Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Geller72 #1095 üzenetére

    akkor légyszives mond el hogy hogy van ... mert azzal hogy marhasag, sokra nem megyek. köszi!

    “Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein

  • Ariadne

    őstag

    válasz RoyalFlush #1093 üzenetére

    Használt alkatrészre annyi van, amennyit adnak, ha nem adnak, nincs... Persze elvi síkon beperelheted, és ha be tudod bizonyítani, hogy eleve hibásan adta el neked, akkor visszakaphatod az árát. Nem kell olyan helyen vásárolni, ahol nem adnak rá legalább valamennyi garanciát, ilyen egyszerű.

    A 3 nap csak új terméknél él, használtnál nem.

    De érdemes felhívnod a fogyasztóvédelmet, hátha épkézláb választ adnak, mert abban nem vagyok teljesen biztos, hogy a szavatosság szabályait esetleg nem lehetne-e alkalmazni itt.

    mod: Látom írtad, azt mondta az eladó, hogy 1 hó gart adnak. Ez OK, de ha nincs leírva, akkor semmire nem mész vele, le tudja tagadni...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Geller72

    veterán

    válasz RoyalFlush #1101 üzenetére

    Olvasgass
    De simán csak a fogyasztóvédelmi jogszabályokat is átlapozhatod...
    Kifejezetten számtech

    Általános garnaciák

    ..a google a te barátod...

    [ Szerkesztve ]

  • Ariadne

    őstag

    válasz Geller72 #1103 üzenetére

    Ó igen, ott sok hasznos dolog van. ;) De használt termékekre vonatkozó szabályokról nem írtunk ott semmit, az az összefoglaló is csak az új termékekre tuti hogy érvényes, a használtra nem, de mondom, a fogyasztóvédelemnek egy telefont megér.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Geller72

    veterán

    válasz Ariadne #1104 üzenetére

    Nem is a használtra írtam, a használtra megírtam a véleményem. De leírom mégegyszer, bár már sokan mondták. ÉN, ha eladok vmi használt holmit, ADOK rá próbagart, ami min egy hét, de mondjuk alaplapnál akár egy hónap.Ebben vállalom azt, hogy ha vmi gond van, akkor CSERE, vagy kess vissza. DE ez ÉN vagyok, és lehet, hogy van, aki semmi gart nem ad. Én is vettem látatlanba 3k-ért két lapot, rossz is volt mindegyik, de ezt bevállaltam, mert lehetett volna máshogy is, nem is pattogtam. A kérdés, hogy a fenti cuccot hogy adták. Amint az előttem szólók is írták, ha nincs papír, baxhatod...

  • válasz Geller72 #1103 üzenetére

    3 óra alvást követően az itt lévő tagok szakmai hozzáértésére, gyors tanácsára szerettem volna támaszkodni, ezért kérdeztem ;) Köszönöm a linkeket és a hozzászólásokat :R Tudom használni a keresőt, szoktam is ..

    “Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein

  • válasz Geller72 #1105 üzenetére

    evidens, én is és még sok barátom ismerősöm hozzád hasonlóan jár el. 1 hét próbagari, bármi prob. felmerül casht visszaadjuk. kellően körültekintően járunk el, nem akarjuk hogy bárki rossz szájízzel gondoljon ránk és esetleg később rontsa a bizniszeinket. Egy cég esetében nem tudom miért nem ez a megfelelő út. A lapot boltban saját processzorral nem tudtam kipróbálni, mivel aznap du.ra kaptam meg. Persze belepróbáltathattam volna egyet, jogos, itt (is) hibáztam. Az a prob. egy másik, korektebb ám használt árukkal nem foglalkozó cégből indultam ki, aki csupán azért, mert nem tudta garantálni, hogy menni fog e az adott tv kártya a konfigommal előzetes szóbeli megegyezés alapján később visszafizetett 24.000 Ft-ot, révén (később kipróbálást követően bebizonyosodott) nem volt kell erő a vasban.

    [ Szerkesztve ]

    “Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein

  • vazimódó

    senior tag

    Sziasztok!
    Lenne egy olyan problémám hogy a gariba visszaküldött panelhibás monitort nem cserélik ki. 3napon belül visszavittem a moncsit erre felküldték Pestre a szervízbe. 3hétig volt fenn a moncsi és erre most kapom a választ hogy nem cserélik mivel ennek semmi baja.
    A 3napos cseregarancia már nem létezik?
    Miért kellett várnom 3 hétig a nemleges válaszra? Ez rejtély számomra.
    Mit lehet ilyenkor tenni?Mert az tuti hogy én így szaron nem hozom el. :W
    Köszi a választ előre is. :R

    "Mar elegem van a sok belpolitikabol,szoval itt van ez hiszen en se vagyok fabol"

  • válasz kicsitomi88 #1094 üzenetére

    Kaptam egy levásárlásra jogosító igazolást (1 évig használhatom fel) a hibás lapért cserébe, mivel nem tudott bele másik processzort tenni, és nem indult a konfig. Érdekes, miért áll benne a pénzem ...

    “Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein

  • Teszla_

    senior tag

    Hali!
    Van nekem egy Club3D Geforce 7800GTX videokártyám. Sajnos nemrég elhalálozott.
    Ahol vettem, ott 1 év garanciát kaptam rá. A Club3D honlapján sajnos nem találtam utalást arra, hogy ők mennyi garanciát adnak a dolgaikra. Csak pár külföldi oldalon láttam, hogy a boltok 2 év garanciával árulják a termékeiket. Ebből gondolom, hogy 2 évet minimum vállalnak rá.
    Na már most, ilyen esetben mit lehet kezdeni? E-mailt már írtam nekik, de még nem válaszoltak. Még nem volt dolgom ilyesfajta gariztatással, de hátha másnak már volt. Ha igen, akkor várnám a tapasztalatokat, és a teendőket :R
    Van esély arra, hogy megjavítják, esetleg kicserélik a kártyát?

  • net84

    őstag

    válasz vazimódó #1108 üzenetére

    milyen hibával vitted vissza? Mit csinált mit nem? Ahova visszavitted, ők mit csináltak vele? Megnézték?
    Szerintem ott rontotottad (és ők is) el, hogy mikor visszavitted, akkor ragaszkodnod kellett volna az azonnali cseréhez, vagy a pénzvisszafizetéshez. A bevizsgálásra, és a hiba megállapítására van valami szabott idő, de nincs az, hogy felküldjük a szervízbe és majd megmondják, hogy mi van.
    Mi az, hogy semmi baja? Magyarán náluk hiba nem jelentkezett? Én egyébként azt is feltételezném ebben az esetben, hogy cserélni nem volt kedvük, megjavították, és visszakapod azzal a címszóval, hogy nincs semmi baja.

    Anno engem is meg akartak vezetni a digitkamerával, aminek az LCD-jén 1 nap alatt szépen sorba 5 pixelhiba jött elő (3 szub és 2 teljes). Visszavittem az üzletbe, első reakciójuk: vigyem a szervízbe. Jeleztem nekik, hogy egy napos a kicsike, akkor egyböl átvették, megnézték, cserélték, de hozzátették: ha csak az LCD pixelhibás, akkor egyébként mind1 - ja! csak kurva zavaró, ha a kijelző közepén világít egy fehér pixel, mint egy célkereszt...

    Teszla_ - nézegettem, de nemtom, hogy nálunk mi a hivatalos gar része, 1 év a z biztos :), de ahhoz, hogy Mo.-n hivatalosan mennyi erre a márkára a gar, azt az importőr tudná megmondani.

    [ Szerkesztve ]

    Read only...

  • Ariadne

    őstag

    válasz Teszla_ #1110 üzenetére

    net84 válaszához csak annyit tudok hozzátenni, hogy elvileg ha kideríted, mennyi garanciával adja a gyártó, akkor annyit neked is meg kell kapnod, emlékeim szerint a 151/2003. Korm. rendeletben van benne ez pontosan.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • luciferc

    őstag

    válasz Ariadne #1112 üzenetére

    Abban van:

    1. §
    (4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

    De ehhez ha jól értem azt kellene kiderítenie, hogy a gyártó Magyarországon mennyi garanciát vállal. Mert más országban teljesen más is lehet a vállalt gar.

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #1113 üzenetére

    Na jó, de pl az LG cuccoknál van a következő helyzet:
    Az LG Magyarország saját garlevéllel adja át a disztribeknek az árut, és a saját garlevele alapján vállal 2 év garit.
    Mutymogó Bt vesz háromezer karton LG DVD-írót némethonban. Behozza, egy nagykeren keresztül kiadja kisker csatornáknak. LG Magyarországos garlevél nincs. És ők a standard 1 évet vállalják. Ha két év garosan vinném be egy LG márkaszervízbe, első körben elhajtanak a búsba, hogy nincs garlevél. Ha még mutyizunk is egyet, akkor is kibukik, hogy nem a hivatalos csatornán érkezett az országba. Ha még kapnék is egy csereutalványt, akkor azt meg nagyker vágja vissza, hogy ő 1 évvel adta el.
    Tudtok mutatni olyan precedens ítéletet, ahol bármilyen formában nem a kiskert ásták el?

    Ember tervez, Isten perverz...

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #1114 üzenetére

    Én biztos nem tudok semmilyen ítéletet mutatni. Ha a kisker bukik, hát ő bukik, engem mint fogyasztót a gar érdekel. A kisker meg megtanulja (ahogy a fogyasztók is szép lassan), hogy nem árulunk (veszünk) ilyen sumákos cuccot, ha nem akarunk szívni (kell a gar). És akkor Mutyogó Bt vagy megszűnik, vagy elkezdi ő is 2 év garral adni.

  • vazimódó

    senior tag

    válasz net84 #1111 üzenetére

    Köszi a választ és a felvilágosítást. :R
    Hát igen...jobban kellet volna ragaszkodnom a 3 napon belüli cseréhez.
    Samsung 2232BW 22"-es TFT. A monitor közepétől kicsit balra függőleges irányban :Y bevilágítás. Nappali fénynél nem nagyon látszik de este zavaró.
    Most az a tényállás hogy felhívtam a bolt szervízét ahonnan vettem a moncsit és azt mondták hogy beszéltek a pesti szervízzel(oda küldték fel a moncsit és itt nem találtak a monitoron hibát) és részletesen elmagyarázták a hibajelenséget .
    Hálistennek mostmár ők is észlelték a hibát és elvileg csere lesz belőle.
    Holnap dél körül kiderül. Írok ha lesz újabb infóm. :R

    "Mar elegem van a sok belpolitikabol,szoval itt van ez hiszen en se vagyok fabol"

  • tlac

    nagyúr

    Alaplap gariztatásánál elég a lapot beadni vagy kell az összes tartozék (sata, floppy, ide kábelek, hátlap, cd, manual, doboz) ?
    (Utánaolvasva, a doboz nem tartozék.)
    Ha nem muszáj pár dolgot megtartanék.

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1114 üzenetére

    Csatlakozom luciferchez, hálistennek nem angolszász jogrendszerben élünk, nincs precedens, mindegy, mit "szokott" ítélni a bíróság. Lényeg, hogy a kiskereknek rá kellene ébredniük, hogy ha egyszer a fogyasztók kicsit önállósodnak és elkezdenek perelgetni a jogaikért, akkor nagyon nagy sz*rban lesznek azok, akik feketén/szürkén/bárhogy másként, de nem teljesen a jogszabályoknak megfelelően árulják a cuccokat. Ehhez képest akikkel nekem volt dolgom, még egy nyomorult ügyvédjük sem volt, és az "okos" ügyvezető kicsi fejéből kipattant jogilag nonszensz dolgokat írtak a bíróságra beadott tákolmányaikba... Szóval van még hova fejlődni fogyasztónak, kereskedőnek egyaránt.

    És "csereutalványt" nem ismer a magyar jog, tehát nem kötelező elfogadni...

    Ja, nekem volt (van) 2 év garos LG dvd íróm, kb. 1,5 év után meghalódott, bevittem a kiskerbe, adtak egy másikat, most itt figyel a gépben. (Tény, nem ragaszkodtam pont ugyanolyanhoz, ami dvd írónál nehéz lenne, hanem megegyeztünk egy legalább ugyanolyan tulajdoságokkal bíró másik LG-ben) Így is lehet...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz tlac #1117 üzenetére

    Elvileg az egészet be kell adni, különösen mivel alaplapot javítani nem igazán szoktak (amennyire tudom), tehát visszajár minden, de azért érdemes ráíratni a papírra, hogy mi mindent adtál le vele.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • tlac

    nagyúr

    válasz Ariadne #1119 üzenetére

    ok, kösz
    tovább olvasva nekem is úgy tűnt, mert ha csak önmagában a lapot cserélnék, akkor az javítás lenne, az meg nem jó a gari miatt

  • Ariadne

    őstag

    válasz tlac #1120 üzenetére

    Hát igen, javítani alaplapot szerintem kb. lehetetlen, ott csere játszik vagy pénz vissza, illetve általában érdemes az eredeti árban más típusban megegyezni, ha nincs ugyanolyan. Viszont a más típushoz már nem jók a régi cuccai.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • tlac

    nagyúr

    válasz Ariadne #1121 üzenetére

    ez még éppen javítható lenne, mert egy foglalat feketedett meg, amibe a tápegység kábele volt beledugva (az is megfeketedett)
    mindkettőt egy helyről vettem és ma jönnek érte (webshop)
    az alaplap javításához eléggé érteni kell, de nem hiszem, hogy megérné foglalkokozni vele
    a táp egyszerűbb, talán ott elég lenne kicserélni a csatlakozót a kábellel együtt
    remélem nem akarják rám erőltetni, hogy ez garanciavesztés (tudom, ez jogellenes), bár nem tudom mit tudnék csinálni, ha még is előfordulna, személyesen nem lenne egyszerű bemenni

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #1115 üzenetére

    Bocs, de te nem érted:

    De ehhez ha jól értem azt kellene kiderítenie, hogy a gyártó Magyarországon mennyi garanciát vállal. Mert más országban teljesen más is lehet a vállalt gar.

    Ha nincs olyan forgalmazó, mint pl a másik példában említett LG Magyarország, akkor mi alapján deríted ki, hogy mi az adott termékre hatályos rendelkezés? Jogszabály 1 évet ír elő. Ha nincs forgalmazó, akkor ki ad ki garlevelet? Vagy akkor ezeket a termékeket már forgalomba se lehetne hozni Mo-n?
    1 év a kötelező. Azt megkapják. A többit meg bizonyítsa be a vevő.
    Vagy ha ez nem elég, akkor mi van a külföldről megrendelt eszközökkel? A gyártó egy és adott. Akkor miért nem lehet elintézni egy nyamvadt garanciát a magyarországi forgalmazónál?!?!

    És most ne csak a számítástechnikába vonatkoztassunk. Kocsikkal is hasonlatos balhés eseteket lehet hallani/olvasni...

    Záró taktusként pedig csak annyit: Nem a vevők, és a jogaik, jogos igényeik ellen vagyok. Az nem tetszik, ahogy tőletek ezt a dögöljön meg a kisker viselkedést érzem. Mert tök mindegy, mi van, irány a kisker, és verd le rajtuk! Én csak ezt az indulatot érzem minden javaslatotoknál.

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Ariadne #1118 üzenetére

    És "csereutalványt" nem ismer a magyar jog, tehát nem kötelező elfogadni...

    Ha már pont az LG íród jött szóba, nézd meg a garlevelet. Vastagon is van szedve :DDD
    "A csereutalvány kiállításának a feltétele a vásárlást igazoló számla, blokk vagy jótállási jegy megléte, blablabla..."
    És a garjegy másik oldala:
    "A csere bonyolítása a kereskedelmi egységben történik, a szerviz által kiállított csereigazolás és számla bemutatásával."

    Tudom, hogy kötekedő, kellemetlen alak vagyok ;]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1123 üzenetére

    Nem hiszem, hogy a jogszabályok által kifejezetten biztosított jogainkkal élni vevőként "dögöljön meg a kisker" viselkedés lenne, így kissé ellenmondásosnak érzem, amit írsz... Tessék lobbizni a képviselő uraknál, hogy változtassanak a jogszabályokon, szabad a pálya. Addig viszont eszi, nem eszi, nem kap mást, mindenkire érvényesek.

    LG esetében egyébként egyszerű a helyzet, emlékeim szerint fent van a cég honlapján valahol a dvd írókra 2 év, ahogy pl. Asusnál is alaplapokra a 3 év. De ettől függetlenül is ha beperelem a kiskert, mert nem adja meg nekem, ami jár, akkor bizony neki kell bizonyítania, hogy nem volt 2 év a dvd íróra, ami mondjuk dobozos író esetén elég nehezen menne, lévén a mellé adott papíron rajta van, hogy az LG két évet vállal... ;) De én egyszerűen olyan helyen vásárolok, ahol eleve 2 évvel adják, így egy gonddal kevesebb.

    Szóval lehet ugrálni, de a szabályok egyelőre nekünk kedveznek, aztán ahogy kezdenek igényesebbé válni a vevők, majd lassan kiszelektálódnak azok a kiskerek, ahol jogi analfabéták a vezetők, és a cégbejegyzés után már egy ügyvédre sem telik. Én pedig ezt a mélységes tudatlanságot érzem és tapasztalom a kiskereknél, tisztelet a kivételnek.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #1123 üzenetére

    Az nem tetszik, ahogy tőletek ezt a dögöljön meg a kisker viselkedést érzem. Mert tök mindegy, mi van, irány a kisker, és verd le rajtuk! Én csak ezt az indulatot érzem minden javaslatotoknál.

    Ne dögöljön meg úgy általában a kisker, legfeljebb az a kisker, amelyik nem tartja be a jogszabályokat. És ezt tartom. Mégis ha bármi gondom van, kihez kellene mennem "leverni" a dolgot? Én a kiskerrel állok szerződésben. Teszek rá, hogy ő hogyan meccseli le a nagykerrel, ahogy valószínűleg a kisker is tesz rá, hogy a nagyker hogyan meccseli le a hazai importőrrel, vagy az importőr a gyárral. Ezek engem mint fogyasztót nem érdekelnek, és nem is kell, hogy érdekeljenek. A korrekt kiskerekkel semmi bajom, őket még sajnálom is a nagykerek szemétkedése miatt, de hát ilyen a kapitalizmus. Fogjanak össze és pereljenek.

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1124 üzenetére

    Nem kellemetlen egyáltalán, ugyanis a jótállási szabályokhoz képest kedvezőtlenebb kikötés semmis (ez az), helyébe lép a hatályos jogszabályok szerinti helyzet. :P Tehát nincs kötelezően elfogadandó csereutalvány. ;)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #1123 üzenetére

    Ha nincs forgalmazó, akkor ki ad ki garlevelet? Vagy akkor ezeket a termékeket már forgalomba se lehetne hozni Mo-n?

    Ha nincs forgalmazó, akkor a gyártó vélelmezhetően Magyarországra nem vállal semmiféle extra garanciát, így az általános (törvény szerinti) 1 év az irányadó. Ha van forgalmazó, akkor megtudható, hogy mennyi a magyarországi garancia. A kideríteni erre vonatkozott, hogy meg kell tudni a hivatalos forgalmazótól, hogy mennyi a gyári gar. Ugyanis ez nem köztudott infó. (pl Mio PDA-k 2 év garral vannak hivatalosan, de aki 1 évvel veszi, és gyanút fog, hogy valami nem gömbölyű, annak először meg kell tudnia, hogy ki a magyar hivatalos forgalmazó majd meg kell tudni az infót).

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #1126 üzenetére

    Ha perelsz, mi lesz? Hosszú évekig semmi. Sőt évtizedekig se történik semmi. Lobbizzunk a képviselőknél? Hát, a politikába, és a képviselők munkamoráljába (csak a munkamorálba :D ) ne menjünk bele... Ez a lobbizás közös érdek, mert így csak végeláthatatlan perek sora jön, minden megoldás nélkül.

    A kisker esélytelen. A jobszabályok áthágásával, kikerülésével tud csak valamit tenni, ami után megint neki kell elvinni a balhét. Törvény engem nem véd, jogom nincs. Nekem meg az a nézetem, hogy minden megoldható. Ha meg nem, hát tényleg én mondom, hogy zárjon be az az egység!!! Ha meg nagyon elharapódzik ez a vevő kontra kisker/szervíz viszony, akkor meg olyan etikátlan megoldások következnek, mint sérülésre való hivatkozás, nem rendeltetésszerű használat, egyebek...
    Én ettől tartok inkább. Valamint amit megint leírtál: Teszek rá, hogy ő hogyan meccseli le a nagykerrel, Jogaid persze vannak, és természetes, hogy ezeket a jogokokat ne kérni kelljen! De ne így kezdjük...

    Ember tervez, Isten perverz...

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #1129 üzenetére

    Valamint amit megint leírtál: Teszek rá, hogy ő hogyan meccseli le a nagykerrel, Jogaid persze vannak, és természetes, hogy ezeket a jogokokat ne kérni kelljen! De ne így kezdjük...

    Könyörgöm, nem így kezdjük. Ez nem kezdés. Ez tény. Ha veszek most 3 év garral egy alaplapot, ami 2 év múlva meghal, akkor nem kell, hogy érdekeljen, hogy a kisker mit szenved a nagykerrel, míg visszaszerzi a pénzét. Ez nem gonoszság, nem dögöljön meg mentalitás, egyszerűen nekem nem dolgom, hogy ez érdekeljen. Cserélje ki ugyanolyanra, vagy adja vissza az árát, aztán viszlát.

    Amúgy van egy érdekes kérdésem (nem, nem a kiskerek szivatása a célom, csak felmerült, és érdekesnek tűnik). Veszek egy alaplapot 3 év garral, hozzá proci, videokártya, memória. Az alaplap 2 év múlva elhalálozik. Nem tudják ugyanolyanra, de még olyanra sem cserélni, amibe jó lenne a procim/ vidkártyám/memóriám (láttunk már ilyet). Jogos lehet-e ilyen esetben valamiféle kártérítést követelni (hogy kitől az egy plusz kérdés), hiszen a hibás teljesítés következtében kell nekem akkor és ott hirtelen új procit/vidkártyát/memóriát (vagy ezek közül többet) vennem.

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #1130 üzenetére

    Az attól függ...
    Minden hiba kellemetlenség.
    No, bármi elromolhat, Murphy már régen megmondta. Ha elromlik és beviszed, akkor ugyebár 15 napon belül törekedni kell a megoldásra, legyen az csere vagy javítás. Ezen túl jön elő, hogy a vevőnek ne legyen kellemetlenség okozva, mit lehet tenni. Ha a bolt által felajánlott cserét nem fogadod el, viszont visszakapod az összeget, az én szememben innentől már előnytelen nyerészkedés a kártérítés követelése. Mire fel kérnél így kártérítést? Olyan szintű a technikai fejlődés, és a termékek ár/teljesítmény arányának zuhanása, hogy a számítógépeink romhalmaznak minősülnek. Jöhetsz ellenérvként a használati értékkel, az indokolatlan többletteljesítménnyel. tuninglehetőséggel, vagy akármivel... Bár itt már az ügy úgyis egy békéltető bizottság, minőségvizsgáló szerv, egyéb is közbejön.

    Bár nekem jobban tetszik egy ilyen ügyben a szoftver kérdés. A szoftveres cég kiküldte egy körlevélben az MS irányadó állásfoglalását: mivel az oem licensz alaplaphoz tartozik, ezért akár egy garos csere is a szoftverek újravásárlását vonja maga után! Igaz, aktiválásnál nem kötekednek, de ha mégis? Vagy most úgyis szép leveleket írogat a BSA...

    Amúgy egy viszonteladónknál ebben a stádiumban akadt meg egy ügy. LCD monitor, a 12ms helyett egy 8ms-t ajánlottak fel neki. De az ürge mindenáron az anno száztizenezer forintos vételárat akarta vissza. Ugyebár ebből vehetett volna két extrábbat is...

    Ember tervez, Isten perverz...

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #1131 üzenetére

    Mire fel kérnél így kártérítést?

    Csak ismételni tudom magam. Arra fel, hogy a hibás teljesítés következtében jelentős plusz kiadásom merült fel (új proci/vidkártya/memória). Ez nem hiszem, hogy nyerészkedés*. Természetesen ilyenkor megoldás lehet a pénz vissza és használt lap vásárlása, de mi van, ha én nem akarok mindenféle bizonytalan használt cuccot venni nuku garanciával, mikor a korábbi lapra még volt egy év gar? Vagy egyszerűen nem értek a számtech cuccokhoz, és félek használtat venni, így nem is akarok? Mondom, nem konkrét a kérdés, de azt hiszem érdekes a felvetés.

    A szoftveres kérdés hasonlóan érdekes.

    az LCD illető viszont már tényleg a nyerészkedés kategória.

    * természetesen nem arra gondolok, hogy a kisker vegyen nekem új procit, de valamiféle kártalanítás véleményem szerint jogos lehet (mondjuk árkedvezmény formájában)

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #1133 üzenetére

    mondjuk árkedvezmény formájában

    Hihi... A boltok jellemzően 10% +/- x% dolgoznak, BP/vidék illetve pofátlanságtól függően. Ha kapsz egy alaplap esetében 5% kedvezményt, az 20k esetében is egy ezres... Szerintem ezzel nem vagy kisegítve. Ha meg annyira egy adott specifikációnak megfelelő alkatrész kellene, hát felhajtanák, majd "új"-ként odaadnák. Ezt jeleztem korábban, hogy az etikátlanságba menne át a dolog.

    És szerintem a törvényből adódó hiba, hogy a vételár visszakapása után egy ilyen gépbe töredék árból vesznek használtat. És te nem látod, milyen felháborodással tudják a vevők ilyenkor és előtte mondani a magukét!!! :(((

    Ember tervez, Isten perverz...

  • tlac

    nagyúr

    válasz luciferc #1133 üzenetére

    használtra is adhat a bolt garanciát
    vagy ha nem bolttól veszed, akkor még akár lehet is rendes gar a lapon
    az viszont kérdés számomra ilyen esetben, hogy mennyire átruházható a gar?

    [ Szerkesztve ]

  • ML320

    aktív tag

    válasz tlac #1135 üzenetére

    :F
    Adott termékre kell a garanciát vállalni. Ha személyre szabott, az mutyi...

    Ember tervez, Isten perverz...

  • tlac

    nagyúr

    válasz ML320 #1136 üzenetére

    értem, ezt nem tudtam
    tehát ha van még gar vmire és azt tovább adom, akkor még ugyanúgy garos

  • ML320

    aktív tag

    válasz tlac #1137 üzenetére

    Természetesen! Ha személyre szabott gar van, az olyan, hogy esetleg Győzikének "intézi" el bolt (azaz benyeli, ingyen megcsinálja, stb...)

    A termék az darab-darab. Nincs különbség egyik-másik között. Ha személyen keresztüli a gar, az csak annyi, hogy ő tudja, kihez tudja visszavinni (ilyenkor nincs esetleg garlevél, számla, vagy egyéb, ami hivatalos úton kellene)

    [ Szerkesztve ]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • tlac

    nagyúr

    válasz ML320 #1138 üzenetére

    világos
    a garanciafutárt viszont nem tudom, hogy névhez van-e kötve, házhozszállítás esetén

  • ML320

    aktív tag

    válasz tlac #1139 üzenetére

    Elvileg nem. A szállítási és a számlázási név és cím különbözhet. Ráadásul a termékhez kell adni a garancialevelet. Bizonyos márkák és termékek (Samsung és LG cuccok) a szervízben kérik a számlát is, és ha csereutalványt állítanak ki (most már tudjuk, hogy ez is szabálytalan ;) ), akkor a számlán szereplő névre teszik.

    Bár ez a csereutalvány is olyan, hogy kiskerre dobja vissza a labdát, hiszen a vevő intézze el ott. :(

    Ember tervez, Isten perverz...

  • Ariadne

    őstag

    válasz luciferc #1130 üzenetére

    Ez is világosan benne van a szabályokban, a hibás telejsítéssel okozott kár megtérítését követelheted a kiskeren. Még akkor is, ha nem ugyanott vetted mindet.
    Ezt bármilyen bíróság megítélné, csak nagyon kevesen, gyakorlatilag senki nem próbálkozik ilyennel, mert legtöbben még mindig azt várják, hogy állam bácsi kézenfogva vezesse őket, holott ezek azért sokszor eléggé egyértelmű esetek lennének.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1131 üzenetére

    Amúgy egy viszonteladónknál ebben a stádiumban akadt meg egy ügy. LCD monitor, a 12ms helyett egy 8ms-t ajánlottak fel neki. De az ürge mindenáron az anno száztizenezer forintos vételárat akarta vissza. Ugyebár ebből vehetett volna két extrábbat is...

    Hivatalosan jár neki a teljes vételár vissza, ha nem tudja a cég ugyanolyanra cserélni, remélem ez eddig világos. Az már más kérdés, hogy értelmesebb ember ilyenkor - feltéve hogy nincs valami ok, ami miatt kifejezetten olyan kell neki - önként "levásárolja" az eredeti vételárat, már ha a cég is normálisan áll a dologhoz. Én legalábbis így szoktam. :) De ettől még tetszik, nem tetszik, joga van a száztizenezer forintjához, ezt is nagy valószínűséggel megítélnék neki bíróságon.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1134 üzenetére

    Ez megint nagyon nem érdekel vásárlóként, oldja meg a kisker, azért kisker. Ha meg nem megy neki, csukja be a boltot, maradnak elegen. Természetes szelekció...

    Az nem "törvényből adódó hiba", hogy a visszakapott vételárból valamit vesz az illető. A kisker köteles visszaadni, a saját pénzét meg arra költi az ember, amire akarja. Tetszett volna hibátlan terméket eladni anno...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • ML320

    aktív tag

    válasz Ariadne #1142 üzenetére

    Hivatalosan jár, amennyiben ez túlzott többletköltséget nem okoz az eladónak. Vagy netán tévedek? Ha egy ilyen esetet a bíróság megítélne, diszidálnék... Ha paramétereiben jobb eszközt ajánlanak fel neki, azaz nem éri kár, és többletet kap térítés nélkül, és ennek ellenére ő ragaszkodik, akkor félig hülye, másrészt viszont nem hülye, hanem tényleg a törvény adta lehetőséget akarja kiaknázni. A békéltető bizottság tagjai szerint is így volt.

    Ezt az egyet a büdös életben nem leszek hajlandó elfogadni. Ha anno egy alap felszereltségű 206-ost vettél volna 3 misiért, és az oly módon hibásodna meg, hogy cég egy vadonatúj 207-est, aminek ráadásul az alap felszereltsége olyan elemeket tartalmaz, ami a 206-ban hiányzott... Ja, hogy most a 207-es kerülne másfél millába?!?! Egyből kérnéd vissza az eredeti vételárat? Mi a törvénytelen, etikátlan, elfogadhatatlan a számodra? Ezt már tényleg nem értem... :(

    Tetszett volna hibátlan terméket eladni anno...
    Naaa, a gyártó hibájáért már nehogy a kisker feleljen!!!

    [ Szerkesztve ]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1145 üzenetére

    Tévedsz, többletköltséget két helyen említenek: 1. ha az elromlott termék cseréjét kérem, de tudja javítani, akkor arra hivatkozva, hogy a csere többletköltséget okozna, csere helyett javíthatja a kereskedő, és 2. a kötelező jótállásos termékeknél van olyan, hogy ha 3 napon belül visszaviszem, akkor viszont nem hivatkozhat erre a kereskedő, köteles cserélni másik ugyanolyan termékre. De azért ne disszidálj, kérlek, itt szépen elmagyarázunk mindent, amit esetleg tudni szeretnél a fogyasztóvédelmi jogszabályok titokzatos világáról... Nekem jogerős ítélet van a kezemben arról, hogy a majd' 3 éves mp3 lejátszóm teljes vételára visszajár, ők speciel nem tudták javítani, nem voltak hajlandóak cserélni, sőt még a levásárlást is felajánlottam, de semmi. (apróbb kellemetlenség, hogy a mocsok Bluefish felszámolása megindult időközben, és persze a kedves tulaj bácsik előbb kimarkolták belőle a pénzt, na ennyit a számtech üzletekről...)

    A példáról: ha én vettem egy 206-ost, akkor annak rég lejárt a jótállása, még a szavatossága is. ;) Legfeljebb 3 év, amíg jogszabály alapján vissza kellhet fizetni a vételárat, ennyi a szavatosság ideje (na javítással meg ilyenekkel meghosszabbodhat, de most általánosan), persze gyártó vállalhat ennél többet is, viszont ott már olyan szabályt alakít ki, amit akar (lásd örökgaranciás Kingston cuccok), mondhatja pl., hogy csak első tulajnak vállalja.

    Nyilván nem a te hibád, de elszomorító, hogy mennyire nem értenek a számtech üzletekben a kereskedők a saját munkájukhoz, aminek része a "garanciális" ügyintézés is, általában szinte egyáltalán nem ismerik a jogszabályokat. :( Nem elfogadni kell, hanem betartani... :U

    Naaa, a gyártó hibájáért már nehogy a kisker feleljen!!!
    És a gyártó hibájáért igenis a kisker fog felelni felém, majd aztán elszámol a nagykerrel/gyártóval, az ő dolga. De én egyedül a kiskerrel kötöttem szerződést, így egyedül őt macerálhatom, ha gond van, nem is tehetek mást.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • ML320

    aktív tag

    válasz Ariadne #1146 üzenetére

    No, a 3 napon belüli csere egyértelmű, hiszen a tv is előírja, ebben az esetben nem lehet hivatkozni erre.
    majd' 3 éves mp3 lejátszóm teljes vételára visszajár, ők speciel nem tudták javítani, nem voltak hajlandóak cserélni, sőt még a levásárlást is felajánlottam, de semmi
    Képzeld el, hogy teszem fel 128MB-os helyett felajánlottak volna egy bontatlan 256MB-osat, vagy nagyobbat. Még ha ezt díjmentesen is teszik 3 napon belül, de ahogy írtad, csaknem 3éves terméknél is korrekt. Nem tették, bíróság, és teljesen igazad van. De ha nem fogadtad el volna, akkor lenne egy véleményem... A monitor is hasonlatos időbeni stílusú volt, talán így egyértelműbb... Az hogy még egy nyamvadt cserét is megtagad akár a gyártó, akár a bolt, már elismertem többször is, és nem győzöm ismetéleni: megérdemli az ilyen, hogy elmeszeljék.

    306. §
    (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
    a) elsősorban — választása szerint — kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a
    választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik
    szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
    b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

    Szar a cucc? Csinálják meg, vagy cseréljék ki egy újra - ez a szavatossági igény. És egy jobbra történő csere, főleg egy monitor, mp3 lejátszó esetében nem okozhat a vevőnek semmilyen kényelmetlenséget. Bár, ahogy látom, úgy értelmezzük a törvényt, ahogy akarom...
    Bár egy kis segítség: ;)
    309. § (2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
    Tehát ez alapján akár a levásárlás felajánlásánál sem vagy köteles elfogagadni semminemű "új" árat. Ne a vevő pénztárcáját terhelje, hogy most bármi is olcsóbb.

    És a gyártó hibájáért igenis a kisker fog felelni felém, majd aztán elszámol a nagykerrel/gyártóval, az ő dolga. Ez így evidens! Ki tagadja?
    A termékek minőségi megfeleléséről szóló első megjegyzésed az én olvasatomban olyan, hogy mint egy elvégzett munkáért, így terhel a felelősség. Arról, hogy valami meghibásodik, nem a kisker tehet. Ő csak közvetít!

    Meghagyom neked a végszó :D Engem ezekről nem tudsz meggyőzni. A törvény előbbre való mindennél, de azért becsület is van a világon. Én próbálom a gariztatást ez alapján is intézni. Sok sikerrel - szerencsére. Viszont te valahogy nem vagy hajlandó belátni, hogy részben igazam van. Megváltani nem tudjuk a világot. Inkább koncentráljunk arra, hogy az itt jelenlévőnek segítünk, ahelyett, hogy meddő vitát folytatunk az értelemezésekről. :R

    [ Szerkesztve ]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1147 üzenetére

    Ehhez hasonló vitát már több kereskedővel is lefolytattam itt és máshol, egyszerűen azért, hogy legalább az a pár dolog tiszta legyen, amiről beszélünk. Azért örülök, hogy egyes dolgokban egyetértünk. :) Lehet, h nem hangsúlyoztam eléggé, de én magam nem szoktam mindig mindenáron kikövetelni, ami betű szerint jár, kivéve azt az esetet, amikor a kereskedő húz fel azzal, hogy nem ismeri a szabályt, és hülyének néz, ami - ha csak visszaolvasol ebben a topikban - sajnos sok emberrel előfordul.

    Szóval részemről a lényeg, hogy ismerni kellene a szabályt, és akkor ahhoz képest egyezkedhetünk, hogy gyorsan és mindannyiunk számára normálisan rendeződjön a dolog. Ha valaki kérdez, mindig oda szoktam írni, hogy próbáljon megegyezni, ha normálisak voltak vele, mert különben pereskedni nagyon hosszú és sokszor eredménytelen dolog (lásd felszámolják a céget). Így mindenkinek könnyebb lesz talán, csak ezért csinálom, nem a kereskedők ellen... ;)

    Na de azért ezt még elmondom, hogy is van :):
    309. § (2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
    Tehát ez alapján akár a levásárlás felajánlásánál sem vagy köteles elfogagadni semminemű "új" árat. Ne a vevő pénztárcáját terhelje, hogy most bármi is olcsóbb.

    Ez a szövegrész arra vonatkozik, hogy ha az mp3 lejátszómat (egyébként cd-s volt, úgy sajnálom, sosem lehet már Rio-m ezek miatt, gyönyörű hangja volt... :O ) kicseréli az üzlet egy másikra, vagy elállásra kerül a sor és a teljes vételárat visszafizeti, akkor tőlem nem követelhet x ft-ot azért, mert most annyival kevesebbet ér, mint amikor megvettem. Ennek az az oka, amit korábban is leírtam röviden, hogy a jogalkotó valami olyat gondolt, hogy "tetszett volna hibátlant eladni", ez tkp egyfajta "bünti". Egyébként vannak országok, ahol egyes esetekben lehet ilyet, pl. angoloknál, az EU harmonizáció ellenére ezt az eltérési lehetőséget még meghagyták. De nálunk nem, korábban sem lehetett sosem és szinte biztos, hogy ezután sem lesz ilyen lehetőség, ezért (is) kell teljes vételárat visszaadni.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • net84

    őstag

    válasz Ariadne #1146 üzenetére

    "Nyilván nem a te hibád, de elszomorító, hogy mennyire nem értenek a számtech üzletekben a kereskedők a saját munkájukhoz, aminek része a "garanciális" ügyintézés is, általában szinte egyáltalán nem ismerik a jogszabályokat."

    Kikérem magamnak! :DDD

    Egyébként ennek két oka van.
    1. nincs kereskedelmi képzettségük, ha lenne se biztos, hogy jól tanítják (ahova én jártam tanfolyásra, ott még be is sértődött az előadó, amikor közöltük vele, hogy rég nem élnek azok a törvények, amiket éppen magyaráz)
    2. van valami elképzelésük, hogy mi is a törvényes, de leszarják, mert az ügyfél ugysem ismeri a jogait...ez a pénzhajhász kiskerekre (akik pl. a cégnevet 1 éven belül akár 2szer is lecserélik) és a multikra igaz szerintem.

    és a legrosszabb: sem kereskedelmi hozzáértése, sem szakmai hozzáértése nincs. Ilyen volt a régi cégem tulajdonosa. Ő tipikus példája a jogszabályok és törvények sárbatiprásának. Mégis megél belőle. Pedig amióta nem vagyok ott, egy-két garügyintézésben segítettem ismerősöknek, akiknek gondjuk támadt a cég ügyintézésével.

    A "vitát" végigolvastam, nem kívánok hozzászolni, csak egy kérdés, és elég rá az igen vagy a nem válasz :)
    Adott egy LG dvd-író, egy év garral kapja a kisker, az egy év garról a nagyker ad garipapírt, majd ezt a kisker továbbadja egy évvel. Ennek ellenére 2 évet kellene a kiskernek adnia rá?

    A csereutalványos rész szerintem rosszul lett értelmezve. Ugyanis az csak abban az esetben van, ha az ügyfél nem a kereskedőhöz megy vissza az LG termékkel, hanem a szakszervízbe viszi vissza a terméket (ez nem kötelező, lehetőség, de egyes esetekben én is jobban szeretem oda vinni, mint a kereskedőhöz), ott nem tudják javítani, akkor adnak egy cserére jogosító utalványt, amivel visszaslattyoghat a jóember a kiskerbe és kérheti a cserét.

    Más:
    vettem egy tv-t, az MM-be (azért ott, mert ott volt olyan pici, ami felfért a falra). Nem találták meg a garpapírt, ezért felírták a címem, hogy majd kiküldik. De azóta sem történt semmi (lassan két hónapja). Visszamehetek a számlámmal és reklamálhatok, vagy elbasztam a dolgokat, mert semmivel sem tudom igazolni, hogy én nem kaptam meg a garipapírt, illetve, hogy pontosan ezt a tv-t vettem ott (számlán nincs gyáriszám)...???

    [ Szerkesztve ]

    Read only...

  • Gyuri27

    félisten

    válasz net84 #1149 üzenetére

    "Adott egy LG dvd-író, egy év garral kapja a kisker, az egy év garról a nagyker ad garipapírt, majd ezt a kisker továbbadja egy évvel. Ennek ellenére 2 évet kellene a kiskernek adnia rá?"

    Nem.

    Viszont ha a termékre 3 év garit ad a gyártó, a kisker egy évet ad mondjuk dvd-író. Akkor a kisker segít a usernek a gyártónál érvényesiteni a garit
    Mert az egyik logoutban a srác egy plextorral járt így. Kiküldte belgába 2 hátmulva jött a postás a csere darabbal.

    Amd - Radeon - Ryzen

Új hozzászólás Aktív témák