- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Vírusirtó topic
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- ASUS routerek
- DIGI kábel TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AutoCAD
- Python programozás
- DIGI internet
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #96262 üzenetére
Én se értettem soha.
Amúgy konkrétan nem nézték ki mikor jön-megy, önbevallásos alapon kellett nyilvántartó rendszerbe beírni, hogy melyik munkán melyik nap hány órát dolgoztál.
Én általában péntek délután kitúrtam windows logból hogy melyik nap mikor kapcsoltam be/ki a gépet és ezt az időt arányosan visszaosztottam a munkákraVolt 1 kolléga akit mindig dícsértek hogy bezzeg ő mennyit dolgozik. Tényleg reggel nem tudtam olyan korán menni (pedig mindig elsők közt mentem, igaz elsők közt jöttem is el) hogy ő még ne legyen ott, ha valamiért sokáig bent kellett maradnom, akkor se tudtam addig maradni, hogy lássam őt hazamenni.
Aztán 1x dolgoztam vele, 2 szinten csináltunk minden munkát, ő volt felettem, végig kellett ellenőriznie mindent amit csináltam. Volt egy elég bonyolult, makrókkal telerakott excel file ami mindent IS kiszámolt, megcsinált. Ez már sokadik verziónál tartott, mindenki használta nálunk is, külföldi irodákban is. Ő életében először találkozott ezzel. Odahívott, hogy ez meg az hogy jön ki. Mondtam hogy az a tool számolja ki. Hát de ő azt nem érti/ismeri, biztos jó-e? Mondom biztos. 3 óra múlva jött hogy ő azóta azokat számolja újra, és szerinte nem jó, de még nem ért a végére. Mondom az szívás, mert akkor itt mindenki mindent szarul csinál. Újabb 3 óra múlva boldogan jött, hogy minden oké, és tényleg jó az ahogy van.
Elcseszett 6 órát totál feleslegesen, de a végén ki lesz emelve mint példakép, mert ő aznap is 11 órát dolgozott.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #96262 üzenetére
Is-is.
Nekünk pl. írni kell, hogy mire-mennyit fordítunk. És akkor ha nincsen meg a napi 8 óra, akkor ugye nem teljes a nap, amit számláznánk. Amennyiben T&M (time & material) alapon dolgozunk, akkor az van, hogy ügyfél fizet, hogy x napig dolgozzunk neki. Ebben az esetben nem illik 2 óra munkára azt mondani, hogy az 3 volt, szóval ilyen esetben figyelni kell az órát, tényleg.
Ellenben a fix áras munkáknál, vagy amikor valaki pl. támogat egy rendszert y időkeretben, akkor pontosan az van, amit írtok, hogy nem kell nézni az időt. Szerencsére nálunk a főnökök ilyenkor nem is nézik. Sajnos viszont volt egy olyan projektvezető, akinél nem lehetett sumákolni, mert értett annyira a területhez, hogy amikor ment a tervezés és mondtuk, hogy három óra, akkor megkérdezte, hogy biztos?
(amúgy 1-10-es skálán mennyire vagyok autista, hogy ha a fenti hozzászólásban az idő helyére először mindkét helyre x-et írtam, majd utólah javítottam a másodikat y-ra, mert x<>y. És közben a változó értéke sem volt frissíve... )
-
Phülöp
addikt
válasz Samott #96408 üzenetére
Én úgy voltam vele, hogy nyáron nem foglalja a helyet, télen meg úgyis kell valahova rakni a bringát. És anyagilag se mindegy, hogy a bringa mellé egy szobabiciklit veszek, vagy csak egy görgőt.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #96510 üzenetére
Ez megint egy kényszer megoldás. Ott jobb bringázni, ahol kisebb a kockázat a balesetre.
A magyar kerékpárutak elsöprő többsége karbantartatlan, alulméretezett, egyszerűen az infrastruktúra nem tartott lépést a kereslettel. Biztos nem jutott rá pénz, mert az elmúlt évtizedben elköltötték az egészségügyi reformra...
Haladósabb tempóban, tehát 25-30 km/h körül, vagy fölötte már a közút a kisebb kockázat (jó, a 81-es pl. nem pálya, mert olyan a teherforgalom, helyes is az extra tiltás), mint a kerékpárúton. A legtöbb helyen a kerékpárút/közút találkozásnál vannak a veszélyzónák, ott van a legtöbb baleset. Jövök a kerékpárúton (szabályosan!) 30-cal, autós egyrészt nem számít rám, nem kalkulálja a sebességet, másrészt a legtöbb esetben önhibáján kívül okoz veszélyhelyzetet, mert nem is belátható a találkozás. Vagy ha azt még látja is, hogy a kerékpárúton ÉPPEN nem jön senki, akkor előrébb gurul, hogy meglássa, hogy a közúton éppen jön autó, akkor vár. Közben elállja a kerékpárutat. Visszatolatni ha akarna sem tud, mert a mögötte jövő rázár, plusz akkor megint nem fogja látni a közutat.
Itt most a faluban nagyon beleállt a polgármester ebbe a dologba. A Budapest-Balaton kerékpárút a falun menne át, az előző polgi kérésére a panzója előtt. Kb. járdán. A népnek meg tele a töke, hogy a telkéről sem tud kiállni, mert akkora a kerékpárforgalom hétvégén.
Ezért az az ajánlat, hogy a falu főútja kb. format c: és utána újragondolva úgy, hogy oldalanként minimum 1,5 méter kerékpársáv legyen a teljes értékű küzúti sáv mellett. Plusz a járda. Ehhez tényleg kb. mindent újra kell tervezni, de csak ez a megoldás a hosszútávú és ez vezet a legkevesebb balesethez. Kérdés, hogy lesz-e rá szándék és/vagy zseton...
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #96519 üzenetére
Autóval is zavar a többi autós az úton, teljesen élvezhetetlenné teszik a közlekedést, de ez van. A bringa is jármű, nem is a leglassabb, és könnyebb kikerülni, mint egy mopedautót. A kresz is szabályozza az úton közlekedését, és felkészíti az autóst az együttélésre, szóval itt most egy régen jól működő, kiegyensúlyozott rendszer egyoldalú túlszabályzása a probléma.
-
eattila
csendes tag
válasz Samott #96519 üzenetére
A gyors haladás rétegigény. Szerintem. Attól még a bringások java a bringautat választja. Mert amúgy sem halad 25km/h felett tartósan! Én sem. Sőt. Szóval ezen háborogni szerintem felesleges.
Ettől persze mindenkinek kompromisszumot kéne kötni.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #96516 üzenetére
"Veszelyes keresztezodest fokozott ovatossaggal kell megkozelitenoi" ne viccelj már! Azért menjek lassan, hogy alkalmazkodjak azokhoz, akik leszarják a KRESZ-t? Azért menjek gyök kettővel, mert JóskaPista baszik megadni az elsőbbséget a kerékpárútnak, majd kifordul a közútra és megy 65-tel a faluban?
Szerintem életszerű, hogy pár ilyen élmény után azt mondja a kerékpáros, hogy "akkor leszarom, tekerek inkabb a kocsik kozt."
-
Jahno
őstag
válasz Samott #96525 üzenetére
Hidd el nem lehet elég széles. Kódorgok én a hipersebességemmel, utánam jönnek a közepesen haladó túrások, táska miatt picit szélesebb is, mellé jönnek akik nagyon tudnak de legalább táska nélkül. És kb. ugyanez szembe. Néha a "nagyon tudnak" is kitesz két alkategóriát. Még csúcsforgalom elején és végén próbáltam, akkor kb. elfértünk. Nyáron akartam valamerre kóvályogni, de pont ilyenek miatt le is tettem róla, mert másról sem szólt egy szebb napon, mint arról, hogy folyamatosan a bicajút szélére vergődtem aztán meg vissza.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #96519 üzenetére
És itt jön be a képbe, hogy a KRESZ-nek lassan meg kellene érkezni a XXI. századba és tudni kéne megkülönböztetni a 40-nel menni tudó kerékpárt, a 10-zel menő kerékpártól!
Téged sem zavarna a faluban 50-nel kocsikázva a 40-nel menő kerékpáros az úton, mert nem igazán tart fel. Ellenben jogosan vonod fel a szemöldököd, mikor a downhilles hülyegyerek teker 12-vel a közúton. Ezért kellene végre szétbontani a "kerékpár" kategóriát és minden részét oda terelni, ahova való.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #96527 üzenetére
De mehetne az autópályán, hogy ne itt a faluban menjen a Sukoró/Velence -> Fehérvár ingázó. Mert neki sok az évi 5000 Ft. Minél kisebb az autóforgalom, annál kényelmesebb együttélni az úton kerékpározókkal. Plusz annál kisebb a zajterhelés a faluban. De ez már egy másik téma.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #96557 üzenetére
Az a szívás, hogy nehéz mérni, mert itt-ott meg sokan megveszik és legyintenek, hogy ennyiért akármire is jó lesz a megyében és nem kell kertek alatt majomkodni. Budaörsnél is meg van a réteg, akik már előtte is sírtak, hogy nagy és még nagyobb a forgalom, szerintem az 5ezer pénzes kb. csak egy sor volt a táblázatban, amiért újra sírhatnak de ki tudja valóban mennyivel lett nagyobb vagy csak úgy érzik.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #96550 üzenetére
Úgy érted, hogy a KRESZt nem ismerő/be nem tartó autósok tömege, akik nem a szabályt tartják be, kikényszerítik, hogy a kerékpáros más útvonalat keressen? Ezzel az autót vezető ember a saját problémáját (hogy nem akarja/tudja betartani a szabályt) áttolja másra.
Én nem fogalmaznék ilyen sarkosan, mert az autó vezetője is sokszor az infrastruktúra áldozata, töredék közöttük aki eleve tényleg kretén.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #96584 üzenetére
Az ontorvenyu autósnak derogal alkalmazkodni a korulmenyekhez, inkabb közlekedik úgy, hogyl maga is olyan korulmeny lesz, amihez masoknak kell alkalmazkodnia.
Az ontorvenyu fenntartónaknak derogal alkalmazkodni a korulmenyekhez, inkabb csinál olyan infrastruktúrát, ami maga is olyan korulmeny lesz, amihez masoknak kell alkalmazkodnia.
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #96587 üzenetére
Ilyen okosságokat is csak az ír, aki nem igazán bringázik. Avagy milyen széles egy bringás, és milyen széles egy bringát toló gyalogos, és melyik fér el még nehezebben emiatt? A bringa, autó, motor az vonalban halad, hirtelen irányváltások nélkül, a részeg/gyerekbringa, gyalogos, az halad lassan és irányváltásokkal.
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #96592 üzenetére
Mondod ezt olyannak, aki 30 évet elbringázott azért BP és környékén többnyire, és főleg közúton.
Piroson átcsorgás az relatív, forgalmas/beláthatatlan úton nem csinálok olyat, üres utakon simán. Gyalog is, mert ésszerűtlen egy mozdulatlan időzítő kedvéért állni. Ahogy a vasúti sorompót is leszarja mindenki gyalog, megkerüli, körülnéz, és átmegy, ha nincs a közelben vonat. Ha nem lenne a rendszám, szerintem autóval is tenném, ahogy mindenki más is.
Viszont a veszélyességéről csak annyit, hogy egy átlag bringásnak a legnagyobb oldalirányú kilengése indulásnál van, tehát ha a kocsisor elejére kerül, akkor tényleg biztonságosabb hamarabb indulnia, de azért nem keresztforgalomban. Ez sem végtelenül egyszerű dolog. Idővel ez még jobban elmegy a bringások felé, az autózás már most is luxussá kezd átbillenni, 10-20 év, és még sokkal többen mennek majd 2 keréken pusztán anyagi okok miatt.
-
npera
újonc
válasz Samott #96657 üzenetére
Ja, tudom hogy nem attól lesz jó, hogy márkás. Én leginkább a mérettel vagyok meglőve, mert nem tudom akárhova rakni, valamint a hangja sem mindegy. És az sem árt, ha viszonylag kevés a komplexitás a beállítások belövésében, mert leginkább printelni szeretnék, nem tuningolni.
Átolvastam pár rivjút a linken, egy dán csóka elég durva dolgokat írt a kapott példányról. Ott a QC eléggé elmaradt vélhetően.
Új hozzászólás Aktív témák
- X1 Carbon Gen11 14" 3K OLED i7-1355U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- iMac 2019 21.5" 4K (4096 2304) i3-8100 8GB/256GB SSD Radeon Pro 555X/2GB, Garanciával, üzletből
- MICROSOFT SURFACE PRO 5. Gen - 12.3" 3K IPS 99%srgb, i5-7200, 8/256, Magyar vil.bill. +SZLA +gar
- AOC 24G2 24" Frameless Gaming IPS Monitor, FHD 1080P, 1ms 144Hz, Freesync, HDMI/DP/VGA
- Logitech g920 váltóval + rezgő motor
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen