem volt, de ez alapján nem kellene az összes vevőről adott véleményt alkotnom
4/ Erre megint nem tudok mit mondani... Ha már tényleg fizikailag nem tudom cserélni, illetve nekem is mást adnak, akkor elvárható, hogy én is engedjek. Ebben az esetben, mivel nincs új ár, nem tudok mit figyelembe venni, csak a számlán szereplő összeg marad. Kérdés megint az, hogy a bolt milyen véleményt akar magáról kialakítani. Ha korrekt, és megoldást akar elérni, akkor a vevő az adott termék árát vásárolhassa le, a többiből meg a bolt adjon kedvezményt. Így lehet, hogy pénzkiadása lesz a vevő részéről, de elmarad a kellemetlen szájíz, a boltnak meg a pozitív hozzáállás egy jó reklám. Ismételni tudom csak magamat: vevőkezelés.
A gyári garral viszont küzdök. Legjobb példa erre az LG. Az disztribocik az LG Magyarországtól veszik meg a cuccot, és az eredeti LG garlevéllel adják tovább, 2 év garival. Azonban sok nagyker occsóbban ad el LG optikai meghajtókat, 1 év garanciával. A koppanás akkor van, ha egy bolt LG Magyarországos garlappal ad el egy ilyet. Ezzel a vevő megy a szervízbe, ahol kiállítják neki a csereigazolást. Azzal megy vissza a boltba, ahol szép bociszemekkel néznek rá (rosszabb esetben anyázzák). Tudod, mit gondolok? Bukja be ezt az a bolt!!! Ha már olcsón megvette, az extra hasznot elrakta, akkor ez után ne panaszkodjon. Belefér az a keretbe!
De erre jön egy saját eset, pont egy ilyen íróval: a nyamvadékok nem adtak csereigazolást, inkább egy javítottat...
Egyébként pont az LG-nél van még egy genyóság: nagy mellénnyel hirdetik, hogy az LCD panelekre 3 napos cseregaranciát vállalnak! Csak elfelejtik odaírni, hogy szopasd le vele a boltot! Mert ugye ez a gar nem akkor kezdődik, mikor te elviszed, hanem akkor, ha a kisker elhozza. Bontsam ki az összeset? A vevő joggal bizalmatlan, hisz mind bontott. Nem tudom neki megmagyarázni, hogy ellenőrzés céljából lett felbontva. Nem tudom eladni... Ha meg visszahozzák, akkor bebuktam. Marad, hogy beszer áron továbbadom egy cégnek, ahol ezzel nem törődnek... Ennyit arról, hogy miért nem könnyű a kereskedők élete!
[Szerkesztve]Ember tervez, Isten perverz...
-
net84
őstag
válasz wwenigma #850 üzenetére
''És biza nem kell elfelejteni a gyári garit is, pl előszeretettel adnak el 1 év garival 3-4-5-6-10 év gyári garis cuccokat! Őrizgetem is a blokkokat...''
Amennyiben a nagyker 1 év garral adja el, a kisker sem tud vele mit kezdeni. Az tény, hogy valakinél sérül a garancia. De amikor a fogyvédesnek fel tudom mutatni, hogy biza én 1 év garival vettem a nagykertől, velem tudomásom szerint nem szívózhat.
Egy szomszédos városban működő számtech boltba tettek látogatást a fogy.véd. emberei. Próbavásárlást tartottak, és vettek egy LG OEM DVD olvasót. Kaptak blokkot, kiskeres garjegyet. Ezek után igazolták magukat és közölték, hogy ez szabálytalan, mert csak 1 év garit adtak rá, erre meg jár a 2 év. Kérdezte is egyből a tulaj, mire fel? Hát mert az LG-re 2 év van. Az orruk alá dugta a nagyker számláját és garipapírját, hogy azon biza 1 év van. Kértek belőle egy fénymásolatot, mert nem ők döntenek, de szerintük ettől még lesz érte bünti, mert akkor is 2 évvel kell adni.
A srác az intézkedés végével egyből felhívott, hogy nekem mi a véleményem az egészről.
A másik érdekesség, amikor a dobozán van feltűntetve, hogy 5 év garancia, közben adnak rá 1 vagy max 3 évet. Ilyenkor mi van? A dobozon nincs rajt magyarul, hogy mennyi a garidő, csak mindenféle hablaty nyelven és esetleg angolul, németül.
Erre nekem valaki egyszer aztat mondta, hogy mind1, amíg nincs rajt magyarul, addig nem verheti az ügyfél az asztalt.
Én azért ennek ellenére elteszem még a dobozát is annak a terméknek, amire rá van írva inglisül, hogy több év garos, mellétűzöm a blokkot (a gazdaságos bótba sokmindenhez a blokk a gar, még azt sem közlik, hogy mennyi gari van rá). Mi a hivatalos állásfoglalás ebben az esetben, mert a törvényekben még erre utaló szöveget sem találtam???Read only...
-
net84
őstag
edigital
Tény, hogy náluk furcsán megy a garancia ügyintézése.
Most fényképezőt keresgélek, szintén van az edigitnél a kiszemelt típus, 76.900.- huf jelenleg akcijósan, a földalatti boltban 104.900.-, a mediában 120.900.- huf.
Én 75.000.- huf-ra kaptam ajánlatot egy 4. cégtől, aki egyből azzal kezdte, hogy megadja rá a 2 év garit, de a magyar szervíz nem veszi át, mert a németországi importőrtől való és nincs hozzá ungarise dokument (a cég régi ismerősöm), ezért nem kezdett még forgalmazásába. Közben és beszereztem már a hozzá való magyar nyelvű leírást.
Csak érdekes, hogy mekkor az árkülömbség a magyar és a külföldi importőr között. A tapasztalatom pedig azt mutatja, hogy a magyar szervíz sem dolgozik gyorsabban.
Az viszont tény, hogy az edigitnél akkor sem veszek semmit, ha olcsóbban fogja kínálni (max. ha felére csökkenti az árát)
Jelenleg minden fényképezőgép importőr elzárkózik attól, hogy magyarnyelvű dokumentációt adjon ki pluszként a fényképezőgép importőrnek. Ismerősöm ezen felbuzdulva írt egy kedves levelet a nemzetközi importőrnek (Canon), hogy nem tartja elfogadhatónak, hogy a magyar elhajtja az embereket a p*cs*b* - kb. szó szerint. Nyugtázták levelét, pár nappal később felkeresték, hogy tudnak a problémáról, dolgoznak azon, hogy hamarosan elektrónikus formában elérhető legyen a neten mindek termékük magyar nyelvű használati utasítása. - Tök jó, ezen mennyit kell dolgozni?
Az meg megint más kérdés, hogy egy olyan cég, mint az edigital, aki úton, útfélen törvényt sért, hogyan működhet még mindig. Ha a boltot bezárathatják, akkor egy webshoppot miért nem? Addig amíg a felfüggesztésük tart, addig irányítson át az edigital.hu az fvf.hu-ra Szerintem 1 nap is hatalmas érvágás lenne nekik, ugyanúgy mint a multi cégeknek - de valamiért egy olyannal sem találkoztam, hogy a tecsóra ki lett volna írva, hogy hatóságilag zárva.Read only...
-
wwenigma
Jómunkásember
Meg hát!
Sajnálom a 20e-t, igazából törvénytelen volt....
Vevőkezelés tényleg kulcsszó, a pozitív élményét biztos hogy továbbadja a vevő a haverjainak. Mistraltol amugy kesz csoda hogy a fenti sracot nem pofoztak ki az ajtó elé...
LG ''De erre jön egy saját eset, pont egy ilyen íróval: a nyamvadékok nem adtak csereigazolást, inkább egy javítottat...''
Nekem is először swap csere volt, mit ne mondjak, nem fogadtam el. És az LG szerviz is elismerte, nem kell elfogadnom, meg az LG kék számán az ugyintéző is! Utána jött 2 napra az engedely a cserére.
A nagykeren keresztul ervenyesitett gyari garinak nézz utána, szerintem érdemes lenne felkeresni a ''cégeket''. Az Arctic Cooling-nál láttam egy ilyen folyamatábrát, azon ugy van, hogy a bolt ahol veszem küldi a cégnek és az vissza a boltnak a nagyker kihagyásával (6 év gar a ventire). Az hogy a nagyker kevesebb garival adja tovább, mit ne mondjak, tényleg ciki, bár tudjuk jól, Maxtor vinyókból sok jött be az országba OEM-ként, ami a kiskerekbe landolt....
net84: magyarországi disztributortol már vették el a disztributori jogot (céget, márkát nem említenék....) mert nem foglalkoztak velem. Közvetlenül a gyártónak reklamáltam miután az itteni lehetőségeim kimerültek, jogok elvéve magyar cégtől, én postáztam a hibás cuccot a gyártónak kintre, és jött helyette a jobb, mert ugyanolyan nem volt.
[Szerkesztve]Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
Ariadne
őstag
válasz wwenigma #850 üzenetére
1. Csereutalvány: jogszabály ilyet nem ismer, a vevő az üzlettel áll szerződésben, a szervizzel nem, ergo utalvánnyal vagy anélkül, de javítás, ugyanolyanra való csere vagy teljes vételár visszafizetése a választási lehetőség, egyedül ezeket köteles elfogadni a vevő. Meg lehet egyezni más megoldásban, de csak ha a vevő is akarja.
2. Aki ilyen esetben megszívja, az az üzlet. A csere fogalmilag ugyanolyanból másik példányra való cserét jelent, ez nincs így leírva a jogszabályban laikusoknak (már bocs), de ezt jelenti, vitatkozni lehet rajta, csak nem érdemes... Tehát ha nem tud ugyanolyan másikat adni, köteles a teljes vételárat visszaadni. Ez a jelenleg hatályos jogszabályi előírás, sajnálom.
3. Levásárlás sem szerepel egyetlen jogszabályban sem, ezt a kereskedők találták ki - még egyszer leírom: javítás, csere, teljes vételár visszafizetése, ezek a lehetőségek."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nem biztos, hogy bebukják az egy év ''garanciás'' írót, ugyanis a kötelező jótállás egy évét ugye a 151/2003. Korm. rendeletben szereplő termékekre kötelező megadni, ezen túl pedig ''Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.''. Ez szvsz értelmezhető úgy, hogy ahogy a kereskedő a nagykertől vette, úgy kell továbbadnia is, vagyis ha 1 évvel vette, akkor a második évben az LG-nél kell kopogtatnia a vevőnek. Kerestem már, de pontos értelmezést erről sajnos eddig nem találtam, és azt hiszem, a fogyasztóvédelem nem biztos, hogy így értelmezi. (Az már az én heppem, hogy csak ott vásárolok, ahol megadják azt a garanciát, amit a gyártó vállal... )
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
wwenigma
Jómunkásember
Hivatalos magyarországi szervíz, amennyiben nem tudja javítani, akkor állít ki ilyet a gyártó engedélyével. Pl. Samsung garlapokon van is.
2.: ugyanolyan vagy jobb nem? Igy emléxem. Bár a ''jobb'' beletartozik a vevő megítélésébe.
3.: az eredeti vételár levásárlása minden esetben jobb mint a visszaadása szvsz. (mindkét félnek)
Amúgy mint vevő vagyok érdekelt a területen (egyelőre).
mod: egy kérdés. Ha egy hiba az eszköz működését nem befolyásolja, akkor mi van? Adott egy dvd író aminek a tálcája furcsán jár, be-beremeg ki-betolásnál, hülye hangja van...
[Szerkesztve]Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
Ariadne
őstag
válasz wwenigma #857 üzenetére
2. Nem, csak ugyanolyan. Az más kérdés, hogy legtöbb esetben egyszerűen érdemes elfogadni, ha ráfizetés nélkül jobbat és az egyébként fontos paraméterekben megegyezőt/jobbat ad (pl. ha Lightscribe-os volt az író, legyen az új is olyan), én is elismerem, hogy józan ésszel mondjuk DVD írónál meg vinyónál nem lehet hátránya ebből, de az is tény, hogy ha szívózni akar a vevő, és elmegy a bíróságra, meg fogják neki ítélni a teljes vételára kifizetését...
Meg hát ugye ne felejtsük el azokat az eseteket, amikor a kereskedő áll úgy hozzá, hogy hát tuti nem tudok olyat adni, mert már nem forgalmazunk ilyet, de majd keresünk valamilyet - ja, igen, vételárban persze olcsóbbat . Konkrét saját esetem volt, és mp3 lejátszónál azért ez mondhatjuk úgy, kiszúrás, hiszen én kifejezetten azt a típusú cd-s mp3-ban csúcs lejátszót akartam, azért vettem meg anno, mert különleges fajta volt, nagyon jó hangminőséggel, és más típusú még talán jöhetett volna, de más márka semmiképp. Plusz korábbi hbáknál kértem, hogy amíg van, cseréljék ki egy ugyanolyanra, de nem, javítgatták csak. Még abba sem mentek bele, hogy az eredeti árnál kb. 10-15%-kal olcsóbb hangfalszettre levásároljam, viszont az arcomba hazudtak dolgokról. Szóval ehh, nehéz, ha rossz üzletet választ az ember, talán jó is, hogy felszámolják őket. Bár az új cég sem hiszem, hogy korrektebb lenne...
3. Nem, lásd fenti eset. Olyan céggel, akik olyan tudatlanok, hogy le is írják, hogy jogszabályellenesen járnak el, plusz pofátlanok és bizonyíthatóan a szemembe hazudnak, azokkal én mondhatni ''csak az ügyvédemen keresztül'' érintkezem tovább, de terméket tőlük nem akarok soha többé...
mod: Nehéz kérdés, ez olyan ha akarom vemhes, ha akarom nem vemhes, kiskertől függ...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
válasz wwenigma #857 üzenetére
Ariadne - akkor ez most olyan, hogy ki hogyan értelmezi/akarja értelmezni. érdekes
wwenigma - ilyennel találkoztam már, arra nem emléxem, mi okozta, de valami mechanikai gondja van ilyenkor a behúzó szerkezetnek. Én pl. ha kicseréltem az ügyfélnek, a szart pedig felküldtem a nagykernek (mire hozzá elért arra már nem is működött )
...és befolyásolja a mőködést, ha kötekedni akarunk, mert akár a lemezt karcolhatja is, ahogyan ugrál a tálcánRead only...
-
ML320
senior tag
Kezdjünk egy új témát:
Mi van, ha a termékre a gyártó több év garit vállal, de a vevő csak 1 évvel kapja meg.ű
Ez jellemzően akkor jöhet létre, ha a boltos direkt elhallgat valamit, vagy az ''szürke import'' szóösszetétel jön fel.
Javítsatok ki, de 1 év gart szinte minden esetben adni kell, viszont a kiterjesztett garanciát a gyártó garlevele kell hogy tartalmazza.
Viszont ha a termék darab-darab, azaz egy a gyártó, miért lehet, hogy a termékekre akár a különböző országok közötti jogrendi eltérés miatt más és más a garidő? Nagykereskedelmi cég felvásárol külföldön 6 raklapnyi árut, azt értékesíti. A standard egy év garanciával adja tovább, de olcsóbban, mintha a hazai importőr adná át 2 év garanciával. Teljesen legális a cucc, van számlánk, továbbszámlázza a boltnak, és vállalja rá a törvényileg előírt 1 év gart. Itt maximum etikai kérdés lehet, nem pedig jogi.
Jogi eset az, ha a kisker egy biankó gyári garancialevéllel adja át a végfelhasználónak. Nevesítsünk, legyen egy LG optikai meghajtó. A drive az első éven túli meghibásodásánál a garanciális hálózat lesz a következő megálló, ahol a cserére jogosító igazolást kiadják. Ezt nyelje le a kisker, hiszen elb***ta!
Azonban ha a saját garlevéllel adom ki, miért ne lenne az teljesen legális?
De ennyi erővel felhoznék két elgondolkodtató példát:
Haver vágyott egy digi kamerára, de Ausztriába olcsóbb volt kb 20%-kal, nekünk a határ meg 15km, így az idő/benzin minimális tényező volt. Kvázi így ő is szürke gazdaság, most ebben az esetben miért nincs felháborodás, hogy ha nem tudja magyarországi szervízbe bevinni a készüléket. Szintén nem kérdés, hogy nem kapott hozzá magyar kézikönyvet.
A másik a kocsik esete. Én még 2002 októberében 1 év garral vettem. Viszont, asszem már 2003-tól két évvel adták el az összes autót. Két hónap alatt ennyit javult a technika?Ember tervez, Isten perverz...
-
net84
őstag
A lényeg azon van, hogy a gyártó vállal az adott termékre 2 év garanciát. Az időközben félig ''elveszik'' és 1 év lesz belőle. Ezzel adja el az importőr/nagyker a kiskernek, aki valsz azért vette ettől az importőrőtl, mert olcsóbb volt, és tudta azt is, hogy miért. Az más tészta, hogy a mo-i törvények kimondják, hogy nem lehet a garidőt a vevő kárára módosítani.
Tehát ez megint egy pont, hogy nem egészen úgy van, hogy a törvény egy évet ír elő, mert utánna jón az, hogy amit a gyártó vállalt rá, azt tovább kell adni a vevőnek.
Az LG és bármilyen más olyan termék, aminek van ''saját'' szervíze, ezeknél sem köteles a vevő javíttatni, hiszen nincs velük ''szerződése''...csak általában a saját szervíz gyorsabban tud dolgozni - vagy nem.
A digit kamera helyzete megint érdekes dolog. A magyar szervíz elutasítja azzal az indokkal, hogy nem a hozzájuk tartozó importőrőn keresztül jött be, hanem valamelyik külföldi importőrön keresztül. Ezáltal a garit sem lehet náluk érvényesíteni. Ez tiszta sor, mindaddig, amíg nincs a birtokomban egy olyan garipapír, amin fel vannak tüntetve hivatalos szervízként.
Sajnos Mo még nem jutott el arra a szintre, hogy megveszek egy ''világmárkát'' bárhol a világban, és azt az itteni szervíz is bevállalja (hiszen a gyár felé be tudja nyújtani a számlát a garis javításról is). Mindezt pusztán azért, mert a pénz az úr.
A te digitkamerás példád azért nem jó, mert az illető kint vette, tehát az ottani fogy.véd. törvények vonatkoznak az ottani kereskedőre (ezért nincs szerintem felháborodás ebben az esetben). Nem minősül szürke gazdaságnak, mint ahogy szerintem az sem, ha egy nagyker nem a magyar importőrtől, hanem a némettől veszi meg a terméket. Az már más tészta, amikor egyáltalán nem az importőrtől veszik az árut, ezt már tényleg nevezhetjük szürke gazdaságnak.
Egyet nem értek! Ha egy webshop fórumában is elismerik, hogy külföldi (ált. Fr.o.) import, és nincs hozzá magyar nyelvű használati utasítás sem, miért működik még mindig, nem is rosszul. Konkrétan arra gondolok, hogy miért nem lettek még mindig megbirságolva, bezárva vagy bármi hasonló.
...és miért mondjuk a kiskernek azt, hogy ne vegyen többet annál a negykernél árut, aki nem jól intézi a garanciát, ha a halandó vásárlók sem képesek normális üzletben megvenni a terméket, hanem megrendelik olcsón, magyarnyelvű használati utasítás nélkül, utánna meg jön, hogy ugyanmár mondjam el neki, hogy hogyan kell használni, adjak neki hozzá magyarnyelvű leírást, nekem biztos van belőle...Read only...
-
BioNiCMaN
addikt
Háj!
Konkrétumokkal kezdem. Vettem 2006 decemberében egy tápot ~16k-ért, 2 év garral. Tönkrement, 2 hete vittem, gariztatni, ma mondták, hogy cserélik. De én nem szeretném, ha ugyanazt a márkát és típust kapnám. A kérdés lényege, ha én most új tápot kapok, a garancia meddig lesz érvényes? 2006 decemberétől számított 2 évig, vagy mosttól számított 2 évig?Egyetértenék veled, de akkor mind a ketten tévednénk.
-
luciferc
őstag
válasz BioNiCMaN #865 üzenetére
ha minden igaz (de holnap majd remélem jön Ariadne), akkor
PTK 308. §
(3) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. -
frizso
senior tag
Sziasztok!
Abban kérném a segítségeteket, hogy egy még garanciális (de már fél éves múlt) notinak a garanciáját meg tudom-e még hosszabíttatni
Ha van erre lehetőség akkor hol?
Köszi a segítséget!
Üdv Zsolt -
Ariadne
őstag
Kíváncsi lennék, pontosan mit tartalmaz ez, úgy részletesen. Mert attól, hogy azt mondja, ''garancia'', annak még igen sokféle tartalma elképzelhető, hogy pl. pontosan milyen esetekre vállalják és milyenre nem, milyen további feltételekkel, ki vállalja pontosan, stb. Mert egyébként a 3 év szavatosság amúgy is van mindenre...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ML320
senior tag
És az mennyire jogos egyes gyártónál, hogy az akkumlátorra csak fél évet vállal? Mert ha az akkumlátor, mint technológia alapból olyan rossz minőségű lenne, hogy nem bír ki egy évet, akkor más gyártók miért adnak rá egy évet? Sőt, még az ára sem olyan olcsó kategória, fő alkatrésznek is titulálhatjuk.
Garanciakibővítés az aksira meg megint egyáltalán nem vonatkozik.Ember tervez, Isten perverz...
-
[HUN]Tyson
senior tag
Helló!
Szerencsére járatlan vagyok a gariztatásban!
A kérdésem: ha beszart a videókártyám, amit októberben 31000-ért vettem bruttó, és tegyük fel, hogy nem tudnak ugyanolyat szerezni, akkor mi van? A 31000Ft-ot levásárolhatom náluk? -
luciferc
őstag
válasz [HUN]Tyson #877 üzenetére
ha nem tudják megjavítani és nem tudnak ugyanolyat szerezni, akkor a pénz jár vissza (ez így nem teljesen szabatos, de normál esetben (tehát nem a 4. hibás ugyanolyan kártya) a pénzvissza legyen az utolsó lépcső, csakhogy fejlődjön a vásárlói-kereskedői kapcsolati kultúra). Ezt valószínűleg szeretné elkerülni a cég, ezért javasolhat olyat, hogy vásárold le náluk, vagy alapból felajánlhat egy azonos tudású vagy jobb videokártyát. Úgy gondolom, hogy normális vevő ilyen esetekben elfogadja akár a levásárlást, akár rögtön a jobb kártyát (ha mondjuk a márka stimmel, ati vs nvidia rulez), ha ez neki nem kerül plusz költségébe, tehát ha tud venni azon az áron egy jobb kártyát, vagy kap egy jobbat. Ekkor a vevő alapvetően csak jól jár, videokártya pedig úgyis kell. Amennyiben azt akarják, hogy a jobb kártyára fizess rá, vagy a levásárlás során nem találsz megfelelő (azonos vagy jobb) kártyát azon az áron, akkor nem vagy kötelezhető a ráfizetésre (ahogy a korábbiakra sem vagy kötelezhető, hogy elfogadd), de mérlegelhetsz, hiszen ha sokkal jobb kártyát kaphatsz, akkor pár ezer Ft esetleg megérheti.
A lényeg, alapvetően ha nincs ugyanolyan, akkor kp vissza, de bármi más megoldásba is belemehetsz, ha úgy véled az számodra nem hátrányos. -
Ariadne
őstag
Nem teheti meg, egy év kötelező jótállás van a számítógépre, ha 10.000 Ft felett van. Főalkatrész mint olyan már rég nincs, egy régi jogszabályban szerepelt ilyen megkülönböztetés, de már nem hatályos.
A garanciabővítésnél már megteheti, hogy csak egyes alkatrészekre vállalja, épp ezért érdekelne, mi van benne és mi nem. De ettől függetlenül tartós fogyasztási cikk mivolta miatt a 3 év szavatosság gyártási hiba esetén ingyenes javítással/cserével/vételár visszafizetéssel kell járjon, persze szavatosságnál már kétség esetén nekem kell bizonyítanom, hogy gyártási hibás a cucc."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
ML320
senior tag
válasz luciferc #883 üzenetére
Teljesen jogos! De ha az összes helyen fel van tűntetve:
''1év nemzetközi utazógarancia (ITW) , 6 hónap az akkumulátorra''
Feketén-fehéren, sőt egyes oldalakon kéken-fehéren, meg piroson feketével. Hova tűnt a fogyvéd démona!?!?
De nem baj, ha bedöglik, a gépet úgyis a boltba viszik, a boltosnak anyáznak, a boltos kerül szembe a hatósággal... A gyártó fél évet vállal, de majd én adom 1 év garral.
PS: optimista szemléletű vagyokEmber tervez, Isten perverz...
-
luciferc
őstag
itt szerintem nektek kellene lépni és perelni az acert. a fogyvédők majd akkor jönnek szerintem, ha a kereskedő nem adja meg az egy év garanciát.
amúgy a 6 hónap nem az utazógaranciára vonatkozik (ami egy plusz vállalás a törvény által itthon előírtakhoz képest)? vagyis ha elutazol, akkor mondjuk franciahonban a 7 hónapos akku már nem garos, de itthon még igen? -
ML320
senior tag
válasz luciferc #885 üzenetére
Pereljen a f... (franc akart lenni)
Az Acer is küldő szolgálatot intéz, ha az ügyfélnek nem tetszik, perelje be ő az Acert. Én csak be tudom szerezni, de nem javaslom. Most egy Acer minőségi vitába ne menjünk bele, lényeg, hogy más termékeket preferálunk...
Viszont érdekesség: az Acer homepage-én [link] viszont nincs ilyen korlátozásról szó, ellenben a nagyker pl így adja: [link]. Ez csak egy gép, de szinte mind így van...
Na, most ki a hunyó?Ember tervez, Isten perverz...
-
luciferc
őstag
ha eladsz egy Acer cuccost és nem adsz az akkura 1 év gart, akkor az ügyfél téged fog perelni, jogosan és egyetlen lehetőségeként. Ha tehát nem javaslod, de mégis eladod és nem vállalod a gart, akkor te vagy a hunyó. az ügyfél veled, és csak veled van szerződésben itthon (de tanult és eszes jogi tudorunk majd kijavít, ha tévednék). Az utazógar külföldön az más, ahhoz neked semmi közöd. de itthon te vagy akit az ügyfél perelhet, legfeljebb te perbe hívod/viszed a nagykert, vagy hasonló, nem vagyok ebben jártas.
a nagyker oldalán ez szerepel:
Garancia: 1év nemzetközi utazógarancia (ITW) , 6 hónap az akkumulátorra
Garancia: 1 év
ez talán az én korábbi értelmezésem erősítheti, miszerint az akkura az utazógar 6 hónap (tehát a 7. hónapban külföldön szopacs), de ha hazajöttél, akkor még áll a gar. így tudom jogszerűen elképzelni a dolgot. -
ML320
senior tag
válasz luciferc #889 üzenetére
Perverz disznó vagyok, de ennyire azé nem...
Én csak azt utálom, hogy ahogy már leírtam nagyon sokszor, ha én teljesen a törvényeknek megfelelően próbálok eljárni, arra mindig ráfizetek. És erre megint itt van egy beírásunk, értelmezgetjük, hogy mire is akar vonatkozni, de ilyenkor hol van a fogyvéd? Ja, bocsánat, a munkáját végzi: Mariska nénit bírságolja a piacon, mert nincs magyar nyelvű kézikönyv a rózsaszálhoz, aminek nem úniós a tövise, és egyébként sem felel meg a magyar szabványnak a színe...
No comment. Nem morgok, árt a szépségemnekEmber tervez, Isten perverz...
-
-
net84
őstag
no! Hogy pontot tegyek az Acer akku és garanciakiterjesztés dologra:
''Mobil számítógépek (notebookok)
Az Acer notebookok egységesen 1 év garanciával kerülnek forgalomba. Az alap garanciális idő legfeljebb 3 évre kiterjeszthető az Acer Advantage garanciakiterjesztéssel. Ezen szolgáltatást a termék megvásárlásától számított 360 napon belül kell érvényesíteni/regisztrálni, ez idő alatt bármikor megvásárolható. Amennyiben a notebook véletlen sérüléseit is lefedő garanciakiterjesztést vásárol, úgy a regisztrációra 90 nap áll rendelkezésére. Bővebb információt a www.aceradvantage.com oldalon talál. Kérjük, hogy ez ügyben lépjen kapcsolatba kereskedőjével. A tartozékként szállított akkumulátorokra és az akkumulátor-töltőkre a kiterjesztés nem vonatkozik, azokat 1 éves jótállási idővel értékesítjük. A kivételek megismerése érdekében, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az Acer hivatalos magyarországi szervizével vagy az Acer Computer Magyarországgal.''
Érdekes, felettébb érdekes - most akkor mószeroljam be az Acer-nél a nagykert...?Read only...
-
Ariadne
őstag
Az ilyen hmm olcsó cuccokat általában nem a hivatalos magyar importőrön át hozzák be (még pl. extreme digital sem...), így több mint valószínű, hogy a márkaszervizben nem fogják neked hiba esetén elfogadni a cuccot. Ahol vetted, oda mindig visszaviheted, ha rossz, csak általában hónapokig tartó várakozásra számíthatsz legjobb esetben is...
Nemár, benéztem egy ezer éves első oldalas hsz-t... LOL Asszem inkább haza kellene mennem aludni ma.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
most akkor mószeroljam be az Acer-nél a nagykert...?
Nem elvetendő megoldás, a köz érdekében... Kivéve ha te vagy a kereskedő, úgy nem szerencsés gondolom, de mezei fogyasztóként simán."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ML320
senior tag
Szkeptikus lennék ezzel kapcsolatban. Pont most hallottam egy történetet, miszerint NoFrost-osként adtak el egy hűtőt, holott nem volt az. Most már a termék is átkerült a jó helyére a boltban. No meg amikor ''elfelejtettük bevenni az akciós táblát''...
Magánemberként lehet, hogy kötekednék és perelnék, ha pl 7 hónap után nem cserélnék ki az aksit... De ha igen, akkor semmi gond. Csak az a furcsa, hogy most már én is gyanakvó vagyok, és elszomorító, hogy egy korrekt, elvárható viselkedés teljesülésén csodálkozom...Ember tervez, Isten perverz...
-
net84
őstag
majd ecccer, ha lesz szabad néhány percem, akkor megfogalmazok egy szép kérdést magánemberként az acer-nek...
ML320 - azért a No Frost-os buli az már nagyon súrolja a pofátlanság felső határát...de mit várjon az ember egy olyan ''üzlettől'', ahol dolgozhat bárki, csak fel tudja venni az egyenpólót. A vevőt meg ott verik át, ahol nem akarják.
Nagy valószínüséggel nem fogják megérezni, hogy ezzel a mutatvánnyal egy potenciális vevőt már elbuktak - de már elvből nem fogok ott venni semmit sem.Read only...
-
ML320
senior tag
Csak sajnos egy olyan multi, ahol naponta több száz, vagy ezer ember vesz cuccot, annak az egyén nem potenciális vevő. Az ő célpiaca a magánszemély szféra.
Egy másik multinál volt eset, hogy réges régen a haver távoli ismerőse gépet vett. Szegény gép csak 3 hónapig bírta, akkor a RAM elkezdett pontatlanul számolni. Nosza, visszavitték, majd újabb három hónap után már nagyon ingerülten érdeklődtek, hogy mi van a géppel. Visszakapták, RAM csere címszóval, de én láttam, hogy RAM ugyan nem lett cserélve...
Reklamáció, veszekedés, gúnyos képenröhögés és ''Fenyegetsz, kicsi rigó?'' költői mű előadása... Nagy az isten állatkertje, és mindig van elég vevő, hogy legyen jó forgalom. Bár arra azért emlékszem, hogy országos médiák is foglalkoztak azzal, mikor asszem a Lidl egyik boltját záratták be pár napra.Viszont ott sem lett olyan drasztikus forgalomesés.Ember tervez, Isten perverz...
-
Ariadne
őstag
Nem vagyunk eléggé tudatos fogyasztók, ez a helyzet. Még fejlődni kellene, hogy rájöjjenek az emberek, hogy ami elsőre olcsónak tűnik, az hosszú távon baromi drága is lehet. Pl. egy minősíthetetlen garanciális ügyintézésű boltban 5000-el olcsóbban vett szgépalkatrész egyből több tízezerrel drágább lesz, ha visszadobják, és újat kell venni helyette... De amíg boldogan vásárol a sok droid olyan üzletben, amivel már sokan megszívták, addig életben maradnak az ilyenek is, mint pl. a Mistral. Sok évig húzták, és most lesz csak - remélhetőleg - végük, pedig régóta tele vannak a fórumok a nevükkel.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest