Új hozzászólás Aktív témák

  • Crus

    őstag

    válasz FunPro #141015 üzenetére

    Azért emlegettem az OOP-t, mert pontosan az volt az első jelentős átmenet a jelenlegi designer felületű "programozás" és a soronként verem befelé a kódot hardcore metódus között.

    A legjobb példa az őrület csúcsra járatásában a Unity engine. Évekig jellemző volt, hogy amit abban fékeltek össze, annak rettenetes volt az erőforrásigénye. Ilyen szinte nograf 20 éves küllemű játékok tucatjai pörgették a GPU-t 100%-on, meg zabálták a ramot. Aztán nagyjából kezdtek beletanulni a new gen programerek és néha egész szép csodákat tesznek le már az asztalra. Csak az a gond, a korábbi évek tudáshiányát velünk userekkel fizettették meg, mert gyengébb hw-en nyilván rettenetesebben szaladt...

    Érdekes, hogy említed a tesztelőket, akikből már egyre kevesebb van. Az újabb divat a userekkel teszteltetni akár BG3 módra, hogy early access, akár porfátlan kiadni a játékot 60$-ért, majd várni a logok sorát az átvert vásárlóktól.

    Azt gondolom, hogy a határidőkre szükség van. Csapott meg eonokkal ezelőtt a játékfejlesztés szele és ott is az volt a jellemző, hogy a korai szakaszba elég laza a tempó, aztán ahogy közeledik a határidő, húgy jön a pánik, meg a kapkodás, meg a 18 órás napi munka. És erről azt kell mondjam, hogy nem igazán a programozó, a designer, grafikus, meg a zenebuherátor tehet, hanem a leader. Keményebben kell csattogtatni az ostort, mert az emberek hajlamosak mindig a legkisebb ellenállás felé menni, ami ilyen esetben azt jelenti, hogy inkább elmegy lattézni 2 órára, sem mint a kódot bogarássza.

    A játékfejlesztésben tipikus probléma, hogy a designer kitalál valamit, a grafikus azt meg is valósítja, az engine meg nem bírja el. Így végsősoron mindig az van, amit a programozó akar (AMIRE KÉPES!). És ha a programozó hónapok optimalizációját látja maga előtt, akkor egyszerűen visszaszabja a történetet azzal, hogy ez így nem megoldható. Pedig de. Újra és újra csak a C64-es játékok és demók fejlesztőit tudom felhozni, meg azt a közeget, ahol addig gyűrték újra és újra a sorokat, nagyon gyakran assemblyben, amíg meg nem valósították azt, amit eredetileg is kitaláltak.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

Új hozzászólás Aktív témák