- Facebook és Messenger
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Zyxel NAS326
- Windows 11
- Windows 10
- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- PHP programozás
- Mesterséges intelligencia topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #34891 üzenetére
Egeret szó nélkül adok. Főleg ha van, mert odafent nem mindig értik miért kell annyi... Meg a vasak is teljesen jók. Mondom a HDMIvel meg ilyen szarokkal van folyton baj. Persze az sem árt, ha értene hozzá a júzer, de itt legalább nem minket fikáz érte. Igaz megtanulni sem akarja használni. Szólni egyszerűbb
-
Samott
addikt
válasz hobizoli #34909 üzenetére
Jo reggelt.
Kollega keresett gumit mert lassu defektje volt, mondtak a gumisnal hogy nincs ilyen sehol. O okosabb volt nekiallt telefonalni. Felhivta az osszes szelhamost ahol keszleten jeleztek. Sehol se volt.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #34913 üzenetére
Ipon a leggyorsabb, pár cucc kivételével minden ott van aznapra, ha hajnalig megrendeled. Nekem az Aqua is elég jól tartja, ami van az sokszor azonnal át is vehető. A többi meg ilyen, főleg akkor szar amikor kereskedő szopolik a konkurencia miatt, aki olcsón kirakja webboltba, de ott ugye nics :-D
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #34911 üzenetére
Ezek még sokáig meg fognak maradni, már cuccok nagy része külön szoftveres, vagy webes, de azért vezérléseknek és egyéb konfigurációs portoknak megmaradnak. Riasztónál azért kezd idegesíteni, hogy a felhasználónév csak 6 karakter lehet, 200 felhasználósnál nagyobb cucchoz már külön szopni kell és az IP modul is igazából egy soros cucc, ami legalább lassú.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #35047 üzenetére
Ez azért jó, mert legalább összehasonlítható az országgal. Fogyasztásilag. Nem, mint Stockholmot Pesthez, amit inkább Erdőkerteshez kellene. Viszont azokhoz képest a napsütéses órákkal is kicsit mínuszban vagyunk és tán széllel is, de a beruházásnak megpróbálok utánajárni. És persze éppen most amikor nézem akkor termelnek gázzal 45%ot.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #35188 üzenetére
Hasonlít a duma arra, hogy "aki tud az csumpi fényképezővel is a legjobbat és nem a technika számít" dumára. Aztán annak azért kezébe adnám egyikmásik gépem nappal, egy teljesen egyszerű feladattal, amit nem fog tudni megoldani, csak a komolyabb vassal. Hát azért általában így van ez, mert aki egy darab B-s ceruzával kurvára tud, az egy komoly rendes művész szettel még jobban fog tudni és kevesebbet anyázik.
-
BobaHWSW
újonc
válasz hobizoli #35188 üzenetére
Grafikuskent hozzaszolnek.
Egy reszrol igazat adok, mas reszrol azert aki 2b cerkval leiskolazza az atlagot az feljebb lep egy szintet ahol mar a mas szinten nagyon jo grafikusok nem szoritkoznak mindenfele limitaciora.
My 2 cent.
Persze 99%ban egyetertek, az 1% az csak az ordog ugyvedje.
-
Samott
addikt
válasz hobizoli #35224 üzenetére
Egy ko alatt elsz vagy mi? Rimac, nem ismeros a neve? 15 szazalekot vett a Porsche a cegebol... egy csomo elektromos autoba terveznek, szallitanak be reszegysegeket.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
eattila
csendes tag
válasz hobizoli #35224 üzenetére
Szerintem ebbe a kis cegbe vasarolta be magat porche. Es innen (is) van a hajtaslancuk. Meg sok mas elektronyos sportkocsinak is. Legalabbis akikrol karotta beszelt az is horvat. De a nevete nem emlekszem.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
újonc
válasz hobizoli #35224 üzenetére
A srác elég penge, lévén ő a Rimac atyja kábé. Ez a BMW egy system mule volt a Concept 1 hajtásláncának a tesztjéhez. Mármint egy részét tesztelték benne.
Ez azért messze van az "otthon összerakott" szóösszetételtől. Más OEM-ek is építenek ilyen "öszvéreket", legfeljebb nem mutatják meg.
-
-
FőDudu
addikt
válasz hobizoli #35302 üzenetére
Mert nagy, lassu, es a megszokasok rabja.
'Ezt mindig igy csinaltuk, most is igy lesz.' Mert a multban igy volt a jo.
Kozben elment mellettuk a vilag, analogok egy digitalis vilagban.Az osszes maradi vezetojuket ki kene rugni, nem mernek nagyot almodni....
De ezt ugye senki meg nem lepi.Soroljam meg a kulonbsegeket egy feltorekvo es egy mar bizonyitott gyarto kozott?
Es persze a beszallitoi lanc itt labdaba sem rug. Bosch/Denso/Siemens - nem sok elektromos autot epitettek, le vannak maradva. Ezert kell a Rimac fele szakertelem. Majd idovel felrelokik, elobb kiszipkazzak belole a tudast. Igy megy ez.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
npera
újonc
válasz hobizoli #35302 üzenetére
Ezt piszok nehéz lesz elmagyarázni itt a fórumon, de nagyon leegyszerűsítve megpróbálom.
A srác teljesítményét maximálisan értékelve mondom, amit mondok. Egy inverter igazából nem túl komplikált dolog. Ha "csak" annyit akarsz megoldani, hogy vezérelsz egy motort és valami nyomatékot és fordulatszámot kivezérelsz és kábé letojod, hogy +/-15% vagy +/-10% lesz a szórás, akkor nem túl komplikált a dolog.
Ha nem kell IP67 és IP6K9K védelem, nem kell az összes ISO26262 és ISO16750 szabványnak megfelelnie, akkor kábé egy PC-házba beépíthető nyomtatott áramkör valami jobb hűtéssel megteszi.
Ha nincsen automotive élettartam követelmény, akkor lehet túlhúzni a dolgokat. Teszem azt az invertered ki tud vezérelni stabilan mondjuk 300Arms-t, de te rövid időre ráadsz 400Arms-t. Ha kiég, akkor ennyi volt, kijön a fehér füst. De ha bírja, akkor királyság van.
Egy elektromos gép sem ördöngősség. Ha nincsenek NVH-követelmények, nem érdekel az alacsony fordulatszámon érezhető ugrálás, letojod a nyomatékgörbét alapvetően és csak annyi a lényeg, hogy lehessen füstölni a két hátsó abroncsot, akkor kábé egyszerű dolgod van.
Ha teljesen hidegen hagy az EMC, sem a kibocsájtott frekvenciák és energiák nem számítanak, akkor hajrá. Lehet, hogy a közelben senki nem hallgat éppen FM-rádiót, amikor elhúzol a prototípusoddal, de működik, lehet róla videót csinálni.
Egy OEM tipikusan elképesztően sok kötöttséggel dolgozik, hogy a milliónyi paramétert el tudja érni, amit saját magának definiál célként. Ezek nagy része előírások és törvények eredménye, de nem elhanyagolható része a saját platform stratégiájából jön. A márkát definiáló képességek és tulajdonságok komplexebb mátrixot adnak, mint amit elsőre el tudsz képzelni. A szoftver és a hardver hangolása valami elképesztően komplikált feladat, ez adja a kocsi vezetésének élményét, hogy miként reagál adott sofőri inputokra.
Simán lekoppintani nem elég valamit. Be kell illeszteni mindent a saját márkád arculatába, bármennyire is elcsépelt ez a szó.
A legtöbb normál autógyár vélhetően sok indokot fel tudna mutatni, hogy miért nem kezdett hamarabb a BEV-bizniszbe. Pár szempontot tudok adni a teljesség igénye nélkül, ez alighanem sok OEM esetében igaz:
- platform stratégia
- BEV- vs ICE- vs PHEV-platform kötöttségei. Gyártás, logisztika, aftermarket, költségek életciklusra
- motorfejlesztés, mi van a rövid-, közép- és hosszútávú tervekben
- hibridek súlya a tervekben, mennyire mernek elrugaszkodni a tisztán ICE vonaltól. Ne egy piacra gondolj, a legtöbb OEM több kontinensen jelen van, eltérő piacok eltérő érettséggel rendelkeznek a BEV-ek tekintetében
- mennyire mer az OEM abban bízni, hogy mire piacra tudja dobni az új hajtásláncot addigra a piac megérik a fogadására. Egy motor kifejlesztése (hajtáslánc, ha úgy tetszik, sosem csak motorról van szó) simán lehet 5-6 év. Vagy több, ha teljesen nulláról indulsz. Addigra legyen platform alá, legyen olyan akksi technika ami beilleszthető a platformba és teljesíti az elvárt szinteket árban, térforgatban, teljesítményben, stabilitásban.
- legyen szerződésed valamelyik nagy akksicella gyártóval, hogy legyen leszerződött kapacitásod egy olyan cellakémiára ami most még nincs is talán, de addigra legyen kész és gyártható.
- legyen töltési kapacitás, legyen szerződésed a nagy töltőhálózatokkal mire a modelled életbe lépVan ezen túl még elképesztően sok dolog, de azokba inkább bele sem megyek nyilvános fórumon.
Remélem, hogy ezek után az utolsó bekezdésben levő kérdésed már nem is kérdés.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #35308 üzenetére
Sajnálom, többet nem írhatok. Próbáld meg értelmezni a fenti hozzászólásomat, az kábé leegyszerűsítve összefoglalja az átlag OEM kötöttségeit.
A Tesla nulláról indult és elképesztően kockázatos módon megcsinálta. Ha nem döntik be őket a befektetők, akkor siker és profit. Csodálatos eredményeket értek el, de ők nem az általam vázolt kötöttségekkel indultak neki a korábbi lendület és platformok láncából kitörni megpróbálva.
A Tesla sem 4 év alatt rakta össze a Model S-t, ne absztrahálj ennyire. Ott is van egy nyilvános adat, meg a nem nyilvános minden fejlesztésről. Évekig csiszolgatták mindegyik típust, csak ők már árulták a prototípust pénzért, míg mások ilyenkor még 2-3 évig fejlesztik zárt ajtók mögött. Ezt korábban sem akarták itt sokan megérteni, így nem is magyarázom tovább.
Túlságosan leegyszerűsítesz mindent, ez ennél jóval komplexebb kép sok-sok olyan paraméterrel amit nem látsz, nem nyilvános és túlmutat internetes fórumokon megvitatható mélységen és spektrumon.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #35314 üzenetére
380V és 100A vicces lenne.
Itt szemezgess inkább. És ez csak IGBt modulok, amiből mennek más irányokba itt-ott terméktől és pozícionálástól függően.
Méretre ilyesmi cuccokról van szó. Egy motorhoz. Aztán ezt sem mindenki ilyen formátumban építi persze.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #35314 üzenetére
kepzeld a Teslaban a 380V-ra 650V-s elektronika van...nem 400
aztan akkor nincs gondSzerinted a többiek pontosan 400V-ra méreteznek mindent és 401V-nál már kijön belőle a fehér füst és 399V-nál megáll az autó?
Arra gondoltál, hogy egy "400V-os" akksi mekkora tartományban szórhat feszültség tekintetében? Mert még az sem igaz, hogy 3,8-4,2V között lehet csak a cellafeszültség. És van X db cella párhuzamosan és Y db sorosan. A pakkban vannak modulok, valamennyi modul van platformtól és cellatípustól függően, aztán a modulokban vannak cellák. Szóval nominális teljes töltöttség esetén sem biztosan annyi az ennyi. Vagy ennyi az annyi.
Cellából sem egyféle van. És azon belül kémiából sem. Mert a líthium önmagában még nem határozza meg pontosan a cellát sem.
Azért ennyire ne egyszerűsíts le mindent, mert így tényleg nehéz lesz konstruktívan vitázni.
-
FőDudu
addikt
válasz hobizoli #35427 üzenetére
Nem verseny, csak azzal hasonlitjak ossze ami elerheto.
Fentebb is szo volt az e-tron meg a merci elektromosarol, tan egyik mar epp rendelheto.
A masik meg meg a fasorban sincs.Nyilvan azzal hasonlitgatnak ami elerheto a mezei usernek is - fizetett teszteloknek egyre nehezebb hinni.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz hobizoli #35449 üzenetére
Majd azt mondjak, draga a minosegbiztositas... meg a teszteles, meg sokaig tart.
Az most a mantra. Szoval Gabibacsi hibaja ismet....Nem baj, hogy mas harmad annyi ido alatt es tizedannyi penzbol tovabb jut el a fejlesztes rogos utjan. Biztosan lop/csal/hazudik/embereken tesztel/fuvezik. Uncsi.
Biztos embert is eszik.
A helyett, hogy orulnenek, hogy valaki felkavarta az allovizet es az unalmas auto/ur iparban vegre tortenik valami.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #35583 üzenetére
Ezt vissza kellene nézni, mert lehet csak havonta, de akkor is sok volt. Asszem heti 20ezresbe belefutottunk, mert licenszeknél volt olyan, hogy az utódja adatai le lettek adva, az már kapott, elődje még nem lépett ki, de mire kilép az is 4-5-X nap, szóval az alapokhoz (Win, email, nyomtatások, beléptetés, csetes izé, satöbbi) legalább 50ezer licenszet pluszban ilyenek miatt kellett tartani.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #35623 üzenetére
Oroszok, durva: "1973-ban az üzem területe elérte a 2 millió négyzetmétert és 70 ezer munkást foglalkoztatott." Viszont ha azt nézzük mennyit fejlődött a gépesítés, gyártás, hogy a Suzuki kb. 3ezer emberrel működött jóval bonyolultabb termékre. Persze részletek is számítanának, amit nem tudunk, hogy mit mennyire kapnak készen.
-
Samott
addikt
válasz hobizoli #35671 üzenetére
Ez a csucsmodel, es mivel 8 eves csokken a kereslet ra. Ezert fontos a Plaid, ami jovore jon. Belekerul minden amit az elmult 8 evben tanultak. Mert most a Model 3 a legkorszerubb termekuk, nem az elvileg csucs S. Mondjuk amig ott tartanak hogy nem tudnak annyit gyartani mint amit eladhatnanak addig nincs gond. Az megvolt hogy nem koltenek marketingre? Nincs Tesla hirdetes, nincs szukseguk ra.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #35755 üzenetére
Nem nagyon van már 1. gen Model S, csak a héjuk. A légrugós futóműben már volt generációváltás, amit szép lassan mindben elég hamar lecseréltek. Contactor cserén is átesett szinte mind, azok sorra döglöttek ki az első generációból. Más komoly gondja nincs, avagy regionálisan azért van. A szerviz extra szívás. Bécs is, Graz is extrtémen túlterhelt, egész Kelet-Európa oda jár, fél éves várólistával. Még a hivatalos telefonos support is kezdi nem felvenni a hívásokat. Közben 4-5 éve a garanciára is egyre több apróbetűs kifogást talál a Tesla, és tagadja meg az ingyenes javítást. Emiatt megjelentek a hazai fű alatti sw hackelő zugszervizek.
Hidegben 300km alatti kivehető hatótáv óvatos tempóval, az szintén némi kellemetlenség.
De mondjuk ezt tulaj sorolta, az nem ér, mert nincs elég távoli átfogó rálátása, csak szűk minta
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 7480,14",FHD,i7-6600U,8GB DDR4,256GB SSD,WIN10,TOUCH
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-7GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- iPhone 11 Pro 64 GB 88% aksival, hibátlan állapot (kártyafüggetlen)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs