- Microsoft Excel topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- OpenWRT topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Crypto Trade
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz Samott #134587 üzenetére
Ez amúgy az a hely amire valaki pár éve azt mondta, hogy menjek vonattal és már akkor sem volt egyszerű mikor járt a vonat. Pedig volt vele árvíz fotós tervem is, csak nem tudtam 15 másodperc alatt 2+ kilométert teleportálni. Más tuti megoldotta, de akkor is egy vízen vagy tükörjégen "száguldó" Bzmot azért rendben lenne.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #134627 üzenetére
Ezt a napokban hallgattam, egészen szürreális, hogy az a 2-3 arc, aki végigtol egy sokezres stadion / aréna show-t, azok most egy ilyen "könyvesbolt" szerű izében ülve mondják a frankót.
A háttérben a fúvósok, a moog szintis faszt, a dobos meg a DJ is kiveszi a részét azért. Kezdetben nem is láttam a szintis gyereket, csak később esett le, hogy az ott egy billentyűs, és az a minimál bassline az tőle jön, nem a DJtől.
Sajna a közönségből nem látni kábé semmit, pedig megérdemeltek volna ők is 1-1 kamerabejátszást.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #134627 üzenetére
Van Wu-Tang Clan is, csak az régebbi... Ha már Cypress Hill, meg rap, meg akármi.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #134650 üzenetére
vmi csovon nincs repedes?
tipikus jele szokott lenne ennek
pillanosszelepig bezarolag erdekes
a fekszervo is a vakuumkoron van
légytömegmérő tisztítás volt valaha?
elkepzelheto az is, mint a regi PGT-nel, ott a muszerfali vizhomerseklet jelzo szenzor es amit az ECU lat, az nem ugyanaz, ket kulon szenzor volt erre
azaz jelezhet a termosztatban levo az ECU-nal melegebb motort is, mikozben te a hengerfejben levo szenzort latod es az szerint "hideg"
igy az ECU mas %-s dusitassal indit
lehet a TJET-nel mar nincs kulon ket szenzor, ennyire sosem neztem
de kezdeskent ki kene olvasni eloadatottöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #134653 üzenetére
nehogy azt hidd, ritka buzi-e vagy helyeken is ki tud repedni egy cso, es neha tenylg csak akkor lehet eszrevenni, ha pont ott meghajtitod ~derekszogben a csovet
a kartergazcso is vakuum koros, nem csak a fekszervo
a lenyeg: ha van legtomegmero, akkor utana nem lehet vakuumhiba a pillangoszelepig, mert akkor ott ECU altal beméretlen levego kerul a rendszerbe
------------
PGT-nel volt olyan is, hogy a vakuum devanderben volt elszakadva a membran
mondjuk azt "konnyu" volt eszrevenni, mert nem volt fekezeskor szervohatas sem
frankon olyan volt, mint a regi ezerkettes zsiguli
de alapjaraton jar motornal megpumplatad a fekpedalt, akkor emelkedett a motorfordulat 1800-2000rpm-g, mert a pillangoszelep/alapjarati motor mogott, azt megkerulve kerult a plusz levego rendszerbe
de ez az ilyen 15-20+ eves autonal jott kitöbb drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz Samott #134683 üzenetére
Asszem 8 éves voltam (most 46), amikor leaszfaltozták az utcát. Előtte rally specia stage agyagos-murvás akadálypálya, amibe az erózió kábé 30-centi mély V-alakú árkokat vágott és úgy lehetett szlalomozni közöttük a kemping bringával. És ez volt a "jó" utca, mert volt egy olyan is, amit "zötyögősnek" hívtunk csak.
-
sutszi
veterán
válasz Samott #134691 üzenetére
És...az amúgy jó volt?! Csak azért kérdezem, mert mostanában úgy emlegetik fel sokan mint követendő példa... de amúgy megkérdeznéd a korabeli embert, lehet tettlegességgel válaszolna.
10-es úton olyan építési és buszmegállóépítési hullám van 2 hete, hogy aki arra megy annak felér egy tátott szájjal a f.szerdőben rohangálással... Inkább vonatozom. Amíg munkahely - otthon relációban gondolkodunk, addig mondhatjuk alternatív megoldásnak. Abban a pillanatban, hogy eggyel több megállóval számolok, egy bolttal, tetszőleges bevásárló mutatvánnyal ami túlmutat a 3 zsömlén, meg a 4 szelet párizsin az egész közlekedés átmegy nettó időégetésbe... mert átszállok, várok, haladok 3 lépéses iterációk futnak le olyan mértékben, hogy a végén lesz 2 óra mire hazaérek... és akkor az tényleg jó, hogy 2 szatyorral eljátszom a batyus cigányt a vonaton/buszon/metrón?
De egyébként úgy azért nem nehéz beállni az autós közlekedés ellen, hogy nettó nem is kell kimozdulnod... és sem egyik sem másik módot nem használod olyan mértékben, hogy fájjon.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Jahno
őstag
válasz Samott #134691 üzenetére
Attól függ melyik korszak. Járnak most is, nem is irigylem Őket. Van rá egy söröm, hogy ma is tuti volt műszaki hiba Rákoson, VÁc/Pilis/Egom felé menet.
Még néhány sört a monori vonalra, reggeli vagy most az esti munkásjáratra, bár ilyennel látatlanban csak kicsiben merek játszani :-D De fel merek tenni egy egész pakk sört járat lerohadásra pótlóbuszos őskáoszra valami átlagos viszonylatra. Egye fene ha helyszínelnek akkor az nem ér és hetek óta megy a szopás Szlovénia felől, azt sem követem kinek a hibája, ha az késett megint 6 órát akkor annál is lemondok a sörömről. Az a baj, hogy lassan egy átlag angol fogadóiroda sem merne ezekre mondani semmit, mert már a lerohadás lesz a menetrendszerű. De minnyá belesek a MÁVinfüra, hogy hol tart a rulettkerekem, max. bukok pár sört
-
Jahno
őstag
válasz Samott #134703 üzenetére
Ja, vagy lassan mondhatjuk, hogy működésképtelen. Ellenőriztem a rulettkereket:
Rákos napi pipa, műszaki okok:
Monor pipa:
Ez rendesen késik:
Kényelmetlen ja, nézzem bármit az ember, vagy viselje el naponta. De idézhetem a teljes napot, ma elég jól tejesített 40-50 perces késésekkel meg lerohadós opciókkal is. Összesíteni kellene naponta aztán év végén kijön egy nagy semmit, majd kényelmesen hátradőlsz a székedben, mondod a napi nagy igazságokat, oszt átlag pógár meg nem heti 15-15 órát utazik, hanem ezen felül még simán benyel napi +2 órát csak késéssel meg logisztikával és ez jó?
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #134703 üzenetére
es tegyuk fel, mi lesz ha nem engedhetik meg maguknak?
akkor BKV kirant a seggebol 20-30%-l tobb jarmuvet, hogy kiszolgalja a hirtelen megjelent igenyeket?
igy sem birjak
vagy 1-s meg a 4-6-s vili nem 3 percenkent fog jarni csucsban, hanem 2?hagyjad mar ezt, te sem hiszed el, hogy ez tortenne
amire egy ilyen jarmuallomany rendelos projekt atfut az 3-4 ev
azaz ha most berendelnek ehhez a technikat 2025-6-nal elobb meg se jonne az elso szallitmany sem belole, amire vegig porog az a batch, az meg onnantol 2 ev, azaz 2028-291200 busza van a BKV-nak, hogy legyen tobb kapcitasuk kene lennie 1500-1600-nak, es ilyen 10-20-30db-kat vesznek azt is a leselejtezettek helyett
igy mikorra lenne meg az 1500?meg villamosbol van 300+ db, abbol is kene legyen 400+ ehhez
abbol CAF ~6 ev gyartotta le azt a ~80 darabot ide, ami most Bp-n jar
amire meg 300+ db megcsinalanak ebbol a tipusbol, hogy logisztikailag konnyu legyen karbizni/szervizelni oket, eltelik 15+ ev
mi is lesz naptar addigra, ~2040?
es akkorra fog ott tartani a BKV kapacitasban hogy fel tudja venni azt a plusz utastomeget, amit egy nap alatt odarakna az elso bicajnáci
kozben egy metert nem fejleszettek sehol, es arra nem kell plusz semmi
tiltani az egybol menne, hiszen akar masnapra is megoldhato ejjel, fejleszteni meg evtizedek alatt se fognak ehheztipikus "óóóddmeg" szitu lenne
meg kitorlhetned a segged azzal, hogyha hirtelen 20-25%-l tobb utas allna megalloban es akkor kezdenek el megalmodni ra azt a megoldast, ami maaaaaajd kiszolgalja ezt az igenyt...nem azt, ami meg azota pluszban felmerulne, azt majd utana
aztan az elkovetkezo 8-10+ evben meg csak szopna mindenki a BKV-n is napi szinten ez miattpont ez a tervszeru koncepcio hianyzik az egesz mogul, mert csak ad-hoc jelleggel kapkodnak bele mindenbe
itt bevezettek ezt, jo mi is vezessuk be
ott azt, ok mi is
....es igy tovabb
aztan a vegen osszejon egy olyan ultimate-mega-giga-combo korlatozas ezekbol, ami sehol a vilagon mashol megkozelitoleg sem, es siman atesunk a lo tuloldalaraamikor meg arrol van szo, hogy az ehhez kello infrastrukturalis fejlesztesek... akkor ugy qssolnak ugyanezek, hogy a legy zummogeset is lehet hallani
meg beirsz egy ilyen keresztkerdest, es jon ra 20+ db vigyorgos smile a kiskancsoktol
ok pont leszarjak perpill, mert csak a sajat kis aktualis mikrovilagukbol indulnak ki
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #134725 üzenetére
az nem oldodna meg egyik naprol a masikra, de a behajtani tilos tablakat meg a betonlezarokat ettol fuggetlenul egyik ejjel ki tudnak szorni, aztan qrva sokan nezenek ki a fejukbol, hogy hirtelen setaloutcaban laknak
meg be lehetne vezeteni egyik naprol a masikra is havi 50k-s auto-adot, amivel neked tetszoen kelloen draga lenne hirtelen autot fenntartani, meg a tíííccsukki bicajnácik is kiverhetnek a pöcsüket ra...
csak attol meg a tomegkozlekedes kapacitasa nem oldodna meg egyatalan, mert ahhoz evtizedek kellenenek
meg abbo az 50k/auto adobol sem azt venned eszre, hogy fuuuudenagyon elkezdtek csinalni belole vmit, hogy lasd mire megy el, abba megnyugodhatsz
....es qrvra nem latni ez iranyu torekveseket, tipikus gyóvanuazútybéláim szint megy
tííccsukki bicajnáci sem ezert izgul be, hanem nekem, autoskent kell erre figyelmet felhivni, a kiskancso meg csak rohog, mert szerinte tok rendben van minden
ja, o HO-ban 8-9-kor felájul, addigra lement a BKV-n a reggeli rushde ez a resze lathatoan teged sem igazan erdekel, mert nem ezert irogatsz
a Nova altal linkelt tanulmanyokkal meg ki lehet torolni a seggunket, 10+ eves az is
57. oldal:
A főváros közigazgatási területén belül, a városi
közösségi közlekedési rendszer elemeihez
kapcsolódóan kell bővíteni, és új elemekkel
kiegészíteni a meglévő P+R funkciójú parkoló
hálózatot, törekedve a térségi településekből a
fővárosba érkező forgalom mind nagyobb részének
legkésőbb itt történő megállításáraebbol mi valosult meg azota?
a naaaagy lofasz se
pedig P+R parkolot csinalni meg qrva nem az a szint, mint megepiteni egy metrovonalat, aztan meg ezzel se tartanak sehol
5500db P+R parkolhely van egesz BP-n azota is, abbol 1500 hely a Kelenfoldi PU-nal, azaz azon kivul egesz Bp-n van 4000 masholA megvalósítás lehetséges általános eszközei:
► Parkoló területek, műtárgyak építése;
► Vonzó használati feltételek kialakítása.értsd=
►
►tíccsukkiigy megy ez
jok ezek a tanulmanyok....gyujtosnak kb
--------------
akkoriban meg a legtobb ember a lakohelye kornyeken dolgozott, ahova be tudott jarni gyalog vagy par megallot utazva
anyam is 3 vilimegallora dolgozott a lakastol, sokszor csak siman besetalt, igy o nem is feltetlenul jelent meg utazokent
most meg siman vannak olyanok, hogy a kulvarosi lakohelyerol jar at Buda-ra, mert ott van a meloja, es 1+ orat BKV-zik iranyonkent
mikozben ugyanide Monorrol beer a kollegaja a MÁV-l 45perc alatt
...ez önmagában egy röhej, hogy eleve Bp-n belulrol indulva 1.5x tobbet utazol ugyanoda, mint egy 20km-re levo telepulesrol
vagy Érd-rol jar a 15ker-be, mert a 11ker-bol oda koltozott a ceg, vagy munkatarsam a 16ker-bol jar Dunaharasztiba
elotte meg ott volt az Unilever uzem a kozelukben
egyszercsak az Unilever aszonta au revoir, mehet mindenki amerre lat
na?
ne a neked qrva kenyelmes IT-s HO-bol indulj mar ki allandoan...takaritono sem fogja tudni HO-bol letakaritani az irodakat, aztan azok is a tobbnyire belvarosba epultek
szerinted azok ott laknak? muter is dolgozott ilyen cegnel, hajnali 5-re(!) jartak
a utolso ejszakai jaraton is mar annyian utaznak befele(!) hajnalban, mielott az elso vili menne, hogy alig fersz fel ra
majd egyszer probald mar ki, az ilyen nagy megszakertesek helyettnalunk szinte teljesen megszunt a HO, kulon vezetoi engedely kell hozza, hogy 1-1 napot vki HO-ban legyen
meg az megint olyan hogy jonak hangzik, amikor koltozol vhova, hogy ooo itt az ovi bölcsi a kozelben, aztan gondol egyet az onkormanyzat es becsukja osszevonja egy helyre, ami nem a te lakohelyed kozeli-melletti intezmeny, akkor meg jarhatsz a kerulet masik vegebe, es logisztikazd ezt meg auto nelkul
de az ovi-bölcsi sem nyit reggel 6 elott ki, azaz a reggel 6-kor kezdos meloval mar bukoban is vagy[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #134738 üzenetére
Pesten belül kábé simán elvagyok verda nélkül.
Nem mondom, hogy nem lenne jobb, ha lenne, mert random bevásárlást meg lehetne oldani, de igazából az olyan, hogy ~10perc séta egy Lidl/Aldi (egymás mellett van itt a kettő),20 perc egy Spar... Van még egy menekülős kisbolt, ha nagyon kéne valami, és minden más zárva.
Kocsival itthonról ~10perc egy Tesco / Auchan, de ezektől ha kéne, tudnék rendelni online. Amennyiért rendelnék, tuti ingyen fel is hoznák.
Ami ellene szól, az kábé minden más. Ha nem megyek vele egy centit se, akkor is ~100-200E/év... Ha meg használom is, akkor meg plusz a többi. Parkolás, ahová mennék (meló), ott most lesz óránként 200Ft. Eddig csak hely nem volt, most drága is lesz.
Emellé meg bejött, hogy autómegosztás, ami ha nagyon kéne, akár alternatíva is tudna lenni, de amilyen szerencsés helyzetben vagyok, nem lett jogsim eddig, úgyhogy ez egy rendes érv amellett, hogy ne is legyen kocsim.
A tömegközlekedés még vállalható, de azért lássuk be, lehetne jobb. Pláne, hogy voltak alternatívák, amik végül valamiért nem valósultak meg.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #135045 üzenetére
Leginkább? Covid lockdown utóválság a háborús gazdasági feldőléssel súlyosbítva. Erre egy igen komoly súlyosbító tényező a kormány, de... Az ő károkozásuk következménye még inkább csak jön, amikor a kifizetendő hitelkamatok elszállnak kezelhetetlenné, ez a mostani csak laza előzetes.
-
Sipi-
tag
válasz Samott #135055 üzenetére
Nem kapnak olyan drágát bele, egy 130-150ezer forint körüli elég lesz kezdésnek szerintem. De nem értek hozzá, nagyon sok éve nem építettem PC-t, főleg, olyat, hogy még alkatrészt is keressek hozzá
A fősulis koleszban volt jó kis gépem, tuningoltam is, utána eladtam, mert nem használtam (és már volt céges laptopom netezni)
Sajnos nem emlékszek a típusra sem már, nemhogy a serial számokra, mint HZ[ Szerkesztve ]
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz Samott #135060 üzenetére
Azt állítod, hogy egy rtx 3060 vagy 4060 ma már semmire sem elég, csak passziánszra és internetezni?
De majd karácsony körül fog szerintem leghamarabb aktuális lenni ez, majd akkor olvasgatok (meg a gyereket is ráállítom, hogy keressen, ha akar valamit).
[ Szerkesztve ]
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #135064 üzenetére
Asszem a 4060 valami kényszer szülötte. Ha ebben a szegmensben keresgélsz, akkor inkább 4060Ti.
Én inkább egy rendes, garos 3080at, vagy 3070Ti-t vennék, csak még az anyagiak nem állnak errefelé.
Most egy 1060-am van, amire eddig kellett, arra tökéletes.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-
sutszi
veterán
válasz Samott #135107 üzenetére
A normális járdák kialakítását az autók rovására kifejezetten támogatom... mint korábbi hőbörgő mondom...
Hogy kicsit genyó is legyek. Ahogy a helyiek hőbörögnek a bejárósokkal szemben, most ők kerültek a lecsókolbász rossz végére. Elérte őket is a végzet, mert a helyi autótulajdonosok is majd a fa tetején parkolhatnak...Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Jahno
őstag
válasz Samott #133746 üzenetére
Juteszembe, szeptember 25ös hétfőt tudom vállalni, ha az jó lesz és egyéb jövőbeni dátumokat is, mert egy mérés nem mérés. Előtte hétfőkre nincs opcióm. Mondjuk azt még mindig nem tudjuk mennyi lenne az elvárt átlag és mikortól számít kisebb-nagyobb dugónak vagy erős forgalomnak, de addig még kiderülhet.
Terv meg a szokásos ha jó az úgy:
Bicajsávot addig méregesse más colstokkal, majd lesz abból is a valami.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #135234 üzenetére
es megint lett egy sav aminek a kihasznaltsaga kozel sincs akkora, mint amit a magasroptu vetitos dumakban osszehaluznak a bicajnacik
szo szerint a semmire alapozva keszulnek ezek
foleg hogy pont most jon majd az a szezon, amikor a legtobb egysegsugaru hobbibringas is elteszi a technikat tavaszig...de a sav ott lesztöbb drón kell ;P
-
-
Jahno
őstag
válasz Samott #135565 üzenetére
Én ezt nem teljesen értem, hogy akkor most valami lakóparkban laksz, ha átalány, de akkor meg miképpen tudják egyénileg beleszámolni a napelemet? Gáz még okés ha sok felé oszlik, de ott nem is termelnek vissza és nincs egyenleg, csak minden hónapban fizeted az oda eső részt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Futás, futópályák
- Computex 2024: Új multiportos gyorstöltők is vannak a Ugreen kínálatában
- Medence topik
- Szankciókat kapott az USA-tól a DeepCool
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- EA Sports WRC '23
- Motoros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...