Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz FőDudu #63965 üzenetére
A helyi vasedény Biltema ónját vettem asszem még pár éve. Nem túl jó.
Most vettem Stannol Kristall 600-at, 0,7 mm-es tekercset.
Ez máshogy folyik, érezhető a különbség. Jobban tapadt a terminálra és nehezebben akart belefolyni.
Pont így csinálom, ahogy írod.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz FőDudu #63972 üzenetére
A vékony vezetékek elég vékonyak. Azok szignált visznek csak. A rádióvevőtől be a flight controllerbe. Optimálisan át kellene tolni őket a lyukon, de az annyira kis tömeg és annyira be van passzintva egy "szendvicsbe"', hogy nem keletkezik nyomaték rajta.
A fekete kábelek a 3-fázisú AC-kábelek a motorokhoz, az a 4:1 inverterből jön ki. Az egy 40A-es ESC, motoronként 8A-t tud folytonosan kinyomni. Rövid időre többet.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #63979 üzenetére
Ezt a kis párhuzamos kötésű akksi betáp kábelre mondod? Mert az nem teherviselő, a quadból kilógó kábelbe csatlakozik be, míg a másik oldalról az akksi kis pár centis kábelvégére. Csak lóg a levegőben. Viszont áram megy rajta adott esetben erősen. Ezért van forrasztva.
Még a kis hibrid motoros-vitorlázós repülőmmel volt olyan, hogy kontakthibás volt a motor felé menő AC-vezeték egyik ága. A motoron levő széthúzható bullet-connector a motor felőli forrasztása volt hibás gyárilag. Az inverter irányából érkező csatlakozót én forrasztottam fel az inverter AC-ágára. Ott a motor oldalon volt szikra, aztán el is égett a kábel vége picit. Egy 40A-es vezérlő hajtotta.
A jelenség egy tó felett következett be, elment a motorerő és rendes hajtás helyett inkább csak rángatódzott a motor.
Ha a kis rádióvevőbe menő 3 színes kábelre gondolsz, akkor az be van szendvicselve a karbon váz és az alatta levő UBEC közé. A drótokon nem keletkezik nyomaték, nem tartják az alkatrészt.
-
npera
újonc
Wizard, ez izgalmas. Új VW SUV
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #64000 üzenetére
Most fürdetés után meg tudtam nézni a videót is.
Az elvet értem, de ez sajnos nem értelmezhető számomra. Nálam leginkább nagyon vékony szilikonos drótokat kell igen pici padokra forrasztani, amik közel vannak egymáshoz.
Mondjuk egy ilyen sémát nézz meg. A lapka mérete 30x30 mm.
A másik lehetőség, hogy akksik DC-kábelére kell új csatlakozó. Vagy a quad flight controller vagy esetleg power distribution board lapjára nagyobb áramot átvivő kábel. Adott esetben AWG14 vagy 18 vagy vékonyabb. Mérettől függ.
A töltőhöz forrasztottam most "sok" csatlakozót is. A banándugóstól kezdve az XT60 és XT30, valamint JST csatlakozókon át többfélét.
Nem vagyok egy nagy májer a forrasztásban, de igyekszem a fontosabb elveket betartani. Eddig leginkább azt ismertem fel akadálynak, hogy ahogy FőDudu is mondta a hőátadás volt csapnivaló. Valamint nem mindig sikerül elég jól időzíteni a két oldal felmelegedését egy időre. És vélhetően gyakran teszek túl sok ónt a padokra.
Igyekszem fejlődni, meglátjuk mire jutok.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #64005 üzenetére
Itt leginkább az szabja meg a kábelek hosszát, hogy hova sikerül bepasszírozni az alkatrészeket. Többnyire két karbon lap közé megy minden és a koncepciótól függően valami "torony" van vagy esetleg 2 db laposabb torony.
Az én 5"-os gépemben van egy teljesítményt elosztó lapka, a felett pedig a flight controller. És arra kapcsolódik a kamera, a csipogó, a VTX és az RX. Meg a 4 db inverter. És az akksi. És a VTX előtt van egy DC-DC.
Van ami zavarni tudja a másikat, azt nem rakod egymásra. És van ami az antenna miatt valahol "kíván" lenni. Aztán a kábelek ehhez kell idomuljanak. Az 5"-os gépben van egy szalagkábel az FC és a PDB között.
A 3"-os gépben nincsen PDB, ott van 4:1-ben inverter. És arra merev pinekkel kapcsolódik az FC. Ott viszont a váz is jó pici.
Most jönnek az alkatrészek a 2,5"-os géphez. Ott egy 7. generációs torony lesz, amiben még a VTX is benne van, az 3-emeletes torony.
Ezen pirinyó padok vannak. Viszont nem kell olyan sok kábel ide-oda közöttük.
Itt a torony felett csak az RX kell elférjen.
-
npera
újonc
Svédország jobban teljesít mindenkinél
Szerintem ez nem a legdicsőségesebb statisztika, de majd kimagyarázzák...
-
npera
újonc
Ma voltam focizni. Én...
A fociedzők találkozójára mentem el, volt 2x30 perc foci. Sosem tudtam focizni, ezt mondtam is nekik előre, de szerintem nem értették meg hogy mennyire nem tudok.
Javasoltam, hogy a legkisebb kárt akkor csinálom, ha én leszek a kapus vagy esetleg egyből megyek zöldséget vágni a grillezéshez.
Beálltam a kapuba, kaptam kesztyűt. A srácok eléggé tudtak focizni, olyan erővel rúgták a labdát, hogy néha nem is láttam a labdát. 3x rúgták belém, akkor csak lepattant. Egyik alkalommal mellkas középen jött és pont a közelben volt a kezem, így kitárt tenyérrel hárítottam. Nem is lett gól, de utána eléggé érződött a bal mutatóujjam. Mostanra elég jól be is vérzett, valami elpattant belül. Hajlítani tudom kábé 90 fokig, utána már annyira fáj, hogy nincs kedvem.
Kentem rá sportkrémet és várom a csodát. Ha hétfőn is nagyon szar lesz, akkor megyek orvoshoz vele.
4 gólt rúgtak nekem, ebből 3 alkalommal érintettem a labdát, de ettől függetlenül bement. Úgy éreztem magam, mint egy teknős egy nyulaknak rendezett futóversenyen.
A második félidő kábé harmadától a csapatot irányító csóka mondta, hogy elfáradt, ezért beáll ő a kapuba és legyen én csatár vagy hátvéd. Na, ez kábé olyan volt, mint a tevének a tű fokán átmenni....
Elkezdtem rohangálni és próbáltam blokkolni a többiek passzait és támadásait. Mivel nem tudom focizni, ezért simán átrúgták a labdát a lábaim között (eléggé kalibrálja az egót lefelé), vagy csak körbefordultak és elfutottak mellettem. Asszem 3 alkalommal sikerült blokkolnom a csatárjukat, egyszer összes is ütköztem vele. Akkor aggódtam is, hogy baja lesz, mert jóval kisebb volt nálam. De szerencsésen esett.
A lényeg az, hogy nem rúgtam fel senkit, emiatt nagyon aggódtam. Vélhetően jóval hatékonyabb lettem volna, ha "rámegyek" a csatárokra, de az utolsó méteren inkább fékeztem ne legyen baj.
Utána grilleztünk egy jót, meg beszélgettünk. A Nap hét ágra sütött, le is égtem rendesen.
Focizni szerintem sosem tanulok már meg, de a kisgyerekeket tudom tanítani egyszerű gyakorlatokra, az megy egész jól. Kíváncsi vagyok, hogy holnap mit szólnak majd a srácok edzésen, 3 kissrác nézte a meccset. Lehet, hogy értékelték, hogy legalább megpróbáltam. Vagy az is lehet, hogy holnap beszólnak, de dulván.....
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #64093 üzenetére
Ez a hétvégé jó móka volt. Most értem oda, hogy olvassak picit.
Hát, ezek önkéntes alapon hozzájáruló különféle jóemberek és jóasszonyok, akik szabadidejükben foglalkoznak a gyerekekkel téritésmentesen. A kommün ad nekik edzőruhát és kábé ennyi. Nem teljesen érezném helyénvalónak, hogy izomból fellökjem az egyébként elképesztően jólelkű anyukát vagy apukákat, akikkel egy csoportban vagyok.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #64103 üzenetére
Akkor ez nem is fogyaszt, csak csipeget. Én úgy vagyok vele, hogy egy szívómotort rendesen hajtasz, akkor annyit eszik 10 km-en, mint a lökettérfogata literben. Egy 1,6-literes szívó tehát 16 litert. Akkor ki van hajtva rendesen.
A tiéd turbós, igazából meg kellene hajtani rendesen autópályán és városban, aztán megmérni a fogyasztást. Én kábé 35-literes fogyasztást tippelnék, de akkor tényleg rendesen meghajtva.
-
npera
újonc
De ez űrhajó, nem? Egyrészt nem döccen, másrészt meg mi baj lehet? Az űrnek pont az a lényege, hogy nincs semmi, ezért űr. Nem tudsz nekimenni semminek, képtelenség hibázni.
Jól összedugod, hűtőd és előtte meg ugyebár túlméretezted
Már várom a Tesla vadászrepülőt, amiben nem lesz gázkar, pedálok és joystick, csak egyetlen egy nagy képernyő. Az F-22-est is elb*szták, mert 4 nagy képernyő van benne, meg 2 pici. És egy csomó felesleges gomb. Egy nagy 32"-os szélesvásznú cinematikus kijelző kellene, ahol unalmas egyenes repülés közben (amikor az autopilot repül, érted) mehessen a Netflix vagy a Hulu...
-
npera
újonc
válasz FőDudu #64141 üzenetére
Az a brikett, nem?
Én ilyet használok, helyi vasedényben van nagy zsákkal olcsón. Sokáig parázslik, elég egyenletesen adja le a hőt. A grill egy "felébe" öntök, aztán hadd szóljon...
Kábé az átmérő 1/3-részéig, aztán akkor fölé nem pakolok közvetlenül. A légáramlást bejátszom úgy, hogy alul pici levegő be, felül több ki.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #64142 üzenetére
Ja, a hangvezérlés lenne igazán jó. Mondjuk kitartott csak 5G-s kanyarodás közben artikuláltan kimondani a parancsot és közben nyújtott karral manipulálni a képernyőn a dolgokat.
Ha jól emlékszem a videó hátterére, akkor ez csak 5G volt kitartva. A csórikám hamar átment feketébe.....
-
npera
újonc
Nova, ha vártam volna, akkor tudtam volna venni vázat is...
De lehet addigra elfogyott volna a motor...
Megnéztem és megnyugodtam, elfogyott a motor. Lehet, hogy az utolsót én vettem meg.....
-
npera
újonc
válasz FőDudu #64157 üzenetére
Én még nem ültem Mk IV. MX-5-ben, de nincs sok illúzióm. A MY19-ben már lehet tengelyirányban állítani a kormányon, talán egy collnyit. És állítólag az segít picit, de ha a szélvédő kerete belelód a látómezőbe, akkor kábé mindegy is.
Mk II-s MX-5-ben télen ültem és a tető fel volt hajtva. Ott a fejemet kábé 45-fokos szögben el kellett fordítani. A tulaj kábé 175 centis volt, ő elfért.
Az a baj, hogy a lábaim és karjaim hosszúak, ezért nagyon kevés kocsi működik ergonómiai szempontból. 2010-es Cayman működött jól
-
npera
újonc
válasz FőDudu #64165 üzenetére
Magától nem fáj (tegeződjünk), de ha fogok valamit vagy ütés éri, akkor nem annyira jó. Bringán elegánsan el kell tartsam a mutatóujjamat, hogy a fékkar ne érjen hozzá. És a váltásnál figyelni, hogy ne azzal váltsak.
Emelni dolgokat sem jó.
Igazából a jobb achilles most jobban aggaszt, az bedurrant picit. A lépcsőzést nem élvezem. De csak óránként sokszor megyek fel-le a házban, így azt is ki tudom élvezni
-
npera
újonc
válasz eattila #64168 üzenetére
Kivédtem egy gólt. Kapus voltam a meccs kábé 2/3-ban, aztán pedig hátvéd. Ez a labda kábé mellkas magasságában jött valami bődületes erővel. Éppen ott roggyasztottam, a kezeim a mellkasom előtt, így sikerült kivédeni, aztán még el is kapni a labdát. De rögtön éreztem, hogy valami elreccsent az ujjamban. Ja és volt rajtam kesztyű, puszta kézzel durvább lett volna.
A többi edzővel játszottam, de velem ellentétben ők focizni is tudnak....
-
npera
újonc
Én már az elején mondtam az edzőknek, hogy nem tudom focizni. Szívesen segítek a kisgyerekeknek passzolgatni tanulni, meg ilyesmi, de nem tudok focizni. Miután pár hónapot segédkeztem a téli edzések idején tornateremben csak úgy önkéntes alapon, akkor újra felvetették, hogy jó lenne ha beállnék edzőnek, mert kevés ember jut sok gyerekre.
Akkor újra mondtam, hogy láthatják a képességeimet, kábé ennyit tudok. De így is kellettem, így akkor beiratkoztam aspiránsnak és ma volt az első tanfolyam is.
Aztán szombatra esett a nagy éves találkozó, amire gondoltam elmegyek. Volt egy 2x30-perces meccs, ahol 2x7 játékos játszott plusz a kapusok. Ott is jeleztem előre, hogy maximum kapusnak leszek "jó" és az sem túl acélosan. De még ekkor is bíztattak.
Aztán a meccs előtt jeleztem, hogy vélhetően leginkább lesz kin röhögni, aztán elkezdtük. Kivédtem asszem 4 gólt, ebből egyszer az ominózus mellkasi lövést, még kétszer konkrétan lepattant rólam a labda (sípcsontról) és egyszer sikerült visszarúgnom a lövést úgy, hogy a csatárt vállon is lőttem.
De bement kábé 4 lövés úgy, hogy esélyem sem volt. Ebből 3-ba beleértem vagy spiccel vagy bokával, de így is bement.
A lényeg az, hogy a gyerekeknek tetszik amit csinálok, kezdenek elfogadni. És a szülők sem tiltakoznak, így még működik a dolog. Lassan tanulom egyébként a dolgokat, most már tudom én is vezetni a labdát valamennyire, meg tudok nagyjából irányra lőni. De alapvetően elég fos vagyok, ez igaz...
Szóval ja, nem tudom, de tanítom... 5-6-éves korcsoport, de már páran röhögve körbecseleznek közűlük szerintem....
-
npera
újonc
Japp. Erről az jut eszembe, amikor még egy héttel a 9/11 előtt Malév géppel utaztam Svédországba unokanővéremhez. Beengedtek a pilótafülkébe és azzal kezdtem az egészet, hogy belefejeltem a leghátsó panelbe középen, ahogy bementem már eleve görnyedten. A pilóta rutinból végigzongorázta a kapcsolókat gyakorlatilag végigtapogatva őket, hogy minden jól áll-e. Ott van az üzemanyagelosztó panel, hogy melyik tankból hova fut az üzemanyag.
Na, azt érintőssel jelentősebb idő átnézni.
Vagy akármilyen turbulenciában manőverezni valami panelen valamit, úgy, hogy nem tudod megtámasztani az ujjadat egy kis támaszon vagy külön erre a célra odaépített kereten.
És akkor tényleges túlterhelésről még nem is volt szó.
-
npera
újonc
Apa, kezdődik...
Hivatalosan július 1-től mindenki (egész cég) 100%-on lesz. A PO-k múlt hét óta vannak 100%-on, szinte mindenki más 60%-on még. Kivéve a szoftvereseket. Azok sosem mentek le 60-ra.
Ma jött levél 10-órakor, hogy menedzsment átnézte a dolgokat és effektív mától a csoportunk fele 100%-on van. Én nem, de a többiek fele. Nem tudom mikor fogják majd olvasni, mert hétfőn és pénteken gyakorlatilag tilos dolgozni, tehát realisztikusan holnap reggel fogják olvasni. De legalább akkor tudják. Vagy esetleg a section manager addig ostorozza a team managert, hogy az kézzel körbetelefonálja a szerencsétleneket.
Hát, így......
-
npera
újonc
válasz Phülöp #64195 üzenetére
Ez jó! A kerékpározás fontos, jó döntés
A finnből a legfontosabb, hogy ha valamit leejtesz vagy akármi bosszúság ér, akkor az r-betűt durván megnyomva kell ordítani, hogy kárrrrákápppuláááá!!!
Elvileg nem jelent semmit, de jól hangzik. Szerintem ezt a szakik zabálni fogják.
Catia v5? Az nem nehéz, még én is meg tudtam tanulni
-
npera
újonc
Most fut az Eachine Pro58 modul FW-frissítése Achilles FW-re.
Amint látjátok gyakorlatilag teljesen over-the-air jellegű a frissítés.Nem. Még forrasztani is kell hozzá.... -
npera
újonc
Ehhez visszaraktam a vékony hegyet a pákára.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #64207 üzenetére
Ez csak addig kell, amíg egyszer rárakom a generic FW-t, aztán kihúzom a gépből és megy a polcra. Aztán amikor a serial number ment a már megvásárolt FW-be, akkor azt újra rá kell tölteni és onnantól a regisztrált FW fut. Akkor le is forrasztom a padokról a drautokat és megy a fiókba a programozó dongle. Amíg ki nem jön valami nagyon-nagyon fontos frissítés a modulhoz, addig hozzá sem fogok nyúlni.
Értem az elvet, de ez nem teherviselő forrasztás, két konkrét kapcsolódás erejéig van rá csak szükség.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Boba, neked van drónod és van motorkerékpárod. Ha jól emlékszem egészen pontosan ugyanaz az erőforrás hajtja a tiédet is, mint a svéd jóemberét. Már csak a drónos motoros videókat várjuk
-
npera
újonc
Lordok és lordnők. Valami elképesztő.
-
npera
újonc
Jahno most elégedetten csettintene szerintem. Jött méjl, hogy 2 nap múlva lelövik a jelenlegi rendszert, amibe a technikai riportokat kell releaselni.
Csütörtöktől jön a 2.0-ás rendszer, amiben elvileg megmaradnak a jogosultságok, de teljesen új lett a user interface. Mivel én key user vagyok, ezért egészen 2 nappal az éles váltás előtt kaptam erről egy levelet, hogy tudjam tájékoztatni a csoportokat akik velem dolgoznak.
Juhééééé!!!
-
npera
újonc
válasz eattila #64229 üzenetére
Van egy új URL, de még nem működik.
Viszont kiküldtek egy adag word fájlt, amiben vannak képek. Tehát valamennyire lehet készülni.Mondjuk senkinek nincs rá ideje, mert ugyan most volt a PI Planning a következő 12 hétre, de persze előtte képtelenek voltak szólni, így nincs erre velocity betervezve...
Ááááááá....
-
npera
újonc
Itt egyszerűen jött 7 megányi word, aztán oldd meg.
Jogok maradnak, de új felület.És a működő rendszer le lesz lőve csütörtökön, de mi akkor egész napos csapatépítésen leszünk.
Ami segített volna például az az információ közlése. Még a PI Planning előtt, ami az egész cégnek volt 20w22 és a következő 12 hétre vonatkozik. Ha 2 nappal utána jön az infó, akkor az egy már teljesen teletervezett sémát zavar meg.
-
npera
újonc
Az első rulettkerék autójának története.
Mindezek ellenére úgy tűnt, megérte a hosszas szervizelés, mivel Miklós nagyobbik fia nyáron gond nélkül tudta használni az autót, még a Balatonra is elmentek vele. Őszre azonban lejárt a műszaki, így a Volvo ismét parkolópályára került, ez alkalommal több mint egy évre.
Hát, ha a Balatonig elment az autó akkor az már-már egy komoly Odüsszeia volt, a megbízhatóság ékköve....
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #64257 üzenetére
Írták, hogy végső soron a feladatát ellátta, mert a két gyerek ezt gyepálta és gyakorolta be magát a vezetésben. De a lista a hibákról elég durva, leginkább hogy mennyit állt a kocsi.
A kirohadt padló miatt mozgó vezetőülés az én szerény véleményem miatt nem tette volna lehetővé a műszaki vizsgát sem, de ez legyen csak egy kisbetűs megjegyzés...
-
npera
újonc
válasz FőDudu #64295 üzenetére
És ez mire jó? Kézből isszátok a forró kakaót?
Én pohárból iszom kesztyű nélkül. Még élek. Annyit csinálok, hogy mielőtt odamegyek zabálni a "konyhába" megyek és mosok egy rendeset kezet. Azaz a WHO előírása szerint egy kábé 1-perces kézmosás.
Az utóbbit minden slozilátogatás után is elvégzem, meg úgy általában evés vagy fogmosás előtt.
A likvidátorok járják az irodát és alkoholos zselével törölgetik a dolgokat, szóval még likvidálnak is jól.
A frizura még mindig tökéletes. Mondjuk a régióban újra elkezdett emelkedni az intenzíven ápoltak száma, ami nem meglepő, mivel az emberek a városban elkeztek újra kocsmába és étterembe járni és a jóidő eljövetelével (rekord meleg van) meg kinn tolonganak a városban és parkokban, mint akiknek elment az esze.
Új hozzászólás Aktív témák
- Playstation 5 Fat lemezes ( Makulátlan !!! ) Gyári garanciával, ajándék játékkal
- HP EliteBook 1040 G9 - ÚJ 14" üzleti notebook - i5-1245U, 32GB, 512SSD, W11 pro
- Ibiza club 15 hangfalak eladók (4 drab)
- HP EliteBook 1040 G9 (4B924AV) - ÚJ 14" üzleti notebook - i5, 32GB, 512SSD, W11 pro
- Samsung S22 Ultra DS 5G 12/512GB Black Garancia: 2025.05
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen