- Crypto Trade
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Trabecan
tag
válasz 7Sony7 #42349 üzenetére
Megnézem azokat is, köszi az ötletet. Viszont olvastam egy okosságot : ezek a Fordok már az "intelligens" töltéssel lettek felruházva és csak éppen annyit tölt a generátor, amennyire "szerinte" az akksinak szüksége van. Nyáron nagy melegben elég neki a 13 V, télen, hideg motornál meg akár 15 V-ot is megenged az elektronika. Azt is olvastam, hogy van egy biztosítéktábla a motortérben és van ebben egy olyan biztosíték, amit ha kiveszek, akkor "hazavágom" ezt az intelligens cuccot és az autó beáll 13,7-13,9 V körüli értékre. Na ezt kéne tudni, hogy melyik bizti tudja ezt, kivi lennék, ez tényleg így van-e....A generátorra is megy egy 3-as csoki + a vastag töltő kábel. Állítólag a piros adja a gerjesztéshez szükséges kakaót és van egy szürke +1 kék. Ha minden igaz és elvágom a kék kábelt, akkor szintén "hazavágom" az intelligeng töltést és akkor is beáll a kocsi "vészüzemmódú" 13,8-as körüli értékre, ami nekem szerintem megfelelő lenne, bár ez elég barbár megoldás lenne....Csak kérdés, mit vágok még haza azzal, ha önhatalmúlag elvágok egy kábelt....Bár hozzáteszem, ez "véletlenül" is elszakadhat és attól még kéne lennie töltésnek.... Ja és a kedves Fordnak nem elég ám venni egy akksit, hanem valamilyen "kalciumos" cucc kell neki, ezt eszi szívesen....Anyám, a Ladába bármit tehettem és kiment a világból....
[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
válasz Trabecan #42351 üzenetére
Nem tudom. Most visszanéztem pár logot, és mindkét kocsi 14,1-14,6V között tartja a feszkót. Aztán hogy nálam jól működik-e, és hogy van-e benne ilyen, azt nem tudom. C-max, 2007-2010. Tdci.
Én nem merném elvágni.
Amúgy nekem egy Sima Banner és egy sima AZ meiserizé van benne, semmi bajuk.[ Szerkesztve ]
-
-
Joker88
őstag
Ugye nemrég került hozzám az autó...
Apránként haladok a dolgokkal vele .A mostani kérdés az lenne,hogy ezt a levélrácsot el kellene-e távolítani hogy kiszedjem a falevél/tuja maradék növényvilágot,vagy esetleg van valami kíméletesebb megoldás?
ugye ott a szélvédő sarkánál az a kis műanyag borítás, tuti eltörne,meg az ablaktörlőkarok leszedés (ha meg a csavar odavan akkor bukó..)[ Szerkesztve ]
In loving memory of Garrett Lockhart
-
őstag
-
Dißnäëß
veterán
-
mikrofon
addikt
Most jöttem rá hogy azért villognak rám időnként mert Automata állásban világosabban nem ég az első lámpám egyik izzója sem. Ha szürkület van akkor már világít . Sőt a távolsági fényszórókat is kapcsolja rendesen automata állásban.
Ez lehet azért mert olasz piacról származik?
Át lehet ezt állítani?[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz Csabex #42358 üzenetére
Nem semmi hogy eltűnik ezek alatt a nagy autók alatt a 19-es felni még ilyen ballonos gumikkal is, mintha 15-16 -os lenne.
#42364mikrofon
Milyen autóról van szó?
Mk4 Mondeonál például gyújtásra kapcsol a DLR, és ez azt hiszem Forscannel sem kapcsolható. Illetve sötétedéskor kapcsol a tompított is, ahogyan írtad, ha automatára van állítva.
Egyébként 2011 óta kötelező nappali menetfénnyel szerelni az autókat.[ Szerkesztve ]
-
erdey_a
őstag
ford focus zizgő kabinhőmérséklet-érzékelő szenzor javítására van valami ötlet?
egyszer már kifújattam és megkentem, de megint zajosodik.
egyszer olvastam valahol, hogy valami "gyári" csillapítógumit tettek a szenzor és a burkolat közé. Nem tudjátok, hogyan lehet ezt a gumit megkeresni?Vérboci
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Három éve vettem egy 2003-mas mk1-es Ford Focust.
Múlt nyáron a klíma alapjáraton nem igazán fújt hideg levegőt, viszont olyan 2000-es fordulat környékén szépen jött a sarki hideg. A szerelő mondta, hogy a kompresszor az utolsókat rúgja, hamarosan cserélni kell. Pár hete, amikor használni próbáltam, morgó hangot adott ki a kompresszor, azonnal le is állítottam. Tegnap rábpróbáltam még egyszer, de hiába kapcsoltam be, a klíma kuplungot már nem hallottam, hogy reagált volna.
A kérdésem az lenne, hogy elképtelhető, hogy csak a klíma kuplung része halálozott el? Az külön cserélhető-e avagy sem? Vagy inkább az a bevett gyakorlat, hogy bontóban kell nézni hozzá egy klímakompresszort?
Előre is köszi a válaszokat!
(Az autó egyébként várakozáson felül működött az elmúlt három évben. Ami éppen nem jó rajta, azt azonnal cseréltettem, de kopóalkatrészeken kívül nem nagyon volt rajta mit cserélni, és azokból sem volt sok. A fékcső volt az egyedül, amit nagyon megtámadott a rozsda, azt cserélték a héten. Az előző gazdája rendben tartotta, én is azon vagyok. Idén nyáron megy alvázvédelemre, mert az alja egyáltalán nem rohad, csak vakrozsda van rajta. Csak a klíma az, aminél lefőtt a kávé. A szerelő szerint nem jellemző, hogy az 1-es fókuszokban elromlik a kompresszor, de egyszer minden elromlik. Főleg 19 év alatt. Egy dolog fáj csak, hogy a motor nem 1.6, hanem csak 1.4, de úgy vagyok vele, hogy városban meg lehet vele indulni, mint a szél, nyaraláskor meg úgysem sietek sehová, és a lendület is a barátom hegynek felfelé.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz subaruwrc #42369 üzenetére
Még egy kérdés igazából bárkinek.
Mi a tapasztalat a bontott Focus kompresszorokkal?
A szerelő szerint ezek nem szoktak elromlani. Erre alapozva és az új ára miatt inkább a bontott alkatrész felé hajlok. Az autót szeretném még megtartani, ameddig csak lehet, mert nagyon egyben van, kívül-belül szép az állapota, minden rendben van rajta, és egyelőre nem látom, hogy mikor tudnék egy másikat (fiatalabb Ford Focus mk2-t, vagy valami csoda folytán mk3-t) venni, és mert igazából egy teljesen jó autó, ami minden elvárásnak megfelel, nagyon jó vezetni, és a családból mindenki szereti.
Ha a bontott kompresszortól nem kell tartani, akkor azt tennék bele. Kell tőle tartani?
"I'm too old for this sh.t..."
-
subaruwrc
félisten
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Morales72 #42368 üzenetére
Nem cserélhető külön a kuplung. Az előző kompresszoromnál el volt repedve a kuplung forgórészén a mágnes. Cserélni kellett az egész kompot.
Mintha az mondta volna a szaki, hogy ez nem gyári kompresszor volt. Szóval lehet van esély cserélni a kuplungot rajta.
De a szaki majd eldönti. Bízd rá.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Morales72
csendes tag
válasz radi8tor #42376 üzenetére
Ez is opció, attól függően, hogy miben tudok megegyezni a szerelővel. Elsőre ő annyit mondott, hogy kompresszort kell cserélni.
Mindenkinek köszönöm a tippeket és véleményeket! Beszélek a szerelővel, és meglátjuk, mit lehet összehozni és mennyiért.
"I'm too old for this sh.t..."
-
milkabrams
őstag
Milyen összeggel számolhatok egy mk2 klímakompresszor felújítással kapcsolatban?
50-70-100k...?Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
Morales72
csendes tag
"És nem mérte meg mennyi gáz van a rendszerben?"
Múlt nyáron megmérte, akkor rendben volt, akkor mondta, hogy ez kompresszor hiba lesz. Azóta nem látta az autót, én mondtam neki pár hete, hogy most már morog, arra látatlanba azt mondta, hogy inkább már ne kapcsoljam be, az a kompresszor már cserés lesz, vigyem el, kiveszi, megnézi. Nem tudtam időpntot egyeztetni vele, most sem érem el sajnos."Nem nézte meg mekkora a nyomás mikor működött?"
Múlt nyáron azt is megnézte, de nem emlékszem az eredményre, pedig mondta (de melegem volt, mert nem ment a klímám rendesen, és araszolni kellett a délutáni dugóban), csak arra, hogy alapjáraton nem volt jó, viszont 2000-es fordulaton igen. Ez alapján mondta rá, hogy az a kompresszor már a végét járja, de járjak vele, mert így még elmegy egy darabig."Nem nézte meg hogy nem lyukas-e valahol a rendszer?"
Nem volt lyukas sehol."Kompresszorcsere egyből?"
A fentiek alapján nem egyből, hanem a mostani fejlemények alapján.De nekem már a morgás nem tetszett, magamtól sem kapcsoltam be, mert én már beállni készülő csapágyat vízionáltam és sok fémreszeléket vagy kopadékot, ki hogy szereti. Ettől még most is tartok, mert annak a kiöblítése - ahogy hallom - nem szokott mindig jól sikerülni, de ilyen súlyos diagnózisra nem számítok. "Csak" egy kompresszorcserére.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz DeFranco #42386 üzenetére
Ősszel kapcsolgattam heti rendszerességel, de amint a hőmérséklet 5 fok alá csökkent, már nem kapcsolt be. Amennyire tudom, ezek a klímák ilyenek, valahol 5 fok alatt nem kapcsolnak be. Tavasszal, ahogy melegedett az idő, rápróbáltam. Egy darabig megyegetett, aztán egy alkalommal elkezdett morogni, és utána már nem akartam tovább gyilkolni.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz DeFranco #42386 üzenetére
Időrendben így nézett ki a dolog.
2021 nyár vége: a kompresszor alapjáraton nem fúj hideget csak 2000-es fordulaton.
Szerelő megnézte: lyuk nincs, gáz mennyisége rendben, nyomás alapjáraton nincs rendben (értékre nem emlékszem), 2000-as fordulattól rendben van. Vélemény: lehet vele járni, de ez kompresszor hiba lesz, készüljek fel rá (anyagilag), hogy majd cserélni kell.2021 nyár, ősz: használtam napi/heti rendszerességgel, nem javult, nem is romlott a helyzet, 2000-es fordulaton elvolt, nyár végén hűtött, lámpánál megállva langyosodott, elindulva, 2000-es fordulattól megint hűtött; ősszel párátlanított szépen, de csak fordulaton, alapjáraton nem.
2021 ősz vége tél eleje, hőmérséklet 5 fok alatt: klíma nem kapcsolt be. Rátudtam, hogy ez ilyen; eddig minden (3) tél így telt.
2022 tél végefelé, illetve bármikor, amikor 5 fok fölött volt a kinti hőmérséklet: próbáltam bekapcsolni, amikor a hőmérséklet rendben volt, akkor kapcsolt, egyébként nem.
2022 tavasz (talán április vége, passz): kapcsolom, halk morgás a klíma felől, kikapcsolásra a morgás megszűnik, bekapcsolásra visszatér
Szerelőt felhív, azt mondja, csere, kezdjek szétnézni a bontókban. Bontókban szétnéztem, azt mondták, hogy ha a kezemben van a hibás darab, akkor tudnak nekem nézni bele cserét vagy cikkszám alapján (komolyabbnak tűnő bontós kommentárja).2022. május 18.: klímát kapcsolom, hogy lássam, most éppen mi a helyzet, de nem történik semmi. Újra próba, semmi.
Itt tartunk most.
"I'm too old for this sh.t..."
-
troll81
addikt
Sziasztok ma vettem észre indítás után a be be villan az a olaj lámpa alany 1.8 mk1 focus kombi nem tudom mire vélni holnap nézem a szintet benne olaj pumpa milyen és hol lehet?
-
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #42392 üzenetére
Hey, villogó olajlámpával nem érdemes túl sokáig gurigázni az álmoskönyvek szerint.
Kellett neked mannol olajat bele rakni. Lehet hogy megsértődött. Sajnáltad az olajra 15 liter benzin árát? Akkor idegeskedj egy kicsit.Egyébként itt egy video a Zetec olajpumpák lelki világáról, de nem hinném hogy a tiédet ennyire szét kellene kapni. Viszont ha nem szűnik meg a villogás olajszint-ellenőrzés (és utántöltés/beállítás) után se, akkor le lehet kapni az olajteknőt és kitakarítani a "pickup screen"-t (magyar nevét nem tudom, olajszívócső vagy valami hasonló, ami az olajteknőből fölszívja az olajat).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz troll81 #42392 üzenetére
Először be kéne tekerni egy órát és mechanikusan mérni (addig sehova), nehogy nagyobb baj legyen - ha jó a nyomás, akkor nyugi és gomba csere nem ismerem a konkrét motort, de némelyik pl okoskeréknél, vezérműtengely ház kopás vagy olajszűrő haz/patronosnál szelep miatt, stb produkál alacsony olajnyomást, szóval nem mindig a szivattyú okozza
-
patomi
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest