Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz tibcsi0407 #7410 üzenetére
Hány százalékról hány százalékra változott?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Andras6800 #7414 üzenetére
Ezt úgy hívják gazdasági válság. A gazdasági válságot az világszerte infláció megfutása okozta. Musk már egy éve bejelentette, hogy amint vége az infláció emelkedésének, és látható lesz, hol áll meg, csökkenteni fogják az autók árát. Továbbá évek óta mondja, hogy árversenyt fog generálni a piacon, ennek rendelt alá mindent, az elmúlt évtizedben. Az elmúlt 3,5 évben 3 új gyárat indított be az egy létező mellé, a gyártást ezzel felrobbantotta, és ezzel egy időben a költségeket a bedolgozta a földbe az új gyártástechnológiákkal. Aki azt képzelte, hogy ezek után nem fog árat csökkenteni drasztikus mértékben, az irtó naív volt.
VW-nél Diess már évekkel ezelőtt be volt tojva emiatt. Nem véletlenül.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7417 üzenetére
Az elmúlt 3,5 évben (de a következő állítás 2,5 év távlatra nézve is pontosan igaz) a gross margin 19%-ról felment 29%-re, ami most az árcsökkenéssel visszament 18%-ra. Mindeközben a Model Y LR ára USD inflációval számolva 20%-kal a Perf ára 25%-kal csökkent. Tehát úgy csökkent az ár 20-25%-kal, hogy a gross margin változatlan maradt.
Összehasonlításként:
A BMW 3-as sorozat ára infláción túl 35%-kal emelkedett, a BMW gross margin 17%-ról 21%-ra nőtt.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7421 üzenetére
Az EBT egy baromság. Minden hosszútávú beruházás arányos leírása benne van. Mivel az elmúlt 2,5 évben 3 új gyárat nyitott, az EBT természetes módon alacsonyabb, mint a gross margin. Nem is értem, hogy lehet azt idekeverni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Végig az autó áráról beszéltél. Az első posztban is:
"Menjenek csak le az árak, jelenleg értelmetlenül drága az árazás. Persze azt is tegyük hozzá, hogy Teslánál is elszaladt a gyógyszer, ha a Model 3-mon túlra kitekintünk, mert a Model X 56-58 milliós ára szerintem vicc kategória. Annyiért már i7-et kapni és a két autó között csillagászati léptékű különbség van kb. mindenben."
De a Model X 49 millió. És nem ugyanaz a termékkategória, mint az i7. A BMW a Model X kategóriájában nem gyárt villanyautót.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7425 üzenetére
a BMW relatíve kis cég, de tavaly 7,8 milliárd euró volt a beruházás, 6,6 milliárd a fejlesztés.
Ehhez képest a valóság:
Property plant and equipment:
22 nyitó: 39,539B
22 záró: 39,190B
Éves beruházás egyenleg: -0,35B (tehát felszámoltak beruházásokat)Amivel te összemostad, az egy befektetés volt egy kínai autógyártóba (Investments in subsidiaries), amit ráadásul nem is most hajtottak végre, hanem évekkel ezelőtt, csak most lett lekönyvelve. És rögtön el is számoltak rá egy 8 milliárdos Return on Investmentet egy könyveléstechnikai manőverrel (ez nem hiba, muszáj volt így elszámolni), amivel meg is dobták az év végi income statementet. Ami nélkül szimplán veszteséges lett volna a cég, ugyebár. De ezt már néhány hete is leírtam ide. Csak tudnám, hogy minek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ehhez képest Tesla:
Property, plant and equipment
2022 nyitó: 18,884B
2022 záró: 23,548B
Operating lease right-of-use assets (kínai ingatlan 50 éves hasznosítási jog területnövekedése beruházásként)
2022 nyitó: 2,016B
2022 záró: 2,563Béves beruházás egyenleg: +5,21B
Tényleg, pont mint a BMW.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7432 üzenetére
Van töltőhálózat is, ez már nyugaton nem téma.
Ha gyakran utazol nyugaton villannyal, akkor megtudod. Én szoktam Ionityzni, mert jó szerződésem van. Gyakran járok úgy, hogy megbánom, hogy nem Teslán töltöttem kicsit drágábban, mert állandó a szívás. És mivel minden töltés egyben egy villanyautós dzsembori is, el szoktam beszélgetni a többi utazóval. Mindenfelé Európában. Panasz hegyek, teljesen elégedett ügyféllel még sehol nem találkoztam.
A nagyon közeli jövőben nagyon komoly töltős beruházásokat fogunk végrehajtani egész országban (és a környéken), igyekszünk kitölteni az űrt, ami a Tesla mögött kialakult a szar és drága hálózatokkal.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7442 üzenetére
Az iX egy kategóriával kisebb autó.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7443 üzenetére
Igen, csinált beruházást 3,4B-t, amiből 2B a Plant and machinery, de közben fel is számolt 3,8B-t amiből 3,6B a Plant and machinery. És nem, ennek semmi köze az értékcsökkenési leíráshoz. Ez a nyitó értékű elszámolás. Az értékcsökkenést egy másik táblázatrészben tisztázzák ki. Tehát amennyi új értékű eszközt és ingatlant állítottak be, annak majdnem a kétszerese új értékű eszközt és ingatlant vontak ki a termelésből.
Ezen kívül ott van 1,2B beruházási költség elszámolva a jövőben elkészülő beruházásokra ("előleg").[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Andras6800 #7448 üzenetére
Azért még szerencse, hogy vannak alternatívák a Tesla mellett is.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7452 üzenetére
Egyáltalán nem az a méretkategória. Ha ültél már egymás után a kettőben, akkor eszedbe sem jutna ilyen. Az iX tengelytávja csak egy tényező, nincs hasznosítva az autóban. Előre ki van rakva a p..ba a kerék, meg hátra, de az utastér nem nagy. Itt van mellettem közvetlenül a kettő.
És az ügyfelek is csalódottak a iX-ben. Nem hozza azt a minőséget, amit elsőre mutat. Visszahozzák kevés kmrel őket, még bukóval is szabadulnak tőle. Csak szívás van velük. Nem tudjuk eladni őket még kevésért sem, a Model X-eket meg viszik sokért, mintha nem volna holnap. Fele annyiért sem kell iX, mint egy Plaid. Apropó, ha valakinek iX-re fáj a foga, van olcsó iX-ünk nagyon kevés km-rel.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7451 üzenetére
A folyamatos beruházás az annyit jelentett, hogy fele annyit ruháztak be, mint amennyit felszámoltak, illetve ha a debreceni beruházást is figyelembe vesszük, akkor közel annyit ruháztak be, mint amennyit felszámoltak.
Ehhez képest a Tesla 22-ben több, mint 5 milliárddal növelte a beruházási állományát. Ők is számoltak fel, pótolták, és és efölött emelték az állományt további 5 milliárddal. Ha szerinted ez ugyannyi, akkor nincs több kérdésem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7457 üzenetére
BMW is bőven alá pozicionálja. Árban, értékesítési csatornában, mindenben.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Andras6800 #7498 üzenetére
Azóta kiderült (és a holland parti őrség is megerősítette), hogy fogalmuk sincs, mi gyulladt ki, és miért.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Andras6800 #7528 üzenetére
Kollégák le vannak maradva az ajánlatokkal. Elnézést kérünk miatta. Nyár van szabadságok, sok a megkeresés. De igyekeznek utolérni magukat.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
-
titán
Dél-Spanyolországi családi utam során (még csak az odaúton vagyok túl) az alábbi érdekességeket tapasztaltam (Model 3 RWD 60, 4 felnőtt + csomagok, az autó a megengedett össztömeg közelében)
- Superchargerre érdemes bármikor bedugni az autót. 95%-ról 100-ra (teljesen tele) 4 perc alatt töltött fel 45kW-os átlaggal, a legnagyobb teljesítmény 108 kW volt (Telsafi a 60mp polling miatt csak 68 kW-ot látott).
- 140-nel haladva (töltőtől töltőig az átlag 124 km/h lett) 100->7% tartományban használva az autó hatótávja 311km lett, tehát elméleti hatótáv 334km (plusz ~20-30km tartalék).
- átlagfogyasztás a szakaszon 17,3 kWh/100 km- teljes út oda 2682 km, nagy része autópálya, de két hosszabb dugókerülés van benne közúton München környékén és Svájcban, összes vezetési idő 26 óra 17 perc, összes útközbeni töltési idő: 4 óra 20 perc, összes extra pihenő 1 óra 17 perc (6 töltés nélküli megállás), töltés útközben 11 helyen + 1 a szálláson (minden töltés SuC, beleértve a szálláson töltést is). Egy unalmas svájci töltést leszámítva mindig volt valami tennivaló töltés közben, legtöbbször "túltöltöttünk".
- összes fogyasztás Teslafi szerint 446, kiszámlázott 412 kWh, érkezés 12%, az további 50 kWh (100->12), összes valós fogyasztás 462 kWh, tehát pihenők alatt és éjszaka elfogyasztott energia 16 kWh.
- mindent figyelembe véve az átlagfogyasztás: 172 Wh/kmTapasztalatok tavalyi spanyol úthoz viszonyítva, amikor végig ionity hálózaton töltöttünk:
A supercharger hálózat ilyen hosszú úton ezerszer jobb, mint az ionity. 1 percet se vártunk töltőre, nem volt sorban állás, minden töltő azonnal indult, minden töltő hibátlanul adta le a teljesítményt. Tavaly ügyfélszolgálatot kellett hívni 2 töltőnél, egyiket se tudták megoldani, ezért tovább kellett állnunk, és random 50-es vackokon kellett szenvedni, ahová még épp elértünk. Volt idegeskedés, mert azok közül is az egyik nem ment, ezért egyszer 2%-kal érkeztünk egy harmadik töltőre, ahonnan már nem lett volna tovább út.
Tavaly legalább 2-3 alkalommal kellett kb 5-10 percet várni töltőre, mert túl kevés volt a töltőhely. Mindkét úton folyamatosan figyeltük, hol van töltési dugó, és előbb megálltunk, ahol kellett, de még így is kénytelenek voltunk töltőre várni tavaly, míg idén mindössze egyszer kellett korábban megállni, mert egy V2 SuC állomás túlságosan tele volt, és nem akartam 65-tel tölteni valaki mellett, ezért kicsit korábban megálltunk egy V3-nál.
A töltők elhelyezkedés is sokkal jobb. Ionity mindig benzinkúton van, ahol semmi tennivaló, ugyanaz az összes, míg SuC általában bevásárlóközpontok mellett van. Feleségem és a lányom is jobban élvezte az utat, mehettek "shopizni".Szóval az idei út sokkal jobb volt. A tavalyi se volt gáz azt a kis idegeskedést leszámítva, és nem is azért váltottunk ionityről SuC-ra, hanem pusztán pénzügyi okokból. Tavaly az ionity 130 Ft volt évi 70e Ft előfizetéssel, a SuC 250-300 között, míg idén az ionity előfizetéssel 230 lett volna, a SuC meg minden extra díj nélkül 120-150 (55500 Ft / 412 kWh = 135 Ft/kWh lett az átlagos díj)
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7628 üzenetére
Mi még így is 6x álltunk meg pluszban, hogy megálltunk 11x tölteni. És a sima sofőrcseréket nem is számoltam. Csak a mosdó, kaja, szomjas vagyok, fagyi stb. Két felnőtt nő (lányom 18), a család meg is lincsel, ha nem állok meg. Cserébe úgy szállunk ki az autóból, mintha egy egykét órás úton lennénk. Senki se fáradt, mentünk egyből városnézésre Murciába.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7628 üzenetére
Mondjuk 655 km nem nagy táv, azt két 10 perces töltéssel simán meg lehet csinálni összesen 7 óra alatt. Nemrég isztrián voltunk, kb 700 km, két 15 perces töltés. A mostani úton az első napunk 1500, második 1200 km volt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz FIREBLADE78 #7637 üzenetére
Miért kocsival? Mert az út is érdekes. Az útért magáért érdemes.
Igen, alap Model 3
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Tavaly két tacskóval jöttünk Spanyolországba.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7642 üzenetére
Stimmel. Az még 5 perc töltésenként.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Csak akkor lehetséges, ha nem telefonnal használják az autót, hanem csak RFID kártyával. A telefont nem tudja bezárni. (Gyanús, hogy csak RFID lehetett, mert fel tudta hívni a férjét, tehát az nem maradhatott az autóban.) Ha pedig nem telefonnal használják, akkor csak egy kérdésem van: Miért??
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Tesla Model 3 60kW 50% betöltés ideje különböző töltöttség állapotról indulva (SuC V3)
7%->57%: 14,5 perc
9%->59%: 15 perc
15%->65%: 15,5 perc
21%->71%: 16 perc
29%->79%: 16,5 perc
32%->82%: 18 perc
36%->86%: 21 perc
45%->95%: 26 percevDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bitpork #7704 üzenetére
Egy szóval tudok neked válaszolni: nem.
Nem így van. Két egyforma autó esetén a degradáció 40%-ban az eltelt idő, 40%-ban a használati mennyiség, és 20%-ban a használati minőség kérdése. A használati minőség a belsőégésű esetén sokkal nagyobb állapotbeli különbségeket okoz. Hogyan nyomták, hogyan tartották karban. Itt ez egyáltalán nem számít. Az évjáratra és a km állásra rápillantva 5% pontossággal meg lehet mondani, hogy milyen állapotban van az akku. A variáció maximuma, hogy 350, vagy 335 km. (itt most a modern villanyautókról van szó, Leaf nem releváns).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Ezekiell #7733 üzenetére
Vége a Tesla akciónak. Már 18 a Model 3. És készletes autó sincs. Jön a Highland. A régiből még lehet rendelni, de már csak drágán, október-novemberi szállítással. USÁ-ban már rendelni sem lehet a régit, egyáltalán nem lehet Model 3-at rendelni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Ezekiell #7737 üzenetére
Teslát nem kell szervizbe vinni. Egyiket sem. Ajánlott ezt-azt megnézni rajta mondjuk két évente, de nem kötelező, és emiatt bárki megteheti. Egy fékfolyadékot ellenőrizni hülyeség gyári szervizbe vinni, bármelyik sarki meg tudja csinálni. Emiatt a Teslának van a legtöbb jogosult szervizpontja.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7742 üzenetére
Ha lemegy, hát lemegy. Minden lemegy, jelenleg minden eladhatatlan a használt piacon.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7785 üzenetére
KIA eNiro. Kötelező szerviz évente, vagy 15000 km-enként, amelyik előbb.
Üzembe helyezés: 2021. március 31.
Baleset: 2022. január 6., ekkor km óra állás: 14500
Egy teherautó elfelejtette megadni az elsőbbséget, álló helyzetből indulva nekem jött egy kereszteződésben . Nem volt nagy csatt, de mindkét bal oldali ajtót megnyomta, és mivel én haladtam, ezért meg is gyűrte ezeket. A felnin is keletkezett pár mélyebb karc. Nem nagy gond, gondolná az ember, néhány hétre saccoltam a javítást. Szólok a szervizben, hogy 500km múlva időszakos szerviz esedékes, ezért azt is csinálják meg egy kalap alatt.
Telnek-múlnak a hónapok (!), ajtó és felni sehol az autóhoz. Verem az asztalt, hogy nekem kell az autó, mindig csak halogatás. Aztán április környékén ajtók megjöttek, de a hátsó kilincs is sérült, és az még sehol, felni sehol. Asztalcsapkodás tovább, eredmény: nyista. Már tiszta ideg voltam, minden nap az asszony morgását hallhatom. Bementem, és addig vertem az asztalt, míg hajlandók voltak összeszerelni az autót június elején kilincs nélkül és a kissé sérült felnivel.Mondják, hogy átadás előtt akkor most megcsinálják a 15000-es szervizt is. Mondom oké.
Autót megkaptam, használom, pár hét múlva visszaviszem kilincscserére, majd megint pár hét múlva kerékcserére is. Mindenki hepi.
Eltelik egy év viszem vissza a 30ezres szervizre, megcsinálják, aztán szólnak, hogy ugye tudom, hogy az autó már nem garanciás, mert az első szerviz kifutott az egy éves határidőből. Mondom, ők csinálták, az autó végig ott volt, bármikor megcsinálhatták volna, szóltam is, hogy kérem a szervizt. Válasz egyszerű vállvonogatás. Szabály az szabály. Itt tartottunk júniusban, természetesen nem fogom ennyiben hagyni, de még nem volt időm meg energiám harcolni velük.
Az egész kötelező szervizesdi (nem csinálnak vele semmit, az ég világon semmit) csak arra való, hogy valami okot találjanak valahogy a garanciális feltételek alóli kibújáshoz.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Andras6800 #7798 üzenetére
Marhaságokat ne. Ezekre a műszaki vizsgálat való, nem a garanciális feltételeknél kikötött kötelező szerviz. A közúton haladó autók 80%-a már kifutott a kötelező garanciás szervizidőszakból, ráadásul pont azok, amelyek veszélyeztetettek a vázolt problémára. Ne keverjünk össze nem tartozó dolgokat.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Andras6800 #7802 üzenetére
Aki akarja, nyugodtan viheti most is a szervizbe átvizsgálásra bármelyik autóját, akár hetente is, nehogy elkopjon. A kötelező, garanciális feltételként szabott szerviznek nincs értelme egy villanyautón. Nincs benne egy belő égésű motor, ami csak akkor éli túl a garanciális időszakot, ha rendszeres olajcserét kap.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7807 üzenetére
Sokszáz villanyautó és sokszáz belső égésű autó üzemeltetési tapasztalata ez. A villanyautót igenis lehetséges megcsinálni gondozásmentesen, hogy a szokásos szervizelést érintő meghibásodás nélkül megbízhatóan kibírja a garanciális időszakot.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen