- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Elterelik a sofőrök figyelmét a vezetéstámogató rendszerek
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- ASUS routerek
- Hálózati / IP kamera
- Java programozás
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Milyen routert?
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz Samott #12997 üzenetére
Mi HW-t fejlesztünk. A mi "sprintjeink" kábé 1 év időtartamúak. Nem 2 hét. És nem C++ alatt kódol mindenki, hogy bárki bárkinek a feladatát bármikor átvehesse, hanem nagyon-nagyon specifikus kompetenciák vannak, amiket gyakorlatilag lehetetlen helyettesíteni elfogadhatatlanul komoly időveszteség nélkül.
Persze mindenre rá lehet erőltetni mindent, csak most 3 PI után sem látom azt az elsöprő előnyt amiről annyit vekengtek az agitátorok.
Nagyon is jól értem, hogy miről szól a SCRUM és a SAFe, csak éppen azzal nem értek egyet, hogy ezt büntetlenül rá lehet erőltetni specifikus HW-fejlesztésre. Lesznek veszteségek és nem feltétlenül balanszírozzák ki a beígért előnyök a hátrányokat. Teljesen képben vagyok azzal is, hogy átállás esetén az output egy ideig alacsonyabb és utána jön a javulás. Szóval nem csak a kifogásokat keresem és hogy miért nem lehet valamit megcsinálni. Helyettes PO vagyok a csoportunkban, elég komoly mértékben benne vagyok a koordinációban is. A fentiek ellenére sem tudom megérteni, hogy miként bírták ezt a maszlagot bekajálni a vezetőségben.
-
FőDudu
addikt
válasz Samott #13200 üzenetére
Azert az egyerelmuen latszik, hogy nem 1 autorol van szo.
Van egy szamuk (jobb hatso reszen, 8115, 8138, stb) ami gondolom az autokat azonositja.Van meg mit tanulniuk - de elobb/utobb javulni fog a vezetesi kepesseguk.
Epp tegnap olvastam, hogy a ceg amelyiknek az autoja elutott egy bringast a zebran (talan az is Waymo volt, de nem emlekszem) az elore tudta, hogy az autoi nem kepesek lekezelni az ilyen helyzeteket.... Szoval aki tudott rola azt mind bortonbe kellene kuldeni (gondatlan veszelyeztetes vagy egyeb cimszoval).
FőDudu
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #13204 üzenetére
Nem. Felmérte, hogy jobb lenne besorolnia, jelezte, nem ment bele potenciális vészhelyzetbe, és nem húzódott be olyankor, amikor beférne ugyan, de ha satuzik közben a teherautó, akkor mégsem. Néha updatelte az álláspontját, pusztán ennyi történt. Közben folyamatosan látok olyanokat a forgalomban, akik egyfolytában kormányoznak, és 10 centis ingással várják, hogy jobbra tudjanak sorolni a belső sávból, de az indexhez csak utólag nyúlnak, amikor már lett hely, és váltanak. Asszem biztonságosabb ez az önvezető már most, mint sok ember által irányított, de valójában frontális szabadesést végző autó.
-
FőDudu
addikt
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #13212 üzenetére
Olaszországban odafigyelnek, és többnyire előzékenyek is, beengedik. Aztán/közben persze kikerülik és elhúznak, de reagálnak a forgalom dolgaira. Nálunk nem, totális önzés megy.
De még ez is könnyű helyzet, be lehet dobni Indiába, és ha kijön élve, akkor megfelelt a vizsgán. Asszem ez emberi sofőrnél is durva lemorzsolódás minden szinten.
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #13218 üzenetére
Adat/statisztika/algoritmikai finomítás az van. Ellenben balesetveszélyes dolgokba meg nem is kell belemennie, azt ne sorold már a negatívumok közé, az teljesen emberi balfaszság. Persze soha nem fog olyan stílusban vezetni, ahogy én, de ez nem baj. Múltkor amikor a ház melletti kanyarban egy bmw végigdriftelt és padlógázzal kilőtt, a lányom csak annyit mondott, hogy biztos oviba siet, kezdődik az angolóra.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #13243 üzenetére
Ismerős meg most posztolta az évfordulójára:
"2 év munkaviszony után megpróbálkoztam külfölddel. 9 országban jártam, Hollandiában és Olaszországban éltem is 5-5 hónapot, de vissza húzott a szívem Budapestre."
Amúgy meg mindegy, mindenhol annyit melóztatnak amennyit akarnak, vagy ahogy a nagy többség eltűri, akkor nem mindegy, hogy itt vagy külföld? Bár mikor kollégákat kérdezgettem, akkor nagyon nem sikerült felfognom a massachusettsi rendelkezéseket, annyira nem illett bele az itteni képembe és próbálták rosszul magyarázni a kollégák.
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #13238 üzenetére
Azért nem ilyen fekete-fehér a helyzet. Egyéni munkaszerződésmódosítás esetén a normál, vagy a szakszervezet által kért emelt plafon fölé lehet tolni a túlóraszámot, konkrétan az alkalmazottal megegyezve. Szerintem ez elég sok másodállást anyagi kényszerből vállalónak könnyítés lesz, az ellenzék szerint meg rabszolgatörvény. Aztán átlagold ki. Gondolom az a munkáltató, aki odajön hozzám, hogy konkrétan tőlem kérné, hogy toljak le még napi x órát túlórafelárral, nincs abban a helyzetben, hogy mást vegyen fel ugyanarra a pozícióra, aki igent mond erre. Max normál munkaidőre venne fel még egy embert, normál fizetésért, mert nem a saját maga ellensége, de ha nincs ember, és nagyon kell a munka, akkor általában nem a munkavállaló szokott rosszul járni a végén.
-
FőDudu
addikt
válasz Samott #13249 üzenetére
Nem vagyok az osszeeskuvesek hive, de ahogy ezt atvertek az orszaggyulesen az erosen arra hajaz amit a zellenzeki lapok irtak: ez volt a feltetele par uj gyarnak.
Maskepp nem csinaltak volna magukbol komplett idiotat nemely fideszes arcok.Amugy meg ha a szerzodes nem ir elo kotott munkaidot (manager szerzodes) - akkor valoszinuleg annyit dolgozhat az illeto amennyit akar vagy bir.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Jahno
őstag
válasz Samott #13249 üzenetére
Meg kellene nézni, van egy gyanúm, hogy pont nem a gyártósoros/csomagolós helyeken van ez. Ebben ráadásul a külföldi Amazonnak és társainak sokkal rosszabb híre van, mint bárminek a világon. Többi vegyesfelvágott,
Axxxxxnálszóval a szépségiparban azon kívül, hogy nem is bírnám csinálni, ott nyáron rendszeres, hogy a 8 órájuk sincs meg, aztán jön a karácsonyos szezon, akkor áll a bál. Ezt cég részéről is nehéz menedzselni, de egy klasszikus Suzukis/GE szerelőcsarnokos/Knorros soron elég fix a beosztás. -
Sipi-
tag
válasz Samott #13249 üzenetére
Volt erről egy cikk nemrég, csak most nem találom. Igazából ahogy értettem az a lényege, hogy ha egyik időszakban sokat túlórázik, akkor az azon a héten felgyűlt túlóráját nem fizetik ki egyből, hanem van rá X hete a cégnek, hogy kifizesse, vagy "lecsúsztassa" a melós. Ez azoknál szívás, aki dolgozna, de egyszerűen nem osztják be és így a hajtós, túlórázós hetén felgyűlt órák "terhére" nem dolgozik (még ha szeretne is) és így nem is kell már neki túlórát fizetni.
Az X azthiszem most maximum 6 hónap, kollektív szerződésnél egy maximum év és ebből lenne most 3 év.[ Szerkesztve ]
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
FőDudu
addikt
válasz Samott #13261 üzenetére
Persze, hogy atbaszas.
Itt ugy vedekeznek ellene, hogy ha a tulorat 3 honap alatt nem fizetne ki, akkor duplazodik a dija (az amugy is dupla vagy 4x-es bernek) Hat honap utan 4x, es a tobbi.
Azaz nem eri meg a munkaltatonak gorgetine a tulorakat, mert egyre tobbe kerul.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
npera
újonc
válasz Samott #13271 üzenetére
Régen CAD-munkaállomáshoz vettem rendes 3-gombos egeret, hogy legyen értelmes módja a Catia V5 kezelésének. A görgő nyomkodása agyhalott dolog CAD rendszer alatt.
Ez egy aktivitás alapú iroda, teljesen random emberek ülnek az asztaloknál gyakorlatilag. Erre nem áldozok egy fillért sem. Oldja meg valamelyik jóképességű, ez a munkaköri leírásuk.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #13475 üzenetére
Ahol rendszeres a túlmunka ott inkább az ellenkezője szokott lenni, normál szabadságot is húzzák a végtelenségig. És ez a "majd" lecsúsztatod. Utolsó két alkalommal már megfogadtam, hogy többet ilyet nem szopolok be, mostani cégnél még teljesen jól tudom tartani az állapotot, esetleg fél napokban adhoc kivenni a rendes szabikat is, ahogy nekem éppen jó. Márciusig meg behányósvérzős hisztis időszak lesz, azt túl kell élni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen okostelefont vegyek? OFF topik
- Elterelik a sofőrök figyelmét a vezetéstámogató rendszerek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mobil flották
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- S.T.A.L.K.E.R. - Anomaly
- További aktív témák...
- Eladó 2024 júliusában vásárolt új / iPad (10th gen) Blue 64Gb / Toll, Tok / GARANCIA
- T14s Gen2i 27% ÁFA 14" FHD IPS i7-1185G7 32GB 512GB NVMe ujjolv IR kam gar
- IPhone 13 Pro max 128GB gyári független 2025.06.11. Alza garancia
- IPhone 13 Pro max 256GB gyári független 2025.09.10. Apple garancia
- Üzletből, garanciával, Microsoft Surface Laptop 4-14 Ryzen 7 (4,4GHz/16RAM/512SSD/14"TOUCH)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen