- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Indiában gyárt Google Pixel mobilokat a Foxconn
- Hong Kong is bezáratja az ingyen kriptopénzes Worldcoint
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #12391 üzenetére
Gyulámék nem okosítottak ki bennünket, de a BBC közvetítésben megtörtént.
Már a rajt/cél-vonal előtt lehet versenyezni és előzni. Van egy SC control vonal, ami után el lehet kezdeni az eksönt. Ez a boxbejárat előtt van. Webber előzése szabályos volt, ha elszállt, ha nem. Egy leszorítás meg sima 'racing incident' a tömörülés miatt. Nem volt semmi ügy, nem volt semmi büntetni-való.
A Ferrari mit mondott az Alonso-Massa boxbehajtós esetről? Ugyanezt, "racing incident" (by Domenicali), "it's racing" (by Alonso).
A Vettel-Hamilton esetnél is a kiengedés volt bírálandó, amiben egyforma felelősségük és vétségük találtatott.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz MPowerPH #12395 üzenetére
Ezen a téren szabályváltozás volt az idei évre. Nem tudom, hogy benne van e a szabálykönyv(ek)ben, ugyanis azokban nincs minden részlet kitárgyalva. Az F1-ben sok minden van szabályozva a közönség számára nem közzétett írott és íratlan szabályokkal.
A BBC közvetítésben Martin Brundle beszélt az igazgatóval az esetről.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #12394 üzenetére
Ezt honnan idézted? Ilyen szöveget már nem találok a legújabb (publikus) Sportszabályzatban az SC szabályoknál.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #12399 üzenetére
Megtaláltam.
40.7 ...
With the following exceptions, overtaking is forbidden until the cars reach the first safety car line after the safety car has returned to the pits.
Ami a .pdf-ben lila, aláhúztam, mert ez jelzi is, hogy változás volt az előző (tavalyi) szabálykönyvhöz képest.
Az első SC vonaltól lehet előzni.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Petya25 #12408 üzenetére
Nem jutott neki poló vagy épphogy kirángatták az újságírók közül egy fotó erejéig.
Az ilyen fotók nagy hepajt sugallnak de ilyenről szó sincs. Szinte szó szerint pár percig állnak össze és aztán mindenkinek folytatnia kell a kemény melót. A nagydíjak csak számunkra érnek véget a közvetítések végeztével. A csapattagok a futam után (is) rengeteget melóznak éjszakába nyúlóan, mert az egyik, ha nem a legnehezebb feladat vár rájuk; 'felszedni a sátorfát', pakolni ezerrel ezernyi cuccot rendezetten és szakszerűen. Általában másnap hajnalra ha végeznek vele.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Szerintem az eggyel előbbi hsz-re akartál kommentelni, nem az enyémre.
De van válaszom. Marhára ki lenne akadva, két hétig csak emiatt nyafogna! Mekkora kárt szenvedett Petrov; nagyobbat, mint Hamilton Webbertől. Nem emlékszek, hogy Webberre rászálltak volna emiatt és arra se, hogy Hamilton hetekkel később is erről nyafogott. Kétszínű irigy primadonnák a nyafogó pilóták; Webber Hamiltont kiütő manőverét értékelték, de Hamiltonba belekötnek, mert irigyek rá. Fifty-fifty volt a Petrov eset, mer az orosz is védekezett így, kétszer le volt előzve, nem lett lezúzva, nem volt blokkolva az előzési kísérlete. Szürke verszenyszitu volt korrektül elbírálva, a fekete-fehér zászló is lehetőség. Nem volt rá előírva áthajtásos büntetés, még ha szabálytalannak vesszük is. Sőt azóta sincs, csak a pampogó Trulli és Barrichello kérne sárga helyett piros lapot, ezután. Csak aztán bele ne essenek a saját vermükbe!
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
A McLarennek Barcelonára/Monacóra jön az RW90-es 'hátsó szárny rendszer' (többek között). De ha minden jól megy a Mercedesnél, az ő updatejük lehet a legnagyobb előrelépés.
A Ferrari csomagja Gené állítólagos nyilatkozata szerint 4 tizedet jelent. Amit keveslek és, ha igaz lenne, amiatt lehet, mert javítani kellett a hűtést, és ezt csak az aero kárára lehetett megvalósítani.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Peat;) #12441 üzenetére
Di Caprio, volt régebben egy pilótás fotója, tiszta 'Kapj el, ha tudsz' (Tom Hanks, Di Caprio).
Nem lesz olyan fejlesztés, ami ne lenne jó Rosbergnek is. A W01-nek elszabták a súlyelosztását, és ha az jobb lesz, gyorsulni fog és kevésbé lesz alulkormányzott, de ne gondoljuk, hogy a feljavított autó elkerülhetetlenül túlkormányzott lesz.
Az egyik dolog, hogy egyik se ideális és ez a két jellemző akár egy kanyar folyamán is előjöhet. Egy jó versenyzőnek mindkettővel meg kell tudni birkóznia és meg is tud. A neutrális autó a leggyorsabb, amelyik tökéletesen reagál a kormánymozdulatokra (de folyamatosan neutrális autó gyakorlatilag nincs). MS-ről el van terjedve, hogy túlkormányozott autót szeret, ez inkább túlkormányozható autót jelent, amely fogalom azt is jelenti, hogy megindítja az autó hátulját, de arra is használják a szót ha nemkívánatosan megfarol az autó.
A jelenlegi autók optimális balansza már nem kedvez annak, hogy a súlyelosztás azonos arányú legyen MS Ferrarijaival. Meg kell tanulnia vezetni ezen éra optimális balanszú autóját, mert a Mercedes is az optimális balanszú autóért fejleszt.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz wildrain #12468 üzenetére
Mert "blind or stupid" (by Montoya).
MS-sel vigyázni kell. Nem adja könnyen a bőrét. Hamiltonhoz fel is szívta magát, de aztán láthatólag benne maradt az ütés és pszichésen is visszaesett, a többiek ellen már nem védekezett úgy és nem támadt vissza, nem keménykedett.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
A videó 35 perces. (És Orbit Grab-bel is letölthető. 2:40-től már a versenyközvetítés anyaga. Az elején van egy rövid Lauda interjú.)
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz joshua7 #12517 üzenetére
A motor úgy lehet 'lassú', hogy nem elég erős.
Egy F1-es autónak jelentősen nagyobb a légellenállása, mint egy szokványos közúti autónak (azonos sebességnél is). És az autó sebességével az autó légellenállása hatványozottan növekszik, tehát pl. a monzai pályára még inkább hangsúlyos a motorerő, mert sokszor kell nagy sebességre és nagy sebességen tovább gyorsítani az egyre nehezebben gyorsítható és egyre nagyobb légellenállású járművet.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz joshua7 #12538 üzenetére
Nem.
Ugyanis nem erőpályákon az autó a rajtrács elején lehetett.
Nem tudom mi célod bizonygatni, hogy az összes motor tök egyforma teljesítményű és karakterisztikájú. Vannak mérési módszerek (amit a csapatok végeztek a riválisok feltérképezésére), ez alapján a Toyota motor bizonyult a leggyengébbnek.
Hol volt a TF109 Monzában? Majd Szingapúrban és Szuzukában?
És a bazi nagy légellenállás a közúti autókhoz képest a legjobb aerojú autóra is vonatkozik. Open-wheel, szárnyak és temérdek leszorítóerő; ezek növelik a légellenállást, nehezítik a gyorsíthatóságot, csökkentik a csúcssebességet; a leszorítóerő is.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
- 670 lóerő körüli
- turbófeltöltős
- (Ferrari vágyai szerint) GDI; közvetlen benzinbefecskendezés
- +KERS (100+ lóerő), remélhetőleg idővel TERS is2013-tól.
Más; a Ferrari 599XX bement 7 perc alá a Nordschleifén és ez ebben a kategóriában (ami szériaautóból származtatott sportautó, amely versenyszériában nem résztvevő és hivatalosan nem versenyautó) új rekord.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #12564 üzenetére
Senki nem beszélt abszolút rekordról. Road car derived non competition sports car, magyarul kb. közúti autóból származtatott nem versenyautót jelent, de ezen felül itt csak a Ferrari saját rekordjáról lehet szó, mert ez a kategória elég promó gagyi.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #12566 üzenetére
Az 599XX csak ebben lett rekorder: non-series/road-legal vehicles
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Megbízhatósági statisztika 4 verseny után
Első a McLaren 100%-kal, utolsó a Sauber 25%-kal.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz raczger #12594 üzenetére
Auto Motor und Sport-tól vettem a statisztika struktúrát.
Mivel a két pilóta által teljesíthető versenytávok összege a 100%, így muszáj benne lennie a 'baleset' miatti kiesésnek is, mert az is lecsökkenti a távot, de ki van táblázva, tehát megnézhető, hogy milyen eredetű a verseny feladása.
Továbbá a versenyzőnek is lehet megbízhatósága.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Michael Schumacher rejtélyes visszavonulása - 2. rész
A hírek szerint holnap lesz a 'megnyitása/átadása', ennek apropóján írtam egy kis értekezés az új Silverstone pályáról. Megnéztem az F1.com-on és már az új pályarajz van fenn, viszont tévesen van feltüntetve a körszám. Az előírások szerint és az új pálya adatai alapján 52 körös verseny lesz a 60 körös helyett. Száraz időben rövid futamra van kilátás.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz wildrain #12602 üzenetére
A hét elején olvastam az eredetit Hughes-tól. Ez csak egy felületes jó szándékú találgatás, korábban ő is állítórendszerekről spekulált, most ezzel akarja javítani a vélt tévedést.
Ha hangsúlyos, ha nem, a diffúzor mindenkinál hatékonyabb alacsony hasmagasságnál.
A magyar cikkben hiba van; nem arról van szó, hogy a hagyományos felfüggesztés miatti kocsitest rontja a hátsó szárnyra kerülő légáramlást.
A Red Bullnál arról van szó, hogy olyan keskeny a hátsórésze és olyan brutális légutak vannak a diffúzor körül, hogy pl. tavaly már szimpla változatban is vetekedett a dupla-diffúzorosokkal.
Az RB6-nak magas lehet az átlag leszorítóereje, de a diffúzora éppenhogy brutálisan dolgozik, még ha nem is olyan széles, mint a riválisoké. Jobb a 'meghajtása', 'szivattyúzása'.
Továbbá ami furcsává teszi az egész hasmagasság sztorit, az az, hogy az FIA engedélyt adott a McLarennek egy ilyen rendszer fejlesztésére és csak a Maláj Nagydíj után jött a visszakozás és tiltó szabályinterpretáció faxolása.
Paddy Lowe meg olyan mondatokat is elejtett, hogy más irányvonalat vesz/vehet a fejlesztés emiatt. Tehát jöhet egy új felfüggesztés, csak a mostani szabályinterpretációnak kell megfelelnie.
Feltételezve, hogy milyen mértékű szürkeállomány van a nagyobb csapatoknál és nem tűnik lehetetlennek olyan jellegű rendszert kifejleszteni, ami legális is, de mégis kedvező az időmérőre én nem zárom ki, hogy a Red Bullnál is van valami (legális) trükk és más csapatok is fejleszteni akarnak ilyen irányba.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz #51736960 #12611 üzenetére
A McLarent csak tavalyig hívták ezüstnyílnak a németek, mert az volt a 'gyári Mercedes' csapat.
Silberpfeil, ezüstnyíl, a Mercedes versenyautóinak tradicionális neve.
A McLaren alapszíne 'chrome', mert ez megy legjobban 'a változó főszponzorhoz'. A csapat ezután is ennél fog maradni.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz #95904256 #12617 üzenetére
Nincsenek publikus konkrétumok.
Ami a TERS 'korai' bevezetésére hajtja a vizet, az az, hogy úgy néz ki, hogy jövőre visszatér a KERS (eddig egyesek ellenezték és 2013-ra akarták ezt kitolni) és így 2013-ra az új specifikációval már valami komolyabb rendszert szeretnének engedélyezni, KERS szinten is és ebben benne lehet az energia-visszanyerő rendszerek más változatai pl. a TERS.
De ehhez az is kell, hogy addig gazdaságilag erősödjenek a csapatok, illetve olyan gyártók jöjjenek (egyes hírek szerint a KERS-es turbós moci miatt már toporzékol a VW és a Hyundai és talán mások is), akiknek van pénzük és szándékuk fejleszteni ezen a területen.
De, ha az F1 nem vigyáz, Le Mans-ban hamarabb lesz TERS-es prototípus.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #12631 üzenetére
Tudtam, tudtam, hogy ez lesz a link végén.
Néztem a közvetítést. Szerintem jó kis futam volt, célig tartó csatával a két 'nagymenő' között.
És, hogy az F2 ne legyen teljesen off, ott is (az új) F1-es pontrendszer van. Négy futam után már 80 pontja van Engnek.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #12633 üzenetére
Bernie ott volt (valamikor a hétvégén). Szerinted megfordult e a fejében, hogy ide kéne hozni az F1-et? (Elvégre 25 futamos naptár a célkitűzés, afrikai helyszínre is vadászik. Nekem Kyalami ugrik be, csak a hírek szerint le van pukkadva és csődben van.)
Az idei szezonra növelték az F2-es autók teljesítményét, de láthatóan van hátulütője is ilyen technikát sok rutintalan ifjonc kezébe adni. Az (angol) eurosportos szakkomentátor (aki szokta tesztelni az autókat és ő adja meg a hétvégére az alapbeállításokat) mondta, hogy ezek az autók is érzékenyek a másik autó követésre; romlik a fékstabilitás, irányíthatóság stb. Ezt egyesek csak sok lezúzott autó árán fogják kitapasztalni, vagy úgy se. Nem mindenki 'igazi tehetség'.
Ha ez a pálya 'megfelel' FIA szériáknak, mi akadálya F1-et idehozni? (Persze ironizálok.)
De tekintettel arra, hogy az F1-es pilóták mennyivel képzettebbek, lehet hogy végigmennének egy-két light-os SC fázissal vagy anélkül.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
2012 'New York GP' hivatalos tervezet
Jersey City, Liberty State Park lenne a verseny helyszíne.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Melyik 'béka' ugrik legnagyobbat Barcelonában?
Készítettem egy kis 'tanulmányt' összevetni az F1, NASCAR és egyebek népszerűségét.
'Borecelona', here we go!
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #12676 üzenetére
Wow! Na ezért szeretem Barcelonát, akármilyen unalmas is lesz a futam.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Ferrari rádiózás is bizonyította, hogy a Ferrari F-Duct-ja már full, versenyző által kapcsolható.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #12695 üzenetére
Smedley beszélt Felipéhez, hogy egyes kanyarokban/helyeken még véletlenül se aktiválja a 'stall' állapotot, mert veszélyes lehet, (mert ugye csökken a szárny légellenállása, de a leszorítóerő is). Röviden. De előzetesen is ki lehetett találni, ha valaki már ismeri a kontrollált 'stalling' szárny működését és figyelmesen olvasta a sanghaji és a vairanói Ferrari közleményeket. Sanghajban még csak a paszív hátsó elrendezést tesztelték mérések céljából, Vairanoban már feltették az irányító/kapcsoló csatornát, amit a versenyző kapcsol a jobb könyökével. Komplett McLaren F-Duct, a McLarennél is könyökkel kapcsolnak.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
A nyitva van hagyva, az a szárny hátsó kapillárisára vonatkozik, ami létrehozza a stall-t.
Amikor az ott nyitott, ahhoz a pilótának be kell zárnia a kontroll-nyílást a könyökével a cockpitben. A5 félreérthetően fogalmaz vagy nincs képben a pontos működéssel.
Amikor a pilóta nem zárja be a könyök melletti lyukat, max leszorítóerő áll rendelkezésre és a szárny nincs stall állapotban. Ahogy az A5 sugallja, úgy kivitelezve nagyon nagy hülyeség lenne.
Egy komplett F-Duct rendszernek 2 bevezető és 3 kivezető nyílása van. A pilóta csak a kapcsoló csatornára hat, amelyben történő áramlás kapcsolja két választható útra a pilóta feje felett bevezetett levegőt. Ha a cockpitben be van zárva a nyílás a pilóta mellett, akkor a kapcsoló csatornából nem a pilóta mellé fúj be a levegő, hanem megy tovább a kapcsoló torkolathoz, ahol az addig a beam wing feletti hűtőlevegő-kiáramló nyílásra vezetett levegőt felkapcsolja a szárny felé és a levegő a hátsó szárny hátsó felületének keresztirányú kapillárisán áramlik ki, leválasztva róla a megvezetett levegőt. Ezzel egy bizonyos százaléknyi mértékben csökken a hatásfoka, a leszorítóereje és a légellenállása is.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #12703 üzenetére
Hamilton már előzetesen örvendezett, hogy idén lesz először olyan McLarenje, amivel padlógázon lehet átmenni a 3-as kanyarban. Már a teszteken használt autó képes volt erre, azóta csak pakoltak rá leszorítóerőt. A 25-ösnek nagyon feküdhet a pálya, ha már az előzetesükben is arról beszéltek, hogy 5 év után újra olyan autójuk van, ami ideális erre a pályára. Persze itt önmagukhoz képest beszéltek, RBR, Ferrari, Mercedes tempóját nem is merhetik előre.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz wildrain #12715 üzenetére
Ezt a képet meg tudjátok nyitni? Autosport Plus technikai cikkben van, de a német RTL csinált egy animációs videót is, a Kínai Nagydíj előtt adták le. Fenn lehet YouTube-on is. Annak az illusztrációja, amit leírtam.
Ez az F-Duct rendszer nem veszélyforrás, akármelyik csőrendszer dugulna el, és akkor sem veszélyforrás ha a pilóta elfelejti bezárni a kontroll-lyukat vagy elégtelenül zárja be. Ezen esetekben nincs légáramlás-leválasztás a szárnyról, nincs leszorítóerő-esés.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #12738 üzenetére
18 1:25.347
19 1:25.041
20 1:24.910
21 1:25.017
22 1:25.008
23 1:24.899
24 1:25.115
25 1:25.220
26 1:25.478
27 1:25.345
28 1:25.686
29 1:31.269
30 1:25.650
31 1:25.544
32 1:26.039
33 1:26.132
34 1:26.024'Anyagerős gyakorlat', Webber.
Nem mondom, hogy befoghatóak lennének, de a McLaren a második edzésen kicsit elvesztette a fonalat a beállításokkal, meg Buttonra volt kiosztva egy long run, aki visszalassult Hamilton délelőtti long run-jához képest.
PIT: "WE'RE NOT GOING TO HAVE ENOUGH TIME TO MAKE THAT CHANGE GUYS."
HAM:"IT FEELS A LITTLE STIFF."
HAM:"THE CAR FEELS DIFFERENT FROM THIS MORNING."www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Lotus Racing Notes: GP Spain 2010
Jó lenne, ha minden csapat követné őket.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #12748 üzenetére
Kábé én is így láttam, javult az autó és szerintem javult MS is. Ő maga mondta, hogy meg kell tanulnia az új abroncsokat, úgyhogy fejlődőképes.
Az autó meg amellett, hogy gyorsulhatott, veszített az alulkormányozottsági hajlamából és ez is segít Schumachernek fejlődni.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz -Mike- #12759 üzenetére
Én azt még akkor írtam, mielőtt láthattam volna onboardot. A Gazzetta írta fotóval illusztrálva. Az alapján jobb könyök volt várható.
Talán Vairano óta módosítottak vagy az olasz lap tévedett.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #12781 üzenetére
Aki olvasta a tegnapi sajtótájékoztatót, az Ross Brawntól tudhatja, hogy miért volt különbség a két versenyző legjobb körideje között.
Q. (Michael Schmidt - Auto, Motor und Sport) Ross, did the package meet your expectations? Did it meet what the wind tunnel predicted? And, secondly, Michael was significantly faster today than Nico Rosberg. Was it due to different programmes or was it a fair comparison?
RB: No, there were different programmes. Nico tried some different changes to Michael, so I think tonight we will put all the packages together and see how we run the cars tomorrow which is obviously how any sensible team runs.
www.HunnyF1.com
Aktív témák
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Sweet.tv - internetes TV
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Nikon D7000 + Nikkor AF-s 18-200 VR ED G (7890 expo)
- Dell XPS 9320 13.4" FHD+ IPS i7-1260P 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- iBeLink BM-KS MAX 10,5TH KASPA bányászgép
- Lenovo ThinkStation 30 PC (Intel Xeon E5-1650 V2 12X3500Mhz, 32GB DDR3, 256GB SSD+1TB HDD, 2GB VGA)
- DELL Precision T5600 PC (2 db Xeon E5-2630 24X2800 Mhz, 64GB DDR3, Quadro K1200 4GB VGA, 256GB SSD)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen