Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #24112 üzenetére
Fali UTP másképp van, mint a patch. Ezt kavarhatta a kereskedő is. Szürke/fekete biztos van belőle, másra nem volt igényem az árfekvése miatt sem. Faliban meg sem merem tippelni mennyi ment el pár év alatt, de 100 kilométeres nagyságrendek. Patchból most inkább Exceles vagyok, vékony, jó gumis a köpenye, pöcökvédő, mindenféle jóság jár vele.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #24131 üzenetére
Vannak jó hírek is. Most elbringáztam a kisboltba, megjött a csomagom Némethből (téhával!!!). Van egy Campagnolo kazetta leszedő és 30 db izotónikus zselé erdei gyümölcsös ízben. Egyet megkóstoltam, brutálisan durva íze van, de szombaton majd szükség lesz rá. Megyek 70-es amatőr futamra. Állítólag hajnalban hó fog esni, de délutánra már 8 fok is lehet.....
-
WiZARD
addikt
válasz zetor2000 #24230 üzenetére
Lipóti nem az a kategória amire vágyok...
Csiga, croissant volt a The Mill / Frejya - tól, de mióta nyitottak saját boltot nem bírják és így most nem szállítanak, bár ígérik.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
FőDudu
addikt
-
-
ncc1701
veterán
válasz zetor2000 #24300 üzenetére
Mert az kaphat zöld rendszámot, ami egyrészt plug-in hibrid, másrészt x gramm/km alatt kell lennie a co2 kibocsájtásnak. Nyilván nekik felette van, mert kicsi az akkupakkjuk.
Ezt mondjuk szigorítani akarják, én mondjuk eleve csak olyan kocsinak adnék zöld rendszámot, amiben nincs robbanó motor. -
ncc1701
veterán
válasz zetor2000 #24307 üzenetére
Itt ezek a címeres balfaszok még arra sem képesek, h a vellany kocsikról elengedjék az áfát. Vagy a szigetelő anyagokról, stb. Még azt is kamuzták, h az eu nem ad pénz magán embereknek ház korszerűsítésre, és ezért az állami épületeket "korszerűsítik" helyette abból a pénzből (=haverok ellopják jól). Paks 2, stb...
Na, ezektől vársz logikát.
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #24307 üzenetére
Ismerősnél nézegettem, teljesen jó. Lámpánál lekapcsolja a motort, egy darabig megy elektromosan, lejtőn/fékezésnél visszatölt. Nem kell ezt bonyolítani és nincs nehéz akkupakk, meg más konstrukció meg satöbbi, cserébe ha vidékre megy akkor benyakútnál tankol, van hatótáv, alacsony fogyasztás.
-
BobaHWSW
újonc
válasz zetor2000 #24307 üzenetére
Nem ertek egyet. Az "ilyen" vacak hibridek is sokkal jobbak szerintem mint a semennyire.
Dugobab allo motornal 2 percenkent 5 metert elobbre menni pont jo. Bar heh... Amiota itt elunj szerintem meg nem is voltam igazan dugobab. Amikor itt csucs forgalom van szerintem az Budapesten hetvegen delutan 3. Tippre
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #24307 üzenetére
Mondjuk a nagyobb (nehezebb) akku miatt lehet, sokkal magasabb az önköltség, meg 15-20 perccel többet kell a tervezőnek beleölnie, hogy elférjen a helyén, és akkor az már annyival drágítaná, hogy nem versenyképes.
Őőőő, ez elég erős túlzás. Egy akksipakk megtervezése, a CAE és a tesztelés brutális tétel. Egy BEV esetén az akksi a padló integráns része, nem csa "elfér a helyén". A legdurvább része a dolognak az, hogy a cellák gyakorlatilag mozgó célpontok, mivel olyan gyorsan fejlődik a cellakémia, hogy mire elkészült a pakk már el is avult az egész igazából. Jelen állapotban az akksik élettartam tesztelése simán lehet több év (!!!), pedig ez még mindig gyorsított stressztesztelés. A költségek az egekben vannak emiatt is részben, meg az akkumulátorok komplexitása miatt.
Az ICE, HEV, PHEV kérdéskör pedig komplikáltabb, mint gondolnád. Több piac előírásai vannak konfliktusban egymással, mások az adókedvezmények, mások a vevői preferenciák, ami részben az éppen aktuális lokális töltőhálózatokon is múlik. Évekre előre kell megjósolni, hogy a launch idején éppen milyen szelek fújnak majd. Egy PHEV-ben is lehet annyi akksi, ami miatt kevesebb a csomagtér, nincs pótkerék és tele van a kardánalagút és akkor jó esetben megy 50 km-t, ami pont elég egyes piacokon, de máshol meg nem. Egy BEV a kábé 600 kg-nyi akksival egy másik történet.
Ehhez képest a Toyota HEV megoldása nem olyan rossz, mivel bár nem tudod kézzel tölteni, de nagyon sok piacon (ahol tömegesen lehet eladni a kocsikat, nem EU makettkodásról beszélek) nincs elég töltőoszlop és nem 10-20 km-t fut a vevő egy nap. Ezért és az akksik körüli bizonytalanság miatt sem erőltetik a PHEV/BEV-vonalat.
Tudom, hogy nem vagyok statisztika, de sok ember van az én cipőmben. Lakóövezetben nincs töltési lehetőség Göteborg körül. Van itt-ott köztéren töltőfej gyenge árammal, amivel egy BEV kábé 1 teljes napig tölt. Nincs semmi garancia rá, hogy kapsz töltőhelyet, nem látod mobilról, hogy mi van. És utána gyalogolhatsz az esőben 20 percet haza, mikor leraktad a kocsit tölteni.
Hiába lakom sorházban, nincsen töltési lehetőség. A kis behajtóra be lehet állni rakodni, de tovább nem. Tölteni csak a teraszról tudnék 10A-el, de oda nem vezet út, csak egy ösvény. A garázsban csak világítás van, nem tudsz tölteni.
A 2016-ban átadott lakáshoz tartozó 700 SEK/hó garázsban sem volt semmiféle töltési lehetőség, még motormelegítő sem. A 450 SEK/hó utcai helyek egy részéhez (!) tartozott 10A-es motormelegítő opció, de tölteni ott sem volt szabad, mivel a lakástársaság képtelen volt megoldani, hogy az egyébként létező egyedi azonosító alapján kiszámlázzák a töltést az adott lakónak. Mire elköltöztem addigra kezdték el felvenni a napirendre a közgyűlésen, hogy pár embernek van PHEV és BEV és kellene töltőoszlop. Persze a sok kommer-nyugger azon is ki van akadva, amikor a lakógyűlés vezetőségének a közérdekű melójához tartozó óradíjat 200-ról 250 SEK-re tervezték megemelni. Akkor egy pár százezer koronás befektetés úgy megy át a szavazáson, mint meleg kés a vajon. Ja, nem.....
Mindez a fejlett nyugaton.
-
ncc1701
veterán
válasz zetor2000 #24382 üzenetére
Ez egy lassú folyamat lesz, teljesen nyilvánvaló, h fejleszteni kell a hálózat kapacitását is. Ezt mindenki tudja. De azt is, h a jelenleginél nagyságrenddel több elektromos autót elbír a rendszer.
Másrészt, aki otthon tölt (márpedig másnak nem való a vellany autó), az jellemzően este tölt, mikor úgyis kevesebb a terhelés.Gondolom benzinkutat telepíeni sem két fillér.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #24358 üzenetére
A dolog rákfenéje az akksi. Jelenleg elég sok (térfogatban és tömegben) kell, hogy számottevő távot tudjon a kocsi megtenni. Én vezettem párszor Toyota HSD kocsikat dugóban és elővárosi forgalomban. Számomra zen-nyugalom. Elképesztően kellemes már egy Yaris is, egy Corolla (Auris) pedig még kényelmesebb. Mindig a bőgő motorral jönnek, de ahhoz a szemét is ki kell nyomni, hogy bőgjön. Ha normálisan közlekedsz, akkor esetenként felmegy picit a fordulatszám, de aztán beáll a rendszer és lenyugszik az egész. Lehet én nem vagyok a teli talpas gáz/fék/gáz/fék archetípus, de picit is defenzíven haladva és megtervezve a fékezést és gázadást már-már hangtalan az egész.
Ami hatalmas fless számomra, az az optimalizálás lehetősége. Ez igaz a BEV-re is. Minden fékezést lehet optimalizálni, ha van forgalmi lehetőség, akkor minimális fékerővel (regeneratív lassulással) jól elnyújtva a töltést tudsz hatótávot nyerni. Egy hibrid esetén ez inkább azt jelenti, hogy a HEV akksit töltöd, ami teljesen elektromos üzemben nevetséges távot ad csak, de ha hagyod a hibrid rendszert futni az eredeti koncepció szerint és úgy is vezeted, ahogy "kell", akkor viszont csodálatosan megnyújtja "az osztrigában" eltöltött méterek számát. Olyankor az elektromos oldal vagy besegít vagy teljesen átveszi a hajtást.
A Stop/Start rendszerekkel ellentétben a legjobb az, hogy amikor leáll az ICE akkor sem teljesen döglött a kocsi. Van kormányzás, van AC, van hűtés/fűtés, tudsz gurulni előre-hátra igény szerint. Egy stop/start ICE kocsiban tipikusan 2-3 perc után úgyis beindul a motor, mivel kell kondícionálni az utasteret, kell felügyelni a 12V-os rendszert, és a többi. Ha elég hosszú ideig piros van (itt van ilyen), akkor simán ráindít a motorra. Egy HEV az simán ki tudja várni az ilyet, de közben nem sülsz meg a tűző napon, mert futhat az elektromos klíma. Dugóban araszolva komolyabb távot is meg tudsz tenni csak elektromosan, mivel az a pár méter gurulás nem fogyasztja le az akksit annyira.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #24421 üzenetére
Ezt mondom. Vagy van az ülés alatt akksi és akkor HEV. Vagy a másik opció az, hogy ülés alatt, csomagtér kisebb, kardánalagút tele. És akkor megy esetleg 50 km-t NEDC alatt. Valóságban 30-at. Ha ügyes vagy.
Ezt tudják a mai sorozatgyártott akkuk. 5 év múlva lehet elég lesz a fele vagy harmada. Még nem tudja senki. A kémia egy kemény dolog, sokféle peremfeltétel közé kell belőni a dolgokat:
- mennyire stabil (értsd begyullad-e csak úgy magától de durván)
- mennyire drága
- mennyire nagy az energiasűrűsége
- mennyire tűri a töltési- és kisütési áramot
- mennyire tűri a hőmérsékletet. A fel- és lefelé nem ugyanaz feltétlenül.
- mennyire tűri a mechanikai behatásokat. NVH vagy tényleges ütközés.
- mennyire stabil mondjuk 8 év múlva
- mennyire sok ciklust bír ki
- mennyire lehet meríteni, milyen cellafeszültségeket bír
- mennyire lehe túltölteni, milyen cellafeszültségeket bír
- milyen formájú a cella
- hogy bírja a megfutást, mennyire terjed a thermal event egy thermal runaway eseténBiztos kifelejtettem pár szempontot, de szerintem érted, hogy nem csak úgy becsűrsz az egyébként tengernyi szabad helyre (he-he) pár cellát, aztán hopp kész.
-
FőDudu
addikt
-
veterán
válasz zetor2000 #24452 üzenetére
maps szerint a táv 1 km, és gyalog 12 perc. tegyük fel, hogy ezt le lehet faragni 5 percre, 500 forintból megvan, és onnantól nem ott kell leszállnod, ahol megállt a villamos. meg talán szórakoztatóbb is. kicsit nagyobb távra meg arányaiban olcsóbb is. szerintem tök oké.
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
-NoVa-
addikt
válasz zetor2000 #24607 üzenetére
Még jó, hogy itt felénk nincs tél. Vagy ha van, akkor pár napot. Nyári szakadó esős napok rosszabbak, de alapvetően ha leosztom a roller havi költségét meg a BKV-t, együtt a kettő kb a munkábajárós benzinköltséget sem adja ki. Lényeg a lényeg, a 100k-s havi parkolási költség, de még az 50k-s is nem a realitásról szól. Erre nem a zöld rendszám a megoldás, hanem a nem autó. Zöld rendszámmal nem lehet bátran X éves megtérülést számolni, mert akármikor kijelenthetik, hogy mostantól nem ingyenes.
-
eattila
csendes tag
válasz zetor2000 #24647 üzenetére
Annyi az elvaras, hogy mukodjon valahogy. Minden mas le van szarva. Nem szempont, hogy logikus es jo legyen. Mukodjon. Ha bonyolult es eletszerutlen, akkor is.
+ Megrendeloi elvarasok is lehetnek szarok. Volt mar ra pelda nem 1x.Nekunk pont most vol olyan projekt, higy elsore tok jot kertek. Kijelzes, korlatozas, csiribiri. De a vege az lett, hogy nincs fek, barki barmennyit hasznalhatja az adott szolgaltatast.
[ Szerkesztve ]
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
FőDudu
addikt
válasz zetor2000 #24850 üzenetére
Vagy valami GPS-es lopasgatlohoz valo.
Tolvajkergetok hasznalt valami kormanycsobe passzolo GPS-t anno.Azota tan Tomcat inkabb Kanadaba menekult (es tan meg is kapta a menekult statuszt).
Tehat az egyetlen amit a magyar kormany jol csinal az a nekik nem tetszok uldozese
Azt elismerik a vilagon barhol, meg a szigoru kanadaiak is...Volt talan valami ciganyugyi megbizott (vagy jogvedo) is aki elmenekult ugyanigy Kanadaba.
Ugy tunik mindegy, hogy vedik vagy tamadjak a ciganyokat, menekulni kell.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #24946 üzenetére
Kizárva. Matekból sokkal jobb voltam, orosz eléggé elkerült már akkor is, mikor kötelező volt, erre most két antenna irányszög/távolság kombinációjából sem tudtam kiszámolni a lefedettséget, szóval ha az nem ment és igyiszudá, akkor ez ki lesz zárva. Is. De inni tudok :-D
-
veterán
válasz zetor2000 #25011 üzenetére
esetemben az erősítő egy előfok meg egy végfok egyben
ezen a számon természetesen az edifier is elvérzett, mint szinte minden más is ez viszont kb mindenen jól szól. mágia. ez meg egész korrekt, pedig az akusztikus gitár gonosz dolog, sok cuccon hallottam már pocsékul szólni. kíváncsi vagyok, a bt sbc-t kihagyva mennyit fog javulni.
istálló? gazemberség? hupákolás?
Új hozzászólás Aktív témák
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Napelem
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Dell SE2216H 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen