- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
Új hozzászólás Aktív témák
-
BobaHWSW
újonc
-
Jahno
őstag
-
BobaHWSW
újonc
Enpera, most latom... a t700 videoban ugyan az a motoros dzseki van a csokan mint az en adventure dzsekim. Az o ajanlasaval vettem, lehet a motort is az o ajanlasaval kellene.:) van 3szett ruham, motorbol is akkor kell meg 2.
-
-NoVa-
addikt
Puzsér odazavarta a feleségét a Youtube elé, és egész fogyasztható kontentot gyárt.
-
Bujdy81
csendes tag
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #67206 üzenetére
Én még nem néztem élőben, csak sok rivjút neten. Azt látom, hogy jó keskeny, de a tank nagyon magasan van és elég magas a cucc eleve. Szóval ha valaki nem túl magas, akkor vélhetően úgy kell felmászni rá.
Amikor a KTM szalonba elmentem december 23-án (mikor máskor), akkor a 690 Enduro R tűnt a leginkább élhető méretűnek. Ott a tank hátul van ugye, még mindig magasan, de nem olyan magasan, mint a T700-on.
A 790 Adventure R esetén a tank alul-oldalt "lóg", ott az extra tömeg alulra kerül. Viszont az már-már feleslegesen drabális elöl. Ráülve brutális különbség van a 690 és a 790 között szélességben.
Lábam leér arról is, de az érzésre olyan volt, mint egy harckocsi.A 1290 pedig értelmezhetetlen számomra. Azt el tudom képzelni, hogy ha már gurul, akkor fejedelmi módon lehet rajta utazni és a dinamika vélhetően a Millenium Falcont idézi bármilyen fokozatban. Csubakka bekapcsolja a hiperhajtóművet. Viszont azzal valami erdei ösvényen haladni szép kihívás lehet. Ha laza a talaj és beássa magát, akkor pedig lehet traktort hívni gondolom. Vagy csak bedőlsz vele egy bokorba és jobb esetben nem alatta vonyítasz, hanem mellette vakarod a fejed tanácstalanul....
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #67153 üzenetére
Igen az i3 rex az nem volt rossz irány.
Bár tovább gondolva a témát nem vagyok biztos benne, hogy van értelme a füstös-elektromos keverésnek.
Egy 40-50kWh-s akkuval 2-300km hatótáv megvan, emberek 80-90%-ának elég.
Többiek meg jönnek az 1 seggel 1000+km naponta jellegű hülyeségükkel, nekik jó a füstös.
Akinek az a kifogás, hogy nem tudja hol tölteni, az a hibridet se töltögetné.
Évi 1-2 nyaralás/síelés miatt hibridet venni hülyeség. 350 napon keresztül feleslegesen cipelni, karbantartani a füstös egységet, azért hogy utána 4 napig használja.Persze biztos van olyan réteg, aki kihasználná maximálisan mind a 2 hajtásmód előnyeit, de elég vékony lehet ez a réteg.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #67226 üzenetére
Kene berelheto utanfutos aggregatoros kiegeszito. Arra a nehany utra kiberli, rakoti az ember es mehet egy seggel 1000 kilometert. A tobbi uton meg nem kell cipelni feleslegesen.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #67226 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy a PHEV az egy kompromisszum ami két dologra jó:
- csökkenti a flotta CO2 átlagát (muszáj)
- elkezdi mozdítani a vevőket az elektrifikáció felé (muszáj)Az első no-brainer. Ha nem éred el a kötelező átlagot flottára, akkor kocsinként fizetsz durva büntetést.
A második pedig az idők szava. Nem tudja senki megjósolni egy platform és hajtáslánc kifejlesztése előtt időben, hogy milyen irányba kell menni. Így egy rizikó az egész. Aki tud és mer, az belevág a full elektromosba valamilyen dedikáció szintjén. A Tesla ugye full bananas, egy Nissan Leaf, Renault Zoe vagy Honda E az nagyon-nagyon óvatos szinten, igen elavult technikát használva, egyszerű műszaki megoldásokkal. Most a hajtásláncról beszélek főleg, nem az infotainmentről.
A PHEV a vevők egy részét rá tudja idomítani a rendszeres töltésre, kialakulhat az elektromos hajtás iránti vonzódás.
Ezen felül pedig a PHEV-ek a létezésükkel is ösztönzik a töltési infrastruktúra kiépítését. Aki fél a hatótávtól (egy PHEV esetén lehet is), annak ott van az ICE benne. Aki olyan felhasználói profil, hogy egyszerűen kell neki az ICE, de akár környezetvédelemből vagy adókedvezmény miatt vagy kényelemből akar PHEV-et, annak is jó.
Egy BEV-et nem vált ki a PHEV, de nem is célja. Egy szükségszerű kompromisszum.
Vannak OEM-ek, ahol a PHEV átmeneti megoldás. Helyette inkább lenne HEV és BEV. A HEV nem cipel feleslegesen sok akksit, de tudhatja a kötelező kvótát hozni. A BEV pedig a jövő. A legtöbb helyen a PHEV-ek ki lesznek vezetve hamarosan, én így látom.
Nekem egy HEV sokkal jobban kellene, mint PHEV. Ha pedig lenne elég töltő, akkor persze BEV.
-
npera
újonc
Először nem fogta fel az agyam a számokat. Egy bontott szivattyú 194k HUF???
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #67227 üzenetére
Azért útközben akad töltő, évi 2 nyaralásnál nem fér bele megállni 2x 30 percre tölteni, pisilni, enni, inni?
(#67228) npera:
Persze, csökkenti a co2 átlagot.
Kár hogy továbbra is kamu az egész, ahogy a videó is megmutatja. Na meg ha nem úgy lesz használva (amire jelentős esély van), akkor méginkább átb*szás az egész, és nem csökkent semmit se a valós kibocsátáson.
Sajnos az egész co2 átlagosdi egy vicc, a mindenféle kedvezménnyel, co2 csökkentő funkcióként duplán elszámolt LED fényszóróval és társaival.
2019-ben ennyitcsökkentnőtt a co2 átlag - és ez még mindig csak a papíron létező, elméleti kibocsátással lett számolva... Így nem fogunk a témában előre lépni.Szerintem a jelenlegi formában nem igazán jó ösztönző/térítő a PHEV, se usernek, se töltő hálózat szempontjából.
A user annyit lát, hogy lófaszt se tud elmenni elektromosan, mégis szophat a töltéssel órákat, mert nincs villámtöltés, de még az AC töltés is harmat gyenge a legtöbb autóban.
Töltő hálózatot építeni se érdemes nekik, a fentebbi okok miatt. Lassan töltenek, tehát se szükség nincs fejlett töltőre, nagy teljesítményre, se sokat keresni nem lehet rajtuk, mert ha áram mennyiséget fizetnek akkor cserébe nagyon sokáig foglalják a töltőt, ha időre fizetnek akkor meg könnyen olyan ára lesz a töltésnek hogy inkább nem töltenek.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
Ahamm, de márkától függően van drágább is :-D Olyan, mint a generátor, hogy leadod a régit és ennyiért kapsz helyette egy felújítottat, azért változó az ára. A 450ezres meg saccperkábé vicc, most a 2 szívattyú és légzsák árfekvése felér egy új autó 2 éves törlesztőrészletével.
-
Samott
addikt
Nem irtak el veletlenul egy nullaval? Mit is keresel egeszen pontosan?
En a hetvegen hangszorot szereltem, mert elkezdett recsegni jobb hatul. El volt szakadva a membranja megragasztottam most nem recseg cserebe nem is szol tul jol. 4e forint a gyari cseredarab, nekem megfelel, csak szegecselve van szoval keresnem kell megfelelo popszegecset is hozza.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #67231 üzenetére
Ne nekem mond, hanem aki meg mindig ezzel magyarazza h miert nem jo a villanyos. Atszokasnak en is egy PHEV-el kezdenek mert a napi rutinra pont eleg. Es mert a gyerekkoromat vilagito szegenysegjelzo lampak szegelyeztek a perverz felmenoim miatt. Valamiert az volt a hepjuk, hogy ures tankkal jartak es keveset tankoltak. Mikozben penzuk lett volna ra es csak egyszer kellett volna teletankolni... utana feltankra toltogethettek volna a 10 litereiket.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
eattila
csendes tag
Úgy néz ki, hogy a porcerő vitamin igen gyorsan hozott igen nagy javulást az 1 hete fájó térdeimben! Meglepő. De örülök, hogy műxik!
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Samott
addikt
válasz qnadam #67234 üzenetére
De le lehet kapcsolni kulon a hatsot? Ebben a negy ajtoban van negy hangszoro meg ket magas meg pluszban elol. Kulon nem tudom szabalyozni az elso-hatsot. Szoval ha szolt akkor recsegett.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
veterán
válasz Samott #67237 üzenetére
ha a faderrel teljesen előrehúzom, akkor hátul nem szól. ez ugyan nem gyári fej, de még gyárit se láttam, amivel ilyet ne lehetett volna csinálni.
a mitsuban viszonylag kicsi hangszóró volt elöl, abban beállítottam, hogy a hátsó csatornákon mélynyomó van, így a zene elölről szólt, de a hátsó nagyobb hangszórók megadták a mélyet hozzá, így már egész jól szóltistálló? gazemberség? hupákolás?
-
-
npera
újonc
válasz WiZARD #67231 üzenetére
Értem, hogy nevetsz rajta, mert valóban tragikomikus. Az van, hogy a törvényi előírást hoznod kell, máskülönben olyan büntetést szabnak ki minden eladott kocsi után, hogy belerokkansz.
Szóval sok opció nincs, a flottaátlagos a ciklus szerint mérve (!!!) le kell csökkenteni a CO2-t. Ez van.
Próbáltam PHEV kocsikat és a valóság sehol nincs a homologizált értékhez képest. Amikor kábé fele távot tud finoman hajtva a PHEV elektromosan, akkor az számomra egy rossz vicc. Eleve csak városhatáron éppen túl lakva tudsz vele behajtani melóba tisztán elektromosan és nagyon könnyű olyan nyomatékigényt kérni, hogy indul is az ICE.
A töltés ha otthon (vagy otthoni parkolóban) tudsz tölteni inkább csak kényelmetlenség, de megoldható. A kutyaszaros/hugyos járdán huzigatod a kábelt, aztán azt tekergeted fel kézzel és rakosgatod a csomagtérbe. Valahogy a reklámfotókon ezt sosem illusztrálják....
A fentieket is észben tartva fenntartom, hogy a PHEV egy szükséges kompromisszum. Valamikor és valahogy el kell kezdeni terelni az infrastruktúrát fejlesztő döntéshozókat és a vevőket az elektrifikáció irányába. Egy OEM annyira sok piacon és annyira sokféle embernek kell tudjon eladni kocsit, hogy nem tudsz csak úgy átugrani BEV-re.
Hány autója volt a Nissannak korábban? És mennyi lett elektromos? És meddig fejlesztették? Pedig a Nissan egy igazi masztodon. Vagy ott a Ford. Kiízzadtak magukból egy elektromos Focus II-t talán, a legrosszabb volt az összes ilyen próbákozás közül. Most van az elektromos Mustang.
A VW-konszern példája is jól mutatja, hogy még egy olyan gigantikus erőforrásokkal rendelkező cégcsoport sem tudja vagy meri meglépni amit kéne. Mert vagy nem tudják időben eldönteni vagy simán csak elcseszik.
Ott volt az Audi A1 e-Tron régen. Egy 250 ccm-es Wankel range extender, meg elektromos hajtás. Aztán volt eGolf, meg még eCrafter is van. Voltak hibridjeik elég sokáig, mindenféle GTE modell. Erre mit adnak elő az ID.3. körül.
A Tesla sok tekintben példakép sokak fejében, de azért ott is vannak húzós dolgok. Mostanra persze már nagyon beindultak és kezdik kiegyengetni a vasalatlan éleket. Én úgy gondolom, hogy a teljes igazságot igen kevesen értik vagy tudják, mivel kívülről csak nagy vonalakban látod mit küzdhettek mire meglett "csak" a Supercharger koncepció és a kritikus tömeg, hogy legyen elég töltési pont. Lehet nem szeretni Muskot és a módszerei kérdésesek, de a Supercharger hálózat nem magától nőtt ki a földből. Közben persze páran beleőszülhettek és beleőrülhettek a dologba, Musk sem véletlenül van állandóan betépve.
Jelenleg nem tudod megkerülni a PHEV kocsikat, ez egyfajta híd a sima ICE és a BEV között. De ki fognak futni, mivel inkább hátrányokat ötvöznek, mint előnyöket. A létezésük egy szükségszerűség, hogy piacokon átívelő módon lehessen transzformálódni az elektrifikáció irányába.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs